تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۱۷۸۲۲
متن ارسالی:

فصل اول ) ارزیابی چند سطحی از عملکرد «تاجگردون»

۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
فصل اول ) ارزیابی چند سطحی از عملکرد «تاجگردون»
کبنا ؛متن ارسالی: قبل از ارزیابی چند سطحی عملکرد دکتر تاجگردون در حوزه‌ها و مولفه های مختلف در این گفتار سعی کردیم بیشتر با شخصیت و پیشینه جناب دکتر تاجگردون آشنا بشویم.
 
دکتر غلامرضا تاجگردون
پدر دکتر تاجگردون (مرحوم ظفر تاجگردون) از افراد سرشناس و شناخته شده شهرستان باشت و گچساران بوده و در بین مردم جایگاه خاصی داشته و عموماً رابطه ای صمیمانه با گروه‌های مختلف داشته است. وجوه شخصیت اجتماعی دکتر تاجگردون تحت میراث خانوادگی ایشان قرار دارد. پدر ایشان از بزرگان و معتمدین منطقه بوده و در ابعاد مختلف مورد احترام سایر افراد و گروه‌ها بوده است. در این باره، لازم به ذکر است کسانی همچون آیت الله سید محمود کاظمی بیان داشته‌اند که:
«کربلایی ظفر با توجه به اینکه از لحاظ مالی شرایط خیلی خوبی داشتند و دارای ثروت زیادی بودند خمس و زکات مالشون رو همیشه پرداخت می‌کردند. و همچنین همیشه حامی روحانیت منطقه و مورد وثوق مردم منطقه بودند و از لحاظ اجتماعی در سطح بالایی قرار داشتند».
همچنین روحیه مردم گرایی و باتقوای ایشان همواره باعث رجوع اغلب مردم جهت حل مشکلات و مسائل اجتماعی و گاهاً شخصی به ایشان بوده است. دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی توسط وی زبانزد مردم محلی و منطقه ای بوده و ایشان همواره بر تبعیت از مراجع عظام و نقش بی بدیل روحانیت توجه داشته‌اند. این میراث بر فرزندان وی تأثیر بسزایی داشته است و ثمره معنوی آن تقدیم شهدایی چون احمد و نخبگانی انقلابی دیگر است.
روابط خانواده تاجگردون در مسائل اجتماعی منطقه شهرستان باشت و گچساران با هم گره خورده است و مردم اکثراً از خانواده آن‌ها به نیکی یاد می‌کنند. دکتر تاجگردون در استان‌های فارس و همجوار در سمت‌های زیادی فعالیت داشته و خدمات شایانی به این استان‌ها کرده‌اند و مورد مقبول و احترام بوده است.
خانواده تاجگردون از زمره خانواده شهداء و همچنین جناب دکتر تاجگردون جزء جانبازان هشت سال دفاع مقدس می‌باشد و جزء خانواده شاهد شهرستان بشمار می‌آید. دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی باعث حضور خانواده تاجگردون در صحنه‌های جهاد حق علیه باطل شد و نتیجه آن شهادت احمد رضا تاجگردون در این راه بود. وی از همان دوران نوجوانی نقش فعالی در فعالیت‌های سیاسی و مذهبی داشت و با حضور در راه پیمایی ها و مجالس مختلف تلاش داشت تا انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی برسد. ایشان همزمان با شکل گیری انقلاب به عضویت سپاه پاسداران درآمد و فعالیت‌های خود را در بخش‌های فرهنگی و تیلیغاتی سپاه آغاز کرد و با شروع جنگ تحمیلی به خیل مشتاقان شهادت پیوست. وی در سن 23 سالگی در نهم فروردین سال 1363 در محل جفیر به درجه والای شهادت رسید. در قسمتی از وصیت نامه این شهید آمده است:
«از برادران وخواهرانم می‌خواهم در خـط ولایت فقیـه حرکت نمایند و همیشه رهـرو وگـوش به فرمـان رهبـر انقلاب باشند.»

نتیجه تصویری برای شهید احمد رضا تاجگردون
تصویر پاسدار شهید احمدرضا تاجگردون

 غلامرضا تاجگردون متولد شهریور ۱۳۴۵ سیاست‌مدار اصلاح طلب، اقتصاددان، مدرس دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که هم‌اکنون به عنوان نماینده‌ی دوره دهم مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس فعالیت می‌نماید. دکتر تاجگردون در دو دوره‌ی قبل و بعد از انقلاب فعالیت‌های سیاسی و انقلابی موازی و مکمل داشته‌اند. در دوره‌ی قبل از انقلاب وی با حضور در تحصن‌ها، راهپیمایی‌ها و مساجد به مقابله با رژیم پهلوی پرداخت و در این راستا به آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی در این زمینه پرداختند. با پیروزی انقلاب این فعالیت‌ها دامنه وسیع‌تری یافت و وی در جبهه‌های جنگ، دانشگاه و سایر فعالیت‌های اجرایی تلاش کرد تا به انقلاب خدمت کند. محرک‌های انگیزشی و عقیدتی وی تحت تأثیر مسلک خانوادگی و روحیه عدالت محور دکتر تاجگردون باعث حضور وی در جبهه‌های جنگ شد و در این راه به درجه والای جانبازی رسید. ایشان همواره اعتقاد دارد که خدمت در مشاغل سیاسی و اجتماعی نیز نوعی جنگ و جهاد است و باید در این راه با حسن نیت و خلوص انجام وظیفه کرد تا مبادا دستاوردهای انقلاب دچار تضعیف گردد و بیگانگان از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی بهره جویند.
وی دانش‌آموخته کارشناسی علوم اقتصادی و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی و دکترای مدیریت اقتصاد از دانشگاه گلوبال بیزنس بلژیک می‌باشد. دکتر تاجگردون در ارتباط با دوران دانشگاه بیان می‌دارد:
«در رشته اقتصاد دانشگاه بابلسر پذیرفته شدم بعد از اتمام ترم اول متوجه شدم در انتخاب رشته اشتباه کرده‌ام و با رتبه حدود ۲۲۰ می‌توانستم در دانشگاه‌های تهران قبول شوم. بعد از پیگیری‌ها و جابه‌جایی که انجام دادم توانستم ادامه تحصیل خود را در رشته اقتصاد شهید بهشتی ادامه بدهم. داودی معاون اول رئیس‌جمهور سابق در دانشگاه استادم بود. در زمان دانشجویی در انجمن اسلامی عضو بودم البته جامعه اسلامی نیز در دانشگاه شکل گرفته اما من از همان ابتدا به اصطلاح چپی بودم. در سال ۶۷ در رشته برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی در مقطع ارشد پذیرفته شدم. آن زمان پرویز داوودی معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دکتر نوربخش وزیر اقتصاد بودند. من جزو دانشجویانی بودم که به وزارت اقتصاد رفتم و بعد از مدتی در سال ۶۹ مدیر کل دفتر تحقیقات سیاست‌های مالی وزارت اقتصاد شدم حدود ۲۵ ساله بودم».
تاجگردون پیش‌تر معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت هشتم و نماینده‌ی دوره‌ی نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه‌ی انتخابیه گچساران و باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد بود. ایشان در سال ۱۳۸۴ در انتخابات میان دوره ای مجلس هفتم شرکت کرد که صلاحیت او از سوی شورای نگهبان رد شد. همچنین در سال ۱۳۸۶ در انتخابات مجلس هشتم کاندید شد اما در انتخابات شکست خورد و از ورود به مجلس بازماند. در سال ۱۳۹۰ کاندید انتخابات مجلس نهم شد و توانست برای اولین بار به مجلس راه پیدا کند. غلامرضا تاجگردون در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی با رای ۷۳٫۶ درصدی مردم باشت و گچساران راهی پارلمان شد.
وی در رابطه با آشنایی اولیه‌اش با سازمان برنامه و بودجه در دهه هفتاد می‌گوید:
«در زمان کار در وزارت اقتصاد قرار بود برای گذراندن یک دوره به آمریکا برویم یادم می‌آمد برای اخذ ویزا و مصاحبه باید به سفارت آمریکا در وین می‌رفتیم که یکی از همکاران کراوات بسته بود که به او گفتم کراوات نبندد. نکته جالب در تکمیل فرم سفارتخانه بود، ما در خانواده حدود ۱۲ برادر و خواهر بودیم بر این اساس زمانیکه اسامی آن‌ها را در فرم مربوطه می‌نوشتم کارمند سفارتخانه آمریکا با تعجب گفت: Big family. البته به دلیل اینکه بعد از انجام تحقیقات طولانی ویزا می‌دادند با وجود اینکه چند هزار دلار داشتیم اما به تهران بازگشتیم، به دلیل اینکه بورسیه سازمان برنامه و بودجه بودم، باید برای ادامه خدمت به سازمان برنامه بازمی‌گشتم. فروردین سال 1371 به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه یاسوج انتخاب شدم. بعد از مدتی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس انتخاب شدم، آقای جهرمی استاندار فارس و ۱۵ نماینده استان نامه‌ای به رئیس جمهور وقت نوشتند که نباید تاجگردون رئیس برنامه و بودجه فارس شود که رئیس برنامه و بودجه کشور قبول نکرد، البته علوی وزیر اطلاعات نماینده لامرد بود و آن نامه را امضا نکرد تا حدود سال 1380 در استان فارس بودم».
غلامرضا تاجگردون نماینده دوره اخیر مجلس شورای اسلامی از نخبگان شهرستان باشت و گچساران بوده و سلف خانوادگی ایشان در وجوه معنوی و اثرگذاری در دوران مختلف در منطقه مزبور نقش بسزا انکارنشدنی داشته‌اند. پدر ایشان از چهره‌های محبوب و مورد وثوق مردم بوده و همراه نقش زیادی در حل مشکلات و دعاوی محلی داشته‌اند. سیاق مذهبی خانواده تاجگردون منجر به گرایش فرزندان به سمت فرهنگ شهادت شده و یکی از فرزندان خانواده در این عرصه در طی دوران مقدس جنگ تحمیلی به درجه والای شهادت رسید. غلامرضا تاجگردون نیز به عنوان شخصیتی اخلاق مدار و وارسته براساس الگوی مذهبی خانواده تعالی یافته و مدارج علمی را " دکتری تخصصی اقتصاد " همانند مدارج معنوی با موفقیت گذراند.
آنچه منجر به موفقیت تاجگردون در عرصه انتخاباتی و دوران نمایندگی مردم شریف گچساران و باشت – علاوه بر موارد فوق – بود، نگاه شخص غلامرضا تاجگردون به قومیت‌های مختلف لر و ترک محل سکونت و نگاه فراجناحی ایشان به مسائل بود که منجر شد که اغلب جریانات برای ایشان احترام خاصی قائل شوند. حتی در شهرستان‌های مجاور نیز به علت رویه مذکور ایشان، مردم به نیکی از وی یاد کرده و مقبول آن‌ها واقع شده است.
هر چند عمدتاً ایشان را به عنوان چهره ای اصلاح طلب می‌شناسند، ولی وی پس از عدول برخی از چهره‌های اصلاح طلبی از آرمان‌های انقلاب، در کنار اعتقاد به برخی اصول اصلاحات، رویکردی فراجناحی را به علت مسائل حساس کشور برگزید و از روند تحزبی به شکل رادیکال پرهیز نمود و تلاش داشت تا رویکردی تعامل محور را برگزیند و بر همین اساس بود که در مجلس شورای اسلامی نیز اغلب نمایندگان از وی با احترام یاد کرده و مراتب علمی و اخلاقی ایشان را ستوده‌اند.
 -------------------------------------------
سید محمد جعفر کاظمی بیدک
25 بهمن ماه 98
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دکتر فقط حسینی فقط سید قدرت
دیل
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون با ارای دیل رفت دیگر مجلس را خواب ببیند. جوانان دهستان دیل
عالیشاهی
Iran, Islamic Republic of
فقط زینلزاده.تاجگردون تمام شدرفت الکی بزرگش نکنید.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
عالی عالی
آشنا
Iran, Islamic Republic of
فقط تاجگردون
باوی
Iran, Islamic Republic of
با احترام به جایگاه ویژه اصحاب رسانه
باید در جواب ضد و نقیض نویسنده این متن سراسر پر ابهام که ناشی از عدم تسلط به اطلاعات تاریخی و نقض واقعیات به دلیل تطمیع نامبرده که سعی کرده مطالبی را بنویسد که از لحاظ منطقی دور تسلسل بوده و از دیدگاه متخصصین فن باطل می باشد و هر موضوع بالقوه متناقض با موضوع قبلی است .و آقای غلامرضا تاجگردون خودش به صراحت به آن اقرار داسته که پدرم مباشر خان بوده شکی نیست که دیگران بخواند او را استحاتله نمایند ، ثانیا اموال تاجگردون همان اراضی و املاک است
سلامتی همگان را از دانای بی همتا را آرزومندیم
باوی
Iran, Islamic Republic of
مدیریت محترم چرا نظراتو کامل درج نمی کنی
عزیزم
دکترای
Iran, Islamic Republic of
مجیدجان دلبندم دکترای تاجگردون از آب دراومد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1