تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : ۴۱۴۰۹۷
یادداشت ارسالی:

کاش مردی بر آنژیوگرافی یاسوج هم قفلی می‌زد

۲۱
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کاش مردی بر آنژیوگرافی یاسوج هم قفلی می‌زد
کبنا ؛متن ارسالی: مردادماه سال ۹۵ بود که درسفر هیات دولت به استان، از آنجا که قیصریه‌ای نمانده بود در اوج تنگدستی افتتاح بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج -که سالها قبل دستگاه آنژیوگرافی آن خریداری و خاک می‌خورد -به صورت نمادین همانند خیلی از پروژه‌های نیمه تمام افتتاح گردید. آن روزها رییس و معاون مربوطه دانشگاه و رییس وقت بیمارستان مانور زیادی روی این افتتاح دادند و چیزی را که در عمل وجود نداشت بارها به رخ رقیبان کشاندند. میلیاردها تومان پول برای مکان و تجهیزات بخش و تجهیز اتاق عمل هزینه گردید. اکنون سه سال از آن روزها می‌گیرد ولی نه بیماری آنژیوگرافی و نه علیرغم حضور جراح قلب دانشگاه، جراحی قلب انجام شد.
گاهی تیمی از شیراز با پرسنل و امکانات بیهوشی در روزهای تعطیل آمدند و بیمارانی غیر اورژانسی را ویزیت کردند و رفتند و یا تیم جراحی قلب باز هم از شیراز، به صورت نمادین یکی دو مورد جراحی قلب انجام دادند و رفتند و جراح قلب هیات علمی دانشگاه بیکار و در حاشیه قرار گرفت.
رییس و معاون مربوطه هم به صورت متناوب بارها نمایش عملکرد اولین عمل جراحی درسال ۹۷، اولین آنژیوپلاستی سال ۹۸، اولین آنژیوگرافی سه ماهه اول سال ۹۸، اولین آنژیوگرافی نیمه دوم خرداد! را دربرابر رسانه‌ها برگزار کردند. شوربختانه دستگاه آنژیوگرافی به خاطر از کار افتادن قطعه‌ای از آن مدتهاست که از مدار خدمت خارج شده و به مانند MRI گچساران، بیمارستان تعطیل باشت و بیمارستان نیمه تعطیل شهید جلیل یاسوج به خاطره‌ها پیوسته است و دیگر نیست که اولین آنژیوگرافی در ماههای تابستان و پاییز نیز رسانه‌ای می‌شد و با آن سلفی گرفته می‌شد. دستگاه آنژیوگرافی مزیت آن در کمک به بیماران قلبی حاد بوده و انجام آنژیوگرافی در روز جمعه، که اکنون آن هم نیست،  مرهم دردی نمی‌باشد. کاش رئیس دانشگاه و معاونین وی  بجای درگیر شدن در حاشیه انتصابات و کار تشکیلاتی به فکر جذب نیروی تخصصی و فوق تخصصی قلب برای این مرکز می‌بودند.
کاش رییس دانشگاه اولویتش تأمین قطعه از کارافتاده دستگاه آنژیوگرافی می‌بود، نه کلنگ زنی بیمارستان در پاتاوه، که البته حق همه مردم استان بهره گیری از خدمات سلامت است. کاش مردم استان ما هم اولویت چنین مطالبه‌ای از رییس دانشگاه می‌داشتند نه مطالبه بکارگیری فرزندشان تحت نام شرکت خدماتی! و ایکاش مردی پیدا می‌شد که قفلی هم بر در بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب تعطیل یاسوج می‌زد!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
لطفا در مورد معاون محترم درمان که فردی دلسوز وآگاه به درمان مردم اظهار نظری تند نداشته باشید 😂
Iran, Islamic Republic of
نمایش نبود ایلامی همه تلاش خودشو کرد تا به سری امکاناتی که حق مردمه وارد استان بشه مثل آنژیوگرافی و امکان جراحی قلب در استان و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های جنوب کشور رو افتتاح کرد تا مردم استان آواره شیراز و تهران و اصفهان نباشند حالا اگر کسی نمی تونه از اینا استفاده بهینه کنه یا قفل به دربشون باید زده بشه مشکل جای دیگری است که صدای همه رو هم درآورده. همه می دونن اگر بیمارستان رو افتتاح نمي کرد یا بقیه موارد رو با توجه به مسائل اقتصادی که در کشور رخ داد تا 10 سال دیگه هم خبری از بیمارستان و آنژیو و... نبود آخه تا کي مردم باید جاهایی بستری بشن که شبیه انباریه والا مردم نجیب ما حقشون بیشتر از ایناست
Iran, Islamic Republic of
آنژیوگرافی و جراحی قلب نه ساختمانش و نه تجهیزاتش و نه راه اندازیش هیچ کدام در دوره ایلامی نبود دوست عزیز.
به یاری خدا به زودی دوباره فعال می شه.
صادقی کارشناس سی سی یو
Iran, Islamic Republic of
درود بر همه اونایی که قبلا زحمت کشیدن ساختمانش در دوره دکتر نبوی زاده ساخته شد و در دوره دکتر چمن تکمیل شد و خیلی هم مجهز و تجهیز شد و با دکتر شفیعی جراح قلب و همکاراش از شیراز فعالش کردن ولی در دوره های بعدی که تصمیم گرفتن جراح قلب بومی را همه کاره کنن دیگه تعطیل شد.
بهتره که باز هم برگردن به همون تیم شیراز که ریاست تیمشون هم با دکتر شفیعی هست که خودش هم از لرهای خودمون.
Iran, Islamic Republic of
اولا وارد حاشيه اين دكتر و اون دكتر نشيم. درثاني استان ما بطور كلي ضعيف عمل ميكنه، در همه زمينه ها. كاري به يك نفر هم نداره. دكتر ايلامي هم فقط يكي دوتا پروژه تبليغاتي به درد نخور داشت، مثل همون وزير وقتش. الان يك بالگرد آوردند، خيلي خوب. اما اين بيمار حمل شده در بيمارستان خدمات ميگرد و قرار نيست جايي ديگر بره. بيمارستان هم با وجود افزايش فضا ها ولي كيفيت خدمات هيچ تغييري نكرده. علت هم اينه كه مشكل مال يك نفر نيست، مشكل در تك تك ماهاست، اونم چيزيست بنام فرهنگ كار، جديت، كم توقع بودن ضمن پركاري و.... كه خيلي از ماها نداريم.
علی
Iran, Islamic Republic of
امکان داره بفرمایید اگر بر در ام ار ای گچساران قفل زده شد گزارشی هم داشته باشید از نتیجه کار واینکه کلید کجا بود چه کسی در را باز کرد ودرب ام ار ای با کلید باز شد یا با کلنگ مدیر شبکه
Iran, Islamic Republic of
خواهشا شما چرت وپرت مگو . توی این وضع تحریم که لنت ترمز هم گیر نمی اید انتظار داری انژیو گرافی را بیفته ؟ همتون سر وته یک کرباسبت . فقط پول می گیرید برعلیه کسی خوب یا بد بنویسید . شما تنها چیزی که ندارید وجدانه .
دنا
Iran, Islamic Republic of
زارع نه خور کنیت. قرون .هم ینه هم نیاره !!!!!!!!
انا
Iran, Islamic Republic of
زارع له اندازه تاج گردون نیست که شخصا رفت قفل بر درب ام ار ای زد زارع هم همینکار را بکند
سبتا
Iran, Islamic Republic of
کار هر کس نیست خرمن کوفتن گاونر میخواهد و مرد کهن
Iran, Islamic Republic of
زمان دکتر ایلامی ها زبونتون بسته بود این مطالب راعنوان کنید.
Iran, Islamic Republic of
درودبردکتر یزدانپناه مردعمل.
همکار بخش قلب بیمارستان امام سجاد
Iran, Islamic Republic of
کاش به جای بیمارستان سی سخت، پاتاوه و چرام وباشت و غیره که فقط شعاری و سیاسی و تبلیغاتی هست همین بخش جراحی قلب را فعال کنند.
البته خداوند پدر کسانی را بیامرزد که این ساختمان با این همه تجهیزات برای جراحی قلب در یاسوج مرکز استان تهیه کردند اما چه حیف که خواسته های سیاستبازان نمیذاره یه کار خوبی انجام بشه مسئولین دانشگاه هم متاسفانه اسیر دست اینها هستند.
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
حالا در نظر بگیریم دستگاه انژیو سالم است یاسوج که دکتر قلب به درد بخور نداره که کسی اجازه بده انژیو ش کنن باور کنید دکتر های قلب یاسوج از درمان خودشون هم عاجزند دکتر عمومی خوب ازشون بهتره
همکار قبلی تیم بخش قلب
Iran, Islamic Republic of
آقاجون مشکل اصلی از ضعف جراح قلبه که بومی هم هست ولی اصل کار بانیانش بسیار کار بزرگ و خوبی بوده.
باید به همون تیم شیرازیها واگذارش کنن که مردم هم اعتماد کنن.
معاون درمان رسما تعطیله وگرنه با همون شیرازیها کار را پیش می برد.
Iran, Islamic Republic of
شما كدوم هستي كه به خودت اجازه ميدي در مورد چيزي كه زره اي آگاهي نداري إظهار نظر ميكني؟ جراح قلب بياد مرد حسابي؟ با شيرازيها به جايي نرسيد. احتمالا شما هم يك جاي اين داستان در حال
Iran, Islamic Republic of
تو حتما يك جاييت از جراح قلب ميسوزه، خوب بسوزه.
Iran, Islamic Republic of
اگر تو و امثال تو مشكل فرهنگي دارن و به جراح قلب بومي اعتماد نميكنن كه مشكل جراح قلب نيست. مشكل فرهنگ آدماي مثل توست.
Iran, Islamic Republic of
احتمالاً تازگیها به دلیل ناتوانی در اداره یک بیمار از اونجا رانده شدی! مشکل فرهنگ شماهاست که هیچ کاری را جدی نمیگیرین و همیشه مرغ همسایه را قاز میدونین. ضمناً تو هم احتمالاً در پرداختای غیرقانونی شیرازیها شریک بوده ای. و ضمناً جراح قلب حتماً به آدمی مثل تو نیاز نداره درموردش اظهار نظر کنی چون اصلاً در این حد و اندازه نیستین شما. من شما را میشناسم و مشکلتونو هم با جراح قلب میدونم. معاونت درمان هم تعطیل نیست ولی به آدمی مثل تو نباید میدون بده.
Iran, Islamic Republic of
سلام
بنده یک صحبتی در مورد جراح قلب این مرکز دیدم که منصفانه نبود. اگر کاردیولوگای این مرکز و استان که حتماً یک تعداد بیمار از دست شیراز و اصفهان در رفته دارند همکاری میکردند، قطعاً تا زمان تعمییرات آنژیو هم میشد تک و توکی عمل داشت. هرچند تنها راه فعال بودن بخش جراحی قلب همان فعال بودن بخش آنژیو و اکو در یاسوج هست که الان نیست. الان به دلیل عدم رفع کمبودها که بارها هم گفته شده به کارشناسان و مسئولین این دانشگاه و در دوره های مختلف، ولی با این احوال حتی آقای دکتر کشاورز که کاردیولوگ اطفال هستند الان در یاسوج حضور پیدا کردند ولی به دلیل همین کمبودها دنبال رفتن هستن. مشکل جراح قلب بومی گفته ضعف از ایشونه اینه که ایشون بومی هستند و به همین دلیل هنوز با اینهمه مشکلات رها نکردن برن. لذا تنها مشکل ایشون میتونه این موضوع نرفتن باشه. اینجا یک کسی میره یکی دوماه توی یک بخشی یک دوره چند روزه ای میبینه بعد میاد درمورد جراحی قلب اظهارنظر میکنه. این منصفانه نیست که این رسانه خبری به این شکل نظرات غیرکارشناسی را منتشر و در انظار عموم قرار دهد. خیلی ها اصلاً گفتارشون ارزش ذکر کردن هم ندارد. اینکه یک دفعه یک کسی بیاد یک فردی را متهم به تقصیر کند قابل شناسایی و پیگیریست. حتی میشه تحت پیگرد قرار داد. اینجا حتی اگر آنژیو باشد، جراح قلب باشد، بیهوشی و دیگر الزامات جراحی قلب هم باشد اما پرستاری که در بخش مراقبتهای قلبی مراقبت دهد نباشد، بیمار خواهد مرد. ضعفای جراح قلب اینجا اینها هستن. ما بهتره مصرف کرم و مواد آرایشی را پایین بیاریم و به بیمارا هم توجه کنیم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1