تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۱۴۱۴۵
اتمام قرارداد نیروهای شرکتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛

 اتمام قرارداد نیروهای شرکتی علوم پزشکی / دانشگاه وارث حامی پروری های غلط است / تحلیل‌های ناصواب و بی‌مبنا تصور غلط در خصوص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ایجاد کرد

۱۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تحلیل‌های ناصواب و بی‌مبنا تصور غلط در خصوص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ایجاد کرد
کبنا ؛ متن ارسالی: بدون هر مقدمه و با عنایت به اخبار انحرافی و حاشیه ساز، در ارتباط با نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر چند نکته جهت تنویر افکار عمومی لازم بنظر می‌رسد.
 ۱- واقعیت آن است که مشکلات مربوط به بکارگیری نیروها، محدود به دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مردم از حیث تبعیض و هنجارشکنی بسیاری از مدیران استانی خواهان اجرای قانون و عدالت بوده‌اند و از اینرو اقدام ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی را باید پیشتازی در تمکین از قانون و ابلاغیه وزارتی و نیز ارج نهادن به مطالبه عمومی نامید که باید به عنوان الگو در قانونمداری به سایر ادارات متخلف تسری و تعمیم یابد.
 ۲- نامه ابلاغی وزارت بهداشت، آزمون و رقابت را الزامی کرده و سازمان بازرسی بر آن تاکید کرده است ولی تحلیل‌های ناصواب رسانه‌ای با فلش امنیتی موجب هدر رفت وقت ریاست دانشگاه با آن همه اهمیت و حساسیت گردیده و چنین وانمود شده که اساس برخورد از شورای تأمین، بازرسی و شخص ریاست دانشگاه نشات گرفته در حالیکه تکلیفی قانونی است و دستگاهها مجری و ناظر بر حُسن اجرای قانون متعهد به اجرای آن.
 ۳- امنیت به یک تعبیر در گرو رضایت افکار عمومی است و نیروهای شرکتی به این فهم مشترک از فرهنگ احترام به حقوق دیگران توجه کافی داشته و قطعاً حاضر به تضییع حقوق عامه به بهانه‌های واهی نیستند.
 بدیهی است که تن دادن به مطالبات عامه مردم و رضایت افکار عمومی عین امنیت بخشی به جامعه است و نباید تحت الشعاع اتمام قرارداد معدودی نیروی شرکتی قرار گیرد که نه اخراج بلکه "اتمام قرار داد" شده‌اند و اساساً رابطه استخدامی با دانشگاه در قالب آزمون رسمی سازمانی و اختصاص ردیف استخدامی با تأمین منابع حقوق و مزایا نداشته‌اند.
 ۴- تعداد مجوزی که در قالب آگهی و آزمون می‌بایست جذب می‌گردید حدود ۱۴۰ نفر بوده ولی بیش از ۲۰۰ نفر نیروی مازاد بکار گرفته شده است که چنین تخلفی موجب سرخوردگی بکار گرفته شده‌ها می‌گردد نه اجرای قانون...
 ۵- بیمارستان به دلیل تخصصی بودن به نیروهای تخصصی نیاز دارد نه کارگری که میز جابجا کند.
۶_ قرارداد نیروها با پیمانکار و شرکت مربوطه تمام شده و از اینرو ماندن و یا بازگشت بکار نیروها وجاهتی برای بیمارستان نداشته و به عبارتی ارتباطی با دانشگاه ندارد.
 ۷- مهم‌تر از همه موارد، بسیاری از این افراد فاقد قرارداد بوده‌اند ولی تحلیل‌های ناصواب و مصاحبه‌های بی مبنا موجب تصور غلط و ایجاد حق گردیده است!
 فرجام سخن آنکه فرهنگ عمومی اقتضاء می‌کند که به مطالبه مردم و افکار عمومی ارج بگذاریم و دولتمردان نیز در بستر قانون و به دور از تبعیض زمینه اشتغال جوانان را فراهم نمایند.
این رسانه به عنوان یکی از تریبون‌های مردمی وظیفه خود می‌داند از نگاه منصفانه استاندار محترم و جمیع مسئولان قانونمند قدردانی نماید و ان شاء الله که محض رضایت افکار عمومی و باور جوانانی که به مرحله اتمام قرارداد شرکتی در حوزه‌های دانشگاه علوم پزشکی رسیده‌اند، این قانون قابل تعمیم و تسری به سایر اداراتی گردد که خارج از ضابطه نیروی شرکتی جذب نموده‌اند تا تصور نگردد که ریاست دانشگاه علوم پزشکی جدید به تنهایی و بدون توجه به نامه وزارتی چنین اقدامی نموده و سیبل تحلیل‌های ناصواب گردد.
همه واقف‌اند که وی وارث حامی پروری های غلط و نابسامانی‌هایی گردیده و این حاشیه سازی ها ضربه به دانشگاه و کار مردم و جامعه فهیم پزشکی است و البته که انتظار است ایشان نیز مر قانون را در هر آزمونی بدون نگاه اولویتی که گفته مراعات نماید.
 -------------------------------
 زریر حجتی
--------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Italy
آهای ملت والا چندتا از همین نیرو‌های شرکتی فله ای در شبکه بهداشت دنا هستش که هنوز گزینش نشدند و یک سالی هست کار میکنم کسی هم کار بهشون نداره چون معاون شبکه از بستگانشون هست و معاون نیرو حاجی زارعی هستش پارتیشو داره تازه یکی را گذاشتن مسول امور مالی یکی را گذاشتن معاون درمانگاه پاتاوه
حجتی
Iran, Islamic Republic of
درسته جناب حجتی ولی چرا الان دارن اجرا میکنن نیروهایی که قراره بیاد جاشون از کجا باید بیان چرا الان ازمون نمیگیرن ...مشکوکه
United Arab Emirates
کاش یه فرد علمی غیر سیاسی رییس دانشگاه بود ، افرادی در دانشگاه رییس میشوند که هیچ توانی ندارند و تنها معیار انتخابشان راضی کردن سیاسیون است، باج میدهند و معدود افراد صاحب علم و بی حاشیه را کنار میزنند که چند صباحی اقای رییس باشند به قیمت بازی با اموزش کادر درمان و اامور درمانی مردم
Iran, Islamic Republic of
جناب توبرومطالعه دقیق دقیق داشته باش بعداظهار نظر کن
شما چون منافع تون در خطر بوده این حرف های بی اساس را میزنی...همه دردانشگاه میدونن که دکتر یزدانپناه براساس شایسته سالاری وقانونمندی دانشگاه را داره اداره میکنه..همون افراد اهل علم که کنار زده شده راچندمورد نام ببر...
اما تشکر کنم از جناب حجتی عزیز با این بیان شیوا ورسا درود..
...
Iran, Islamic Republic of
درود برجناب حجتی بااون قلم زیبا.
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر یزدان پناه مدیر شایسته و قانونمندی هستند و با هیچ کس تعارف ندارند
پردیس
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدان پناه
پردیس
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدان پناه
پردیس
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدان پناه
پردیس
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدان پناه
پردیس
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدان پناه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1