تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۱۳۸۱۵
پاسخی از «سید سعادت الله حسین پور ده بزرگ»؛

پاسخی به اظهارات «ایمان محمدپور»؛ بعید می‌دانم چک 20 هزار نفری براداران قشقایی این اندازه ره آورد مدیریتی داشته باشد / در زمان «سید قدرت حسینی» اینگونه نبود

۱۳
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پاسخی به اظهارات «ایمان محمدپور»؛ بعید می‌دانم چک 20 هزار نفری براداران قشقایی این اندازه ره آورد مدیریتی داشته باشد / در زمان «سید قدرت حسینی» اینگونه نبود
کبنا ؛قطعاً برای داشتن یک جامعه پویا و تکامل یافته نیاز به اسباب و علل متعددی است، که یکی از اصول مهم آن آزادی بیان و پس از بیان است، جهت رشد و بالندگی جامعه و اصلاح امور فرد و جامعه نقد منصفانه لازمه ان است. و دین و مذهب اسلامی، شیعی ما به امر به معروف و نهی از منکر اشاره‌های فراوان داشته است.
 هزاران آیه و حدیث در مقام و منزلت انتقاد سازنده از طرف پروردگار متعال و رسول «ص» و اهل بیت «ع» ایشان بیان شده است.
 شخصی که مبادرت به انتقاد جهت اصلاح وضع موجود می‌کند، انسانی قابل احترام و نزد خداو خلق خداوند دارای مقام و منزلت والاست اما آن سوی دیگر سکه وقتی نقدی از حیطه آزادگی و انصاف و مروت خارج می‌گردد، تبدیل به ضد ارزشی می‌شود، که موجب نزول جایگاه شخص و سقوطش می‌گردد و چه بسا با اطلاعات ناقص و مسمومی که به جامعه تزریق می‌کند، موجب بیماری و گمراهی مجموعه‌ای از اشخاص جامعه گردد.
 این مقدمه را درمورد جایگاه والای نقد بیان کردم، که اشاره‌ای به نقد دوست عزیز و فرهیخته‌ام جناب آقای ایمان محمدپور داشته باشم.
 قطعاً ایمان انسانی دگر اندیش و صاحب قلم و بسیار قابل احترام است. اما این دلیل نمی‌شود که ایشان در نقدهای خود دچار خطا و اشتباه نگردد.
در مورد نقدهای ایشان به جناب آقای دکتر تاجگردون، در مقام تأیید و یا رد آن نیستم. بشخصه به هیچ اداره و سازمانی در حوزه گچساران و باشت مراجعه نکرده‌ام که از صحت و سقم ادعای ایشان درمورد دخالت‌های اطرافیان دکتر تاجگردون در امور اجرایی شهرستان، اطلاعی داشته باشم.
اما جسته و گریخته از اشخاص متعددی این موضوع را شنیده‌ام. اما نقد بر نقد جناب آقای محمدپور در مورد ادعاهای ایشان در مورد آقایان سید قدرت الله حسینی و مهندس پاکدل می‌باشد.
شاید اگر این صحبت‌ها را حمل بر خودستایی و تعریف و تمجید این دو عزیز به خصوص آقای حسینی قلمداد نکنند.
در مورد مهندس پاکدل بعد قریب به هفتاد سال زمینه‌ای جهت مدیرعاملی یک مهندس جوان و فرهیخته شهرستان گچساران بوجود آمد، که تمام سعی خود را نمود که از پتانسیل بهترین اشخاص بومی شهرستان استفاده کند، که به نظرم در مجموعه خود از بهترین‌ها استفاده نمودند و با توجه به ماهیت پروژه‌ای و تخصصی حوزه نفت، مهندسین نفت باید اظهار نظر کنند، اما هرانچه اتفاق افتاد، نمودارها موفقیت ایشان و تیمش را دران شرایط بحرانی نشان می‌دهد.
اما در مورد اقای حسینی اگر نگاه منصفانه‌ای به علمکرد جناب اقای حسینی در مورد شایسته سالاری با توجه به بضاعت اندک شهرستان در حوزه مدیریت داشته باشیم، أکثر انتخاب‌های ایشان بهترین‌های حوزه گچساران و باشت بودند.
کافی است اندکی به عقب برگردیم و نگاهی به میزان سهم اصطلاحاً بچه‌های گچساران و باشت در ادارات کل داشته باشیم.
قبل از آقای حسینی سهم شهرستان از ادارات کل، شیلات، و زندان و تعزیرات بود، که بقول عزیزی ما که نه دریا داشتیم و نه پرورش ماهی. و آن دو سازمان دیگر، جایگاه دندان گیری بودند همان را هم تعارف نمی‌کردند.
یکی جریمه و دیگری اجرا می‌کرد، و اتفاقاً همین بگیر و ببندها در تبدیل چهره‌ای منفی گچساران در مرکز استان برای عده‌ای بی تأثیر نبود. این توضیحات مضاعف یادآوری و تلنگری بود که به حافظه تاریخی که دچار نسیان گذشته نچندان دور گردیده، که فراموش کرده، کی بودیم و کی شدیم.
 جناب آقای محمدپور در زمان اقای حسینی در مرکز با وجود سختی کار که در دو سال قبل و با ظهور دکتر احمدی نژاد درسال «1384» عملاً نیروهای اصلاح طلب را از مناسب کنار گذاشته بودند و اصولگرایان بر آن مسندها تکیه زده بودند، بدون شک بیش از 25 مدیرکل و معاون مدیر و معاون استاندار و سازمان‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی کاری بسیار شاق و در نوع خود بی بدیل بود.
آقای حسینی شاید کمتر از اصلاح طلبان شهرستان در مرکز استان باتوجه به شرایط کلی کشور استفاده نموده باشد، که در جای خود اگر می‌توانست و نکرد، این نقد بر ایشان وارد است، اما انصافاً از مجموعه‌ای از اشخاص شایسته حوزه گچساران و باشت، به شکل مطلوبی استفاده کرد.
کافی است نگاهی به لیست مسئولین در زمان ایشان بیندازید و انگاه به وجدان خود مراجعه کنید که ایا مصداقی همانند ایشان در شایسته سالاری و استفاده از مخالفین خود، در کشور سراغ دارید، و یاخیر؟
 شاید دیگران که بیرون گود هستند این کار را که از مخالف و لیدر رقبای خود استفاده کنند، کار ساده‌ای بدانند، اما واقعاً کاری سخت و تقریباً برای همه نمایندگان دیگر قریب به غیرممکن بوده است. و این مهم وقتی جلوه گرتر می‌گردد، که فشار طرفداران و همچنین تودیع و معارفه اصولگرا، اصولگرا را متصور گردیم.
 شاید ذکر چند نمونه خالی از لطف نباشد.
آقایان پاکدل و جشن ساز مدیر کل تعاون از بزرگان جریان آقای حاج جعفری رقیبان زمان ایشان بودند. مهندس زینل زاده مدیر کل تعارن کارو رفاهی اجتماعی به علت خویشاوندی و یا هردلیل دیگری خانواده و اقوام ایشان میزبان دکتر تاجگردون بودند.
 در این مجموعه مدیران، اشخاصی همانند مهندس گرجی مدیرکل کشاورزی به علت پیوند خویشاوندی با آقایان حسینی و تاجگردون، آراء آنها بین این دو تقسیم می‌گردید، و حداقل من فعالیت خاصی از ایشان در انتخابات حضور ذهن ندارم. 
همین شرایط هم برای دکتر زراعت کیش رییس اسبق دانشگاه ازاد متصور است. ایشان را هم از کم و کیف فعالیتش بی اطلاع هستم.
جناب آقای مصلح مجیر کل آب هم شرایطی مثل دیگر عزیزان برای آن متصور است.
آقایان حاج حیات علی فولادی، حاج شبرنگ معاون استاندار و حاج ایاز اقایی مدیر کل اداره کار و معاون مدیر کل محیط زیست از برادران و همشهریان قشقایی بودند که در اردوگاه رقیب دیگر ایشان سردار خورشیدی فعالیت داشتند. و با وجود اینکه در اکثریت صندوق‌های همشهریان قشقایی اراء جناب آقای حسینی به اندازه انگشتان یک دست نمی‌رسید، اما دلیلی ندیدند که از پتانسیل آنها استفاده نکنند.
 و بعید می‌دانم چک بیست هزار نفری براداران قشقایی در انتخابات گذشته، این اندازه برای قشقایی‌های عزیز ره آورد مدیریتی داشته باشد.
آنچه مرقوم شد مشتی نمونه خروار بود که تاجای ممکن شایسته سالاری که صورت گرفته بود، و اتفاقاً علاوه بر شایسته سالاری قومیت‌ها و اقلیم جغرافیایی گچساران هم دران لحاظ گردیده بود. برای یادآوری جنابعالی و سایر عزیزان بازگو گردد.
 نقد دیگری داشتید که نماینده و اطرافیان نماینده فعلی مدیران ادارات و سازمان‌ها را منشی و فقط صاحب امضاء می‌بینند. از کم و کیف این موضوع چندان اطلاعی ندارم. اما من هم شنیده‌ام.  اما این نوشته حضرتعالی این ذهنیت را در خواننده بوجود می‌آورد که در گذشته هم به همین شکل بوده است.
اما در زمان آقای حسینی کمترین دخالت در امور اجرایی صورت گرفت. و شنیدم که جایی بیان داشتند، از یکی از مدیرکل‌های خود نخواستم که باید حتماً فلانی معاون شما باشد و یا کی باشد و کی نباشد، اما مشورت خواستند، دریغ نورزیدم.
 پرداختن به این مطلب مجالی دیگر را می‌طلبد. شاید در آینده بیشتر به آن اشاره داشتیم.
 در پایان برای جناب آقای محمدپور ارزوی پیروزی و موفقیت دارم و امیدوارم هیچ یک از ما از جاده نقد منصفانه خارج نشویم. از جنس ایمان محمدپور در این شهرستان که قلمش را جهت منافع ناچیز نمی‌فروشد، کم داریم، او را احترام و بزرگ داریم. 
مخلص همه شماها و آقا ایمان دوست خوبم هستم.
---------------------------------------------
سید سعادت الله حسین پور ده بزرگ
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فکر کنم از همون حسین پورا باشه که پاکدل گذاشتشون سرکار توی شرکت نفت
Iran, Islamic Republic of
درحوزه نصب مدیران وبکارگیری نیروهای بدون آزمون انتقادی که به تاجگردون وارده به سید قدرت هم وارده چرا ازگفتن واقعیت واهنه دارید .بتده از هردو حمایت کردم ولی واقعیت چیز دیگریست
حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در حال حاضر جابجایی یک کارمند در ادارات خاص حتما با نظر نماینده محترم انجام میشود
Iran, Islamic Republic of
خیلی مودبانه و زیبا بود!
درود بر اقای حسینن پور . ودرود فراوان بر دوست خوبم جناب محمد پور
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حسینی عزیز ضمن ارادت قلبی که به آقای حسینی عزیز دارم وقلبا واز ته قلب ایشان را دوست دارم ولی جنابعالی بی انصافی کردی وننوشتی که آقای حسینی با رای اصلاحطلبان به مجلس رفت همان انگشتان دست رای قشقایی های عزیز اصلاح طلبانی بودند که شناخت کامل از ضعف خورشیدی داشتند ونوشته ای شایسته سالاری واقعا فرمانداران زمان ایشان در خور شان گچساران بود واقعا از ضعیف ترین فرمانداران اول انقلاب تا کنون خودشان بودند از اینکه خانواده آقای حسینی دخالت نکردند وپست نگرفتند واقعا شکی نیست ولی آقای پاکدل بیشترین سوءاستفاده را کرد ضعف مطلق آقای حسینی همین جاست آنموقعی که زمینه اشتغال برای جوانان گچساران وباشت فراهم بود متاسفانه نیروی غیر بومی از اطراف واکناف به کار گرفته میشد حق جوانان ما ضایع میشد به نظرم آقای حسینی اگر ذره ای تامل کند هرگز خود را نمی بخشد آقای آقایی همیشه مرید ومخلص آقای حسینی بود نمک نشناسی نکن همه خانواده آقای به جد در خدمت آقای حسینی بود مدیر کلی آقای شبرنگ در حوزه استانداری شاید از لحاظ حقوق ومزایا برای شخض شبرنگ خوب بود صرفا نام مدیری در حوزه استانداری از این بابت خوب است ولی از لحاظ عملکردی واختیارات هیچ سودی برای منطقه نداشت لذا از عدل انصاف بدور نباش وبه نظرم خواستی زیرکانه ومرموز آقای تاج گردون را تخریب کنید آقای تاج گردون در حوزه عملکردی عمران وآبادانی بی نظیر می باشد و آقای حسینی از موقعیت بوجود آمده که با ارای اصلاح طلبان به مجلس پیدا کرد خوب استفاده نکرد چون اصولگرایان به آقای حسینی رای ندادند مگر عده انگشت شماری بواسطه قومی خویشی وفامیلی رای داده باشند که اولین وبزرگترین اشتباه سید در انتخاب فرماندارانش بود که بسیار بسیار ضعیف بودند
بهرام
Iran, Islamic Republic of
در زمان نمایندگی سید قدرت آقای عطا الله پورشیرزاد از قم ترک مدیرکل محیط زیست وآقای مهندس سهمگین مدیر کل شهری وروستایی استانداری بودن
Iran, Islamic Republic of
اولا به خدا قسم نخور دوما مادر استان مدیرکل نداشتیم آنهای که نام بردی فنی حرفه ای و میراث فرهنگی در حد سازمان کاره ای هم.نبودند بزرگواری تعریف یکطرفه رفتن به قاضی خوب نیست خیانتها در همان دوران شرکت نفت اوووو
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای حسینی رطب خورده کی تواند منع رطب کتد حسینی شما نفر شماره یک امتحانی را حذف کرد ونفر شماره پنج را جایگزین ان کرد برادر اماده نوشتن ومواجه هستم تا سیه رو شود هر که در او غش باشد
Iran, Islamic Republic of
وای به شایسته سالاری اکبر واصغر از روی نادانی و ناکار آمدی آقای نماینده ایجاد توقع شد برای اکبر واصغر رود اکبرم لای لای رود اصغرم لای لای خدا میداند چه اشتباه بزرگی انسان کاردان وبزرگی مثل مهندس حبیبی فرماندار گچساران را برداری اکبر بیاد یا مثلا فرماندار گچساران مسول امور دام کمیته امداد به یک باره بشه فرماندار باشت چه توهنی چه ضعفی عجب بایسته وشایسته سالاری در امور دام کمیته ضعیفترین بود ولی فرمانداری شایسته بود از مردم پنهان از خدا چه پنهان ای کاش حرف از شایسته سالاری نمی زدی
Iran, Islamic Republic of
هرکس وارد سیاست شد و وارد جناح شد نباید قسم بخورد برای دیگران ایمان میسوزاند
مارين گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي حسين پورشماياآگاهي نداريديامغرضانه قضاوت ميكنيد
شمابايداين واقعيت رابپذيريدكه
1-ايشون دردوره نمايندگي خود اختلاف ودودستگي ونفاق راايجاوزنده كرد
توضيح :نماينده مجلس نماينده همه شهرستان است لطفابيايدسوال كنيدسوگندبدهيدبه مردم ديل مارين اسپر حوزيه باباكان وتاريخ درياوريدكه ببينيدايشون چندبارانگشت شماربه اين حوزه رفته است
2-درقضيه مديران لطفادانشگاه آزادرابه عنوان نمادبررسي كنيداولاايشون افتاددنبال جاني پوركنوني كه الان ميگويندرئيس منطقه دانشگاه است،وهرچي به دروديوارزد نتونست اونوعوض كنه بعدازكش وقوسهاافتادبه پاش وجاني پورتحويلش نگرفت بيژني دهدشتي روآوردنيروهاي اصيل انقلابي وسنتي راست واصول را ازدانشگاه بيرون كرداونهاهم نيروهاي سنتي اصول طرفدار قدرت /
3-افتادبه دنبال پدرمعنوي اصول ورزمندگان آقاي متقي كاشاني -كي روآوردجاش وچرا.......نتيجه اصولگرايان بيشترين رنج رادرزمان جبهه پايداري وايشون كشيدن لطفابه حق قضاوت كنيدشماكه دم ازاطاعت رهبري ميزنيدچراميخواهيدنيروهاي علمي اقتصادي ونخبه مثل آقاي زراعتكيش روبه دركنيدوايشون مطرح باشدمگه رهبري هزاربارازجوان وبراستفاده ازجوانان درمسوليتهاسخن نگفته.خواهش ميكنم به حق قضاوت كنيد
باشت و بابویی
Romania
با سلام خدمت خوانندگان عزیز،
الحق و الانصاف که تاجگردون چهره فرا استانی و حتی فرا کشوری است اما در چینش مدیران استانی و شهرستانی خود خیلی خیلی ضعیف عمل نمودند و چرا نمیدانم .
اما در خصوص از دست دادن پستهای مدیریتی در استان هم خاموش نشسته ،مثلا مدیر کل جهاد رو از دست داد ،معاونت استانداری رو از دست داد،مدیر کل آب شهری رو از دست داد،مدیر برنامه و بودجه هم در حال رفتنه و چند معاونت دیگر که اگر نوشته شود شاید خواننده را خسته کند ،لذا شاید از نظر خودشان مدیران فعلی گوش به فرمنانش باشند اما فقط خواسته های خودش را اجابت میکنند و دیگر همشهریانی که در زیر مجموعه این مدیران هستند ناراضی و گله مندند که باید این نکته را مد نظر داشته باشند که این کارمندان هم نارضایتی خود را به خانواده ها ی خوود منتقل مینمایند که باعث نارضایتی جمعی میگردد و جا دارد که این موضوع رو در نظر بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
این مدیرانی که میروند گرگهای در پوست میش بودند شندید چوب خدا صدا ندارد شندید که هرکه یه جا هست همه جا ست هرکه همه جاست هیچ جا نیست این مدیران فرصت طلبان ومنفعت طلبانی بودند که میخواستند زرنگی کنند ولی اجل مهلت نداد/میخواستند از پشت خنجر بزنند از جلو خوردند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1