تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۱۶۷۵۵
یادداشت ارسالی:

عدل هاشمی؛ داستان رشد انسان‌ها

۸
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
عدل هاشمی؛ داستان رشد انسان‌ها
کبنا ؛متن ارسالی: مهم‌ترین مسئله جهان امروز نیروی کار است. از این روست که محور اصلی توسعه در کشورهای تراز اول، تلاش برای آموزش، نگهداری و جذب نیروی کار ماهر از سایر نقاط است. پس برای رشد نیرو مهمتر از همه عناصر محیط رشد آن است. به مانند میوه رسیده‌ای که اگر به موقع برداشت نشود بر شاخه خواهد خشکید یا روی خاک خواهد پوسید. 
کوه گیلویه بزرگ کجای جهان ایستاده است؟ سالانه تعداد زیادی از نیروهای مستعد این سرزمین کهن راه هجرت را بر می‌گزینند، چه برای شهرهای بزرگ و کوچک نزدیک و یا پایتخت دور. هیچ حاجت به توضیح نیست که هجرت نیرو، عصاره یک سرزمین را خواهد خشکاند و دیر یا زود از آن سرزمین به غیر از یادی دور، اثری در تاریخ نخواهد ماند.
حکایت ماهی کوچکی که برای رشد به سوی دریا رفت و خطرات را به جان خرید، ما جوانان کوه گیلویه ای با ذره ذره وجودمان چشیده‌ایم. بدانیم ماهی بزرگ و نهنگ در برکه و مرداب زیست نخواهد کرد.
اکنون سؤال این است چرا کهگیلویه بزرگ برای فرزندانش دریا نباشد؟ چرا کوه گیلویه نتوانسته است فرزندانش را برای خودش نگه دارد و همه را در اوج شکفتن از دست بدهد. پاسخ روشن است کوته نگری گذشتگانش. حال بیاید برای یک بار واقع بینانه به گذشته نگاه کنیم. به دورانی که کوتاه بینی و اولویت دادن به کارهای شخصی و اداری و خُرد در رأس امور اجرایی قرار گرفت. یا دورانی که کوه گیلویه بزرگ بدل به مردابی شد که از دل آن قورباغه و وزغهای رنگارنگ بیرون جست. و دورانی که نیروهای خلاق و ماهر مجبور به مهاجرت و به عبارتی حذف شدند. تلخ است اما واقعیت دارد.
چشمه‌های زلال و جوشان کهگیلویه بزرگ برای بدل شدن به رودی تفنده نیاز به بستری برای هدایت به سمت دریا دارند. کوه گیلویه بزرگ بن بست بیش از هر چیز نیازمند جاده است که به شبکه راههای اصلی کشور وصل شود. راه‌هایی که در ههمه جا با خود توسعه به ارمغان آوردند. راه‌هایی که بتوان محصولات کارخانه‌های آتی کوه گیلویه بزرگ را به سراسر ایران و جهان برساند راههایی که بتواند سیل گردشگران را به کوه گیلویه بزرگ سرازیر کند. توسعه بدون سرمایه‌ای که از بیرون تزریق شود رؤیایی بیش نیست. 
نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک و پتروشیمی دهدشت مراحل پیشرفت خود را طی می‌کنند این یعنی رودهایی که دریای کوه گیلویه بزرگ را بارور خواهد ساخت. اما ایا به همین راحتی این کلامات نوشته شده است. صد البته که نه. پس چه باید کرد. به کدام سو باید رفت؟ به چه کسی باید تکیه کرد؟
باید بلند نظر بود و پذیرفت دوران کهنه به سر آمده است و کوه گیلویه بزرگ در آستانه به مرحله نو قرار دارد. مرحله نوینی از رشد و توسعه. ناخدایی که بتواند این کشتی طوفان زده را از دریای مواج و نا امن به ساحل امن آرامش برساند. نیک اگر بنگریم در میان کاندیداهای حاضر در عرصه انتخابات کسی می‌تواند این مهم را به ثمر برساند که تجربه اجرایی فعالیتهای عمرانی را داشته باشد. آیا غیر از این است که عدل هاشمی با  حضور مستمر بیش از سه دهه در عرصه فعالیتهای کلان اجرایی کشور گزینه اصلح برای این مهم باشد.
مردم کوه گیلویه بزرگ باید یک بار برای همیشه تاریخ را بسازند. نگذاریم دوباره این رودهای خروشان به بیراهه مرداب‌های مهاجرت و شور زارهای لم یزرع غربت برسند. بگذاریم گذشته برای گذشتگان بماند و کهنه‌ها را به فراموشی بسپاریم و به دریای بزرگ بیاندیشیم.
---------------------------------------
میر یدالله کشاورز
---------------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پیمانهای واگذار شده خب میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای عدل هاشمی شما فقط شعار می دهید . دور اول با شما بودیم واز شما حمایت کردیم اما شما . تحویل ما دادید پس دیگه نیستیم وبرای تخریب آرای شما با نهایت تلاش می کنیم
ازیاسوج
Iran, Islamic Republic of
عزت کهگیلویه فقط موحد
Iran, Islamic Republic of
کدام عزت؟!!!
عزت کهگیلویه چی بود، یا بزبان ساده موحد چکار عام‌المنفعه‌ای برای کهگیلویه کرد؟؟؟؟؟
مردم اگاه و فهیم هستند دیگر شعار دادن بدون عمل کارساز نخواهد بود،
موحد برای همیشه بایگانی شد
امید
Iran, Islamic Republic of
عشق نشاط زندگی سردار سازندگی
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه نیازی به نوشتن این متن های ذهنی وخیالی ندارد...
Iran, Islamic Republic of
رقابت در کهگیلویه معنا و مفهوم دیکری دارد
در کهگیلویه رقابت را سواد سیاسی و سواد دانشگاهی و نفوذ سیاسی کاندیداها تعیین کننده نیست.
رقابت اصلی را پول تعیین میکند. و خود کاندیداهای محترم هم میدانند که هر کی ده هزارتومان بیشتر هزینه کنه پیروز انتخاباته‌.
تا پول داری رفیقتوم
قربون بند کیفتوم
قلی محمد
Iran, Islamic Republic of
گزارش میدانی از شعارهای مرد عمل
۱_ ۱۰۰۰ نفر در پتروشیمی کلاچو مشغول به کار هستند و محصولات این پتروشیمی به کشورهای ترکیه و اردن و یمن و کره جنوبی و هنگ کنگ صادر میشه.
۲_ همچنین ۱۳۵۲ نفر در سیمان سپو مشغول کار هستند و محصول درجه یک سیمان این کارخانه به کشور اسپانیا و مراکش صادر میشه.
۳_ فسفات چرام تنها با افتتاح فاز اول ۵۰۰ نفر را بومی بکار گرفته و فسفات با درجه خلوص بالا به ارژانتین و بولیوی صادر میشود‌.
۴_ نیترات دیشموک ۷۶۰ نفر فقط از ایل غیور بهمئی را شاغل نموده و و محصول ترکیبات نیترات این معدن به کشورهای تانزانیا و لیرتلخک صادر میشه.

۵_ تمام ورودیهای شهر دهدشت به سبک ورودی شهرهای مگا سیتی دنیا از جمله بمبئی و توکیو و میلان و استکهلم سوئد طراحی و اجرا شده اند بطوریکه بعد از ساعت ۸ شب عبور و مرور به قیمت جان انسانها تمام میشود.
۶_ هدیه ی مرد عمل به مردم غیور ضرغام آباد زیرسازی و اسفالت جاده بین ضرغان آباد وتنگ سپو بوده بطوریکه مسابقات دوچرخه سواری جنوب ایران در آن قابل اجراست.

۷_ کارخانه لوله سازی بهمئی در حال اتمام است و در حال حاضر ۷۶۰ مفر جوشکار و بتن کار و پیمانکار و کباب کار و ذرت بلال کار در آن مشغول بوده و همه از ایا سترگ گرمسیر هستند.

۸_ فرودگاه دهدشت از نوع فرودگاه چهار بانده به سبک فرودگاه بین المللی سنگاپور است و ز همین جا از راننده گریدر اداره راه تشکر میکنم که با یه رفت و برگشت و تسطیح ۱۰ سانتی متری افق بالایی خاک توانستن این فرودگاه را طراحی و اجرا و حتی افتتاح نمایند.

این بود مجموعه شعارهای انتخاباتی مردی از جنس عمل.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1