کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

یزدانپناه؛ آمیخته‌ای از شهامت و قانونمندی

20 مهر 1398 ساعت 0:55

شفافیت مالی و برچیدن بساط پروژه‌های سفارشی، با حاکمیت قدرتمندانه قانون، از دیگر اقدامات تحسین برانگیز این پزشک خوشنام است که اعتماد را به فعالان این عرصه برگرداند.


متن ارسالی: گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند
جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد
 1: فصل، فصل قدرت است. اگرچه پائیز است. اگر چه فصل خزان طبیعت است، اما، برای برخی‌ها، بهار است و هنگام گل چیدن. چهار سال، مدیر کاشتند، لابی کردند. جابجا کردند و الان در انتظار فصل گرم انتخابات و ثمردهی اقدامات گذشته‌اند. این دنیای سیاست هم عجب دنیائی است.
2: دانشگاه علوم پزشکی، بعنوان متولی دستگاه سلامت استان، همواره مورد توجه عناصر قدرت طلب بوده است.
دستگاهی عظیم و عریض و طویل با توان اثرگذاری بالا بر روی افکار عمومی و رأی و نظر مردم. هم از لحاظ گستردگی و حضور در جغرافیای استان و هم از نظر سطح بالای تحصیلات و نفوذ فارغ التحصیلان.
از دور افتاده‌ترین روستاها تا قلب شهرها، مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشتی وجود دارند که چشم طماع قدرت طلبان، آن‌ها را دنبال می‌کنند.
طالبان قدرت، همواره روی این دستگاه اثرگذار، حساب ویژه‌ای داشته‌اند.
فشار و فشار و فشار، تا حصول نتیجه، راهکاری بوده است که در طی همه ادوار گذشته، در پیوند با روسای دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
از تهدید مستقیم تا چانه زنی در وزارت بهداشت تا تهدید وزیر به استیضاح و سؤال از وزیر در صحن علنی مجلس، از جمله راهکارهائی بوده است که برای اخذ امتیاز از دکتر یزدانپناه صورت گرفت.
و البته شانتاژ پروپاگاندای رسانه‌های وابسته و مواجب بگیر هم گوشه‌ای از فشار بر دکتر یزدانپناه بوده است.
ترویج شایعه و ایجاد حاشیه برای مردی که تسلیم هیچ فشار غیر متعارفی نشد، هم گوشه‌ای دیگر از روشهای ناجوانمردانه طالبان قدرت در آستانه انتخابات مجلس است.
دکتر یزدانپناه، با ناهنجاری‌ها مقابله کرد. در بسیاری از امور، با نمایندگان، تعامل کرد اما به هیچکس باج نداد. مصلحت مردم را در نظر گرفت. تحولاتی مثبت را رقم زد.به دستگاه راکد اداری جانی دوباره بخشید.
به جوانترها میدان داد.
پست‌هایی را که سالهای سال، ارث شخصی متنفذین لابی گر بود را به افراد پاکدست و توانمند سپرد. توازن قومیتی و جغرافیائی را رعایت کرد و بساط قومیت را برچید و شایسته سالاری را ارج نهاد.
این‌ها تنها گوشه‌ای از اقدامات دکتر یزدانپناه در این مدت کوتاه چند ماهه بود.
همه این اقدامات خوب، موجی از امید را بین اکثریت مردم، نخبگان و فعالان اجتماعی منصف ایجاد کرد و منفعت طلبان را به حاشیه یاس کشاند.
امروزه، قطار دستگاه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به ریل باز گشته است. امروزه، سلامت مردم در دستور کار است و اولویت اول و نه زدبندهای سیاسی و معاملات انتخاباتی.
افزایش سرعت در خدمات عمومی به مردم و بالارفتن کیفیت این خدمات، چیزی نیست که از دید انسانهای منصف پنهان باشد. امروزه حتی مخالفان قسم خورده ایشان هم بر این امر اذعان دارند.
صداقت، پاکدستی و عزم و اراده ایشان به ساماندهی امور مربوط به سلامت، چیزی است که همگان به آن واقفند. کافی است اینها را از مردم عادی بپرسیم.
شفافیت مالی و برچیدن بساط پروژه‌های سفارشی، با حاکمیت قدرتمندانه قانون، از دیگر اقدامات تحسین برانگیز این پزشک خوشنام است که اعتماد را به فعالان این عرصه برگرداند.
امروزه نوبت فعالان اجتماعی است که در کنار این مرد باشند.
به او دلگرمی دهیم. کسی که مدافع راستین قانون است، شایسته حمایت است، هم از طرف نخبگان و هم از طرف استاندار محترم بعنوان رأس دستگاه اجرائی استان. بیائید در کنار مردم، همصدا با مردم، حامی چنین مدیران مردم مدار و قانونمندی باشیم. او، شهامت انجام کارهای شایسته را دارد.


کد مطلب: 413819

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/413819/یزدانپناه-آمیخته-ای-شهامت-قانونمندی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1