کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

ضرورت اخلاق و تقوای سیاسی در انتخابات

فرید محمدی تبار

29 دی 1398 ساعت 3:12

برنده واقعی انتخابات هیچ کس نیست جز کسی آنکه تقوای سیاسی، اخلاق اسلامی، قانون و حرمت رقیب و هنجارهای جامعه را رعایت کند.


فضای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای گچساران و باشت نیازمند تغییرات جدی در رفتارها و گفتارهاست.
"گفتمان" داشتن یکی از اصول لاینفک هر انتخاباتی است. "گفتمان" می‌تواند موضوعات و محورهای متفاوت، داشته باشد و معمولاً کاندیداهای محترم هر کدام باید یک گفتمان شفاف یا به تعبیری دیگر یک برنامه روشن انتخاباتی در محورهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، محیط زیست و ... از خود ارائه دهند.
الحمدالله به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت سلایق و دیدگاههای متنوعی زمینه حضور در انتخابات دارند و هر دو جریان سیاسی اصلی کشور دارای کاندیدا می‌باشند.
و نامزدهای شاخص انتخاباتی هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا موفق به عبور از فیلتر شورای محترم نگهبان شده‌اند، و به تبع این مهم میزان مشارکت و متناظر آن "ضریب امنیت ملی" ناشی از مشارکت حداکثری مطلوب نظام، بالا خواهد رفت.
حالا کاندیداهای محترم جناب آقایان غلامرضا تاجگردون، سید قدرت الله حسینی، اردلان زینل زاده و ... در عرصه رقابت حضوری فعال داشته و شهروندان تشنه شنیدن برنامه‌ها و طرح‌ها و به تعبیر اولاتر "گفتمان" هر کدام از کاندیداها هستند تا پس از شنیدن سخنان و برنامه‌های ایشان، بهترین را انتخاب کنند به تعبیر زیبای قرآن کریم:
«فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ 
و به وکالت خویش در مجلس شورای اسلامی برگزینند.
جدل‌های انتخاباتی، تنش‌ها، حمله‌ها و بعضاً تهمت‌ها و تخریب‌ها، صرفاً منجر به آلوده کردن فضا و آسیب زا شدن جامعه خواهد شد. لذا ضروریست نامزدهای محترم که مورد تأیید مراجع چهارگانه نظارتی و شورای محترم نگهبان هستند با " تقوای سیاسی " این فضا را متحول نموده و اخلاق پیشه نمایند و با ارائه گفتمان صحیح "توسعه پایدار و همه جانبه "، خود را در معرض انتخاب آحاد مردم قرار دهند.
تهمت پراکنی، نفرت پراکنی، خشونت گفتاری، بر هم زدن قاعده بازی و ... دور از اخلاق و تقوای سیاسی بوده و مورد پسند مردم شریف شهرستانهای گچساران و باشت نخواهد بود. و بطور جدی لازم است کاندیدای های محترم، لیدر ها و رسانه‌های و فضای مجازی و ... همه با هم تلاش کنند تا فضا بسمت یک رقابت سالم و اخلاقمدار و قانونمند پیش برود.
برنده واقعی انتخابات هیچ کس نیست جز کسی آنکه تقوای سیاسی، اخلاق اسلامی، قانون و حرمت رقیب و هنجارهای جامعه را رعایت کند.

--------------------------------
 فرید محمدی تبار
 


کد مطلب: 416745

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/416745/ضرورت-اخلاق-تقوای-سیاسی-انتخابات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1