تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۱۴۹۲۰
یادداشت ارسالی؛

تحلیلی بر مداخلات ادامه دار سیاسیون و برخی از نمایندگان در دانشگاه علوم پزشکی

محمدمهدی نصیری
۲۹
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تحلیلی بر مداخلات ادامه دار سیاسیون و برخی از نمایندگان در دانشگاه علوم پزشکی
کبنا ؛رقابت‌های انتخاباتی وارد لحظات حساس و پرشورتری می‌شوند.
صف بندیها و یارگیری هائی که از مدتها پیش شروع شده بود در جای جای استان عشیره‌ای کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است.
اگر چه این شور انتخاباتی می‌تواند به مشارکت بیشتر مردم منجر شود و به پشتوانه‌ای برای نظام اسلامی بدل شود و از این جهت هم کار صوابی است اما در حوزه انتخاباتی بویر احمد و دنا، گویا در پاره‌ای موارد، حوادث غریبی در حال رقم خوردن است.
غلام محمد زارعی که به پشتوانه شور قومیتی و ترس عمومی از رقیب، دو دوره به مجلس راه یافت، این روزها بخاطر تعدد کاندیداها در این حوزه انتخابیه و بخصوص بدلیل عدم برآورده ساختن مطالبات مردمی و همینطور عدم شفافیت گفتمانی، با بحران دومینوی ریزش پایگاه رأی خویش مواجه شده است، به هر اقدامی دست میزند تا با جلب نظر متنفذین محلی، جلوگیری از این ریزشهای خزان وار مردمی را در همین خزان طبیعت رقم بزند.
 دکتر یزدانپناه را می‌توان به جرات، فساد ستیزترین و قانونمندترین و پاکدست ترین مدیر دولت روحانی در استان دانست. کسی که توانست، امید و اعتماد عمومی را به حوزه سلامت برگرداند و توان این دستگاه در خدمت رسانی به مردم را افزایش قابل ملاحظه‌ای دهد.
اگر چه مبارزه با استخدامهای فله‌ای دوران مدیریت پیشین دانشگاه علوم پزشکی استان، با اتکا به سازمان بازرسی شروع گردید اما نمی‌توان اهتمام جدی دکتر یزدانپناه را در این مورد بخصوص و سایر موارد نادیده گرفت.
عمده نیروهائی که بدون ضوابط قانونی، در دوران ریاست قبلی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد استخدام شده بودند، از کانال نماینده به بدنه دستگاه سلامت تزریق شده بودند. اخراج این نیروها و همینطور عزل نیروهای ناکارآمدی که در دوران مدیریت دکتر ایلامی و تحت نفوذ آقای زارعی بر مسند نشسته بودند، خشم آقای زارعی را از عملکرد قابل ستایش دکتر یزدانپناه برانگیخت. تا جائیکه این روزها دست به هر اقدامی میزنند تا صندلی مدیریت محبوب دانشگاه را متزلزل کنند.
به گمان اینکه بتواند نیروئی همسو با خود را بر این مسند بگمارد و روند پیشین و ناصواب را برای کسب رأی و تقویت پایگاه اجتماعی خود، ادامه دهد.
تازه‌ترین اقدام غلام محمد زارعی، رایزنی برای معرفی یک آلترناتیو برای جایگزینی دکتر یزدانپناه است. اطلاعات موثق حاکی از آن است که ایشان در جلسه‌ای در شیراز با یک جراح عمومی، وعده صندلی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد را به ایشان داده است.
کسی که پذیرفته شده دانشگاه علوم پزشکی ساری بود و با لطایف الحیل به شیراز منتقل شد. از اعضا هیئت علمی رسمی نیست. با نزدیکی به دکتر ایمانیه، پلکان ترقی را تا کسب قائم مقامی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی کرد و نهایتاً در همان دوران به معاونت درمان این دانشگاه رسید اما پس از انتشار اخباری مبنی بر ارتباطاتی شائبه برانگیز با بخش خصوصی، توسط ریاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از این جایگاه معزول گردید.
 این جراح عمومی، خویشاوند نسبی همان پزشک معروف دشترومی ای است که در دور قبل کاندیدای مجلس از حوزه بویراحمد و دنا بود و هم اینک بر کرسی ریاست یکی از دانشگاههای همجوار تکیه زده است. به نظر می‌رسد عمده تلاشهای غلام محمد زارعی این روزها بر دشتروم متمرکز شده است. جائیکه حوزه نفوذ بزرگانی چون سید باقرموسوی جهان آباد است
متن مذاکرات و صحبتهای آقای نماینده در این جلسه که به نقل از یکی از حاضران، ذکر می‌گردد، بسی شنیدنی است و ناشی از عمق کم سیاست ورزی آقای زارعی است.
اینکه آقای زارعی بر خلاف سیاست ورزی هوشمندانه آقای تاجگردون که این روزها در سایه توانمندیهایش، به یک چهره اثرگذار در تراز ملی تبدیل شده است، آدمی را متعجب می‌کند.
ترکیب همراهان ایشان که طی روزهای آتی منتشر خواهد شد هم بسی مایه شگفتی خواهد شد.
تاکید آقای زارعی مبنی بر اینکه ایشان تنها چهره اثرگذار در معادلات سیاسی استان است و نماینده کهگیلویه را هم فاقد اثرگذاری بر مناسبات سیاسی استان و فردی در حاشیه و غیر سیاسی عنوان کرده است هم در نوع خود جالب است.
 پرده مهم این کمدی تراژدی تمام عیار وقتی رقم می‌خورد که اظهارات آقای رجبی نماینده شیراز در جلسه‌ای که با تعدادی از حامیانش برگزار کرد، به بیرون درز نمود. آقای رجبی در این جلسه اظهار می‌دارد که نماینده که اتفاقاً آدم ساده‌ای است، از ایشان در خواست کرده است که یک گزینه پزشک متخصص و عضو هیئت علمی برای تصدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد معرفی کنم. حضار در جلسه میگویند که چنین گزینه‌ای نداریم. اما با تمسخر، پیشنهاد می‌دهند که یک مهندس را بر مسند این دانشگاه بنشانیم.
عملکرد ضعیف و فقدان هوشمندی سیاسی آقای زارعی در این زمینه باعث شده است که دستگاه عریض و طویل علوم پزشکی استان، مورد مضحکه این حضار قرار گیرد.
 زارعی هنگامی که با عدم همراهی تاجگردون در مخالفت با دکتر یزدانپناه مواجه شد، به ساسان تاجگردون متوسل شد اما گویا هوشمندی سیاسی این خانواده، ژنتیکی است و ایشان با نجابت تمام، دست رد بر سینه زارعی میزند.
عملکرد زارعی در حوزه علوم پزشکی، اگر چه مشتی نمونه خروار است اما نمایشی است از ناتوانی که نه بر مبنای شایستگی‌های ذاتی و اکتسابی که بر اساس اتفاقاتی زنجیره وار، کرسی نمایندگی مردم بویراحمد و دنا را تصاحب نمود. چیزی شبیه یک مسعود شصت چی تمام عیار یا دون کیشوتی با شمشیر چوبین که به پایان حضورش در سیاست و وکالت مردم آگاه بویراحمد و دنا نزدیک شده است. سکانس پایانی این نمایشنامه، دیدنی است.
آنچه می‌ماند، نام نیک است.
------------------------------------------------
محمدمهدی نصیری
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر یزدانپناه بی خیال باش تقلای زارعی دیگه ثمر نداره حق همیشه پیروز است و باطل نابود
Iran, Islamic Republic of
احسن بر نگارنده محترم و سایت خوب و جذاب وخصوصا دکتر یزدانپناه دست پاک
مملی
Iran, Islamic Republic of
همه میدونن یزدانپناه نقشی در عزل نیروهای غیر قانونی نداشت
نصیری
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا هر چی ارسال میشه درسایت قرارش میدی ارزش سایت پایین نیار...
نویسنده هم کم پاچه خواری کن از این نمد هیچ کلاهی بهت نمیرسه
Iran, Islamic Republic of
اخ 😂😂
لوداب
Iran, Islamic Republic of
مشخصه خیلی می سوزی.....انتخابات میره بین زارع وهدایتخواه........
اخراجی
Iran, Islamic Republic of
تقلای دیگر فایده ندارد،،درود بریزدانپناه که با اقتدار اقدام کرد.کاری بس ماندگار
معراجی
Iran, Islamic Republic of
یزدانپناه کجا بود عزیز سازمانهای رسیدگی و بازرسی اقدام کردند.
فعلا دلخوش به حمایت تاجگردون باشه و همینطور باج بده تا زودتر به سرنوشت ایلامی گرفتار بشه.
یکی ورفیقلشون
Iran, Islamic Republic of
نویسنده در مورد ناکارآمدی زارعی درست گفته ولی در مورد یزدانپناه هم خیلی اغراق آمیز گفته و تعریف و تمجیدهای زیادی کرده.
ماجرای اخراج نیروهای ایلامی و زارعی را نه یزدانپناه که رسانه ها افشا کردند و دستگاه های نظارتی حکم دادند.
Iran, Islamic Republic of
یزدانپناه تامرادی مدار یا قانون مدار؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اون هايي كه به بويراحمد چوب حراج زدند/هستن برادرمن ،اشتباه زدي دوباره چشمات بازكن
جانسون
Iran, Islamic Republic of
سی سخت مدار !!
Iran, Islamic Republic of
به به جناب نصیری کجایی کجا بودی کجا خواهی رفت / سر جات راحت بشین شماها دیگه بچه تهرونی هستید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده ،خوب عقده دلت را خالی کرده ای ،این را بدان که هیچ گاه زارعی از این کارهای پیش پا افتاده انجام نمی دهد .زیاد فشار به خودت نیاور،آقای یزدانپناه هم فقط فعلا از فامیل های خود استفاده می کند واگر در اخراج نیرو ها همکاری کرد برای این هست که از فامیل خودش وارد دستگاه بکند ،هیچ کدام برای رضای خدانیست
آرام
Iran, Islamic Republic of
تحلیل درستی نبود نویسنده باید بداند که الان عصر عصر ارتباطات هست و خیلی از موضوعاتی که ایشان سعی برا استفاده به نفع اقای یزدانپناه دارند از دید کارمندان و مردم و مسیولین پنهان نیست
1.اقای یزدانپناه هیچ نقش در عزل نیروهای غیرقانونی نداشت این دیگه همه میدانند پس چوب در کندو زنبور نکن که اثباتش سخت نیست
2. دکتر یزدانپناه در قدم اول مشاوران خوبی انتخاب نکرد.
3.با خط دادن مشاوران نامناسب متاسفانه در عزل ونصب ها مواردی مهر تایید زد که جای بحث دارد.و همینطور مشاوره خوبی برا نوشتن این مطلب ندادند.
4.در عزل و نصب ها بسیار عجولانه عمل کرد این حجم از شتابزدگی و دستپاچگی نشانه یک مدیر غیر توانمند هست.

5. فوت یک نوزاد به طرز فجیعی در زمان مدیریت ایشان و همینطور مدیر بیمارستانی که جز همین انتخاب های عجله ای هست نشانی از خدمت رسانی نیست .

6.پاسخگویی و بررسی در بخش زایشگاه امام سجاد و بخش نوزادان که فقط چندتا دستگاه برا نوزادان نارس وجود دارد که گاها به دلیل کمبود دستگاه دوتا نوزاد در یه محفظه قرار میدن انتظار همچین اتفاقاتی هم دور از ذهن نیست.

7 و 8 و....
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دکتر یزدان پناه، به دلیل این جایی رو دست گرفته بود که همه نیروها قبلا جذب شده بودن و الان دستش برای بکارگیری نورچشمی ها و وابستگان خودش، بسته بود، این کار رو انجام داد اون هم برای استخدام هم طایفه ای های خودش.
Iran, Islamic Republic of
كساني ك ميگن كار يزدان پناه نبوده پس چرا بقيه ادارات نيروهاي فله اي رو نزدن كنار؟
يعني فقط بازرسي دانشگاه علوم پزشكيو ديده؟
چرا شركت برق و پست و گردشگري و بقيه اداراتو نيروهاشون اخراج نشد؟
زنده باد يزدان پناه درود بر روشنفكر
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
یزدانپناه،از شان دانشگاه علوم پزشکی دفاع کرد.عملکرد یزدانپناه بدون ایراد نیست.اما اعتماد مردم را جلب کرد. باج نداد.مثل یک مرد بزرگ،ماندگار شد.درود
علی
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنانیوز چرا کامنت هایی که اسم یه ایلی رو به تمسخر گفته اند رو پخش میکنی،بیشتر توجه کنید
Iran, Islamic Republic of
کبنا و نویسنده این مقاله در دادگاه باید جوابگو باشندحیف دکتر نیکبخت که همه اسمشو بیارند
استان
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر یزدان پناه باید از ادم های قوی در انتخاب تیمش استفاده کنند .تیمی که حلقه فعلی مشاورانش هستند فقط به منافع انی خودشان فکر می کنندوبفکر دیگران نیستند
جراورد
Iran, Islamic Republic of
الان چند گرفتی گریه کنی؟ چرا تعریف ابکی میکنی ما داریم تو علوم پزشکی یاسوج فلج میشیم شما خالی میبندی کدوم عدالت دانشگاه داره تو همه زمینه ها بایکوت میشه اونوقت شما وکیل وصی ما شدی دلیل اصلی این مخالفت ها جایگزین کردن نیروهای خودی و امتیازات جدید به افراد جدید واقعا فکر میکنی ما اینقدر نادانیم
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
با مهدی تا مهدی
باوی
Iran, Islamic Republic of
همه از این قلم خندشون گرفته بزرگنمایی کشکی نه زارع خوبه نه نه در. ارزان قیمت 80درصد مجموعه علوم پزشکی از جمیع شرایط ناراضی هستن خدایی ایلامی نابودگر دانشگاه بود ولی کلاس داشت با ابهت بود صحبت میکرد لذت میبردیم الان همش شده جلسات شبانه و جهت دار اموزش هم فاتحه مع الصلوات
شهروند
Iran, Islamic Republic of
زارع با رای عاری از تفکر صرفا سوار بر موج تعصب قومی و قبیله ای دو بار راهی بهارستان شد نه اینکه او شایسته و بایسته کرسی نمایندگی بود نه زارع هیچ وقت هیچ چیز در چنته برای عرضه نداشت. او بویراحمد را نه رو به جلو که به فاصله بسیار دور از توسعه و پیشرفت به عقب راند. زارع حاصل یک تعصب قبیله ای از تفکر و اندیشه است . بویراحمد در این هشت سال هزینه های زیادی به جهت فقدان یک نماینده کاربلد در بهارستان داده که سزاورش نبود.
مارگون
Iran, Islamic Republic of
متن بسیار مغرضانه ای بود و نشان میده نویسنده از جایی آتیش گرفته که به این راحتی خاموش نمیشه
هوف
Iran, Islamic Republic of
کم بگو عداللللتتتتت اصلا معنیش. که اجراش کنه
dr
Iran, Islamic Republic of
سلام!! خیلی باور شدنی تو این متن به هم چسبیده!!! هم راجبه معاون درمان شیراز که معذول نشده و استعفا داده اند !!! تاجگردون که جدیدا بخاطر بنزین و اتفاقای جدید کل رای هاش ریزش کرده واسه همین از رفتن دکتر یزدانپناه استرس گرفتید چون حامیش رفتنیه😂 تا جایی هم که من شناخت دارم از اوم دکتر معروف دشترومی نه خودش و نه خانواده و خاندانش نیازی بحثه حمایت شخص یا گروهی ندارن!! کل بهداشت و درمان استان داره ازین حانواده بزرگ بهره مند میشه!!
Iran, Islamic Republic of
احسن بر نگارنده محترم و سایت خوب و جذاب وخصوصا دکتر یزدانپناه دست پاک
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1