تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۴۱۴۲۶۳
یادداشت ارسالی؛

مردم سالاری به کما رفته است / اشرافیت سیاسی عامل نابسامانی‌ها

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مردم سالاری به کما رفته است
کبنا ؛متن ارسالی: اشرافیت سیاسی نمایندگان مجلس، هویت نظام اسلامی را در رکن مهم مردم سالاری به چالش کشیده است بطوریکه این حجم از واگرایی و خیانت به مردم با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست.
 امروزه مجلس به محل لابی گری اصحاب ثروت و قدرت مبدل شده و مافیایی در آن شکل گرفته که می‌رود تا با نهادینه کردن آقا زادگی، تار و پود مردم باورمند به انقلاب را از هم بگسلد، با آپارتاید قومی و قبیله‌ای ساختارها را بشکند، نظام ملوک الطوایفی و اختلاف طبقاتی را احیاء کند و در نتیجه گام دوم انقلاب و تمدن سازی نوین اسلامی را ابتر نمایند.
  نظام مدیریتی در سایه شوم این اشرافیت سیاسی، استحاله و فشل شده و اشراف چشم در چشم شورای نگهبان و نهادهای نظارتی بر ویرانه‌های آن، نظام پوسیده ملوک الطوایفی را بانگ می‌زنند!
 اشراف سیاسی، علقه خونی به شهداء و جانبازان دارند اما علقه فکری ندارند و با یدک کشیدن نام با عظمتشان بر آرمان‌های آنان می‌تازند و هر باورمند به دین و اخلاق و هنجارها را از میدان حق طلبی و حق خواهی عقب می رانند!
 هرج و مرج و قانون گریزی، دست اندازی به بیت المال، حرام خواری و صدرنشینی، لیبرال منشی و کدخداپروری در چنین بازاری رونق یافته و اشرافیت سیاسی، مدیریتی، قومیتی و نیز اشرافیت اقتصادی شکل گرفته و مردم ناباورانه انگشت حیران به دندان گرفته و انتظار سپیده صبحی دگر دارند.
 شهداء قهرمانان ملت‌اند و جانبازان و ایثارگران واقعی مورد تکریم‌اند اما حاشا و کلاً که از این وضعیت خشنود باشند و در گور نلرزند از این همه ارزش ستیزی مدعیان رهروی که چون جانبازان جنگ صفین، راه بر حسین ابن علی بستند و شقی‌ترین انسان‌های تاریخ شده‌اند.
 مجلس شورای اسلامی کم ندارد از این شقی‌ترین انسان نماهایی که با مدال جانبازی و خانواده شهداء سوء استفاده‌ها نموده و شکم از حرام سیر کرده و با مستی تمام لشکر جمع کرده و با زر و زور و تزویر نعره بر ولی زمان می‌کشند!
 شورای نگهبان با همه قداست و نظارتش آن گونه که شایسته نام قهرمانان و قانون و آرمان خواهی نسل جدید انقلاب بوده، راه را بر این مهاجمان به دین و ولایت نبسته است!
 انتطار مردم این است که شورای نگهبان از مواضع انفعالی خارج شود و با اِعمال نظارت استصوابی و احراز اهلیت، جامعه را از لوث افراد مدعی امانتداری نجات دهد که اگر چنین نشود بنی امویان زمان و از نفس افتاده‌های قافله راست خضاب کرده و چپ بنفش با اندیشه گندم ری، اسب سرکش خود را بر بدن‌های مطهر مظلوم‌ترین انسان‌ها باز هم می‌دوانند!
 برای رسیدن به یک نقطه مطلوب و تحقق راهبردهای تمدن سازی نوین اسلامی برگرفته از منویات رهبری به یک پالایش سیاسی و همه جانبه در بین داوطلبان مجلس جدید نیاز است تا واکسینه شود جامعه و سیستم اداری از اندیشه‌های مسموم اصحاب ثروت و قدرتی که لانه کرده و کعبه آمال و آرزوهایشان تمدن غربی است ولی در عین حال پز ایثارگری و امید لقلقه زبانشان است و در رفتار مردم ستیزند نه مردم سالار.
 اشرافیت سیاسی هسته‌ای متفاوت با پوسته دارد و در واقع با لفاظی و بازی با واژه‌ها دین و مردم را تواماً به مسلخ می‌برند.
 کنش‌ها و واکنش‌های بحران زا بازتاب این رویکرد ناصواب است و باید با هدایت انتخابات در تراز نظام اسلامی، مسیر واقعی مردم سالاری با مجلسی برآمده از متن مردم نه از قِبل ثروت و قدرت شکل بگیرد و این مهم وابسته به نگاه شورای نگهبان است و بس.
 ----------------------------------
زریر حجتی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گل آقا
Iran, Islamic Republic of
بله دیگه...به همین خاطر فلان نماینده صراحتا افتخار میکنه من پدرم مباشر خان بود....والانم با ثروت میلیاردی میگه من اکه اراده کنم فردا وزیرم و سفیرم.....یعنی بدون تعارف داد میزنه من هرکاری میتونم انجام بدم
Iran, Islamic Republic of
بعضیها بودند اول جنگ فرمان امامشان را روی چشمشان گذاشتند ورفتند وبا جان ومال ونام ونانشان معامله کردند یاشربت شهادت نوشیدند یا مدال جانبازی را به گردن آویختند بعضیهاشون هم که شیمیایی تنفس هرشبشونه اما من وشما چیکار کردیم من که نرفتم چون سنم اقتضا نمیکرد اما ازهیبت شما مشخصه درآن زمان جوان رعنا ورشیدی بودی با فرمان امام زمانت چیکار کردی؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1