کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی:

عقلانیت و تدبیر سیاسیِ منتظریانِ حقوقدان

25 بهمن 1398 ساعت 13:21

منتظریان شخصیتی سلیم النفس و انقلابی است که در کارزار انتخابات برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و قد علم کردن در برابر اشرافیت، ناکارآمدی و مرزبندی‌های جغرافیایی طلوع کرده و آمده تا در تعهدی "فعالانه"، "مسوولانه" و "آزادانه" به دنبال تحت تاثیر قرار دادن سیاستگذاری عمومی باشد که سالیان سال است در قبال منطقه بویراحمد و دنا به فراموشی سپرده شده است.


متن ارسالی: چهره کمتر رسانه‌ای و بیشتر عمگرا و عملیاتی، وصف حاج نادری ست که دیر زمانی است از بویراحمد ندای رسای خدمتگزاری و وحدت و همبستگی را در قبال جریان نیروهای دلبسته انقلاب اسلامی و ولی نعمتان آن، برای خوانشی دوباره از جنس تفکری ناب و اصیل را سر داده است، تا دگرباره حول وی تحول و تغیّری در این دیار به وقوع اُفتد و در میان آنان که مطرحِ این عرصه بودند، در وجود وی بنیه این تحول و تبدل و تغیّر جوشش می‌کند.
منتظریان دانش آموخته ارشد حقوق است و درس قاعده و قانون شناسی را خوانده و پس داده است و تنها گزینه حقوقدان این جدال سیاسی است که معنای حقیقی «قانون»، «طرح»، «لایحه» و هر آنچه از جنس قانونگذاری است را می‌داند. درس قانون مداری را پس داده و دانسته است که تنها راه سامان امور، قانون شناسی و قانون گرایی است. از همین رو است که در راستای رسالت خویش در قامت وکیلی صالح برای احقاق حقوق مردم بویراحمد و دنا قد علم کرده تا دگر باره کرامت و عزت بویراحمد را درکانون های سیاسی پایتخت بیاید.
منتظریان شخصیتی سلیم النفس و انقلابی است که در کارزار انتخابات برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و قد علم کردن در برابر اشرافیت، ناکارآمدی و مرزبندی‌های جغرافیایی طلوع کرده و آمده تا در تعهدی "فعالانه"، "مسوولانه" و "آزادانه" به دنبال تحت تاثیر قرار دادن سیاستگذاری عمومی باشد که سالیان سال است در قبال منطقه بویراحمد و دنا به فراموشی سپرده شده است. برای تغییر فضای سیاسی، برای ایجاد امید بر باد رفته جوانان، برای وزیدن نسیم عدالت خواهی و پایان دادن به سیطره تفکرات عالیجنابان نخبه سوز بویراحمد، آمده است. آری آمده تا ناسیونالیسم‌های منفی را به "ناسیونالیسم وطنی و انقلابی" مبدل سازد!
نادر صاحبنظر و تئوریسین تازه نفسی ست که به خوبی به حیات سیاسی واقف است و تنها منادی جریان حزبی و میدان دار و علم دار جریان مشارکت سیاسی مدرن در استان است. کسی که فارغ از شعار، بینش و آگاهی خود را چراغ راه سفینه خویش قرار داده تا از طوفان بی عدالتی و چالش‌های مدیریتی و انجماد و رخوت تفکراتی در استان فراتر رود و آینده روشنی را برای مردم استان به ارمغان آورد و به دنبال ارائه و طراح نگاهی ملی و جهانی در سطح استان و به طور منطقه بویراحمد است.
او حافظ آرمان‌هایی است که در چهار راه زمان در لفافه‌ی باند بازی‌های سیاسی و تفکرات ماکیاولیستی سیاسیون در منطقه بویراحمد به فراموشی سپرده شده و جایگاهی نیافته است ... مع الوصف منتظریان از دیار پاک سرشتان بویراحمد به دنبال ارائه و جایگزینی فهم و درک بالای خود در عرصه قدرت استان بر مدار عقلانیت و تدبیر سیاسی و نفی آداب ناپسند سیاسی است.

-------------------------------------
رضا سبحانی
 


کد مطلب: 417818

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/417818/عقلانیت-تدبیر-سیاسی-منتظریان-حقوقدان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1