تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۱۳۸۴۲
متن ارسالی

حرکت به سوی توسعه سیاسی؛ دست رد زدن به سینه عقیم های سیاسی-اقتصادیِ «بویراحمد»

محمد آرامش فر
۲
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
حرکت به سوی توسعه سیاسی؛ دست رد زدن به سینه عقیم های سیاسی-اقتصادیِ «بویراحمد»
کبنا ؛یکی از مخاطبان کبنا نیوز متنی به این پایگاه خبری ارسال کرد که از نظر خوانندگان می گذرد؛
متن ارسالی؛جمعیت کفر،از پریشانی ماست
آبادی بت خانه،ز ویرانی ماست
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست،از مسلمانی ماست
برخی به ظاهر انقلابیون و روشنفکران واژه زیبای دین و آزادی را قربانی منافع یا جهالت سیاسی و دینی خویش کرده اند و اگر برادرانه امر و نهی و سپس توبیخ نشوند بیش از پیش به انقلاب و ارمان های انقلاب و اهداف امام مستضعفین و محرومین خواسته یا ناخواسته آسیب خواهند زد.
این روزها در حال نزدیک شدن به انتخاب مجلس شورای اسلامی برای انتخاب و بر کرسی بهارستان نشاندن افرادی هستیم تا بتوانند پاسدار حقوق مردم در جهت اهداف انقلاب باشند و قوانینی در جهت رشد،توسعه و رفاه مردم تصویب کنند اما نگاهی به تجارب سالیان گذشته باعث گردید این درد دل برادرانه را خدمت مردم شریف بویراحمد  بنویسم،امیدوارم این درد دل موثر افتد،اگرچه عده ای از ما از فهمیدن حقایق و تغییر رفتار  گریزانیم.
اعتقاد داریم در فضای سیاسی و اجتماعی باید به شدت بر قانون مداری و اخلاق مداری تمرکز کنیم و از  توهین و تهمت به اشخاص در فضای سیاسی بپرهیزیم،اما تاثیر اشتباهات و رفتار های ناشایست برخی سیاسیون بویراحمد در زندگی ما،و به تبع آن نا امیدی و افزایش بی اعتمادی مردم،قابل انکار نیست.
با تمام احترامی که برای افراد شاخص اصول گرایی و اصلاح طلبی بویراحمد قائلیم بر طبق شواهد و ادله ای که وجود دارد به چند دلیل در انتخابات اینده،از ان دسته از  بزرگان چپ و راست و کسانی که فرصت خدمت و حمایت از قانون،نخبگان،فارغ التحصیلان و  محرومین را داشته اند اما در بسیاری از مکان ها و زمان ها به بیراه رفته اند حمایتی داشته باشیم.
عده ای در بویراحمد و دنا در جناح اصول گرا و اصلاح طلب فکر می کنند بدون حضور ان ها مردم بویراحمد به دلیل جهالت سیاسی و عقب ماندگی،قدرت تشخیص کوچکترین خیر و شری را ندارند.
در حقیقت احساس می کنند،بود و نبود مردم به حیات سیاسی و جلسات ان ها وابسته است در حالی که مسبب بدبختی و فلاکت این مردم دقیقا عدم تخصص یا تعهد همین افراد و اجتماع برخی منفعت طلبان و کج اندشان در میان همین افراد می باشد که با عملکرد ضعیف خویش به مردم خسارت فراوان وارد کرده اند.
بدون شک خیانت به شعور مردم در پشت واژه های زیبا و فریبنده از هر خیانتی خطرناک تر می باشد و همین موضوع باعث گردیده برخی از انسان های اگاه و صادق از این حلقه های بسته و تنگ نظر فاصله بگیرند و گاها در اثر شعار اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا سر دهند.
به دلیل قدرت سیاسی شبه انحصاری در سی سال گذشته توسط افراد خاص در دو جناح اصول و اصلاح بویراحمد،متاسفانه شاهد بوده ایم منافع و سفره انقلاب تنها به کام کسانی می باشد که با شیوخ اصول و اصلاح رابطه خویشاوندی یا رفاقتی دارند و فاجعه زمانی ست که برای اندک اضافه این سفره ها،باید برای برخی سیاسیون جعلی به سلاح تملق،چاپلوسی،ژست نوکری و بله قربان گویی مسلح شویم.
اگر به نخبگان و فارغ التحصیلان بویراحمد و دنا در علیا و در سفلی توجه کنیم خواهیم دید چه اندازه مظلومانه توسط برخی بزرگان چپ و راست منزوی شده اند و بعد از ده ها سال تلاش و تحصیل،افسرده،عصبی،گرفتار اعتیاد،دل زدگی از انقلاب و یا در مشاغلی که بدون تحصیل نیز می توانستند سال ها پیش و قبل از تلف شدن عمر جوانی خویش، مشغول شوند برای لقمه نانی و زنده ماندن مشغول می باشند.
اگر میخواهید بدانید ضایع کنندگان حقوق شما چه کسانی بوده اند ببینید در زیر سایه قدرت و سکوت چه کسانی عده ای حق فرزندان نخبه،مستعد و محرومین این دیار  را در لباس  اصول،اصلاح در جهت قومیت گرایی و رفیق بازی ضایع کرده اند.
اگر چه برای بزرگان چپ و راست به حکم برادری احترام زیادی قائلیم اما به راستی ایا کسانی که با تضییع حقوق نخبگان این دیار خودشان مسبب گزینش ها و بر اساس شنیده ها عامل بورس های رابطه ای و انواع رانت بوده اند یا با سکوت و چراغ سبز این افراد،شایسته سالاری کنار زده شده است تا به دلالان و رانت خواران میدان بدهند، لیاقت یک احوالپرسی ساده را دارند؟ چه برسد به پهن کردن  سفره های رنگارنگ؟
و ما جوانان باید زانوی غم بغل بگیریم وقتی منفعت طلبان و احمق های سیاسی و اجتماعی پیش پای چنین افرادی،گوسفند و گاوهای زبون بسته را نیز قربانی می کنند و با تفنگ های برنویی که نشانه غیرت،حماسه افرینی بزرگ مردان وفادار برای دفاع از  این سرزمین و ناموس مردمان این دیار بوده اند،برای خوش امدگویی ان ها  تیراندازی می کنند.
انقلاب ما تغییری بود تا از محدودیت،تمرکز ثروت،بالانگری و تکبر شاهنشاه و اطرافیانش خارج شویم و در زیر پرچم عدالتخواهی با اگاهی و شجاعانه در مقابل تکبر،فساد و ظلم به طبقه پایین دست،به پیروی از سالار شهیدان مطالبه گری کنیم و  برای شکوفایی استعداد ها به دنبال عدالت اجتماعی باشیم و قدر نخبگان را بیش از پیش بدانیم اما متاسفانه،در سال های گذشته در بویراحمد با تعصبات کورکورانه و اشتباهات خویش بساط بالانگری و محرومیت پروری،دلال سالاری و نخبه کشی را ایجاد کرده ایم و دقیقا بله قربان گوی کسانی هستیم که ریشه بسیاری از مشکلات مردم و جوانان می باشند.
شب و روز زبان و قلم ما،بر علیه خیانت کاران،رفیق گرایی،قانون گریزی به بهانه حمایت از محرومین و مستعدین و نخبگان می چرخد اما دقیقا جاهلانه،منفعت طلبانه ونفاقانه پشت سر کسانی قرار می گیریم که فرصت خدمت به مردم  را داشته اند اما با جهل، منفعت طلبی و ترس،خودشان مسبب بسیاری مشکلات موجود بوده اند.
خیانت شاخ دم ندارد وقتی نماینده ای،مسئولی حق مردم به ویژه نخبگان و فقرا،بی پناهان را بر اساس شواهد و اسناد در روز روشن به راحتی ضایع می کند یا به دلیل بی تخصصی نمی تواند از حقوق مردم دفاع کند و حاضر به اعتراف و عذرخواهی یا کناره گیری نیست و ما با اگاهی از این موضوع،دلخوش یک تماس این افرادیم و ارزو داریم لباسمان با برخورد به لباسش تبرک شود یا افتخار می کنیم برای یک وعده غذا با ایشان هم سفره شویم بدون شک در اثر منفعت یا جهل سیاسی خیانت کاری بیش نیستیم.
دست رد زدن به سینه افرادی که خودشان را عاقلان و قیم های بویراحمد می دانند اما عقیم های اقتصادی و سیاسی می باشند،که علاوه بر بحران های موجود،با تبعیض، عدم صداقت با مردم و رفتار تفرقه انگیز به نام دین و واژه های زیبای دیگر به دلیل نبود بصیرت سیاسی و دینی قابل قبول در وجودشان،اینگونه مردم را به جان هم انداخته اند، در حقیقت حرکتی به سمت توسعه خواهد بود زیرا با کنار زدن این افراد،سیاسیون ما خواهند فهمید این مردمند که صاحب اختیارند و ان ها وامدار و جیره خوار این مردم می باشند نه اینکه مردم را وامدار،جیره خوار و رعیت های خویش بدانند،در حالی که،بدون رضایت و حمایت مردم هیچ مشروعیتی ندارند.
قطعا اگر مردم و به ویژه نخبگان علمی و سیاسی بویراحمد که در تمام این سال ها دیده نشده اند،خوانین سیاسی خطاکار  چپ و راست را توبیخ کنند،ابتدا،مسیر توسعه سیاسی را از انسداد خواهند گشود و سپس،از این به بعد،سیاسیون خواهند فهمید باید ژست و رفتارشان بوی نوکری مردم را بدهد،نه اینکه جاهل فرض کردن مردم،ضایع کردن حقوق بی پناهان،تکبر و منفعت طلبی خصوصیات منحصر به فردشان باشد و قطعا در اینده شاهد ورود نخبگان گمنام اما کارامد به میدان های مختلف تصمیم گیری به ویژه در فضای سیاسی خواهیم بود.
و اگر خدای ناکرده چنین نشود و مجدد مردم بویراحمد افسار سیاسی خویش را به دست این افراد بسپارند مجدد شاهد ادعای همه چیز بلد بودن،بخور بخور،ظلم به مردم و تبعیض بیش از اندازه خواهیم بود و همین انحصار طلبان به بهانه اینکه ان ها بهتر از مردم می فهمند و اگر ان ها نباشند مردم در باتلاق فلاکت فرو خواهند رفت به هیچ نخبه سیاسی شجاع،اگاه و متواضعی با انگ های متفاوت و دیوار کشی،توسط این افراد مجوز ورود به میدان رقابت در دورهای بعد داده نخواهد شد.
پس دست رد زدن به سینه ان دسته از خواص چپ و راست قانون گریز و نخبه کش،یا کسانی که مسئولیتی داشته و خیانتی کرده اند و در مقابل خائنین برای منافع سیاسی و اقتصادی خویش یا جریان سکوت کرده اند و رنگارنگ شدن سفره پیمانکاران، مدیران،اطرافیان،گردن کلفتان اقتصادی و دلالان را بر سفره محرومین و دیگر اقشار ضعیف در اولویت دانسته اند و عده ای که گفتارشان بوی تفرقه و بدنام کردن دیگران  میدهد تنها راه حرکت به سمت توسعه سیاسی بویراحمد خواهد بود.
-------------------------------
با تشکر-محمد آرامش فر
-------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

عدل
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی....احسنت ...هزاران درود
Iran, Islamic Republic of
عالی
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1