کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

کاش مردی بر آنژیوگرافی یاسوج هم قفلی می‌زد

29 مهر 1398 ساعت 23:38

رییس و معاون مربوطه هم به صورت متناوب بارها نمایش عملکرد اولین عمل جراحی درسال ۹۷، اولین آنژیوپلاستی سال ۹۸، اولین آنژیوگرافی سه ماهه اول سال ۹۸، اولین آنژیوگرافی نیمه دوم خرداد! را دربرابر رسانه‌ها برگزار کردند. شوربختانه دستگاه آنژیوگرافی به خاطر از کار افتادن قطعه‌ای از آن مدتهاست که از مدار خدمت خارج شده و به مانند MRI گچساران، بیمارستان تعطیل باشت و بیمارستان نیمه تعطیل شهید جلیل یاسوج به خاطره‌ها پیوسته است


متن ارسالی: مردادماه سال ۹۵ بود که درسفر هیات دولت به استان، از آنجا که قیصریه‌ای نمانده بود در اوج تنگدستی افتتاح بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج -که سالها قبل دستگاه آنژیوگرافی آن خریداری و خاک می‌خورد -به صورت نمادین همانند خیلی از پروژه‌های نیمه تمام افتتاح گردید. آن روزها رییس و معاون مربوطه دانشگاه و رییس وقت بیمارستان مانور زیادی روی این افتتاح دادند و چیزی را که در عمل وجود نداشت بارها به رخ رقیبان کشاندند. میلیاردها تومان پول برای مکان و تجهیزات بخش و تجهیز اتاق عمل هزینه گردید. اکنون سه سال از آن روزها می‌گیرد ولی نه بیماری آنژیوگرافی و نه علیرغم حضور جراح قلب دانشگاه، جراحی قلب انجام شد.
گاهی تیمی از شیراز با پرسنل و امکانات بیهوشی در روزهای تعطیل آمدند و بیمارانی غیر اورژانسی را ویزیت کردند و رفتند و یا تیم جراحی قلب باز هم از شیراز، به صورت نمادین یکی دو مورد جراحی قلب انجام دادند و رفتند و جراح قلب هیات علمی دانشگاه بیکار و در حاشیه قرار گرفت.
رییس و معاون مربوطه هم به صورت متناوب بارها نمایش عملکرد اولین عمل جراحی درسال ۹۷، اولین آنژیوپلاستی سال ۹۸، اولین آنژیوگرافی سه ماهه اول سال ۹۸، اولین آنژیوگرافی نیمه دوم خرداد! را دربرابر رسانه‌ها برگزار کردند. شوربختانه دستگاه آنژیوگرافی به خاطر از کار افتادن قطعه‌ای از آن مدتهاست که از مدار خدمت خارج شده و به مانند MRI گچساران، بیمارستان تعطیل باشت و بیمارستان نیمه تعطیل شهید جلیل یاسوج به خاطره‌ها پیوسته است و دیگر نیست که اولین آنژیوگرافی در ماههای تابستان و پاییز نیز رسانه‌ای می‌شد و با آن سلفی گرفته می‌شد. دستگاه آنژیوگرافی مزیت آن در کمک به بیماران قلبی حاد بوده و انجام آنژیوگرافی در روز جمعه، که اکنون آن هم نیست،  مرهم دردی نمی‌باشد. کاش رئیس دانشگاه و معاونین وی  بجای درگیر شدن در حاشیه انتصابات و کار تشکیلاتی به فکر جذب نیروی تخصصی و فوق تخصصی قلب برای این مرکز می‌بودند.
کاش رییس دانشگاه اولویتش تأمین قطعه از کارافتاده دستگاه آنژیوگرافی می‌بود، نه کلنگ زنی بیمارستان در پاتاوه، که البته حق همه مردم استان بهره گیری از خدمات سلامت است. کاش مردم استان ما هم اولویت چنین مطالبه‌ای از رییس دانشگاه می‌داشتند نه مطالبه بکارگیری فرزندشان تحت نام شرکت خدماتی! و ایکاش مردی پیدا می‌شد که قفلی هم بر در بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب تعطیل یاسوج می‌زد!


کد مطلب: 414097

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/414097/کاش-مردی-آنژیوگرافی-یاسوج-هم-قفلی-می-زد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1