تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۴۱۶۸۵۹
یادداشت ارسالی؛

دهبانی پور از صلاحیت در جنگ تا صلاحیت در انتخابات مجلس

۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دهبانی پور از صلاحیت در جنگ تا صلاحیت در انتخابات مجلس
کبنا ؛رضا دهبانی پور حتی قبل از آن که با حمایت سید موسی خادمی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شود یکی از شناخته شده ترین و فعالترین چهره‌های سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی در کل استان بود.
دوران‌مدیریت دهبانی پور در فرهنگ و ارشاد اسلامی را باید یکی از درخشان‌ترین دوره‌های فرهنگی و هنری استان دانست که بدور از هیاهو و ژست‌های مدیریتی کارهای بزرگی انجام شد. دوران بعد از دهبانی پور در فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان داد که نه تنها فرهنگ و ارشاد که سایر دستگاه‌های فرهنگی استان در تعطیلی مطلق به سر می‌برند و این دهبانی پور بود که با مدیریت و ظرافت قادر به انجام و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری بود.
کارنامه‌ی دهبانی پور قبل از فرهنگ و ارشاد و بویژه در دوران جنگ تحمیلی و حضور به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های جنگ و مدیریت وی در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آن زمان جدید التاسیس یاسوج نیز موئد توان و ظرفیت مدیریتی توام با تعامل و سعه صدر بالای دهبانی پور است.
این‌کارنامه درخشان به همراه روحیه سیاسی و فرهنگی بالا و تعاملات اجتماعی در نهایت سبب شد از مدت‌ها پیش و از سوی بخش‌های مختلف جامعه از دهبانی پور جهت حضور در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت گسترده‌ای صورت گیرد و در نهایت نیز وی با استعفا از مسئولیت خود و عدم‌پذیرش مسئولیت در مرکز و چند استان دیگر به صورت جدی وارد کارزار انتخابات شود.
حضور در صحنه انتخابات و با وجود حضور دو چهره قدیمی و پر قدرت در این حوزه انتخابیه با استقبال خوبی از سوی مردم و بویژه برخی گروه‌های اجتماعی همچون جوانان و دانشگاهیان مواجه شد. این استقبال خوب سبب شد خیلی زود بخش‌های وسیعی از جریان‌ها و نیروها سیاسی نیز رسماً از دهبانی پور اعلام حمایت کنند. افزایش حمایت‌های مردمی و گرم شدن فضای انتخاباتی این تحلیل را پیش آورده بود که دهبانی پور شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات دارد. اما اعلام پرونده صلاحیت نامزدها سبب بهت و تعجب همه کسانی شد که در طول سالیان سال از نزدیک دهبانی پور را می‌شناختند. دهبانی پور از جمله چهره‌ها و مدیران میانه و معتدلی بود که اگر چه مشی و مرام اصلاح طلبی داشت و از بیان موضع ابایی نداشت اما به حدی دور از تندروی بود که مورد احترام و وثوق اصلاح طلبان و هم اصولگرایان بود و حتی برخی‌ها که در پی نقد سیاسی عملکرد وی بودند به همین نگاه و رفتار میانه و معتدل دهبانی پور نقد و ایراد می‌گرفتند.
 با توجه به صحبت‌های مسئولین شورای نگهبان و قول بر دقت در بررسی شکایات و اعتراضات این‌احتمال وجود دارد که دهبانی پور به کارزار انتخابات برگردد. رد صلاحیت دهبانی پور اما سبب تعجب بخش وسیعی از نیروهای اصلاح طلب و حتی اصولگرا در استان کهگیلویه و بویراحمد شد. کمتر کسی فکر می‌کرد که دهبانی پور با آن‌همه سابقه انقلابی و حضور در جنگ و بعد از آن مدیریت بدون از حاشیه در این مرحله صلاحیتش تأیید نشود.
نوع واکنش و برخورد دهبانی پور با رد صلاحیتش بار دیگر نشان داد که دهبانی پور تا چه اندازه به قانون مقید و پایبند است و خارج از قانون نیز تاکنون‌هیچ موضع و رفتاری نداشته است.
تاکیدات مقام‌معظم رهبری بر موضوع وحدت در آخرین سخنرانی ایشان در نماز جمعه تهران را نیز باید یک چراغ راه برای شورای نگهبان و توجه و اعتماد به نیروهای مؤثر و انقلابی تفسیر کرد.
 افکار عمومی هم اینک بیش از هر زمانی در انتظار تأیید صلاحیت مردی هستند که صلاحیتش با حضور در جنگ و نائل شدن به درجه جانبازی تأیید شد. این در حالی است که در همان زمان جنگ برخی از کسانی که امروز در کهگیلویه نامزد هستند کوچکترین حضور را در جنگ نداشتند و بعد از آن هرگز نتوانستند کارنامه مقبول و مردمی از خود به جا بگذارند اما دهبانی پور در سن جوانی در جنگ و چندین عملیات آن حضور داشت.
نمی‌توان برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کرد ولی انتظار می‌رود که این شورا با اعتماد به نیروهای تحصیل کرده و مورد تأیید و حمایت مردم به رقابت متنوع انتخاباتی در کهگیلویه کمک کند و این حوزه انتخابیه را از انحصار جریان اصولگرایی و رخوت و بی رونقی خارج کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1