تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۴۱۷۶۹۶
یادداشت سیاسی:

عدل هاشمی؛ بولدوزر انقلاب در خطه جنوب، از خوزستان تا کهگیلویه

۴
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
این عکس مربوط به گذشته است.
این عکس مربوط به گذشته است.
کبنا ؛حاج عدل هاشمی در دورانی نماینده پارلمانی مردم بلاد شاپور شد که بدترین دوران تحریم و تنگنای بودجه‌ای کشور سپری می‌شود و از این منظر بداقبال‌ترین نماینده‌ای بوده که از کهگیلویه به مجلس راه یافته است. پیش از او در ادوار و دول سازندگی تا اصلاحات و عدالتخواه، هرگز اینگونه نبود و وضعیت درآمد و بودجه کشور، بسیار بهتر و برتر بود و نمایندگان بیشتر می‌توانسته‌اند در توسعه دیار خویش پیگیر امور باشند و به موکلان خویش خدمتی ماندگار کنند.
هاشمی پور که از دل گرد و خاک‌ها و کانال‌ها و سدها و جاده‌های قرارگاه سازندگی در خوزستان بزرگ سربرآورده بود، با کوله باری از تجربه و شهامت، برای خدمت به آبادانی و توسعه دیار مادری خود، وارد عرصه سیاست شد و با سال‌ها تجربه سازندگی بی وقفه از خدمت خویش در جای جای خوزستان در قرارگاه سازندگی از سدسازی، راه آهن، خط لوله گاز تا کارخانه پتروشیمی و کارگاه‌ها زود بازده و ... سودای عمران و توسعه کهگیلویه سیاست زده را کرد. او که بسان بلدوزر در خوزستان برای تسریع و عمق امور عمرانی تلاش کرده بود این باره تسطیح گردنه‌ها و موانع توسعه دیار شاهان ساسانی را مطمح نظر خویش قرار داد.
هاشمی پور رزمنده بی ریا و صادقی بود که از عالم سیاست و زیرکی‌ها و خباثت‌های آن بیگانه بود و در این مدت اندکی که نماینده دیار خویش بوده، مورد ناملایمتی های زیادی از برخی سیاسیون دیار خود قرار گرفته است، در حالی که برای آبادانی و توسعه سرزمین خود، خروش می‌کرد. بدخواهان سیاسی که سال‌ها نتوانسته بودند آبادانی و عمران چندانی از خویش به جای بگذارند، وی را به باد انتقاد و گاهی تحقیر گرفتند. اما حاج عدل از پای ننشست و صبور عرصه سیاست نیز بود و از خود بردباری و مدارا پیشه کرد و بی حاشیه برای گازرسانی به مناطق دوردست و مهاجرفرست کهگیلویه، مجاهدت کرد.
از معدن فسفات چرام تا محور پاتاوه دهدشت و مسیرهای گازرسانی چاروسا تا دیشموک به خوبی حاج عدل را به یاد دارند که چه دلسوزانه، گاه و بیگاه، شبانه و روزانه برای سرکشی و جدیت در استمرار امور، حضور می‌یافت و از تمام وجود برای آن‌ها دغدغه داشته است. معدن فسفات چرام، محوره پاتاوه دهدشت و ... همگی می‌دانند که دوران هاشمی پور دورانی است که کفگیر بودجه به ته دیگ رسیده است و اما در دوران نمایندگان سابق کهگیلویه از دوران سازندگی تا پایان دوره دولت عدالتخواه، چه بودجه‌های کلانی بود که نمایندگان معمم منطقه نتوانستند آبادانی چندانی از خود بجای بگذارند.
یقیناً اگر اندکی از بودجه‌های کلانی که در زمان این دو سید بزرگ (نمایندگان پیشین کهگیلویه) بود، برای حاج عدل نیز می‌بود، بلدوزر انقلاب تا رأس قله‌های کهگیلویه از کوه نیر تا کوه سیاه و دژکوه و کوه ماغر دود هوا می‌کرد و نوید بخش آبادی و زندگی می‌شد و کهگیلویه را نجات می‌داد و جور این همه سال را می‌کشید.
لامروت نباشیم و قدر بدانیم که چگونه سردار سازندگی، با دست‌های تهی مجاهدت کرد، ناامید نشد و از پای ننشست و به آبادانی دیار مادری خویش دل‌ها سوزاند و اشک‌ها ریخت و یقیناً اگر باز این فرصت را بیابد چرخه توسعه را در این دیار به اکمال خواهد رساند...
-----------------------------------------
سید کمال صالحیان فر
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Romania
ما قدررشناس حاج عدل هاشمی پور هستیم
مارون خروشان
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزسلام لطفااول برویدتحقیقات بکنیدببینیدطرحهایی که جنابعالی فرمودیدیکشون به آقای هاشمی ربطی نداشت جاده اصفهان پاوه زمان سناتوربوده که سفررهبری بودجه شوگرفت فیلمش موجوداست گازرسانی مربوطه به آقای برزگواری که هم سندهست همه هم میدانندبله کسری بوجه ای که برای جاده پاتاوه اصفهان پیش اومددرزمانی که آقای هاشمی مدیریتشوبه عهده داشت مردم خودشون واقعیتهارامیدانند
چرام
Iran, Islamic Republic of
سید کمال مردم فهم ودرک بیشتر از خیلی ها دارن نیازی به سفارش وتوصیه جنابعالی نیست
ایثار
Iran, Islamic Republic of
با تمام پیمانکاران پروژها 50 50 هست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1