کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

جناب سید باقر به کجا چنین شتابان؟!

29 مهر 1398 ساعت 13:53

آنچه دلگزاست، نشناختن حریم‌ها، رعایت نکردن حرمت‌ها و شان هر شخصیت سیاسی استان در حد و اندازه واقعی آنهاست. جناب دکتر محمدعلی وکیلی‌شان و شوکت والایی در سطح ملی، اصلاح طلبان و در بین مردم استان، زاگرس نشینان و تهران بزرگ دارد. زیبنده و پسندیده نیست در هر مقال و قال فارغ از تدبر و تأمل، ایشان را با کسانی که انصافاً هم تراز هم نیستند قیاس نمود. بنابر اصول علمی، منطقی و حزبی، عقلایی است در استان کهگیلویه و بویراحمد به سبک و سیاقی حرکت نماییم که با رجل سیاسی چون دکتر وکیلی، در قامت یک سرمایه‌ی ملی و حتی فرا ملی برخورد شود. خود جناب سید باقر موسوی به نیکی می‌دانند که تنها آلترناتیو کاربلدی که می‌تواند از حقوق حقه‌ی مردمان بویراحمد و دنا در مقابل سیاسیون دفاع جانانه نماید، دکتر وکیلی است، لذا باید رعایت اخلاق ایرانی، انصاف و کرامت اسلامی نموده و حرمت و جایگاه نیروهای تاثیرگذار درمعادلات سیاسی با درایت حفظ شود.


این روزها در اخبار افواهی، برخی از چهره‌های سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد سفره‌ی دلشان را گسترانده تا عظمت خویش را تکثیر کنند. درآن روی سکه، برخی قلم به مزدوران و سایت‌های روزی نامه که ماراتن انتخابات را بهترین فرصت وآب گل آلودی برای صید ماهی مقصود می‌دانند؛ در جاده نان و نام سرعت می‌گیرند. این دسته فارغ از شخصیت و کرامت انسانی و اسلامی رجال سیاسی این سامان، عرض قلم را به بهای پشیز، به حراج می‌گذارند و نمی‌دانند که مور، وقت پریدن نفس‌های پایان عمرش به شماره می‌آید.  بعد از انتشار مطالبی در رسانه‌ها مبنی بر عبور «سید باقر» از وکیلی، بی رخصتی در اندیشه، اقدام به درج و نشر بی انصافی‌هایی نموده‌اند که وظیفه خویش دانسته بنابر شعار اباعبدالله الحسین (ع) «هیهات من الذله؛ مرگ با عزت به ز زندگی با ذلت...» در جهت تنویر افکار عمومی
مردم فهیم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، به چند نکته اشاره نمایم: گویا برخی از اصلاح طلبان بویراحمد و دنا در اقدامی عاجل به مهندسی انتخابات پرداخته‌اند. جناب سید باقر موسوی در فرجام این محافل و در پایان گفته‌ها و سفته‌هایش، اردوان ایزدپناه و قوام فروزان
را دو کاندید پیشنهادی و بهترین گزینه بنا بر معرفت خویش دانسته و در قیاسی تأمل برانگیز، نامزدهای پیشنهادی خود را با چهره‌های سیاسی شناخته شده‌ی ملی بسان
جناب دکتر وکیلی در دو کفه‌ی میزان قرار داده و با سیاست، اردوان ایزدپناه را گزینه برتر برمی شمرد. حال ضمن احترام جناب سید باقر موسوی، در قامت کسی که سید است و سیادت دارد و با قاعده، سیاست آشناست؛ عدم رعایت انصاف نه تنها بعید، بل ابعد است.
ایشان با برشمردن برخی از اصلاح طلبان بویراحمد و دنا، در جمله‌ای قابل تأمل می‌فرمایند: «اردوان ایزدپناه از همه اصلاح طلب تر است...» سید معزز گویا کهولت سن و خدای ناکرده آلزایمر سیاسی سبب شده که فراموش نمایید جناب دکتر محمد بهرامی سه دوره است در قبای اصلاح طلب در دوئل انتخابات شرکت نموده، وفاداری خود به جبهه‌ی اصلاحات را اثبات نموده، مورد تأیید شورای اصلاح طلبان تهران بوده و در حوزه انتخابات بویراحمد و دنا از رأی قابل توجهی برخوردار است. بنابر انصاف، عقل و منطق، دکتر بهرامی از گزینه‌های پیشنهادی حضرتعالی هم اصلح‌تر است و هم اصلاح طلب تر. جناب سید فرموده‌اید: «کسی که ذی حق است بایست به عنوان نامزد انتخابی اصلاحات در بویراحمد و دنا معرفی گردد!» و انتخاب فردی را غیر عقلایی برشمرده و اجماع آرا را امری نکو دانسته‌اید؛ حال چگونه در معرفی، تمجید و تشخیص خویش به خرد جمعی احترام نگذاشته‌اید جای صدها شبهه است و سؤال. زیبنده بود حداقل از اصلاح طلبان کلاسیک و رجلی چون جناب غریب پور که محق ادعای شماست، طلب مشورت می‌نمودید. حضرتعالی فرموده‌اید: «بنده وکیلی را حمایت تا در تهران حائز رأی و بر کرسی پارلمان تکیه زند!...» جناب موسوی اگر راست می گویید بر مدار صداقت و بر معیار صرافت، این گوی و این هم میدون، یاعلی! این دور بیایید پای کار، تا به ما ادعایتان ثابت شود؛ و گرنه آن یک مثقال وثوقمان به اصلاح طلبی‌تان هم لگدمال می‌شود.
 لازم دیدم به نکته‌ای نیز اشاره نمایم که جناب دکتر محمدعلی وکیلی از ابتدا نه تنها پا در رکاب اصلاحات و اصلاح طلبی در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده بلکه در زمره نقش آفرینان اصلی همواره ایفای نقش نموده است. هم اکنون در پایتخت هم مدیون احدی جز ذات اقدس باریتعالی نیست و چنانچه بر کرسی بهارستان تکیه زده، لیاقت و شایستگی آن جناب در هیات رئیسه مجلس هویدای این مطلب است.
سید گرامی! در افاضات حضرتعالی گویا گفته‌اید: «اردوان ایزدپناه نمود و بروز و عمل در شجاعت و شهامت دارد و ثابت قدم است؛ دارای شاخصه‌های ارزشی، اصلاح طلب راستین و فردی پاکدست است. اولاً ما به داشتن فرزندانی با این شاخص‌ها مباهات می‌نماییم. اما نامزد مورد عنایت ویژه جنابعالی آیا توان حل مشکلات و مسائل و مصائب عدیده مردمان بویراحمد و دنا را داراست؟! به زعم خیلی از صاحب نظران و اهالی سیاست بعید به نظر می‌رسد؛ و گویی چیزی در چنته ندارد که در درمان دردها و آلام دنای سرفراز طبیب باشد و حداقل مرهم گذاری حاذق. با این توصیفات
چه گزینه‌ای بهتر از همان حاج غلام محمد زارع.
 جناب سید! بیایید در کنار تجلیل، به تحلیل بنشینیم. جنابعالی خوب می دانید که هر رئیس شورایی هرگز نمی‌تواند فردیت را برگزیده و خودخواهانه اقدام به تصمیم‌گیری نماید. شما به چه حقی فردیت را بر اجماع و مشورت ارجح دانسته و فردی به اتخاذ تصمیم گیری اقدام نموده‌اید؟!؟ اصلاً به چه حقی این معارفه سیاسی را ترتیب داده‌اید؟! چه کسی این حق را به شما تفویض یا اعطا نموده است؟!؟ جناب موسوی! افکار عمومی افزون بر نیمی از مردم سامانی که برایشان کسب تکلیف کرده‌اید بر این باورند که اگر دکتر بهرامی از جنابعالی اصلاح طلب تر نباشد، کمتر نیست؛ حال مطابق بر چه اصولی ایشان را از دایره به اصطلاح بررسی شورایی (!) خارج نموده و گردونه‌ی انتخاب خویش را محدود به چهره‌های کمتر شناخته شده‌ای چون فروزان و ایزدپناه نموده‌اید؟!؟ دیدگاه و عملکرد شما اثبات کننده این مقوله است که حقیقت را عنان گسیخته، کتمان و مردم شریف را بلاتکلیف گذاشته‌اید.
  جناب سید باقر؛ راز ماندگاری یک شخصیت سیاسی در درایت و صداقت اوست" النجاه فی الصدق!" تا آنجایی که می دانیم - براساس تحقیق‌های وافر- چهار سال قبل هم بنا بوده جناب دکتر وکیلی در بویراحمد و دنا نامزد شوند تا بل قدمی صریح و سریع در برون رفت این دیار از یدک کشیدن واژگان نامیمون "محرومیت "و "توسعه نیافتنی " برداشته شود که باز با کارشکنی جنابعالی و قوام فروزان، این فرصت تاریخی از مردمان با غیرت بویراحمد و دنا و بالطبع استان گرفته شد. ودر آن سو دکتر وکیلی با بصیرت تصمیم در تهران ماندن را اتخاذ نمود که باز شاهد موفقیت ایشان بودیم و بودید. سید گرانقدر! روزگاری ست که گلدان‌های حقیقت گویی خشکیده و گل‌های کاغذی و پوشالی رونق یافته است؛ اما مردم فخیم ما عطر گل محمدی را به نیکی تشخیص داده و به خوبی با شطرنج بازان سیاسی آشنایند. استدعا دارم کمی مداقه فرمائید که دکتر وکیلی، هیچگاه! بله هیچگاه مدعی حضور در بویراحمد نبوده ولی به حرمت مردمانش اعلام نمود: اگر روزی ضرورت حضور در بویراحمد و دنا احساس شد و دوستان و همفکران بر این ضرورت، به اجماع برسند، عطای نیاوران را به لقایش بخشیده و در زیبایی قدم خواهد زد.
جناب موسوی! اصلاً و ابداً لزومی ندارد حضرتعالی برای این و آن خط و نشان کشیده و متحمل زحمت تصمیم گیری شوید!!! همین که شانزده سال آزگار برای بویراحمد و دنا تصمیم می‌گیری و مرتب دوستان جبهه‌های مقابل راهی پارلمان بهارستان می‌شوند، دگر کافی است؟! لطفاً کمی تأمل نموده و به خود آیید!!! اگر به راستی قصدتان توسعه این سامان نابسامان است، در وهله‌ی نخست به منشور اخلاقی و قانونی " شورای سیاست گذاری اصلاح طلبی بویر احمد و دنا " احترام گذاشته و فارغ از تعصب و نخوت، به نظر اجماع حرمت بگذارید که این سیاق توسعه دیاری است که از دردها و رنج‌ها رنجور است.
 اما آنچه دلگزاست، نشناختن حریم‌ها، رعایت نکردن حرمت‌ها و شان هر شخصیت سیاسی استان در حد و اندازه واقعی آنهاست. جناب دکتر محمدعلی وکیلی‌شان و شوکت والایی در سطح ملی، اصلاح طلبان و در بین مردم استان، زاگرس نشینان و تهران بزرگ دارد. زیبنده و پسندیده نیست در هر مقال و قال فارغ از تدبر و تأمل، ایشان را با کسانی که انصافاً هم تراز هم نیستند قیاس نمود. بنابر اصول علمی، منطقی و حزبی، عقلایی است در استان کهگیلویه و بویراحمد به سبک و سیاقی حرکت نماییم که با رجل سیاسی چون دکتر وکیلی، در قامت یک سرمایه‌ی ملی و حتی فرا ملی برخورد شود. خود جناب سید باقر موسوی به نیکی می‌دانند که تنها آلترناتیو کاربلدی که می‌تواند از حقوق حقه‌ی مردمان بویراحمد و دنا در مقابل سیاسیون دفاع جانانه نماید، دکتر وکیلی است، لذا باید رعایت اخلاق ایرانی، انصاف و کرامت اسلامی نموده و حرمت و جایگاه نیروهای تاثیرگذار درمعادلات سیاسی با درایت حفظ شود.
یا علی...
--------------------------------------------------------------
سید کاظم خادمی، دبیر شورایاری های منطقه ۶ تهران


کد مطلب: 414075

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/414075/جناب-سید-باقر-کجا-چنین-شتابان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1