تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۵۷۸۷
تحلیلی بر تحرکات سیاسی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا؛

شب یلدای اصولگرایان بویراحمد و دنا

۳۳
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
شب یلدای اصولگرایان بویراحمد و دنا
کبنا ؛ زخم کهنه تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های قیم مآبانه به بن بست و بحران در جریان اصولگرایی انجامیده است.
هدایت خواه آن قدیس مردم، هزینه تصمیم سازی های غلط مکرر ساختار مدیریتی خود در دوران طلایی‌اش گردید.
صداقتشان را به کرات در عرصه‌های مختلف آزمود و با نگاه بلند امنیتی از بویراحمد و دنا رفت!
 اخبار دقیقی در دست نیست ولی ظاهر امر حکایت از آن دارد که در شب یلدای اصولگرایان، دهراب پور و امامی با درک سناریوری پیچیده تیم رقیب داخلی هر یک به نوعی خروج کرده‌اند تا بیش از این شاهد خیانت گلادیاتورها نفوذی در درون که چون موریانه به جان جریان افتاده نباشند.
  دوئل نهایی بین تیم درخشنده پور و منتظریان در دل شب یلدا، سفره رنگین یکی از این دو را بهم ریخته ولی جزئیاتش درز نکرده است.
  هدایت خواه سالهای مدیدی است که با چشم تیزبین خود به علت العلل واگرایی مردم از جریان نه شخصیت معنوی و ممتاز خویش رسیده است اما در مسلخ مصلحت مظلومانه زیسته است.
 اصولگرایی نمرده و نامیراست چون نگرش انقلابی زنده و پویاست.
مشی و منش اصولگرایی پویا و تابلویش همواره برافراشته است چرا که هدایت خواه با تربیت سیاسی- اجتماعی در گستره جبهه فرهنگی استان کادر سازی کرده است. وی شخصیت بدون جانشین است و آلترناتیوی ندارد.
  ویروس کج اندیشی در شرایط حساسی به جان جریان رخنه و آن را دچار تشتت نمود.
 منیت، خودبرتر بینی و جاه طلبی، اصولگرایی را به مفهوم جریانی میرانده است اما با نگاه بلند امنیتی هدایت خواه، نه تنها اصولگرایی بلکه بویراحمد و دنا از مرگ حتمی نجات یافته است.
 وی با فهم سیاسی عمیق، کاندیداتوری را در این خطه سه طلاقه کرد تا جامعه ایمانی در سرحدات این سرزمین زنده بماند در حالیکه جامعه خلاء او را بشدت احساس کرده بود. 
 وی دغدغه‌اش انقلاب بود با رویکرد تمدنی اما جلبک‌هایی دست و پایش را بسته بود و باید در این مقطع قربانی می‌شد تا با چشم انداز انقلابی، بویراحمد و دنا قربانی نشود. او به واقع ورژن جدیدی ندارد و شخصیت علمی، سیاسی و فرهنگی منحصر بفرد است.
 او کَیِس بود چون مختار با مسئولیت والای تجمیع نیروها و دفع خطرات چند بُعدی داخلی و خارجی!
 آن مرد سالهاست با شرایطی شبیه شرایط صدر اسلام قرار گرفته است، خار در چشم و استخوان در گلو با دوست و دشمن نه سازش بلکه سازگاری نمود تا قربانی شود اما قربانی نگیرد. 
 در مسیر فعالیت‌های فرهنگی جفا دید و جفا را روا ندانست. عایشه‌ها را سوار بر شتر چموش و سرکش خلافت می‌دید و یارانی چون طلحه و زبیر را در رکاب او اما همواره مصلحت اسلام را دید و به سیره مولایش عمل کرد.
 او همچنان با هیمنه و قدرتمند است از باب کادر سازی در گستره جبهه فرهنگی که هزاران نفر شاگرد در تراز انقلاب تربیت کرده و سرمایه نظام در افق تمدن سازی و ظهور است. 
وی بر خلاف شایعات با روشنفکر و هوادارانش اختلاف فکری یا سیاسی مبنایی نداشته و روزگاری هواداران هر دو نیز در یک جبهه با رقباء رقابت کرده‌اند که اکنون ذیل نام اصولگرایی فعالیت دارند.
بنظر می‌رسد ریشه کدورت و صف بندی سیاسی در دوره قبل، از چینش شورایی شروع شد که با ترکیب خاص قبل از رضایت هدایت خواه به حضور در صحنه انتخابات، روندش به ائتلاف بر پذیرش اعضای خاصی از شورا بعنوان کاندید جریان و حتی شایعه نیروهایی با صبغه اصلاح طلبی ختم شد و روشنفکر را در بر نگرفت و در نتیجه آن را هدایت شده خواند و رفت.
 با همین استدلال گفته شد که اختلاف مبنایی نبوده و همه هواداران در خطه بویراحمد و دنا ید واحد و بهم آمیخته‌اند.
 برخی شاگردان هدایت خواه گر چه به اقتضائاتی اکنون گرد روشنفکر یا دیگر کاندیداها قرار گرفته باشند ولی به مرجعیت فکری و سیاسی وی تمکین و ایمان دارند و یقیناً اساس دغدغه‌شان در این برهه، جلوگیری از قربانی شدن هدایت خواهی است که نباید هزینه دو قطبی‌های بی وجه داخلی شود.
 روشنفکر رقیب جریان نبود و نباید از او رقیب هراسی و رقیب تراشی می‌شد. او از بدنه اصولگرایان بوده و هست ولی از شورای قبل دست‌های مغرضانه‌ای از باب انتقام شخصی مترصد ضرب شستی شد که به نام جریان تمام کردند.
  هدایت خواه رفت تا بماند چون متعلق به نظام بود نه خودش یا یک جریان خاص سیاسی.
 ظرف استان کهگیلویه و بویراحمد با تغییراتی که در سایه اشرافیت سیاسی پیدا کرده بود گنجایش چنین نیروی معنوی را نداشت.
او سد راه مرفهین و انقلاب ستیزانی بود که باید در اتاق‌های عملیات روانی معامله گران ترور می‌شد چون این عملیات، راهبرد اصلاحات افراطی بود نه روشنفکر و ترور شد از جانب یاران ناآگاه خودی و غیر خودی!
 نگاه به شورا نباید چون نگاه به طعمه‌ای شود که هر مدعی، قلابی را برای طعمه‌ای فراهم کرده باشد!
 یکی وارد می‌شود و قواعد را نمی‌پذیرد، یکی قواعد را پذیرفته و در صورت تضاد با منافعش عدول می‌کند و دیگری بر خلاف بدیهی‌ترین اصول آن وارد می‌شود و خود را یگانه دهر و ناجی مردم می‌خواند و آن یکی شش ماه وقت می‌کشد و به همین راحتی زمان می‌سوزاند و در نتیجه هدایت خواه بر خلاف واقع، محکوم و متهم به هر گناه نکرده‌ای و سپس هزینه امیال سیاسی می‌شود تا جریانی بسوزانند.
 در واقع باید به آسیب شناسی روی آورد، همان آسیب‌هایی که ریشه در درون داشته و آسیب شناسی شده است.
  در انتخابات جریانی چندین ساله جریانات، عقده جای عقیده نشست و مدیرانی چند در حوزه‌های مختلف با شیوه‌ای غیر انسانی و تحکمی حکمرانی و قبیله خود را بر توده‌های مردمی ارجح داشته‌اند.
مریدان انقلابی ماندند و تاوان دادند ولی برخی در همراهی با قافله اعتدال و اصلاحات سهامدار شدند که سزاوار نیست این جریان به نام رقیب هراسی بسوزد و اطلاعات غلط به خورد مردم داده شود.
 تاریخ تکرار شده است با این تفاوت که رقبای جریان معاویه و شمر و اشعث و سعد نیستند بلکه معدود افرادی پرورش یافته در آستین خود که گویی عیناً نفوذی جبهه دشمن‌اند که روزی با هدایت خواه و روزی بر هدایت خواه بر سفره‌های رنگین و ننگین می‌نشینند و ککشان هم نمی‌گزد.
 باید قائل به حق انتخاب و اختیار باشیم که از میان جمع کاندیداهای مطرح یکی را بر مبنای اصول خود برگزینیم. مردم برده و بنده جمودان جریان نیستند که قبلاً در تحلیل کوتاه دگماتیسم خود عمار پندارها به این موارد هشدار داده بودیم.
 تکلیف یاران هدایت خواه با رقبایی که وارد معامله سیاسی با اپوزیسیون یا سلطنت طلبان می‌شوند مشخص است.
 چه بسا با ترازوی ذره بین شورای نگهبان و رفتارهای مدیریتی زشت تبعیض و فساد خودساخته میدان را واگذارند اما در هر صورت نمی‌توان انسداد بوجود آورد و عده‌ای که مردم را ندیده و نمی‌شناسند با شعار فریبنده و رنگ باخته از تصور کنند همه دوباره گوش به فرمان خواهند بود.
 انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام دوران از جهات مختلف حساس و ملتهب‌تر از کشور است و میزان مشارکت ستودنی است.
هواداران روشنفکر، بهرامی، درخشنده، زارعی و ایزدپناه هر کدام با برداشتی از سبد هدایت خواه خود را ضلع یا قطب انتخابات می‌خوانند اما باید منتظر ماند که فرجام تأیید صلاحیت‌ها به کجا ختم می‌شود که در صورت عدم احراز صلاحیت هر کدام، معادلات بهم می‌ریزد ولی در مجموع آنچه قوت یافته است به لحاظ تفکری، سبد روشنفکر جلوه دیگری خواهد داشت.
 -----------------------------------
زریر حجتی/ بندیر نیوز
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود و هزار درود بر دکتر کیان دهراب پور که دیشب داغی گذاشت بر دستان منفعت طلبان
Iran, Islamic Republic of
جناب حجتی
گیرم فردا اقای روشنفکر هم قبول شد و رفت مجلس
با چه پشتوانه و عقبه سیاسی و یا بهتربگم با کدوم ارتباطات کلان سیاسی می خواهد و یا می تواند اقدامی در جهت ایجاد اشتغال انجام دهد
وی را هیچ کسی نمیشناسد و ارتباطات ملی هم متاسفانه ندارد
پس فقط هدف نماینده بودن؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
برادر من زارعي چه ارتباطات داشت؟؟چه رزومه اي داشت؟؟هدايت خواه شروع كارش چه رزومه وارتباطاتي بجز چند نا مسجد ومعلم داشت؟؟؟عزيزم هركس نماينده شد قطعا ارتباطات ايجاد ميشه جدا ازان رزومه روشنفكر قابل قياس با هيچكدوم نيست برو مطالعه كن وچيزيست كه ديگه نميشه بهش انگ بزني وتهمت قومي وقبيله اي كه از ذهن افراد مغرض وحسود بيرون مياد برو سوابق ش مطالعه كن قطعا در نگاه تون اثر داره
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا روشنفکر اهل شعار نیست به موقع اش هم ارتباطات کلان سیاسی و ملی معلوم می شود دوست عزیز
اگر نمیریم، نپیریم؛
Iran, Islamic Republic of
اگر ایشان قبول شود آنجا هم یارگیریهای سیاسی هست قطعا می تواند با مشی اصول گرایی خود طیف و توابع کلان هم پیدا کند
تددنوو
Iran, Islamic Republic of
اقای حجتی معیار روشنفکر در حد مجلس برادر من به احتمال زیاد موحد وتاجگردون قبول میشن این اقا می تونه در مقابل اینها چکار کنه اصلا بنظرت در حد وقواره مجلسه ما نباید قومی فکر کنیم 8سال چوب هم موضوع را خودریم سوابق ایشون هم خبر از ناکامی می دن
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اگه بخواهی قومی و قبیله ای نگاه کنی خداوکیلی کدوم طایفه در بویراحمد قومی و قبیله ای رای نمی دهد؟ این کاملا بدیهی است که در بویراحمد اگریت بدین شکل رای می دهند.
Iran, Islamic Republic of
شماچرااینقد حرف میزنی باباازقیامتتون بترسین
Iran, Islamic Republic of
/ جز نگاه طایفه ای ،هیچ نگرش سیاسی خاصی ندارد و به هیچ جا هم نخواهد رسید؛ضمن اینکه ایشان اصلا"با توجه به استعفاهایش در شورای دهدشت و آموزش و پرورش، مدیریتی ندارد و چنین شخصی کاندید بودن بویراحمد را ندارد چه برسد به نمایندگی این مردم شریف که یک گرگ باران دیده می خواهد که بتواند حقوق مردم را از چنگ دولتی ها و حتی دیگر نمایندگان استان که قطعا"قدر خواهند بود.
Iran, Islamic Republic of
استاد روشنفکر پیروز انتخابات است وبا اختلاف آرای نسبت به نفر دوم وشما مغرضین نیز کاری بجایی نخواهید برد...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم شیوای استد ححتی که واقعیات را بدون کم کاست بیان نمود....ان شاالله دوم اسفند ماه جشن پیروزی دکتر روشنفکر را خواهیم گرفت وعزت از دست رفته بویراحمد را بازخواهیم گرداند
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر مورد قبول اکثریت طیف اصولگرا
و همچین جریان های مقابل وبالخصوص مردم شریف دیار بویراحمد و دنا میباشد.
بنابه احترام عموم یامهدی
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
80درصد اصولگرایان به روشنفکر پیوستن
معرفی گزینه اصولگریان چندان تاثیر گذار نیست
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر بار خود را بسته است و اصولگرایان نیز فقط صرفا جهتوارزاندام است که در پرتو سیاسی بویراحمد کوشش نیکنند
بهادر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر استاد قلم و. فرهیخته برخوردار از صداقت, صراحت , شجاعت جناب حجتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر زریر حجتی زیبا نوشتن
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر حجتی عزیز با قلم شیوا
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
حامی روشنفکرم
دنا
Iran, Islamic Republic of
سالها بگذردو بویراحمد و دنا چون ستارهدایت خواه ،نماینده ای به چشم نبینند.....
اولین خصوصیت نماینده پایداری در اعتقاد و تفکرش میباشد...
یبنده خدایی یک روز اصلاح طلب بودو یک روزمیانه رو...روزی دیگر خود را اصولگرا و زمانی دیگر درمجمع فراکسیون نماینگان ولایی دیده شد.،،نزدیکانتخابات هم......
تا چنینیم چنینیم
Iran, Islamic Republic of
هدايت هم براي حوزه شما ودولت احمدي عالي بود بهتون حق ميدم درواقع نماينده ده برافناب نا سي سخت بود
Iran, Islamic Republic of
آری خیلی خوش بهت گذشته
ما مردم که خیری ندیدیم
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه اگر از روشنفکر حمایت نکند زارعی قبول خواهد شد.. خواهید دید
عشقم بویر سفلی
Iran, Islamic Republic of
والا اگه هزاران بار زنده و بمیرم به . رای نمیدم در صورتی که خودم از سفلی و تامرادیم... فقط به ظاهر مجبور ککاگری هستیم و توی صندوق اسم دیگری خواهیم انداخت..تنها من نیستم خیلی هستیم که باهم قسم خوردیم که اینکار را میکنیم
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر مرد نابر وان این روزا که بعد از دکتر هدایتخواه بهتر از ایشون در شرایط فعلی نیست _برادر حجتی منصفانه و منطقی قلم زدید دست مریزاد، نکته اصلی اینه که بخود بیاییم و عاقلانه و دور از تعصب و قوم گرایی این باره و حقا توانمندی دکتر روشنفکر را در دوم اسفند به همه معرفی نماییم ........اندکی صبر سحر نزدیک است
یا مهدی
ع.ب
Iran, Islamic Republic of
فقط بدونی که بیشترین.و هرگز قبول نمیشه..این را بنویسید و بردارید تا ۳ اسفند..چن رای این آقا ثابت هر جا فاتحه برود فقط همن تعداد تامرادی خاص همراهشن.و بوبراحمد میانی و بالا صفر است
Iran, Islamic Republic of
درود بر ایل سترگ تامرادی درود بر صداقت و مرام شان همیشه ود ر همه حال همه انهایی که ب مجلس رفتند را همراهی کردن ولی ببینید انهایی که ذات بد دارن خداوند از درون و ذات همه انسانها اگاه هست .
ساکن یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ما 40نفر از47نفر اسکلته اصلی اصولگرایان در بویراحمد سفلی دریک شب هم قصم شدیم به یک نفر رای بدهیم آن هم معلم کارکشته وبی ریا مرد عمل مهدی روشنفکر 16نفر از ماهم تامرادی است بقیه تامرادی نیستند ما کار به طایفه نداریم کار ما کار مرام ومسلک است
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
راست میگن حاج زارع خوب کارنامه ای داره. ، من یه چیزو میدونم که هر کی قبول بشه زارع تمامه کارش ،تمام
علی
Iran, Islamic Republic of
چه تحلیل ابکی.هدفت این بود که بگی روشنفکر خوبه
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1