تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۴۱۷۶۶۱
متن ارسالی؛

موحد؛ شوالیه پارلمان‌ها

سید حسن خطیبی
۱۰
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
موحد؛ شوالیه پارلمان‌ها
کبنا ؛متن ارسالی؛ شوالیه‌ها، اسب‌سواران و به تعبیری سواره نظامان میدان نبرد و نمادی از جوانمردانِ قرون وسطی بودند که اگرچه رسماً در نظام اداری و سیاسی اروپا منسوخ شده است، ولی در ادبیات سیاسی و ژورنالیستی غرب همچنان این تعبیر پرکاربرد است و برای مردان عرصه سیاست که توانسته یا بتوانند افتخار آفرینی کنند و در کارزارهای سیاسی فاتح میدان شوند و از خود هنرها و «رزم سیاست» هایی اثرگذار به جای بگذارند، اطلاق می‌شود. معادل فارسی آن «شهسوار» است و این لقب به مبارزی اطلاق می‌شد که در نبردهای زیادی پیروز شده باشد و یا در هیچ نبردی شکستی به خود ندیده باشد. 
کارزار دوران مدرن، انتخابات و شوالیه‌های آن، فاتحان چند باره میدان این هماوردی‌ها شده‌اند که بسیاری از کاندیداهای عرصه سیاست و پارلمان‌ها بارها و بارها خود را در معرض این مبارزه قرار داده‌اند و برخی نتوانسته‌اند طرفی ببندند و برخی توانسته‌اند مکرر در مکرر سرافراز این کارزار باشند؛ سید محمد موحد از جمله مبارزان سیاست این دیار بوده که سال‌هاست میدان دار و یگانه فاتح رقابت‌ها و جنگ و گریزهای انتخاباتی بوده است.
موحد از کهگیلویه تا بهبهان، نشان داده که شوالیه عرصه سیاست است و هر کجا و در هر میدانی که حضور یافته، اگر دیرهنگام نیامده باشد، ظفرمند برون آمده است و امروز در کارزار کهگیلویه هماورد کسی است که روزی شاگرد وی بوده و این نیز از افتخارات موحد است که آنکه را خود برگ و بار داد، در مصاف با خود ببیند و با دست‌پرورده خود به مبارزه برخیزد. یقین آن است که استادِ طریقتِ سیاست، در این هماوردی نیز می‌تواند شوالیه فاتح باشد و فنِ آخر را به شاگرد خویش زده و بیاموزد که هم پیروز میدان گردد و هم دوباره درسی آموزش دهد.
موحد شوالیه جوانمردی است که سال‌هاست میزبان مردم در همه جا بوده و در هر کسوت و جایگاهی مردم دار و مردم‌مدار بوده و غمگسار مردم در حل مشکلات آنها بوده است. فاتح پارلمانی که در همه ادوار حاکمیت اصلاح طلبان و اصولگرایان در مجلس خوش درخشیده و یکه تاز عرصه سیاست کهگیلویه بزرگ تا خوزستان بزرگ بوده که با تواضع و فروتنی در مقابل مردم، مستحق عنوان «شوالیه جوانمرد» است.
موحد که در همه انتخابات‌ها توانسته برنده باشد، تنها در انتخابات دوره دهم که دیرهنگام فرصت انتقال از تهران به کهگیلویه را یافت و درگیر و دراز بروکراسی اداری امر انتقال حوزه انتخابابی نیز اندکی وقفه پیش آمد و تنها فرصت قریب به یک هفته برای تبلیغات را یافت وگرنه شهسوار انتخابات دیار بلادشاپور، از آن شوالیه‌هایی نیست که عرصه رقابت را ببازد و با اینکه در زمان اندک آمد، ولی خوب توانست خوش بدرخشد و بر اندام حریفان رعشه اندازد. بلاشک انتخابات پیش رو مجالی دیگر از سیاست بازی و قهاری وی در جلب افکار خروشان مردم خواهد بود و دگر باره او را فاتح میدان نبرد سیاست خواهیم دید...

__________________
سید حسن خطیبی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
١٦ سال پسرفت
Iran, Islamic Republic of
١٦ سال پسرفت
Iran, Islamic Republic of
سید حسن خطیبی یکی مث شهید سردار سلیمانی همیشه میگفت من یک سربازم شما اومدی موحد رو شوالیه حساب میکنی؟ شوالیه. شهرستانهای چهار گانه کهگیلویه میشه نامش ببریم البته
😂😂
Iran, Islamic Republic of
شوالیه شکست خورده
علی عباس
Iran, Islamic Republic of
ک این رو نوشتی موحد چ ب شوالیه
جواد
Iran, Islamic Republic of
اگه تو ازش حمایت نکنی کی حمایت کنه برو تو هر اداره ده تا از شما سرکاره
رضا
Iran, Islamic Republic of
جک نگوعاموخوزستان کجاشورفتی که میخوای ای آقاروبزرگ کنی استانی که۱۸نماینده تومجلس داره وهمه رییس یانایب ریییس کمیسیونن تبلیغ الکی نکن
پرستار
Iran, Islamic Republic of
مردم شوالیه نمیخوان ،خادم میخوان ،ایشون واسه مردم شوالیه است و واسه پیمونکارایی که همه دور و ورش میشناسن خادم
چرام
Iran, Islamic Republic of
قطعا ضربه فنی خواهی شد
Iran, Islamic Republic of
شوالیه ای که ۱۶سال هیچ کارمثبتی انجام نداده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1