کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

سومین حضور غلامان بویراحمد و باوی 

علی نصیری 

5 بهمن 1398 ساعت 23:43

 امروز در جامعه در مورد پروژه‌های عمرانی و زیر ساختی نقد کمتری وارد است و نقد نمایندگان بیشتر متوجه مسائل و موارد حاشیه‌ای است. لذا با احترام به سایر کاندیداها انتخاب مجدد غلامان بویراحمد، دنا و مارگون و گچساران، باشت قطعاً پیشرفت و توسعه استان را تسریع بخشیده و فضای برادرانه سردسیر و گرمسیر و... را همچون ۸ سال گذشته تکرار می‌نماید.


هر چه بیشتر به پایان فصل  بهمن و آغاز اسفند ماه می‌رسیم سرما و یخبندان انتخابات شکسته شده و گرمای آن همه گیر می‌شود. غلام محمد زارعی در بویراحمد، دنا  و مارگون و غلام رضا تاجگردون در گچساران، باشت پس از ۸ سال مجدد یک پای  فینال رقابتی نفس گیر با سایر رقبای انتخاباتی خود می‌باشند. 
با احترام به تمامی کاندیدهای انتخاباتی  هر دو حوزه بنظر نگارنده هر دو نماینده فعلی برای انتخاب مجدد و خدمت به مردم  شایسته‌اند. و برای خدمت به مردم فائق‌ترین گزینه‌اند، شاید در استان محرومی چون کهگیلویه و بویراحمد اساس کار پیشرفت و توسعه می‌بایستی توجه ویژه  به اعتبارات و پروژه‌های عمرانی باشد. به همین جهت در بحث اعتبارات استانی و ملی آنچه راکه حق استان (شاید هم بیشتر) بوده را از سرجمع اعتبارات کشوری با لحاظ اینکه جمعیت استان کمتر از یک درصد کل جمعیت کشور می‌باشد دریافت نموده  و اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان (۳ درصد کل اعتبار کشور) با همت، تلاش و رایزنی دو نماینده پر تلاش و زحمت کش با جذب حداکثری بودجه برای هر شهرستان از محل ابلاغ  همین اعتبارات بوده که می‌توان اشاره‌ای به چند پروژه بزرگ در حوزه بویراحمد، دنا و مارگون کرد، بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی  یاسوج که می‌توان آن را بعنوان قطب پزشکی استان دانست یا پل سوم بشار که نجات دهنده بار ترافیکی شهر یاسوج بود یا تکمیل و رساندن باند پرواز به استانداردهای ویژه پرواز برای هر هواپیمایی در فرودگاه یاسوج، یا تجهیز بیمارستان‌های شهرستان که از کمبود یا نبود امکانات بیماران در رنج و فشار بودند، یا پروژه‌های راهسازی در محورهای روستای و مواصلاتی که الحق می‌توان گفت طی این ۸ سال با تغییرات صد درصدی کل این مسیرها را شاهدیم، یا هم خطوط انتقال  برق و گاز  به روستاهای که هیچوقت فکر نمی‌کردند که روزی صاحب امکانات شوند، یا هم آسفالت  معابر شهر یاسوج که با جذب بودجه‌ای که غلام‌محمد زارعی برای بهسازی فضای شهری از محل اعتبارات کشوری برای منطقه گرفت یا هم می‌توان به  اجرای طرح‌های هادی، احداث پروژه‌های ورزشی ازجمله چمن مصنوعی در روستاها و پروژه‌های پمپاژ و تأمین آب در نقاط مستعد شهرستانهای بویراحمد و دنا و مارگون اشاره کرد که این بزرگترین دستاورد برای این منطقه بوده است.
شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون با بیش از ۶۰۰ روستا و مسیرهای صعب العبور که برای رسیدن خدمات به روستانشینان کار سختی بود ولی غلام‌محمد زارعی نه تنها پیگیر جذب بودجه برای پروژه‌ها بود بلکه با بازدید و سرکشی مداوم به روستاها با برسی از میزان اجرای پروژه‌ها هم آگاه بود.
در مقام مقایسه استان با دارا بودن ۸ شهرستان نسبت به استان‌های همجوار که دارای بالای ۳۰  شهرستان می‌باشند تقریباً سهمی ۵۰ درصدی از اعتبارات آنها را دارا می‌باشد. و این در حالیست که تعداد نمایندگان آنها در مجلس نیز چندین برابر می‌باشد.
نگاه عاقلانه به موضوع سنگ تمام اراده و پیگیری را برای اثبات حق استان می‌رساند. لیکن عمق محرومیت تاریخی استان و شرایط این دهه کشور قطعاً نیاز به زمان و تلاش بیشتر برای رسیدن به ایده آل مد نظر را می‌رساند.
این در حالیست که خادم این دو حوزه بلخصوص حوزه بویراحمد، دنا و مارگون با بیشترین حجم از محرومیت در طول این ۸ سال در این حوزه شبانه روز در پایتخت پیگیر حل مطالبات مردم و در منطقه به برسی مشکلات مردم پرداخت، تا که توانست بزرگترین دستاوردهای خدمتگزاری را همچون شهرستان شدن مارگون برای مردمش به ارمغان بیاورد، و مسیر پیشرفت وتوسعه را هموارتر سازد.
  آنچه مختصر اشاره‌ای شد به گوشه‌ای از عملیات‌ها و پروژه‌های عمرانی در حوزه بویراحمد، دنا و مارگون  بوده است. که در بحث وظایف نمایندگان در حیطه نظارت تجلی یافته است.
 امروز در جامعه در مورد پروژه‌های عمرانی و زیر ساختی نقد کمتری وارد است و نقد نمایندگان بیشتر متوجه مسائل و موارد حاشیه‌ای است. لذا با احترام به سایر کاندیداها انتخاب مجدد غلامان بویراحمد، دنا و مارگون و گچساران، باشت قطعاً پیشرفت و توسعه استان را تسریع بخشیده و فضای برادرانه سردسیر و گرمسیر و... را همچون ۸ سال گذشته تکرار می‌نماید. چرا که امروز کسانی که دم از عزت بویراحمد  و سایر سوژه‌های  انتخاباتی می‌زنند همانهایی هستند کهید طولایی در بحث و حس ناسیونالیستی دارند و قطعاً این مغزها جز عدم توسعه و نفاق در استان ره به جایی نمی‌برد.

-----------------------------
علی نصیری
 


کد مطلب: 417009

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/417009/سومین-حضور-غلامان-بویراحمد-باوی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1