کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی و تحلیل /

سناریوهای جدید انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا

23 دی 1398 ساعت 15:07

سیاستمدار کارکشته‌ی هم استانی می‌دانست که هدایت خواه هرچند از روی قهر آمده اما او کسی نیست که جریان سیاسی‌اش را فدای خواسته‌های شخصی‌اش بکند پس شصتش خبردار شد که خبرهای مهمی در بویراحمد ودنا در حال اتفاق است.


متن ارسالی: در روزهای گذشته گمانه زنی‌های بسیاری قبل از اعلام صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی صورت می‌پذیرفت. حتی نامه‌ی دکتر توکلی نماینده‌ی سابق تهران به آیت الله رئیسی قبل از آنکه شورای نگهبان رسماً اعلام کند بر شدت تصدیق عدم تأیید غلام محمد زارعی نماینده‌ی فعلی افزوده بود اما زارعی بی آنکه کسی تصورش را بکتد به بازی‌ای دست زد که دستکم فعلاً او را در گردونه باقی گذاشته است.
بازی خطرناک زارعی همراهی با انتشار دهندگان آن نامه برای ساعاتی و پس از آن تکذیب تقریباً عادی‌اش و همزمان فشار از کانال علی اکبر ولایتی برای عدم تأیید ایزدپناه و رمضانی آغاز شد.
در این مسیر درست آنگونه که پیش بینی می‌شد گام ساده‌ی اول را محکم برداشت اما بازی درست از زمانی برای زارعی خطرناک شد که هدایت خواه اسبش را برای تهران زین کرد و وکیلی از آمدن ناامید شد.
در واقع باید بگویم بازی خوردن زارعی از همین جا شروع شد ابتدا با کمک او ایزدپناه و رمضانی رد شدند و حالا هم با عنایت به اینکه او در همه‌ی نظرسنجی‌ها و گمانه زنی از کمترین اقبال برای پیروزی برخوردار است در صحنه نگهش داشته‌اند تا راه را بر بهرامی ببندد.
درست همان روزهایی که «هدایت خواه» به تهران کوچ کرد «وکیلی» بعد از ثبت نام خود را به یاسوج رساند تا اوضاع را برانداز کند.
سیاستمدار کارکشته‌ی هم استانی می‌دانست که هدایت خواه هرچند از روی قهر آمده اما او کسی نیست که جریان سیاسی‌اش را فدای خواسته‌های شخصی‌اش بکند پس شصتش خبردار شد که خبرهای مهمی در بویراحمد ودنا در حال اتفاق است.
برآوردهای دکتر وکیلی کمی مأیوس کننده بوده است زیرا که او سفرش را تقریباً نیمه کاره رها کرد.
شاید بتوان گفت خیلی زود دریافت که زارعی بازی خطرناکش را آغاز کرده است.
بازی هموار کردن راه شکست بهرامی بود.
روشن‌تر آنکه زارعی بی آنکه خود بداند در زمین منتظریان و مجمع اصولگرایان بازی می‌کرد و وکیلی این را دریافته بود.
چه اینکه او نه یارای تاختن بر منتظریان را دارد و نه توان دارد به حوزه‌های محکم روشنفکر چنگ بیاندازد پس کمک کرد با حذف کردن ایزدپناه و رمضانی اول خودش را تثبیت کند زیرا کیست که نداند دستکم رمضانی از ایلگاه مازه‌ی خریده آمده بود و اتفاقاً درست زارعی را رقیب خود می‌پنداشت.
ناگفته پیداست در شرایط کنونی زارعی خط شکن منتظریان یا با احتمال ضعیف‌ترش روشنفکر است با این تفاوت که زارعی با اطمینان از ریزش‌های پرشمارش تلاش کرده با سیلی اصلاح طلبی صورتش را سرخ نگه دارد بلکه هم خط بهرامی را بشکند هم به سبدهای منتظریان حمله کند.
روشن است که تعریف صحیحی از زارعی اینگونه است: او با داعیه‌ی اصلاح طلبی درست همانکاری را با اصلاح طلبان کرده که روشنفکر با اصولگرایان کرد.
اصولگرایان که روشنفکر را عملاً طرد کردند و رو به منتظریان آوردند کاری که اصلاح طلبان هم دستکم این دور حتماً با زارعی می‌کنند.
در واقع همه این‌ها که گفته شد هشداری است از سناریوی ممانعت از بهرامی که زارعی به تنهایی در حال پیاده سازی آن است.
اما اینکه آگاهانه این کار را می‌کند یا مشاوره‌های غلط فریفته اندش پیدا نیست.
آخرش پرده‌ها فرو می‌افتد.
صبور باشید.
پایان.
 


کد مطلب: 416530

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/416530/سناریوهای-جدید-انتخابات-حوزه-انتخابیه-بویراحمد-دنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1