کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

دوقطبی انتخابات، زارعی و روشنفکر

 محمدرضا احمدی

27 دی 1398 ساعت 16:47

غلام محمد زارعی نماینده فعلی و مهدی روشنفکر کاندیدای که برای دور دوم وارد صحنه می‌شود، هر دوی آنها با دیده گاه مستقل وارد صحنه شده‌اند و در این دور با جریان‌های مردمی فعالیت دارند و برای تصاحب پایگاه‌های رأی دیگری دائماً در تلاشند.


زمان تأیید صلاحیت‌ها فرا رسید و مسیر و فضای سیاسی انتخابات در هر حوزه‌ای تغییر می‌کند تا ساحت سیاست با مهره‌های در صحنه و تأیید شده بازی سیاسی را برای انتخابات  دور یازدهم مجلس شورای اسلامی آغاز کند، حوزه انتخابیه بویراحمد ودنا بعد از گمانه زنی‌ها و احتمالات به حضور افراد حال به روشنی فضای سیاسی این حوزه برای نگرش جامعه به میزان رأی و اقبال جامعه به یک شخص یا چند شخص پدیدار است.
هر چند که فارغ از هر نگاه سیاسی باید به این حوزه نگاه کرد ولی حضور دو شخص در صحنه انتخابات بیش از دیگر کاندیدا در این فضا حجیم است و نگاه جامعه بیش از دیگر کاندیدا متوجه این دوشخص است.
غلام محمد زارعی نماینده فعلی و مهدی روشنفکر کاندیدای که برای دور دوم وارد صحنه می‌شود، هر دوی آنها با دیده گاه مستقل وارد صحنه شده‌اند و در این دور با جریان‌های مردمی فعالیت دارند و برای تصاحب پایگاه‌های رأی دیگری دائماً در تلاشند.
غلام محمد زارعی نزدیک به ۱۶ سال در صحنه سیاسی، که دو دور در جایگاه کاندیدا و دو دور هم بعنوان نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس حضور دارد، ایشان در مجلس دهم قویتر از نهم حضور یافت و با چینشی محکم در حوزه ادارات و حضور دائمی در حوزه انتخابیه برای پیگیری مطالبه مردمش توانسته که پایگاه‌های آرای خود را در بیشتر مناطق حفظ کند.
مهدی روشنفکر که در انتخابات ۹۴ بعنوان پدیده انتخابات معرفی شد، ایشان در کارنامه خود مسولیتی های از جمله؛ فرماندار دهدشت، هیئت علمی دانشگاه، معاون آموزش پرورش و.... دارد، وی بعد از ناکامی در انتخابات ۹۴ ایستاد و از همان اوایل ۴ سال را شبانه روز برای انتخابات تلاش کرد و امروز بعنوان یک قطب در انتخابات حضور دارد.
حال نزدیک به ۱ ماه مانده به انتخابات دوقطبی که ۱۶ سال در ساحت بویراحمد نمود داشت بازهم  ادامه خواهد داشت، ولی بجای ستار هدایت خواه، مهدی روشنفکر یک قطب از انتخابات می‌شود و برای رقابت با غلام محمد زارعی با جدیت در تلاش است.
هر چند که باید پذیرفت در این انتخابات مواضع جامعه کمتر سوی جریان‌های سیاسی است و بیشترین علل در حمایت از کاندیدا توانایی و وسعت پایگاه‌های مردمی آنان است که چه اندازه شانس قبولی و همراهی مردم سوی اوست. که در واقع احتمال قبولی هر شخص در میان بقیه کاندیدا چه مقدار است.
پس باید در این پروسه اندک قبل از انتخابات با توجه به میزان آرای مردمی و جریانی که پشت سر زارعی و روشنفکر قرار گرفته به قبولی یکی از این دونفر بیش‌تر از دیگران امیدوار بود و باید که  گفت مردم انتخابات اسفند ۹۸ را بین این دو شخص می بیینند.

-----------------------------------
 محمدرضا احمدی
 


کد مطلب: 416691

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/416691/دوقطبی-انتخابات-زارعی-روشنفکر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1