تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۴۱۵۶۷۲
نقد یک دانشجو بر رفتار معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

من اصلاً پاسخگو نیستم!

۲۹
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
من اصلاً پاسخگو نیستم!
کبنا ؛«من نه در قبال مسئولیت سابقم در استانداری پاسخگو هستم نه در قبال مسئولیت فعلی‌ام!  دلیلی نمی‌بینم به شما پاسخگو باشم، هیچ کاری هم نمی‌توانید بکنید!» این بخشی از صحبت‌های دانشجویان است که می‌گویند، این حرف‌ها را معاون استاندار به ما گفته‌اند.
خ.راستین دانشجوی دانشگاه یاسوج در این باره نوشت؛  ظهر روز دوشنبه ۲۵ آذرماه ۹۸، در مسجد الغدیر دانشگاه دولتی یاسوج مراسم ختمی برای همسر مرحومه‌ی دکتر عریان، ریاست دانشگاه، برگزار شد. از بین مسئولین استانی که خیلی فعالانه در این مراسم حضور یافته بودند، حضور مدیران استانداری بیش از سایرین باعث جلب توجه و البته تعجب دانشجویان شد!
مسئولینی که علی رغم دعوت‌های هزار باره‌ی تشکل‌های انقلابی دانشگاه‌ها و در رأس آنها بسیج دانشجویی طی این سالها به ویژه چندماه اخیر، هرگز حاضر نشدند در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و پاسخگوی مطالبات بحق دانشجویان و کارنامه‌های پر ابهام و مسئولیت‌های بر زمین مانده خود باشند!
شایان ذکر است که حضور شتاب زده و منظوردار برخی ازاین مدیران طی روزهای اخیر در دانشگاه رنگ و بوی انتخاباتی و حزبی_جناحی دارد.
از قطع میکروفونِ دانشجویان انقلابی در حضور استاندار و سرکوب آنها توسط پادوهای سیاسی هم که بگذریم باز هم روشن است که این حضورهای ضرب الاجلی، ژستِ پاسخگویی‌ای بیش نیست!
 یکی از این مسئولین، خانم آذر صفایی نیا، مسئول سابق امور بانوان استانداری و معاون فعلیِ منابع انسانی استانداری، هست. در همین حین که ایشان به همراه یک قشون کارمند زن (بخوانید مدیران انتخاباتی) در مجلس ختم در مسجد دانشگاه حضور پیدا کردند، یکی از دانشجویان دختر (که متعلق به هیچ جناح سیاسی‌ای هم نیست) به صورت محترمانه و نامحسوس در کنار خانم صفایی حضور یافت تا از این فرصت‌هایی که شاید هر چند وقت یک بار اتفاق میفتد و موفق به دیدار مسئولین می‌شویم، استفاده کند برای بیان گوشه‌ای از مطالبات حوزه زنان!
"" من اصلاً پاسخگو نیستم!
من نه در قبال مسئولیت سابقم در استانداری و نه در قبال مسئولیت فعلی‌ام پاسخگو نیستم!
دلیلی نمی‌بینم به شما پاسخگو باشم!
هیچ کاری هم نمی‌توانید بکنید! ""
 این‌ها پاسخ‌های خانم صفایی نیا به عنوان یکی از معاونت‌های استاندار  و مسئول رده بالای این دولت در استان در جوابِ سؤالات زیر به این دانشجوی مطالبه گر است:
-خانم صفایی نیا شما دو سال در منصب عالی‌ترین مقام اجرایی استان در حوزه بانوان با تمام اختیاراتِ مربوطه بودید. برای حل معضلات و مشکلات متعددی که زنان استان به ویژه زنان بد سرپرست، بی سرپرست و سرپرست خانوار با آنان دست و پنجه نرم می‌کنند، در حیطه‌ی مسئولیتی خود چه اقدام موثری برداشتید؟
-در قبال وضعیت بغرنج دخترانِ نوجوان هیزم کش در زیلایی که بخاطر فقر یا اجبار خانواده و فرهنگ‌های غلط، تن به ازدواج‌های ناخواسته و زودهنگام می‌دهند و معمولاً از فرط فشارهای زندگی، به خودکشی آنها می‌انجامد چه پاسخی دارید؟
-اقدام مؤثرتان در پی خودکشی دختران دیشموک چه بود؟
- باتوجه به خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و معیشتی استان آیا برای آموزش و افزایش سطح آگاهی زنان استان، برنامه مدونی در دست اجرا داشتید؟
چرا زنان استان ما در عین بهره‌مند بودن از هنرهای دستی مانند قالی بافی، گلیم بافی، گبه، خیاطی و... در ردیف بیکارترین زنان کشور قرار گرفته‌اند؟
-چه اندازه با دستگاه‌های متولی و مرتبط با بحث زنان تعامل برقرار کردید و ماحصل آن چه بود؟
-چندبار با زنان و دختران روستاها هم کلام شدید و دردهای آنان را از نزدیک شنیدید؟
-چندبار به صورت ناشناس و بدون حشم و خدم و گردانِ همراه در خیابان‌های شهر یاسوج قدم زدید و دردها و مشکلات زنان را لمس کردید؟
ضروری‌ترین رویکردی که لازم است در همه برنامه ریزی‌ها، سیاست گذاری‌ها، قانون گذاری‌ها و طرح‌های اجرایی مرتبط با زنان از سوی مسئولین مورد توجه قرار بگیرد، توجه به صیانت و پاسداری از هویت انسانی زنان جامعه‌مان و تلاش جهت ارتقای جایگاه و شخصیت آنان در خانواده و اجتماع است.
ولی متاسفانه همه شاهد هستیم در دولت آقای روحانی، تمامِ زن در حواشی‌ای مانند ورود زنان به ورزشگاه، دوچرخه سواری زنان و... خلاصه شده است!
مسائلی که نیاز و دغدغه زنان مسلمان و فرهیخته ایرانیِ امروز نیست!
متاسفانه این استفاده‌های ابزاری از زنان جهت پیشبرد سیاسی بازی‌ها از بدنه بالای دولت به سمت مسئولین پایین‌تر سرازیر شده است و همین حقیقت تلخ، این حجم وسیع از کمکاری ها و بی مسئولیتی ها را را تاحدی برایمان قابل هضم کرده است.
خانم صفایی نیا هرگز یک گزارش کار که درخورِ یک کارگزار نظام جمهوری اسلامی و نماینده دولت در استان در حوزه بانوان باشد، به بانوان و دانشجویان دختر استان ارائه نکرد!
بیش از ۳۰ مورد وظیفه در حیطه کاری معاونت امور بانوان استانداری تعریف شده است که متاسفانه مردم استان شاهد اجرایی شدن شایسته‌ی آنها در دوران مسئولیت ایشان نبودند و طبق گفته خودِ ایشان، در قبال هیچکدام هم پاسخگو نیستند چون دوست ندارند پاسخی بدهند!
این عدم اقدام و عمل از سوی ایشان از دوحالت خارج نیست:
یا حقیقتاً از وظایف معاونت امور بانوان آگاهی نداشتند و بدون دانش لازم قبول مسئولیت کردند یا هم با وجود آگاهی از وظایفشان، عامدانه نخواستند به وظایف خود عمل کنند و خدمتی بکنند!
که اگر اینگونه باشد چه معنایی جز ضایع کردن حقوق مردم و بانوان استان و ناکارآمد بودن می‌تواند داشته باشد؟
 برآوردی که می‌توان از این وضعیت و این طرز برخورد مسئولین داشت این است که هویت و ذات حقیقیِ دولت همین است که اکنون در کف جامعه داریم مشاهده می‌کنیم!
 وضعیت اسف بار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... حاصل انتخاب کردن این دست مدیران در انتخابات است.
مسئولینی که به اسم نظام جمهوری اسلامی، مواضع و برخوردهایی کاملاً متفاوت با خوی انقلابی_اسلامی دارند و خود را در اتاق‌های لوکس مدیریتی، پشت میزهایی که پایه‌های آنها روی سینه جانبازانی است که در گوشه بیمارستان‌های اعصاب و روان، روزی ده‌ها بار مرگ را لمس می‌کنند نشسته‌اند!
 مدیرانی که فقط در صف اول مجالس فاتحه خوانی و قبرستان‌ها قابل رویت‌اند و دغدغه حضورشان در مکان‌هایی مثل دانشگاه، صرفاً شرکت در مجالس ختم، نسبت های سیاسی هست، مسئولی که دغدغه‌ی حل مشکلات مردم را ندارد و ادبیات صحبتش با یک دانشجو، شایسته یک مسئول در نظام اسلامی نیست، مسئولی که با کلام و عملش ثابت کرده با آرمان‌های امام خمینی (ره) شاید آشنا نیست و قصد پیاده سازی آنها را را به نوبه خود در جامعه ندارد، مسئولی که انگار هرگز صحبت‌های مقام معظم رهبری به گوشش نخورده که «پذیرای جوان باشید و به گونه‌ای با او صحبت کنید که موقع بیان مطالبه‌اش، لکنت زبان نگیرد»، مسئولینِ اینگونه باید برکنار شوند، زیرا که حضرت امام (ره) ماندن مسئول در پستی که توانایی اداره آن را ندارد، حرام اعلام کردند!
 تنها زمانی می‌توان نسیم عدالت را احساس کرد و از مشکلات، فقر، گرانی، رکود، تورم، بیکاری، اعتیاد، خودکشی و... تا حد خیلی زیادی رهایی یافت که مردم و دانشجویان به این حقیقت برسند که در انتخاب‌ها، شخص اصلح را تشخیص دهند و به او رأی دهند و جامعه را از چنبره مدیرانِ ناکارآمد که پای قدرت و رفاه طلبی و بی تدبیری بر گلوی مردم و پیشرفت مملکت و آرمان‌های امامین انقلاب گذاشته‌اند، پاکسازی کنند و این تنها با بصیرت و انتخاب شخص اصلح با روحیه انقلابی ممکن و دست یافتنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خوب كاريت كرد تا بفهمي مراسم ختم جاي اين سؤالات نيست
Iran, Islamic Republic of
مسئولان دولت رو فقط در فاتحه خونی میشه پیدا کرد...علی رغم دعوت چندباره دانشجویان در دانشگاه حضور پیدا نکردند.
میشه شما بفرمایید کجا باید ازشون مطالبه گری کنیم.
Iran, Islamic Republic of
وقتی همچنین تفکراتی چون شما توی استان وجود داره باعث شده مردمتون روز بروز بدبخت تر بشن و فقط هر چهارسالی یکبار با ده هزار تومن که مسئولان . خوش باشن و اینده خودشون و نسل های بعد تر رو به فنا بدن
و زخم زبون های افراد بمثل شما باعث شده هیچکس از ترس حرف هاتون جرئت نکنه نسبت به استان حرفی بزنه
التماس شعور
من
Iran, Islamic Republic of
کبنا، باز یه مسئول کاربلد و فعال دیدی و کمر به تخریب بستی
Iran, Islamic Republic of
کار بلد؟؟؟؟!!!!!
جک میگین بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
مبارک باشه با این جوابش
Iran, Islamic Republic of
انشااله استاندار محترم این خانم به وظایف خویش را تنبیه نمایند
قلی
Iran, Islamic Republic of
حالا این خانم من نمی دانم کی هست ؟ چه کاره هست ؟ چه جوری در این منصب قرار گرفت .کار بلده ، کاربلد نیست و ... اما خبرنگاران استان ما هم مثل پرستاران و ... خیلی دیگر از مشاغل ( البته صرفا در این استان - باید به جای پایتخت طبیعت ایران ) فکر می کنند از دماغ فیل افتادند پایین ، نه شعور دارند نه موقعیت شناسند ، هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد . ایشون اومدند فاتحه خوانی .
صد تا سوال ردیف کردید که دونالد ترامپ هم نمیتونه حلشون کنه ، می خواهید بپرسید ؟
سوال مفت خیلی آسونه . .
چه خوبه یه سوزن به دیگران یه جوال دوز به خودم بزنیم جناب مثلاً خبرنگار .
جویای حقیقت
این روزا عده ای که متاسفانه دانشجو هم هستند وباید چشم وگوش جامعه باشند وبدون تعلق جناحی به مشکلات جامعه فکر کنند وبه فکر درمان دردهاباشند.تحت تاثیر تفکر حزبی وجایگاه که به دلیل همسو بودن با بعضی نهادها به آنها اعطا شده است با بی رحمی تمام سمیر را از روبسته اند آنچنان مدیران را مورد هجوم قرارداده اند که بیچاره ها دائما سپر بدست ودر حال دفع تیر کین هستند ومجالی برای رسیدگی به وظایف ندارند بیشترین انرژی خود را صرف کارشنکی ها واثبات بی گناهی خود از اتهامات من درآوردی برادران میکنند.مع الاسف این دوستان به دلیلی که عرض کردم بخاطر هجمه اتهامات بی اساس خود به هیچ کس پاسخگو نیستند وهیچ نهادی هم قصد حتی تذکری به آنها را هم ندارد .نمونه بارزش دیشب کفاشی به رئیس جمهور مدیران در قالب شعر که از رسانه ملی پخش شد.
اتفاقا با بودجه ای که بعنوان نهادها از همین دولت میگیرند انواع کلیپ شعر طنز کاریکاتور و.....در جهت تخریب دولت میسازند ودر جامعه نشر میدهند .همه دم از عدالت نمردم میزنند.نمیدانم این عدالتخواهان مردم دوست زمانی که دکل فروخته شد زمانی که فرودگاه کیش فروخته شد زمانی که سازمان خصوصی سازی کارخانجات هزار میلیاردی را ۶۰۰ میلیون آنهم باز پرداخت ۱۵ ساله به نورچشمی ها واگذار میکرد آیا در زندان بودند یا مشغول تقسیم غنائم ویا آنها را تکلیف میدانند وخود را میراث خور میدانند
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
سواد نوشتن نداری مجبور نیستی.
معلومه از یه جناح خاص هستی و هدفت تخریبه.
یه مورد خودکشی در زیلایی بگو اگه راست میگی.
موسوی
Iran, Islamic Republic of
نگفتی داد زد یا زیر گوشش گفت پاسخگو نیستم.
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
خدا وت نخو وا نوشتنت
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
مسئول اگر کاربلد بود که وضعیت بیکاری و افسردگی و خودکشی و اعتیاد دختران استان تااین حد حاد نبود!!
چرا شما مخ مبارک تونو به کار نمی گیرید؟؟؟؟
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
آره مجلس ختم جای این کارا نیست ولی وقتی توی مجالس ختم دیده میشن و علی رغم دعوت های متعدد نمیان پاسخگو باشن دانشجو هم مجبور میشه از هر فرصتی استفاده کنه و حرفش رو بزنه
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اخه .خانم صفایی بر اساس تجربه پست گرفت که میروید ازش سوال می پرسید این دولت هست هم پست دارد
Iran, Islamic Republic of
احسنت...خانم صفایی روبه روی میز هر مسئول دو شهید نشسته است، و پایه های میز شما روی سینه شهدا و جانبازانی است که در بیمارستان آه و ناله می کنند...چگونه پاسخگوی اونا هستید؟؟ جوابی هم دارید؟؟
Iran, Islamic Republic of
خانم مسئول...ما بنابر فرمان آتش به اختیار رهبر مکلفیم و این اجازه رو داریم که از هرکسی و در هرجایگاهی مطالبه کنیم و شما نمیتوانید به ما بگویید پاسخگو نیستم!!!
هرچند از مسئولان دولت تدبیر و امید بیشتر از این انتظار نداریم.
Iran, Islamic Republic of
خانم صفایی از بهترین مدیران استان هستند با این نوشته های حاکی از غرض ورزی کوچک نمی شوند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش بزودی تمام این افراد کنار گذاشته خواهند شد و باید پاسخگوی این عملکردهای ضعیف شان هم باشند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اولا که دولت روحانی دولت اصلاحات نیست
اما و متاسفانه وقتی کارها و مسئولیتها را به افرادی می دهند که توانایی انجام ان مسئولیت را ندارند باید هم جوابگو نباشند
بدبختی استان ما هم همین است که می بینید روز بروز پس رفت می کنیم
اخه مگه خانم صفایی قبل از استانداری چه مسئولیتی داشتند که اوردند و مدیرکل و بعد هم معاونت استاندار شدند

موفق باشید
پیچاپ
Iran, Islamic Republic of
همه سرکار خانم صفایی را می شناسند فعال و پیگیر مشکلات مردم واقعا این طور نیست که شما نوشتید و بجای تخریب از ایشان بابت زحمات شبانه روزیش در حوزه زنان تقدیر و تشکر کنید به امید روزی که مطالب از روی غرض منتشر نگردد
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
آقای حمایتی ترک قشقائی گچساران کارشناسی ارشد اقتصاد تحلیل سیستمها شاغل در حوزه مالی استانداری با بیست و پنج سال سابقه کاری هنوز کارشناس هستند
استاندار استان برای ایشان نوشتند که معاون مدیرکل مالی بشود ولی/ دستور استاندار را نپذیرفیه، مینا تحقیق کنید ببینید این موضوع صحت دار؟
چرا هر فردی که پشتوانه سیاسی ندارد باید اینطوری در حقش اجحاف صورت گیرد؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی به خاطر یه قانون ادارات موظف میکنند حتما یکی از معاونین زن باشه نتیجه اش همین میشه
آروین
Iran, Islamic Republic of
جناب سردبیر باسلام
لطفا اگه مدرک ومستندی"فیلم یاصدا" دال برگفتگوی این دانشجو باخانم صفایی دارید پخش کنید،ضمن اینکه قبلا اقدامات انجام شده ایشان که در استان درحوزه زنان داشته به اطلاع عموم رسیده درآخر اینکه این دانشجو هنوز تشخیص نمی ده کار خانم صفایی به عنوان معاونت توسعه منابع چی هست وکدامیک از معاونین استانداری ومسیولین باید برای پاسخگویی به دانشگاه بروند آنهم با یه پرویه خاص وبه دعوت رسمی از سوی دانشگاه نه از سوی یه دانشجویی که هنوز نمی دونه رسالت دانشجو دردانشگاه چی هست
باتشکر
س س
Iran, Islamic Republic of
آخ که مسئول شدن.
من.
Iran, Islamic Republic of
کبنا . ممنون که کامنت بنده رو گذاشتی. لطفا یه مصاحبه مفصلی با خانم صفایی ترتیب بفرمایید جهت تنویر افکار عمومی . بدون تعصب و آشنایی قبلی با ایشان اما فقط با دیدن سوابق و خدمات ایشان در شهرداری و استانداری از نظر بنده او شیر زنی است که مردانه می پوید.
Iran, Islamic Republic of
این ازضعف مدیرارشداجرایی دولت دراستان است که مشکلات جامعه براش اهمیت نداره که کسی روبه این سمت منصوب کرده که باصراحت میگه پاسخ گوی عملکردمدیریت قبل وحال نیست اگرجواب گونیستیدچرامانده ایدکسی دراین استان نیست که ازشمابپرسدچراجواب گوی عملکردتان نیستید بایدگریست به حال مردم استانم
Iran, Islamic Republic of
باید خون گریه کرد بخاطر بانوان این استان
پست های بدون تخصص و بدون جوابگویی
مهرداد ط
Iran, Islamic Republic of
خب این بنده خیلی صادق بوده !
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1