تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۱۵۴۴۴
یادداشت ارسالی:

تحلیلی بر عملکرد «غلامرضا تاجگردون» در حوزه اشتغال / آیا قابل دفاع است؟

سید محمد قاضی نیا استاد دانشگاه
۲۸
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تحلیلی بر عملکرد «غلامرضا تاجگردون» در حوزه اشتغال / آیا قابل دفاع است؟
کبنا ؛اشتغال جوانان بعنوان یکی از کلیدی‌ترین نیازهای جامعه امروز در کل کشور به خصوص در مناطق محروم گچساران و باشت مطرح می‌باشد. در این مناطق شاهد هستیم که جوانان بسیاری با گذراندن دوره‌های کاربردی و تحصیلات آکادمیک دانشگاهی آماده ورود و کمک به اقتصاد و تولید بر اساس دانش کسب شده خود می‌باشند. بر اساس معیارهای جهانی نیروی کار در ایران با قیمت ارزان آماده خدمت رسانی به بنگاه‌هاست.
ازسوی دیگر مناطق مختلف کشور دارای پتانسیل‌ها و منابع غنی متعدد و تأثیر گذار در رونق تولید و اشتغال دارند که در صورت فراهم سازی زیرساخت‌های اولیه می‌توان از منابع ارزشمند فکری جوانان تحصیلکرده این مناطق همچون گچساران و باشت بهره برد.
در این راستا می‌توان به عدم تطابق شعارها و تبلیغات آن هم فقط به صورت جمعی در نزدیکی انتخابات اشاره کرد که به نوعی فرار به جلو در دفاع از عملکرد در موضوع اشتغال را تداعی می‌کند.
سوالی که مطرح می‌شود این است که نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت تا چه زمان در خصوص ارائه گزارش عملکرد در حوزه‌های مختلف به نوعی سرپوش از طریق برانگیخته سازی احساس جوانان و همچنین بزرگنمایی پروژه‌های کوچک را در پیش خواهد گرفت و آیا در زمینه گزارش عملکرد حاضر به مناظره با بزرگان منتقد و مخالف فکری خود خواهد شد؟
در ذیل به چند نکته از نتایج عملکردی نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت به شکل آماری در موضوع اشتغال پرداخته می‌شود:
۱. با نگاهی به آمار نرخ بیکاری در گچساران طی سال‌های اخیر که در سالهای ۹۴ و ۹۵ به اوج خود رسید و رتبه‌های سطح اول در کشور به خود اختصاص داد، قابل مشاهده می‌باشد.
سال ۱۳۹۲ نرخ بیکاری ۱۶ درصد
سال ۱۳۹۳ نرخ بیکاری ۱۷ درصد
سال ۱۳۹۴ نرخ بیکاری ۲۰ درصد
سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری ۲۲.۳ درصد
سال ۱۳۹۶ نرخ بیکاری ۱۷ درصد
سال ۱۳۹۷ نرخ بیکاری ۱۸ درصد
۲. بانوان گچسارانی و باشتی و به طور کلی بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد بیکارترین زنان کشور (رتبه اول به لحاظ بیکاری) را طبق آمار ایران معرفی شدند که جای بسی سؤال است که چرا در خصوص اشتغال بانوان برنامه‌ها و کارهای ساختاری صورت نگرفته است؟
۳. نرخ مشارکت اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به طور میانگین در طی سال‌های اخیر به صورتی بوده است که استان در این شاخص رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص داده است و جای بسی سؤال است که چرا در این شاخص نیز بهبودی مشاهده نمی‌شود؟
۴. بی ضابطگی در استفاده از نیروها و استخدام در ادارات آن هم بدون آزمون مساله ای بسیار مهم است که انتقاد جامعه نخبگان و جوانان نخبه جویای کار را به دنبال داشته است و گاها شاهد بوده‌ایم که نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت به جای آنکه مطالبه گر و پیگیری کننده این خواسته‌ها باشند با نامه نگاری‌ها در فضای مجازی و خطاب قرار دادن ادارات به جهت عدم استفاده از پارتی بازی در جذب نیروی انسانی و همچنین بی خبری از عدم جذب و استخدام در ادارات و نهادها به نوعی یک فرار به جلو داشته که در نهایت همگان شاهدند که فرهنگ پارتی بازی، تبعیض و بی عدالتی به گونه‌ای در اوج قرار گرفته که روز به روز بر صف منتقدان این وضعیت افزوده می‌شود و این مهم برای جامعه گچساران و باشت یک بحران در ذهن عموم به نوعی شکل داده و در ادامه خواهد داد.
در پایان از توجه شما مردم عزیز و فهیم شهرستان‌های گچساران و باشت به جهت فرصتی که برای مطالعه متن حاضر اختصاص دادید تشکر کرده و قضاوت را به شما عزیزان می‌سپارم.
پیروز و سربلند باشید
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این آمار کی داده?
Iran, Islamic Republic of
مگه در زمان سید قدرت ودیگران کم رفتند سرکار بدون آزمون .درحال حاضر خونه هرلیدری میرود قول کار بدون آزمون میدهد ولی شما شعار عدالت خواهی میدهید .آخه یه ردستا طبق آنار ۲۸۹ بیکار دارد سید قدرت یا تاجگردون چند نفر از آنها را بزارد سرکار .عاقبت بی عدالتی از رفتار شما کاتدیدها شروع میشود .واقعت را به مردم بگویید که ما قادر به حل اشتغال نیستیم .چند وان دادن مشکل حل نمیشود
Iran, Islamic Republic of
بدون تاسیس هیچ کارخونه ای در این هشت سال چطور میخواد برا مردم اشتغال رایی کنه
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفارفرنس نوشته هاتون روبفرمایید
واینکه برای اشتغال درچندخط اول فرمودید؛یعنی دیگرمناطق کشورازجوانان تحصیل کرده گچساران وباشت استفاده کنند؛
Iran, Islamic Republic of
خیلی بی عدالتی از یک خانواده پنج نفرشو میگذاره تو کار از یک خانواده هیچی را
شهروند
Iran, Islamic Republic of
لطفا اسم بیارید تا بلاخره مشخص بشه حقیقت چون یادمه زمان دکتر حسینی نماینده اسبق جناب آقای نارکی که رئیس حراست شرکت بودن دقیقا ۵ برادر که فامیلشون نارکی بود استخدام حراست کردن که چندتای فامیلی عوض کردن اصلا خدا وکیلی وضعیت الان با اون زمان قابل مقایسه هست؟همین الان آقای صفری رئیس اداره ایمنی شرکت ۲تا از پسراشو گذاشته تو شرکت جالب هست بگم در زمان تاجگردون پست گرفت حالا هم عکس دکتر حسینی رو استوری میکنه واقعا چی میشه گفت یا آقای کردلو که در زمان تاجگردون پست گرفت و مسئول خونه های شرکتم هست و هرجا از فضای مجازی تا واقعی میگه تاجگردون . ببینید چندتا از خونه های شرکت رو به ترک زبان های داده که حتی امتیازشون نمیرسیده و به کسایی که امتیازشون سالها گذشته حقشونو نمیده البته از نظر کاری مدیر کار بلدی هستن ولی در کل متاسفانه وجدان و انصاف هیچکدوم نداریم من اعتقاد به اون شما که میگید دارید میدونید باید جواب پس بدید
علی
Iran, Islamic Republic of
کسی توان رقابت با تاجگردون را نداره.سید از پیش بازنده است
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت پیروز این انتخابات است چون سیدی متواضع با ذکاوت وهوش بالاوهمچنین توانمند ومحبوب
Iran, Islamic Republic of
نسبت آرا همین مثبت و منفی هایی است که به پاسخت دادن...تاج گردون به تاریخ پیوست، اونم نه به نیکی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اولا چرا مطلبی میزاری که نویسندش معلوم نیست چرا؟ چرا همه مطالب کبنا بر ضد تاجگردونه و همش تعریف از حسینی هست؟ این آمار مضحکت به کنار چون اصلا خیلی آمار بیکاری بدتره ولی شما که نخبه هستی و نخبه هارو میشناسی باهم رفت وآمد و جلسه دارید چرا نمیگید راه کم کردن بیکاری چیه حتما استخدام ادارات چقدرشو بزارن تو ادارات میگم واقعا وضع کشور و شهر و استانهای کشورو نمیبینید الیته دکتر حسینی گفتن که اونم از ضعفهای تاجگردونه که رئیس بودجه هستن. راستی آبرسانی به این همه زمین اصلا جزء کارهای عمرانی محسوب میشه؟ اشتغالزایی از نظر شما نخبها میشه یا نه و در آمار دقیقتون جایی داره؟ مشکل بیکاری بانوان منطقه ما از فرهنگ منطقه ما از ابتدا نشئت میگیره بعد بقیه مسائل خیلی مسائل و مشکلات ما از فرهنگه چون وقتی طرز فکر نخبه های ما اینه از من بیسواد چه انتظاری... شما که بلدی آمار بدی کجای کشور و مناطق همجوار کارخانه زدند و کارهای کردن که بیکاریشون کم شده و قطعا بهتر از تاجگردون بودن بگو ماهم بدونیم و تاجگردون ازشون یادبگیره لطفا کارای دکتر حسینی رو هم بگید چون من بیسواد هم میدونم وضعیت اقتصادی کشور در زمان نمایندگیشونو و وضعیت این چندسال رو هم میدونم و میبینم که احتمالا تقصیر تاجگردونه. آهای مردم فکر میکنید بجز تاجگردون هرکسی بیاد وضع بهتر میشه؟بچه هاتون میرن سرکار؟شهرتون میشه پاریس؟ چه اتفاقی میفته مخصوصا با دکتر حسینی؟ طرف همین الان میگه من ۴بانده کردم جاده هارو آخه تویی که سیدی از همه مسلمون تری و راستگوتر همین خودت نبودی که میگفتی آقای تاجگردونی گه میگی من جاده هارو ۴بانده کردم اینا طرح ملی هستن پس چی شد حالا میگی کار منه.ثانیا وقتی فرودگاه راه افتاد چقدر خودت هم حزبیهات گفتید مردم گرسنه هستم فرودگاه نمیخوان حالا میگی کاره من بوده؟ آهای مردم برید به همین دکتر حسینی رای بدید همین بچه هاتونو میزاره سرکار همه مشکلاتتونم حل میکنه اینم از مقاله نویسی و پیام رسانی سایت شهرمون
Iran, Islamic Republic of
برادر من اگه خیلی دنبال تحقیقاتی و حق برو لیست کارهای حسینی البته کلانش در یک کلیپ ۷ دقیقه ای اومده بیرون ببین اینترنت که داری بعد بیا بگو تاج گردون چکار کرده؟؟؟؟
m
Iran, Islamic Republic of
ببخشید جناب نابغه شما اگر سرمایه گذار بودی میرفتی پولتو جایی سرمایه گذاری کنی که نه جاده درست داره نه آبادی که فقط با آب میاد و ی شهر که با روستا فرقی نداره؟ من بهت میگم عملکرد دکتر تاجگردونه ۴بانده کردن جادها از سمت شیراز و اهواز و کشیدن جاده ای که اصفهان رو به جنوب(گناوه) وصل میکنه حتما تونل دیل به گوشت خورده. همین خیابان بلادیان که امثال شما مسخرش میکنید هرکس بیاد گچساران مطمئنن با این خیابون به یاد میاره گچسارانو قبلا میگفتن گچساران کجاست حتما همه میگن جاده و آبکشی و... شکم مارو سیر نمیکنه و بچه هامونم سرکار نمیبره باید بگم اگر نباشه البته به علاوه یک نماینده کار بلد که سرمایه گذار بیاره توی شهرمون. در مورد کارهای که دکتر کرده که شما گفتید عملکرد میشه بگی بافت فرسوده چی حساب میشه میشه بگی آبرسانی به چندین روستا که آب خوردن نداشتن چی حساب میشه شما میدونید گاز رسانی فقط به باباکلان چقدر هزینه و کار داشت ضمنا برق رسانی باباکلان رو هم جناب بهرام تاجگردون انجام دادن از بزرگترین کارهای دکتر تاجگردون آبرسانی به تقریبا همه زمین های کشاورزی روستاهایی بود که میشد که هیچ کس توی خیالشم نمیومد(چرا باید اینقدر قدرنشناس باشیم همینکار اشتغالزایی نیست؟) ساخت بیمارستان ها و مراکز پزشکی درمانی که اسم نمیارم فقط میگم وضعیت درمان شهرمون قبل از دکتر ی بیمارستان بقولا کشتارگاه بی تجهیزات بی پرسنل که حتی اورژانسش از پول مرحوم احسان حسینی که خدا رحمتش کنه و اجر بده به پدر و مادر بزرگوارش بله جناب نابغه بخدا کلی کار دیگه هست که ننوشتم ولی مردم میدونن ولی فقط میگن بچمون بیکاره ولی کمی انصاف لطفا همین پارکها و اماکن ورزشی و غیرو حتما زمان و یک فرد بی لیاقت ارزش این مرد بزرک رو بهمون نشون بده؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تا دیشب اسم نویسنده نداشت حالا داره جریان چی بود ی زمانی میگفتید تاج نیوز حالا چی شده اسمش لطفا به حرفه و کارتون وفادار باشید و با شرف و انسانیت کار کنید و بدونید هر خبری که با هدف ضد کاندیدای دیگه منتشر بشه و کلا جهت دار کار کنید و همسو با یک کاندید شک نکنید بلاخره مردم حقیقتو میفهمن و نهایتن به نفع رقیبتون هست
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون بسیار ضعیف بودی.
سلامت
Iran, Islamic Republic of
ما منتظره تیر خدا نشسته ایم
من
Iran, Islamic Republic of
همه این حرفها شایعه ای بیش نیست،درود بر دکتر تاجگردون ،افتخار و بیرقدار موفق شهرمان
Iran, Islamic Republic of
در بحث استخدام واسه فامیلاش خوب کار کرد ولی برای مردم بیچاره نه
Iran, Islamic Republic of
به نظرمن بافت فرسوده هم بیشترفردی برمیگرده ،گچسارن نیازبه کارخانه داره ،شرکت داره ،نمیگم کارش قابل تقدیرنیست ،ولی سرمایش میره تودست عده ای خاص
محمد
Iran, Islamic Republic of
ایشون جزء نمایندگانی هستند . میشه ،،،
بيكار
Iran, Islamic Republic of
مدير كل كار كه با هزار فيلم و جلسه و شو ميگه درصد بيكاري استان و گچساران اوردم زير ده درصد.ي كار استان.
مظاهری
Iran, Islamic Republic of
1- مرجع این آمار مشخص نیست و ابدا قابل اتکا نیست
2- به فرض صحت باید با آمار واقعی جمعیت بیکاران کشور مقایسه شود
3- به فرض صحت می بنیم که این آمار به صورت سینوسی نوسان داره که طبیعتا نتیجه مداخلاتی خارجی است، میشه مصادره به مطلوب کرد و کاهش ها را نتیجه مداخلات و تلاش های آقا ینماینده دانس ت و ...
4- یک نکته مهم غفلت کردن از رشد منفی اقتصادی کشور در نتیجه تحریمها است که نتیجه ی بدیهی آن کوچکتر شدن اقتصاد و بی کاری افراد است که ارتباطی با نماینده ندارد.
5- اگر همه انتقادات و آمار ها ی موجود به این شکله واقعا در خواست مناظره کاری عبث و پذیرش آن از سوی نماینده عبثت تر خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان فقط شعار میدن هر کس باید فکر کار برای خودش باشه.والسلام
Iran, Islamic Republic of
که خودش غوغا کرددردوران قدرت خودش تمام ۷۰ ساله ی لیشترهم رفتن سرکار
Iran, Islamic Republic of
نویسنده ی محترم مواظب باش سکته نزنن.تاجگردون بی نظیره
Iran, Islamic Republic of
هرچقدرهم دنبال شخصیت تاجگردون باشیدتوان شکستش رانداریدآن راکه خداوندعزیزکندبنده ی خدازورش بهش نمی چربد
Iran, Islamic Republic of
تو اداره ...ب____وق.... نیروهای سفارشی بدون ازمون و بعضا با تخصص پایین بکار گرفته شده اند و کسی هم یرخورد ندارد, چون از قضا رئیس اداره هم پ//و عضو حاضر در جلسات انتخاباتی اخیر نماینده بوده است.
هادی جلالی
Iran, Islamic Republic of
این سایت خیلی مغرضانه و یک طرفه قضاوت میکند و مطلب می زند
نام تاجگردون به نیکی در تاریخ استان و ایران می درخشد
ای کاش حالا که بعضی ها حداقل آزاده باشند
ای کاش جناب نویسند آمار بیکاری قبل از ۹۲ را هم صادر و با آمار دوره تاجگردون مقایسه میکردند تا مردم خوب را‌ از بد خادم را از /تشخیص میدادند
Iran, Islamic Republic of
این تاجگردون است..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1