تاریخ انتشار
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۱۴۲۲۹
یادداشت ارسالی:

جوابیه‌‌ی به مطلب «غلامرضا پاکدل» در نقد سخنان تاجگردون؛ دلایل قوی باید و معنوی نه رگهای گردن به حجت قوی

حمید محمدی زاده
۲۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
جوابیه‌‌ی به مطلب «غلامرضا پاکدل» در نقد سخنان تاجگردون
کبنا ؛بعد از انتشار مطلب «غلامرضا پاکدل» در پاسخ به سخنان تاجگردون در روستای آرو [کلیک کنید]، یکی از مخاطبان کبنا نیوز به آن مطلب جوابیه‌ای داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
می‌گویند فردی می‌خواست خود را در جامعه مطرح کند، هر چه می‌گفت و می‌کرد در جامعه و بین مردم مشهور نمی‌شد. دست به عمل زشتی زد. آن عمل باعث شد که زبانزد خاص و عام بشود و شهرتی پیدا نمود که (شهرت پیدا کردن) همان و نفرت همگانی همان.
البته اینجانب در حمایت از آقای تاجگردون مقالاتی که با حقایق نزدیکی داشت و با حقیقت همراه بود نوشتم، اما به دلایلی ادامه ندادم. ولی نوشته‌های شما را که می‌بینم و می‌خوانم به این نتیجه رسیدم که نقدهای شما نه روش علمی دارد و نه راه گشای مشکلی از مشکلات استان یا شهرستان می‌باشد. بلکه بر اساس احساساتی است که در کنترل خرد نیست و وجه غالب، آن غلبه احساسات و ادراکاتی است که مبنای منطقی و استدلالی ندارد. زیرا کلمه نقد به معنی (بهین چیزی برگزیدن و نظر کردن است در چیزی) که به قول اهل لغت سره را از ناسره باز شناسد و امروزه به معنای رایج شدن و داوری کردن است و شکی نیست که رأی زدن و داوری کردن درباره امور و شناخت نیک و بد و توزیح و تحلیل کلام، مستلزم معرفت درست و دقیق آن در امور است.
معرفت درست زمانی حاصل می‌شود که معایب و محاسن سخن و تشخیص آنها در کنار هم دیده شود. اما جنابعالی از مقوله نقد (البته اگر از تعاریف نقد آگاهی داشته باشی) فقط گویا به ذکر معایب آشنایی داری و عیب جویی را که با نقد متفاوت است آشکار کرده‌ای.
نقد جنابعالی درباره دکتر تاجگردون بر اساس احساسات منفی و کینه درون است و پایه و اساس علمی نداشته و سرچشمه آن شناخت و سنجش و تربیت فکری نیست.
هدف نقد حرمت نهادن به تلاش‌ها و کوشش‌هاست که جامعه برای انجام دهندگان آن حرمت قائل شود، نه از مسیر داده‌های نادرست و سخنان نابجای ناقد، ذهنیتی ناهنجار ایجاد کند. بنابراین به نظر اینجانب چون جنابعالی به معنای واقعی نقد واقف نیستی و میزان منطقی و علمی نقد را نمی‌دانی پس کلام و مقاله شما شائبه غرض ورزی دارد و اینگونه نوشته‌ها از عوامل نفوذ در مخاطب، خالی است و به قول شاعر (عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری).
 در نوشته خود از عبارات مجعول و مجهول و مقبوض و مطرود و به صورت کلی استفاده کرده‌ای و روش‌های خشن و تند و عصیان آمیز و غیر اخلاقی و غیر منطقی در گفتارت موج می زند و چنان خیالبافی کرده‌ای که گویا تاجگردون در این هشت سال دست به سیاه و سفید نزده است و گویا گرفتاری‌های انقلاب ما در این هشت سال خلاصه شده است.
چه کسی منکر آن است که اقتصاد ما نابسامان است و اختلافات طبقاتی بیداد می‌کند و فقر و فاقه گریبانگیر قشر عظیمی از مردم است؟. اما چه کسی می‌تواند بی اعتنا به گذشتهٔ پر از حادثه و گرفتاری، مسئول ۴۰ سال گرفتاری‌های سیاسی نظامی و اقتصادی کشور را نماینده کنونی و رئیس جمهور و دولتی بداند که اکنون بر سر کار است، آن هم مدام با کارشکنی و حادثه آفرینی و غوغا سالاری و چوب لای چرخ گذاشتن‌ها و بهانه گیری‌ها که از شمار بیرون است.
 آقای پاکدل آیا این برچسب زنی، غوغاگری شایعه سازی و این گفته‌های ناهنجار منشأ و مبدأ منسجم و متراکم دارد؟! یا همه این حوادث و گفته‌ها و نوشته‌ها و جوهر قلم‌های مغرض که پرده اخلاق را کنار گذاشته‌اند، برای رسیدن به اهداف و منافع شخصی است! آیا میدانید با جدال‌های ساختگی و حاشیه سازی های هفتگی خسارات جبران‌ناپذیری بر جامعه تحمیل می‌کنید؟ آیا بر این باور نیستید که زمان محدود است و دامن زدن به قیل و قال‌ها و جدال بر سر مسائل حاشیه‌ای فرصت‌ها را از بین می‌برد؟ آیا قلم و بیان شما فقط در مخالفت با تاج گردون حیات جاودان می‌گیرد و در مقابل ملفوظات دیگران شکسته و الکن می‌شود؟ آیا اگر شما در پستی که داشتید از سوی تاجگردون ابقا می‌شدید مثل سایر اصولگرایان عزیزی که پست دارند و دم نمی‌زنند، باز فریاد می‌زدید و بنای مخالفت به پا می‌کردید؟
به قول شاعر:
 چون غرض آمد هنر پوشیده شد / صد حجاب از دل بسوی دیده شد
 بنابراین اگر بخواهیم کیان حیثیت و آبرو احترام و موقعیت خودمان را به عنوان یک شهروند مطالبه‌گر حفظ کنیم، راهش این نیست که در سر و علن و نهان و آشکار یکدیگر را تنقیص و تکذیب کنیم. اختلاف نظرهای سیاسی ما، که بسیاری از آنها ریشه در نفسانیات و ذهنیات و برداشت‌های متفاوت ما دارد تا بدانجا دستخوش احساسات و اغراض قرار گرفته و از حد یک گفتگو و مباحثه در گذشته است که گویا اصلاً هیچ نقطه مشترک و حلقه وصلی در بین ما وجود ندارد. نامه‌ای که شما در جواب تاجگردون نوشته‌اید روح عصبیت و عصبانیت و خروج از دایره انصاف ویژگی خاص آن بود و برداشت احساسی آن به وضوح آشکار و هویدا است. لذا اگر همدیگر را تحمل نکنیم و با این سبک و سیاق توسن برانیم هر روز هر ماه و هر سال فاصله ما از یکدیگر بیشتر و بیشتر خواهد شد. اکنون موقع آن است که از راه رفته باز آییم با تحمل و سعه صدر با یکدیگر بنشینیم و دیدگاه‌های متفاوتمان را به هم نزدیک کنیم و برای آینده شهر و دیارمان به خصوص جوانان عزیزمان طرحی نو درافکنیم.
دلایل قوی باید و معنوی نه رگهای گردن به حجت قوی

........................................................
حمید محمدی زاده
فعال سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
برو درستو بده! حتی بلد نیستی یادداشت بنویسی. بعدشم شما جوری نوشتی باشی، و ... که انگار داری با آقای پاکدل صحبت خودمونی میکنی. لااقل اینو بفهم که برای فعل دوم شخص یکم مودبانه تر بنویسی. «باشید» درسته.
الان چی شده که پاکدل رو نقد میکنی؟ چون حرفهاش عین حقیقته؟؟ پاکدل اگه حرص و طمع پست و مقام داشت کاندیدا میشد..
دیل
Iran, Islamic Republic of
پاکدل در حد تاجگردون نیست و از قدیم گفتن با بچه دهن به دهن نشو تاجگردون هم همین کارو میکنه .در ضمن اگر پاکدل سه رای داشت کاندید میشد
Iran, Islamic Republic of
شکر ها رو فروختی؟؟اون شکرهایی که از صنعت ومعدن گرفتی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
کلمه‌توضیح‌راتوزیح‌نوشتید،غلط‌املایی‌زیاددارید
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
ادم های اصیل،اصیل هم برخورد می کنند. دیگری به شما مسولیت داده مجیز گوی جناب تاجگردون میشوید. جالب نیست این رفتارها لطفا شان خودتون که هیچ .فرهنگی بودن خودتون حفظ بفرمایید.
آقای محمدی داشتن پست چه ارزشی دارد که چشمتان را روی حقایق ببندید
باشت باوی
Iran, Islamic Republic of
ما فرزندان کهگیلویه و گچساران که در دور اول و سوم مجلس به بهرام تاجگردون رای دادیم به این علت بود که ایشان را انقلابی تشخیص دادیم و ضد خوانین تشخیص دادیم و خود ایشان هم اعلام کرد که منصورخان باشتی را ما جوانان انقلابی کشتیم بنابراین عامل رای آوردن بهرام تاجگردون ضد خان بودن ایشان بود چون استان ما واقعا خان گزیده بود بدنبال انقلابی بودن بهرام تاجگردون دیگر به خانواده تاجگردون تعمیم داده شد که حتما این خانواده انقلابی و ضد خان است و فکر می کنم همه کسانی که آن روز در آن دو شهرستان و امروز شش شهرستان به تاجگردون رای دادند نمی دانستند که کوچکترین رابطه ای خانواده تاجگردون با خوانین دارد!!!! رای مردم گچساران و باشت به دکتر غلامرضا تاجگردون هم علاوه بر اینکه ایشان منتسب به بهرام تاجگردون است ایشان از خانواده محترم شهدا و برادر شهید است بنابراین جناب دکتر تاجگردون اگر مردم شما را به مجلس فرستادند و امروز در کشور آبرویی دارید به خاطر این است که از اعضای خانواده شهید والامقام هستد نه اینکه که شما فرزند مباشر خان هستید لطفا اگر می خواهید این دوره ثبت نام فرمایید اعلام فرمایید که برادر شهید و از خانواده محترم شهدا هستید یا از خانواده مباشر خان تا مردم بدانند به چه کسی رای دهند
Iran, Islamic Republic of
پاکدل چند رای داشت که کاندید بشه .همش برای همان پست شرکت نفت است ولی تا دوسال دیگر که از ریاست جمهور باقیست پستی گیرت نمیاد آن هم اگر مردم پای صندوق نیان وفقط شما باشید
Iran, Islamic Republic of
پاکدل کسی بود که در دو دور قبل که از حسینی حمایت کرد با وجود اینکه حسینی در کل سوم شده در منطقه پاکدل اول شد. علاوه بر بویراحمد هفت هزار نفر که هر کدام حداقل چهار رای دارند پشت پاکدلند.
عقل گرا
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا یه پست کوچولو گیرش اومده شان و منزلت
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی .تاکی توهم برادرفتاح محمدی هستی که ازت ساخته نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شپلو
Iran, Islamic Republic of
کو بره پیازته بچین
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
مصداق این صحبت ها . برادر محترم باید هم این سخنان بیرون اید که روایط عنومی اداره کل اموزش وپرورش باشه .بجه جلیل یاسوج چه ربطی به گچساران داره بردادر محترم بزار خودشون بهتر همدیگر را می شناسند تو که حوزه انتخابیه ات بوراحمد است
Iran, Islamic Republic of
ایشون از اهالی چالموره و جلیل باشتی هستن
ارغوان
Iran, Islamic Republic of
اگر یه کم به گذشته کنی و منصف باشی نمایندت جناب تاج از ایل محمودآباد بقول بویر احمدیها
چاهتلخ
Iran, Islamic Republic of
برو یاسوجی سیب فروش کار به این کارا نداشته باش
محمد جواد رحمانی
Iran, Islamic Republic of
در سخنان آقای پاکدل چیزی جز کینه و غرض ورزی نبود ..
ای کاش درجه معرفت به جایی برسد ک همه ما کمالات را والاترین صفت بشر بدانیم.
ولی در نهایت اگر بنده ای از خداوند ب غرض بر علیه نماینده شهرمان بپردازد همه ما ملت او را ب جد فاطمه زهرا واگذار میکنیم و ب اجاق بزرگان قوم بزرگ لر
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
اصلا اینطور نیست. نقدهای ایشان منطقی، علمی و مستدل هستند. در همین نقد هم کاملا درست نقد کرده و سوالات مهم و شفافی از تاجگردون پرسیده. شما چقدر بی منطقی که اولا بجای تاجگردون جواب میدید ثانیا انگایی مثل غرض ورزی می زنید
Iran, Islamic Republic of
جناب محمدی زاده فعال سیاسی و دبیر ادبیات بنگر در متن نوشته ی خویش چرا از واژه های عربی و غیر پارسی زیاد بکار گرفته ای
استاد
Iran, Islamic Republic of
عزیز من: تو که جز/یاد نگرفته و نمیدانی، مگر مجبوری یادداشت بنویسی؟ والله انصاف چیز خوبیه، بالله بد چیزی نیست، والله شرم و حیا خوبه. آخه یک جو انصاف اگه داشتی کی علمی تر و مستند تر از پاکدل نقد میکنه؟ بخدا با این یادداشت خودتو انگشت نما کردی، پاکدل که تورو عددی حساب نمیکنه و محلت نمی ذاره ولی تا یه کسی جواب کوبنده بهت نداده، خودت یه متن بنویس و بگو اشتباه کردی و عذر خواهی کن.چون حتی تاجگردون هم با دیدن این یادداشت متوجه میشه که بدرد هیچی نمیخوری
Iran, Islamic Republic of
یک مدرک دانشگاه پیام نور گرفتی حرف نزن
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
افتخار به مباشری خانی معدوم و خائن به معنای برگشت به تفکرات جاهلانه ی ارباب رعیتی و تقابل با ارزش های انقلاب است. جناب آقای تاجگردون، مطمئن باش که مردم انقلابی و فهیم این مرز و بوم دیگر فریب امثال شما را نخواهند خورد.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک فرهنگی از دیدن این متن شرمنده شدم و از همکار بودن با نگارنده آنهم دبیر ادبیات! خجالت کشیدم. از مدیر هم استانیمان آقای پاکدل عذرخواهی می کنم.
Iran, Islamic Republic of
اگه راست میگی آقای معلم به یکی از سوالات مهندس پاکدل جواب بده فرا فکنی و غوغا سالاری در متن شما بیداد میکند.قلم فروشی نکن
محسن
Iran, Islamic Republic of
جون خوت بشین بابا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1