تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۴۱۵۲۰۹
یادداشتی از سیدعلی عباس محدث؛

سیاه بازی تشنگان بهارستان آغاز شد

۱۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سیاه بازی تشنگان بهارستان آغاز شد
کبنا ؛اندک زمانی تا موسم انتخابات باقی مانده است. خدا را شکر، قبل از اینکه قسم حضرت عباسِ برخی از مجلسیونِ بی دغدغه و دولتمردان بی تدبیر، برفهم و آگاهی مردم غبار سیاست زدگی بیاندازد، دُم خروسشان از بی خیالی رئیسین مجلس و دولت و همکارانشان بیرون زد و گرچه دل مردم را محزون کرد ولی دانایی ملت را افزون داد. مردمی که قریب 6 سال دولتشان را در توهم برجام و آمال پس از برجام می‌دیدند و مجلسشان را در سکوت و سکون محض، خمود و خاموش می‌نگریستند، اکنون نظاره گرِ فتنه‌ای بودند که برآمده از ناآگاهی این جماعتِ مسئولْ مآب بوده است. نماینده‌ای که می‌بایست، گوش به مردم باشد و چشم به رفتار دولتمردان داشته باشد، گوش از سخن ملت بسته بود و ثنای گوی ضعیف‌ترین دولت بعد از انقلاب بود. هیچ وزیری به خاطر ناکارآمدی‌اش استیضاء نشد. هیچ وزیری به خاطر مردم از صندلیش بیرون کشیده نشد. هیچ وزیری به خاطر بی تفاوتی‌اش در تحمل مدیرانِ مستأصل استانی و عملکردهای ضعیف و اخذ رتبه‌های آخر کشوری، عزل نشد. نماینده‌ای که دغدغه‌اش انتقال پست سازمانی‌اش بوده است، وزیرش را که استیضاء نمی‌کند؟ نماینده‌ای که به دنبال التماس از وزیر برای انتصاب اقربا و انساب خود است، شجاعت دفاع از حق مردم را ندارد؟ نماینده‌ای که 28 روز از یک ماه کاری را به دنبال شناسایی کارمندان همسوی با خود است تا به هر نحوی آنها را بر صندلی ریاستی بنشاند که جسارت نظارت بر دولت را ندارد؟ نماینده‌ای که از استان تا نصف راه اصولگرا است و ماباقی را اصلاح طلب است، روی مؤاخده وزیری را ندارد؟ نماینده‌ای که استاندارش فردی خوشگذران بوده، معلوم است که به دنبال نظارت بر عملکرد استاندار و سایر مدیران نبوده‌اند و اِلا متوجه غیبت‌های  استاندارشان می‌شدند.
مگر می‌شود با مردم بود و درد مردم را ندید؟ مگر می‌شود نماینده‌ی مردم بود و از مدیران مفسد و بیسواد دفاع کرد؟ مگر می‌شود نماینده مردم بود و مدیران را ملزم به پاسخگو به مردم نکرد؟ مگر می‌شود نماینده مردم بود و از پرونده‌های مفسده آمیز مدیران در دستگاه قضایی و دوایر وابسته به آن بی اطلاع بود؟ اگر چنین بود که چرا باید از فضاحت آسیب‌های اجتماعی در رنج باشیم؟ چرا باید از بیکاری و گرانی و بهم ریختگی بازار و دلال بازی در انتخاب مدیران متأثر باشیم؟ چرا باید مالیاتهای کلان مفسدان اقتصادی را ببخشند و نماینده سکوت کند ولی دکه‌های مردم مستمند را به بهانه عدم پرداخت مالیات و عوارض‌های آن چنانی از نان خوردن بیاندازیم؟ آیا واقعاً شهرداران، منتخب شوراهای اسلامی است؟ آیا خدمات دستگاههای دولتی را بدون توصیه و نامه‌های پر رنگ و لعاب نمایندگان به دست مردم می‌رسانند؟ اگر چنین است، چرا باید کیف نمایندگان و میزِ اطرافیانِ نمایندگان، مملو از سربرگ‌های معرفی به مدیران باشد؟ اگر مدیران می‌توانند که صادقانه به مردم خدمت کنند و در این مسیر خود را ملزم می‌دانند، چرا باید جامعه هدفشان در دفاتر نمایندگان و دفتر استاندار و فرمانداران باشند؟ چرا در مراسمات و جشن‌ها و مجالس غیر رسمی، تعداد کثیری از مدیران، به جای پاسخگویی در محل کار خود، در صندلی عقب خودروی نمایندگان نشسته‌اند؟ چرا توجه نمی‌کنند که متنِ نامه‌های استمدادی مردم، با مفهوم بی عدالتی و رابطه بازی و جناح بازی نگاشته شده است؟ آیا این آسیب و آشوب‌ها پیامی غیر از بی عدالتی مسئولان دارد؟ آیا نظام مدیریتی لیبرالی مجلس و دولت که با وهن گویی های امثال صادق زیباکلام بر مردم تحمیل شده است، نباید با وجود نماینده‌ی مقتدر و وکیل الملت، پاسخگوی این همه آشوب و تخریبِ تحمیل شده بر این مردم باشد؟ وقتی تئورسینِ لیبرالیزمِ بی تدبیران (صادق زیباکلام) اعتراف می‌کند که «نمی‌توانم تو روی مردمی نگاه کنم که چند ماه در استانها مختلف وادارشان کردم که به حسن روحانی رأی بدهند»، مصداق عینی دغل بازی نیست؟ امثال این حرافان در کنار عده‌ای فوتبالیست بیسواد و بازیگرانِ سگ بازِ بزک شده باید مدل مدیریتی مجلسیون و دولتمردان ما را تعیین کنند؟
این روزهای نزدیک به انتخابات، گاهی نامه‌هایی از سوی برخی نمایندگان به دستگاه‌های دولتی صادر می‌شود که لازم است استاندار محترم و دستگاههای قضایی، نظارتی و حتی امنیتی استان وارد شوند و جلوگیری کنند. مدیرانی که نفسشان نه به استعداد و صلاحیت و درایت خود، بلکه به صندوق نمایندگان بند است، قطع یقین به سمت حضرات غش می‌کنند. لازم است جناب استاندار که در منتهی الیه ساختمان استانداری، به حراست از منصب خودشان مشغولند تا منافع مردم، دستور نظارت بر مدیران و پاسخگویی از همین ته مانده‌های شش، هفت ساله‌ی نمایندگان غافل از مردم را، عملاً بدهند. شما که در جلسات اداری بر ناکارآمدی جماعت مدیران واقفید و از طرفی جسارتِ لازم برای نجات مردم از این طایفه‌ی همواره خواب زده را ندارید، حداقل وقت بیشتری برای همدردی با مردم سایر شهرستانهای استان را در نظر بگیرید. اینکه نحوه انتخاب خیلی از این مدیران با نص صریح قوانین و مقررات اداری مغایر است و استاندار ما می‌داند و هیچ عکس العملی ندارد، یعنی اینکه استاندار هم بر طبل بی عاری می‌کوبد. با علم به همه این نامرادیهایی که در حق مردم می‌شود، از این پس لازم است مواظب تعداد و نوع مکاتبات بین نمایندگان و مدیران، و اقلیت خدمت بگیران خاصی که راضی می‌روند و اکثریت مغفول مانده‌هایی که باید شناسنامه را گروی خدمت بگذارند، باشیم. آیا نمایندگان به همه مکاتباتشان با مدیران تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنند یا فقط به بعضی از آنها ارادت دارند؟ به نظر می‌رسد که کسانی که قانوناً وظیفه این مهم را بر عهده دارند پیگیر باشند تا حالا که نمی‌توانند رویه منحط را برچینند، حداقل از عادی شدن آن جلوگیری کنند.
 
-------------------------------
سیدعلی عباس محدث
------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

رحمان
Iran, Islamic Republic of
داداش یواشتر
ترمز کن ما هم برسیم
یه جوری میگه انگار همه چی دست دولته.
برادر من زیبا کلام گفته به روحانی رای بدین تا گرفتار تفکر قرون وسطایی شما و امثال شما نشیم. حداقل اون شجاعت داره بگه اشتبه کردم، شما چی؟؟؟
اصلا گیرم حرفای شما درست، شما چه راهکاری دارین. فقط بلدین انتقاد کنید. یه راهکار هم میگفتی بد نبود. انصاف هم خوب چیزیه والا
Iran, Islamic Republic of
آقا رحمان عزیز الان که نتیحه افکار روشنفکری امثال جنابعالی رو مستضعفین می دهند و شما تفکر اسلام محمدی رو که منشا الهی دارد را با افکار قرون وسطی که از مسیحیت تحریف شده منشا می گیرد ،مقایسه می کنید و مطمئن باش هر تفکری جز تفکر اسلام ناب محمدی خسر الدنیا و آخرت هست و برای خودم و خودت آرزوی هدایت به راه راست رو دارم و در تفکر اسلامی نماینده های حال حاضر استان جایی ندارند و نماینده ها مجلس و دولت الان لایق امثال. نه جامعه اسلامی و مستضعفین
رحمان
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزم از اینکه کامنتها رو خوندی و نظرتون رو نوشتین ممنونم. اولا که من ادعای روشنفکری نداشته و ندارم. دوما کجای نظر من مقایسه اسلام ناب محمدی با افکار قرون وسطایی است؟؟ من صرفا نظر نویسنده محترم رو قرون وسطایی دانستم که بدون در نظر گرفتن ملاحظات و شرایط سیاسی یه طرفه به قاضی رفته و صرفا دولت و همه خدمتگذاران نظام و نمایندگان مجلس رو از دم تیغ گذرانده. من هم مثل شما از عملکرد مسئولین رنجیده خاطر هستم و امیدی به بهبود اوضا ندارم. علی رغم اینکه دولت و نمایندگان عملکری تاسف باری داشتند ولی از انتخاب خودم پشیمون نیستم چرا که راه دیگری نداشته ام و بین صفر و منفی ، صفر را انتخاب کردم. ضمنا کل حرف من این بود. هم میتونه انتقاد کنه، تخریب کنه و حمله کنه. اما مهم راهکار ارائه دادنه. نویسنده محترم و شما دوست عزیز راهکار بفرمایید. آیا اگر دولت غیر از این میبود اوضاع بهتر میبود؟؟ تفکری که داعیه داشتنشون گوش فلک رو کر میکرد رو هنوز از یاد نبرده ابم....
نمایندگان فعلی استان (به طور ویژه نمایندگان بویراحمد و کهگیلویه) واقعا در حد نمایندگی مردم نیستند ولی چه راهکاری شما و دوستانتون پیش نهاد میدین؟؟ آیا تغییر نمایندگان چاره کار هست؟؟ و با تغییر نمایندگان همه مشکلات حل میشوند؟؟
آیا تا حالا از خودتون پرسیدین چرا هر دوره میگم دوره قبلی بهتر بود.....
انتقاد خیلی خوبه دوست عزیز ولی بهتر از اون ارائه راهکارای منطقی، مستدل و البته عملی هستش....
فرهادی سی سخت
United States
جناب علی عباس
چنان صحبت میکنی انگار کشور در زمان دولت درمجلس هم کیشان همفکران تو گل وبلبل بود اینگار یادت رفته نماینده مورد وثوق جنابعالی در مجلس نطق دفاع از بی قانون ترین دولت جمهوری اسلامی را داشت .اینگار فراموش کرده ای که صرف حضور در هیات های مربوط به نماینده وقت دلیل استخدام در ادارات نگرفتن بورسیه بود.انگار یادت رفت دولتی که رئیس جمهورش را همفکران شما با ان هزینه سنگین به ملت تحمیل کردین حالا اپوزسیون هست وشما از انتصابتان اظهار پشیمانی نکردید تا روز آخر دولتش
اینگار فراموش کردید جریان تظاهرات بنزینی زمان دولت همفکرتان انوقت ملت مقصر بود اما الان دولت مقصر هست .حداقل یک جو انصاف داشته باش واز فردای قیامت بترس این بیان عدالتخواهانه حضرتعالی در زمان اختلاس ها و فروش دکل وفرودگاه وقانونی شکنی علنی دولت عدالت محور چرا وجود نداشت چرا قلمت نمی چرخید.گرچه درآن زمان کسی جرات اعتراض نداشت چون اعتراض مصادف بود با برچسب فتنه گر وامثال حضرتعالی هم که ایشان مدام وعالم بکامتان بود .وهر عملی از دولت ونماینده را تکلیف تلقی میکردید حتی اگر این عمل حیف ومیل بیت المال به نفع جریانی خاص بود..
یکی از عقل می لافد یکی تامات می‌بافد
بیا که این داوریها را به پیش داور اندازیم
Iran, Islamic Republic of
آقای محدث درود
مثل همیشه با توانمندی قلم می زنید دقیقا دست قلم را بر دردهای جامعه می گذارید حیف وصد حیف که گوش شنوایی نیست نه دولت ونه مجلس نمی دانند که چطور مردم را در مخمصه فقر زندگی قرار داده اند.
Iran, Islamic Republic of
محدث. هیچی نمیگی ودقیقا یه مهره سوخته هست .و پیش اصولگر ااا ها هم دیگه سوخته برای همیشه
Iran, Islamic Republic of
آفرین به این قلم .
خوب است به انتصابات این روزها هم دقت شود .
جناب استاندار بعضی نماینده ها دقیقا دارن پست توزیع می کنن و رای دیگران را در قبایل بهم می ریزن .
ناشناش
Iran, Islamic Republic of
تو چکاره هستی که نظر میدی
الف
Iran, Islamic Republic of
مرحبا 👏👏👏
الف
Iran, Islamic Republic of
مرحبا 👏👏👏
رصدگر
Iran, Islamic Republic of
قربان قلم آدم مسلمان روشنفکر
رصدگر
Iran, Islamic Republic of
قربان قلم آدم مسلمان روشنفکر
موسی
Iran, Islamic Republic of
جمع کن این شعرها را
Iran, Islamic Republic of
منظور این مقاله این است که: نماینده ها نامه میدهند به دست مردم بدبخت
ولی مدیران به آن نامه عمل نمیکنند فقط همین !
یا خود نماینده ها پیگیری نمیکنند که سرانجامه نامه ای که بدست مردم داده اند چی شده؟ که این به سرانجام نرسیدن‌نامه ونتیجه نگرفتن مردم از این‌نامه ها کار بسیار خیلی بدی است! نماینده ها باید نامه های مردم را پیگیری ونتیجه بگیرند!
جرا بحث اضافی میکنید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ای بو بومی دباره گپ زی اگر گپ نزیی ایگن زون نیاری
علی
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامی گفته های جنابعالی همه برمی گردد به یک نماینده به قول دوستمان انصاف هم خوب چزی هست /در طول نمایندگانی که در استان بوده هیچ نماینده نماینده ای به اندازه نماینده فعلی درد مردم را متوجه نشده وعلت ان هم حضور تمام هفته ای در تمامی مناطق دوردست می باشد وگرنه چه لزومی داشت یک هفته درمیان یا یک ماه درمیان می تونست به حوزه انتخابیه بیاد وسرکشی بکنه وبرگردد وبقیه را درتهران برای خودش استفاده کنه اما مهمترین کدام نماینده در طول دوران تمامی دوروز اخرهفته راد حوزه انتخابیه سرکشی می کند با این همه خطرات جاده ای وهوائی .انصاف هم خوب چیه ؟اتفاقا شاید سای ست جهت رسین به مطالبات مردم همین روشهای را مدنظر دارد ؟به وقل دوستان انتقاد درست اما راهکار هم داشته باشد .امروزه همه انتقاد می کنند اما دریغ از یک راهکار
قاسم
Italy
درود برشما .حرف دل مردم اعم از پیر وجوان ‌خرد و کلان را زدید. امیدوارم که این مطالب فوق باز هم سیاه بازی نباشه.. اگر عمل بشود عالی میشود . متاسفانه اینقدر به مردم. گفته اند که اگر کسی بخواهد عملگرا باشد باورش نمیکنیم.. سرنوشت هر ملتی دست خود ان ملت است. انقلاب کردیم خون دادیم . فرزندانشان در کشورهای اروپایی به فساد مشغولند بعد ما فقرا را به پرخوری متهم میکنند.‌ لعنه الله علی قوم الظالمین..
کارگر
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای محدث که مثل همیشه مستدلّ و مستند نوشتند جدا در خود بهزیستی استان جای ایشان در راس هرمش خالی است ای کاش امثال محدث جایگاه مدیریتی می داشتند تا حداقل بخشی از مشکلات و آسیب های اجتماعی مردم خاصه مددجویان مرتفع می شد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1