کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به رفتار و کلام مسئولان و واکنش‌هایی که مردم به آن نشان می‌دهند؛

پتک «مباشرخان» بر احساسات مردم

10 آبان 1398 ساعت 11:22

بیان جملاتی مانند من فرزند مباشر خان هستم، برای جامعه‌ای که در شرایط تحریم ناجوانمردانه است و وضعیت اقتصادی خوبی را شاهد نیستیم، و مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند، چه ضرورتی دارد؟ این صحبت‌ها چه سودی می‌تواند برای مردم داشته باشد وقتی که جوانان آنها با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند. غلامرضا تاجگردون جایگاه مهمی در این کشور را به دست دارد و او باید بیش از هر کس دیگری مراقب صحبت هایش باشد. او ریاست مهمترین کمیسیون مجلس نطام اسلامی را بر عهده دارد. در زمانی که دشمنان این مرز و بوم و بدخواهان نظام به دنبال این هستند که از هر روزنه‌ای به ملت و نظام ضربه بزنند. لذا همه مسئولان باید مراقب رفتار و صحبت‌های خودشان باشند.


بعد از صحبت‌های غلامرضا تاجگردون در روستای آرو و به کار بردن جمله‌ی «من فرزند کل ظفر مباشر خان» هستم.» واکنش‌های زیادی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور به آن نشان داده شد. کاربران فضای مجازی نیز به این مطلب واکنش‌های متفاوتی داشتند. 
یکی از کاربران گفت: «تا حالا هر حرفی تاجگردون زده، مناقشه برانگیز بوده، و دست گذاشته رو احساسات مردم!
فراموش کرده که به برکت جمهوری اسلامی، ارزش و اعتبار پیدا کرده است.»
یکی دیگر از این کاربران نوشته است: «دردی که ما ازش لطمه خوردیم همان منش خانی هست که به آن افتخار کرده مگه مباشر خان بودن افتخار است. همان خان هایی که پدر بزرگ بنده و امثال بنده تحت هیچ شرائطی بهشان باج نداد.»
سید کرامت الله فدایی فرماندار پیشین بویراحمد نیز در مطلبی پاسخ اظهارات تاجگردون را داد. [کلیک کنید]
بعد از مطلب فدایی، حمید طاهری بویراحمدی با انتشار متنی برای بار دوم به دفاع از تاجگردون پرداخت و او خطاب به کرامت الله فدایی فرماندار سابق بویراحمد نوشت: «متأسفانه دوباره مجبور شدم دست به قلم ببرم. اخیراً آقای کرامت فدایی، فرماندار پیشین بویراحمد، مقاله‌ای انتشار داده و در آن به خاطر تخریب دکتر تاجگردون به مرحوم منصورخان باشتی تاخته است. نامبرده گویی تازه از
غار اصحاب کهف برخاسته و با ادبیات احساسی سال‌های اوایل انقلاب، افاضه‌ی فیض فرموده است. ایشان قبل از انتشار مقاله‌ی یاد شده، چون ارادت فراوان مرا به دکتر تاجگردون می‌دانست و از قلم من هم به شدت می‌ترسید، با من تماس گرفت، و با اصرار از من خواست که من پاسخی به او ندهم و از او حمایت کنم. اشاره‌اش در آخر مقاله‌اش هم ناظر به همین موضوع است. من که نمی‌دانستم تا این اندازه این مثلاً فعال سیاسی بی انصافی و بی آزرمی از خود نشان داده است، بر حال او رحمت آوردم و پذیرفتم که از دکتر تاجگردون دفاع نکنم، در اینجا هم به قول خود وفا می‌کنم، چون هم دکتر تاجگردون نیازی به دفاع ندارد. عملکرد و موقعیت و شخصیت ممتاز او خودش گویای همه چیز است. گذشته از این طرفداران بی شمار دکتر تاجگردون، اگر لازم باشد جواب او را
خواهند داد. هر چند آقای فدایی در حد و اندازه‌ای نیست که دکتر تاجگردون خودش بخواهد جواب بدهد و نسبت تاجگردون به فدایی و امثال او نسبت فیل و فنجان است و … بگذریم.
تردیدی نیست که این مقاله‌ی سخیف و بی منطق و سراپا احساسی، به توصیه‌ی رقیبان دکتر تاجگردون که افراد ضعیف و حقیری هستند نوشته شده است. اما آنچه در این میان تأسف آور است و بر حیرت آدمی می‌افزاید، حمله و هجوم ناجوانمردانه و هتاکانه و … به کسی است که دستش از این دنیا کوتاه است. کسی که در زمان حیاتش مرد مقتدری در استان و برای ایل باوی چون پدری مهربان و سرپرستی نمونه بود. و کسی حتی یک مورد خلاف اخلاق از او سراغ ندارد یعنی مرحوم منصورخان باشتی کسی که این آقای فدایی خودش با این اخلاق منحط سیاسی و فرصت طلبی و نان به نرخ روز خوری، اگر به جای او بود و آن اقتدار را داشت چه کارها نمی‌کرد. فدایی به دنبال چیست و چه سودی از این همه دروغ پراکنی و افترا و خوش رقصی می‌برد؟ کسی که ادعای
مسلمانی می‌کند که نباید تا این اندازه وقاحت و بی شرمی و بی انصافی به خرج دهد. مگر توصیه‌ی پیشوایان مذهبی ما این نیست که اذکروا امواتکم بالخیر. از مردگان خود به نیکی یاد کنید.
این همه لجن پراکنی و تهمت به شخصیت بزرگ چه توجیهی دارد؟ نام بزرگان را به زشتی بردن، جزء انحطاط اخلاق چه دلیلی می‌تواند داشته باشد. البته انتخابات نزدیک است حالا چه قول‌هایی به آقای فدایی داده شده و به دنبال چیست هم معلوم نیست و هم معلوم است!! گذشته از این، «مباشر خان» بودن که نه گناه بوده و نه موضوعی است که این همه نیاز به جار و جنجال و هوچیگری و بی اخلاقی داشته باشد. همانطور که قبلاً در مقاله‌ای اشاره کردم، منظور دکتر تاجگردون از مباشر خان بودن پدرش، این بوده که پدرش فردی توانمند، تاثیرگذار و مدیر و مدبر بوده است. که ادعای کاملاً درستی است و قولی است که جملگی برآنند. مطلب فراوان است ولی جهت جلوگیری از اطاله کلام به همین بسنده می‌کنم.
نتیجتاْ؛ بیان جملاتی مانند من فرزند مباشر خان هستم، برای جامعه‌ای که در شرایط تحریم ناجوانمردانه است و وضعیت اقتصادی خوبی را شاهد نیستیم، و مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند، چه ضرورتی دارد؟ این صحبت‌ها چه سودی می‌تواند برای مردم داشته باشد وقتی که جوانان آنها با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند. غلامرضا تاجگردون جایگاه مهمی در این کشور را به دست دارد و او باید بیش از هر کس دیگری مراقب صحبت هایش باشد. او ریاست مهمترین کمیسیون مجلس نطام اسلامی را بر عهده دارد. در زمانی که دشمنان این مرز و بوم و بدخواهان نظام به دنبال این هستند که از هر روزنه‌ای به ملت و نظام ضربه بزنند. لذا همه مسئولان باید مراقب رفتار و صحبت‌های خودشان باشند.

 


کد مطلب: 414374

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/414374/پتک-مباشرخان-احساسات-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1