تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۴۱۵۷۷۵
در آستانه انتخابات حملات جریان اصولگرایی به رقبای اصلاح‌طلب بی‌وقفه ادامه دارد

​​​​​​​از حمله گازانبری تا اتهام سکولاریسم

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
​​​​​​​از حمله گازانبری تا اتهام سکولاریسم
کبنا ؛حملات رگباری اصولگرایان علیه اصلاح‌طلبان و دولت تمامی ندارد و هر روز هم تندتر و شدیدتر می‌شود. هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم این حملات شدت بیشتری به خود می‌گیرد و توپخانه حملات این جریان سیاسی فقط به سوی اصلاح‌طلبان و دولت نشانه رفته است. نامزدهای انتخاباتی این جریان به دولت حمله می‌کنند و چهره‌ها و فعالان سیاسی نوک حملات خود را متوجه جریان اصلاحات کرده‌اند. درواقع اصولگرایان می‌خواهند تنور انتخابات را با حمله به رقیب و تخریب گرم کنند. آنها با تمام توان در صدد تخریب این جریان سیاسی برای ناامید کردن مردم از اصلاح‌طلبان و خارج کردن آنها از صحنه رقابت‌های سیاسی هستند. آنها به هر راه و روشی متوصل می‌شوند از جمله متهم کردن رقیب به غربگرایی و تفکرات سکولاریسمی تا شاید میدان را برای یکه‌تازی خالی کنند. حاضرند منافع ملی را فدای منافع جناحی و جریانی خود کنند تا شاید به هدف‌شان برسند‌ هر‌چند ستاد انتخاباتی حسن روحانی در بررسی صلاحیت کاندیداها حسابی از خجالت اصلاح‌طلبان در آمدند.
قالیباف که از همین الان خود را سرلیست جریان اصولگرایی می‌داند، در روز ثبت‌نام خود برای انتخابات مجلس، تندترین حمله ممکن تا آن زمان را به دولت روحانی کرد. وی روز جمعه هفته گذشته در ادامه حملات بی‌پایان خود به دولت گفت: بدون ‌شک ما نیازمند یک خیزش ملی و مردمی برای نجات کشور از بی‌عملی و اجرای تصمیمات غلط به روش‌های غلط هستیم. ما باید یک دولت نشسته و خسته را وادار به کار کنیم، چراکه دولت مکلف به خدمت در برابر مردم است. قالیباف با بیان این‌که ما اجازه نخواهیم داد مردم بیش از این تحقیر شوند، گفت: در صدد تغییری اساسی هستیم که به‌ جای وعده‌های دروغ، به دنبال کار عملی برویم و به ناامیدی و بی‌تدبیری پایان دهیم.
اما برنامه حملات اصولگرایان فقط مختص رقیب پیشین حسن روحانی و ناکام انتخابات ریاست‌جمهوری نیست. یکی دیگر از چهره‌هایی که از ابتدا تاکنون بیشترین حملات را نسبت به دولت داشته، حداد عادل است که حتی در راستای منافع ملی هم که شده دلش با این دولت صاف نمی‌شود. هر‌چند حالا مجلس را نیز به باد انتقاد شدید گرفته و می‌گوید نظرسنجی‌های انجام شده از سوی مراکز معتبر داخلی حکایت از نارضایتی مردم از دولت و مجلس دارد.
حدادعادل روز گذشته در نشست مسئولان، دبیران ‌استان‌ها و شورای بانوان ائتلاف، نیروهای انقلاب جریان اصلاحات را به واسطه حمایت از دولت و مجلس دهم مورد نقد تند قرار داد و گفت: انتقاد ما در درجه اول متوجه جریانی است که این دولت و مجلس را با پشتیبانی خود سر کار آورده و حالا نیز پاسخگوی عملکردش نیست.
حدادعادل طبق معمول جریان اصلاحات را به غربگرایی متهم کرد و گفت: جریان غربگرا که از نظر سیاسی فعالیت بالایی دارد، معتقد است دیگر انقلاب تمام شده و امروز باید به مسیر عادی بازگشته و یک عضو سر به راه در جامعه جهانی باشیم.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: از نظر اقتصادی تجلی فرهنگ غربگرا گرایش به اقتصاد غربی است؛ وقتی برنامه چهارم توسعه تدوین شد، اصلاح‌طلبان کتاب «مبانی برنامه چهارم توسعه» را تهیه کردند و آنقدر کتاب مذکور دارای مسئله بود که خودشان کتاب را جمع‌آوری کردند.
وی با اشاره به دلخوشی جریان غربگرا نسبت به وعده‌های کشورهای غربی گفت: در حال حاضر این جریان به دنبال این است که اگر ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه نخواست کاری کند، حداقل «شینزو آبه» کاری از پیش ببرد.
او با بیان این‌که از نظر سیاسی، تفکر غربگرا به جدایی دین از سیاست معتقد است، در عین حال گفت: البته نمی‌گویم هر اصلاح‌طلبی به این موضوع قائل است اما افراد اتاق فکر این جریان تفکر سکولاریسم دارند.
حداد‌عادل با تاکید بر این‌که امید برخی چهره‌های داخلی به غرب موضوع ساده‌ای نیست، تصریح کرد: امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما یکی از افراد جریان غربگرا در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی تاکید می‌کرد که «چرا با اروپایی‌ها مذاکره کنیم؛ ما باید برویم و با کدخدا مذاکره کنیم.»
وی ادامه داد: جریان غربگرا در نظر دارد برای انتخابات شعار «بگذارید زندگی کنیم» را مطرح کنند؛ آنها باید این حرف را به کشورهای غربی و اروپایی بزنند، اما متاسفانه برخی این موضوع را به داخل آورده و آدرس غلط می‌دهند.
تلاش تندروها برای حذف رقیب تا جایی پیش رفته است که با مصادره انقلاب، تلاش دارند اصلاح‌طلبان را جریانی غیر‌ملی و غربگرا جلوه دهند به گونه‌ای که معتقدند دیگر صف‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب جواب نمی‌دهد و حالا باید مرزبندی جدیدی به نام جریان غربگرا و جبهه انقلاب طراحی کرد.
این را سیدمحمدمهدی میرباقری رئیس و لیدر جریان آکادمی که میراث سیدمنیرالدین هاشمی با تفکراتی به مراتب تندتر از مصباح یزدی‌ است می‌گوید. او در سال‌های اخیر تلاش کرده است با اظهارات و مواضعی مشخص، خود را به عنوان جانشین مصباح جا بزند.
میرباقری روز گذشته با انتشار توئیتی سعی در ایجاد دو قطبی جدید و البته نخ‌نما شده‌ای که بارها خود علیه آن سخن گفته‌اند، پیش از انتخابات کرده، ترفندی که نشان می‌دهد چقدر این دسته از افراد از متن جامعه به دورند. میرباقری در صفحه شخصی توئیترش نوشت: صف‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب جواب نمی‌دهد! باید مرزبندی‌های سیاسی را بازسازی و نوسازی کنیم. باید برویم سراغ یک دسته‌بندی دیگر؛ جریان غربگرا و جبهه انقلاب.
اعتراضات دی 96 و آبان 98 تصویری از تغییر جامعه ایران به ‌دست داده است. از شعارهای معترضان با مضمونی چون «اصلاح‌طلب، اصولگرا - دیگه تمومه ماجرا» می‌توان ابعاد مختلف این تغییر را حدس زد. آنها به‌گونه‌ای در حال عبور از جریان‌های سیاسی هستند. حال باید پرسید آیا از حذف یک جریان تغییری در جامعه رخ می‌دهد؟ در شرایطی که مردم از جریان‌های سیاسی ناامید شده‌اند آیا این دوقطبی منفی‌ساز مشارکت سیاسی را بالا می‌برد و مردم اعتمادشان به جریان‌های سیاسی برمی‌گردد؟ درواقع اصولگرایان به جای راهکار برای برون‌رفت از این شرایط تلاش دارند که رقیب خود را با اتهام‌زنی از قبیل غربگرا و سکولاریسم میدان را برای یکه‌تازی خالی کنند، غافل از این‌که مردم دیگر از این فضا‌سازی‌ها خسته شده‌اند. آنها دیگر برای این شعارها و وعده‌ها تره هم خورد نمی‌کنند چرا که طی این سال‌ها عملکرد خودشان را هم دیده‌اند. مردم به خوبی می‌دانند آنچه امروز کشور را به این وضعیت انداخته است حاصل مدیریت یک جریان نیست و قرار نیست فقط یک جریان پاسخگوی این وضعیت باشد و دیگری خود را مبرا از پاسخگویی بداند. گویا اصولگرایان گوششان را پنبه گذاشته‌اند و گوشی برای شنیدن صدای اعتراضات سال‌های اخیر ندارند. (روزنامه ابتکار)
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1