کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

دانشگاه بلاتکلیف

9 آذر 1398 ساعت 9:51

هر چند این بلاتکلیفی هم ذره‌ای از عزم و اراده‌ی کاری در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نکاسته است ولی انتظار افکار عمومی و رسانه‌ها حمایت است تا رویه قانون مداری و دولت محوری برای حیات خود انگیزه و حمایت لازم را در پشت سر داشته باشد.


آموزش و پرورش و مجموعه علوم پزشکی در هر استانی را باید بزرگترین مجموعه‌ها از جهات مختلف دانست که مدیریت آنها سختی و پیچیدگی‌های خود را دارد. این دو حوزه یعنی آموزش و بهداشت از اساسی‌ترین امور زیربنایی هر جامعه‌ای است که اساس توسعه آن جامعه را تشکیل می‌دهند.
سیاست زدگی و سهم خواهی های سیاسی و منطقه‌ای دو آفت بسیار بزرگی هستند که این مجموعه‌ها را تهدید می‌کند و رسوخ چنین مسائلی سبب کندی در مسیر رشد و پیشرفت هر  جامعه‌ای خواهد شد. در طول دوره‌های گذشته بارها شاهد رسوخ مسائلی از این دست در این دستگاه‌ها در استان  بوده‌ایم که از این ناحیه لطمات زیادی بر حوزه‌های بهداشت و آموزش در استان وارد شده است.
 در برخی دوره‌ها نگاه به علوم پزشکی و یا آموزش و پرورش شبیه به یک بنگاه اشتغال زایی و کارآفرینی بوده است و تنها چیزی که از اولویتنداشته است تمرکز و فعالیت حول وظایف و رسالت‌های این دستگاه‌ها بوده است.
تداوم سهم خواهی و انتفاع زیاد این موضوع را به یک عادت تبدیل کرده است و برخی‌ها خلاف این اتفاق و حرکت در مسیر قانون را بر نمی‌تابند و در مقابل کوچکترین حرکت قانون مدارانه جبهه گیری می‌کنند و موجی از هیاهو و تخریب  به راه می‌اندازند و در پستوی ها اینجا و آنجا در پی عزل مدیران قانون مدار و معرفی نیروی خود هستند.
تجربه حضور پرویز یزدان پناه در علوم پزشکی با همه فراز و فرودهایش در این مدت کوتاه و برخورد و مقاومت شدید سهم خواهان   مقابل وی بار دیگر نشان داد که قانون مداری و مدیریت اصولی در کهگیلویه و بویراحمد بسیار هزینه زاست.
اما این هزینه زایی نباید سبب انحراف مسیری شود که آغاز شده است و در این راه همراهی و حمایت دستگاه‌ها و مسئولان دیگر استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که حداقل به صورت رسمی تاکنون چنین حمایتی اتفاق نیفتاده است و هیچ مسئولی حاضر نشده است در این مورد موضع و حمایت خود را اعلام کند.
 البته در این بین رسانه‌ها از حمایت و همراهی دریغ نکرده‌اند و بخوبی رسالت خود را نشان داده‌اند ولی این کافی نیست و حمایت و یا عدم حمایت از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یک آزمون بزرگ است که نشان خواهد داد عزم مدعیان در این مسیر برای حمایت از قانون و مدیریت مورد قبول تا چه اندازه واقعی و یا شعاری است.
برای نمونه زمان زیادی از حضور یزدان پناه در مقام سرپرست دانشگاه می‌گذرد و هنوز  تأییدیه نهایی شورای انقلاب فرهنگی ابلاغ نشده است که البته برخی‌ها طول کشیدن آنرا به پیچ و خم‌های اداری مربوط می‌دانند اما باز این این موضوع نباید مانع از پیگیری و حمایت جدی شخص استاندار و سایر تصمیم گیرندگان شود چرا که این وضعیت دقیقاً مصداق یک بلاتکلیفی است و تداوم این بلاتکلیفی به ضرر دانشگاه و مجموعه بزرگ آن است.
هر چند این بلاتکلیفی هم ذره‌ای از عزم و اراده‌ی کاری در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نکاسته است ولی انتظار افکار عمومی و رسانه‌ها حمایت است تا رویه قانون مداری و دولت محوری برای حیات خود انگیزه و حمایت لازم را در پشت سر داشته باشد.
بلاتکلیفی حتی از نوع کوچک آن در هیچ دستگاهی نمی‌تواند مثبت باشد و بسیار آسیب زاست و سبب می‌شود خیلی‌ها در داخل و بیرون دستگاه به وسوسه بیفتند و حتی به تولید حاشیه وبحران اقدام کنند تا از دل این بلاتکلیفی نمدی برای خود ببافند پس ضرورت ایجاب می‌کند استاندار محترم ومعاون سیاسی ایشان  نسبت به تعیین تکلیف و ختم این بلاتکلیفی حساسیتی بیشتری به خرج دهند.
کوتاه آمدن و شانه خالی کردن از حمایت نتیجه‌ای جز شکست پروژه شعار قانون مداری و مردم محوری مقامات ارشد و تصمیم گیرنده در استان نخواهد داشت.
 
 


کد مطلب: 415044

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/415044/دانشگاه-بلاتکلیف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1