تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۴۱۷۷۴۵
یادداشت ارسالی؛

محمد بهرامی؛ فن سالار پیشرو

م . حسن پور
۷
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
محمد بهرامی؛ فن سالار پیشرو
کبنا ؛با پیشرفت علوم و فنون و نقش روزافزون دانش و تخصص در کار حکومت، پدیده تکنوکراسی به وجود آمد و در بسیاری از کشورهای پیشرفته، تکنوکرات ها یا دانایان فن بدون توجه به عقاید سیاسی و خصوصیات طبقاتی آن‌ها، حساس‌ترین و مهم‌ترین کارها را به دست خود گرفته‌اند. در واقع با پیشرفت دانش و فن، عقاید سیاسی اشخاص تحت الشعاع علم و تخصص آن‌ها قرار می‌گیرد و حزب یا احزابی که با به دست آوردن اکثریت در پارلمان، حکومت را به دست می‌گیرند، در کار حکومت و اموری که به تخصص نیاز دارند از افراد غیر حزبی و حتی اعضای متخصص حزب مخالف استفاده می‌کنند. می‌توان گفت نظریه تکنوکراسی مبتنی بر این اصل است که با توجه به روند فزآینده علم، بایستی گردانندگان امور کشور از میان دانشمندان و اهل فن به عنوان یک طبقه ذی نفوذ جامعه مدرن، پس از سرمایه داران، قوی‌ترین طبقه بانفوذ در جوامع مدرن محسوب شوند.
طیف فن سالاران، مدیران علمی و کارآمدی هستند که بدون توجه به گرایش‌های سیاسی و احزاب، به تخصص و کارآمدی و بهره وری افراد و منابع و سرمایه‌ها نگریسته و با دقت لازم در فنون و تکنیک‌های مدیریتی، به پیشرفت و موفقیت حوزه‌ها و امور تحت نظارت خویش می‌پردازند. فن سالاران حرکت به سمت تحقق «حکمرانی مطلوب» را مدنظر دارند و با نگرش به «عقلانیت ابزاری» به دنبال تحقق هدف و موفقیت در امور هستند.
محمد بهرامی شهردار سابق یاسوج ضمن آنکه تکنوکراتی است که به مدیریت علمی و فن سالارانه اعتقاد عملی دارد و در میدان خدمت خویش در شهرداری یاسوج جنبه عملی آن را به منصه ظهور رساند، در دانشگاه درس مدیریت را تا سطوح عالی تلمذ کرده و به مقام استادی در تدریس مدیریت از سطوح کارشناسی تا دکتری رشته مدیریت را در کارنامه خویش دارد و فی الواقع او هم دانش جوی مدیریت علمی و فن سالارانه بوده و هم استاد و مربی و معلم این مسیر و همواره برای تربیت مدیران جوان در دانشگاه کوشش بسیار داشته است.
بهرامی در کنار تدریس و تمرین علمی مدیریت با رویکرد فن سالارانه در دانشگاه تا شهرداری یاسوج، اخلاق مدیریتی و زیست اخلاق مدارانه مدیریتی را مدنظر داشته است و برای رسیدن به هدف موفقیت و توسعه سیستمی مجموعه تحت نظر خویش برای خدمت بیشتر به جامعه و تضمین کارآمدی، از رعایت و نهادینه کردن اخلاق اسلامی و انسانی دریغ نداشته است و همواره به عنوان استاد و مدیری اخلاق گرا اشتهار داشته و نیک نامی و خوش نامی را نیز از این منظر در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
بهرامی را باید فن سالار اخلاق گرا دانست که نمونه و مدل موفقی از مدیریت علمی، دقیق، سریع و خلاق در اداره امور و تلفیق ظرفیت‌های مدیریتی است که تواضع، فروتنی و دیگر فضایل اخلاقی زیبنده جامعه اسلامی رو به پیشرفت و توسعه را در وجوه شخصیتی خویش دارد و این ظرفیت‌های عظیم اخلاقی، علمی و انسانی در نهاد وی می‌تواند از وی نماینده ای کارآمد، اخلاق گرا و موفق بسازد که در قاموس قانون گذاری برای نهادینه کردن قانونی آن‌ها و از دیگر سو، برای نظارت بر اجرای آن‌ها در بدنه اجرایی و قضایی کشور تلاش کند و بلاشک بهرامی می‌توان از دسته نمایندگانی باشد که در بهره وری پارلمان ایفای نقش کرده و برای ارتقاء شأن وعزت مجلس مؤثر و مفید باشد.
--------------------------------------
م . حسن پور
نام شما

آدرس ايميل شما

شجاع
Iran, Islamic Republic of
بهرامی برنده قطعی انتخابات هست
دلبر
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این قلم شیوا . درود بر خانم حسن پور. بهرامی پیروز انتخابات خواهد بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا میدونستید ک نگارنده متن خانمه؟؟ جز اینکه این نظر رو یا خود نگارنده داده یا دوستانش

و اما شما که خوبیهای بهرامی رو گفتین ایرادات رو هم بیان میکردین، از انتصابات فامیلی در شهرداری هم میگفتین
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که قصد تخریب دکتر بهرامی رو دارند اولا خودتان هم میدانید که هیچ کدام از کاندیدا ها نه از لحاظ تنصیلات و قدرت بیان نه از لحاظ سابقه ی درخشان مدیریتی به پای دکتر بهرامی نمیرسن ، دوما در مورد انتصابات فامیلی در شهرداری ، طایفه دکتر بهرامی یکی از طایفه های بزرگ و پر جمعیت بویراحمد هست و قطعا در هر اداره ای تعدادی از این طایفه هست و در شهرداری هم تعدادی هست که بیشترشون قبل یا بعد از دوران شهرداری دکتر بودن و نمیشه گفت دکتر دخالتی داشته و قرار هم نیست چون دکتر شهردار بودن حق طایفشون ضایع بشه و کسی نره سر کار مثل بعضی ها که نیومدن کل استخدامی رو از طایفه خودشون بردارن ، لطفا دست از تخریب بردارید و ناتوانی کاندیداهای دیگر را با تخریب افراد شایسته پوشش ندین ، تاریخ قضاوت خواهد کرد ...
Iran, Islamic Republic of
بین ۱۰ تا ۲۰ هزار رای بیشتر نداره
Iran, Islamic Republic of
بهرامی۱۳۰هزار رای
سید حسن موسوی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار دلها انشالا روز جشن پیروزی دکتر بهرامی✌️✌️✌️✌️✌️✌️💙💙💙💙💙
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1