تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۴۱۳۶۹۳
متن ارسالی؛

اتاق فکریِ مخالفان موحد؛ بازی‌های رسانه‌ای و لباس اصلاحات بر تن قومیت

سید حبیب نوری
۲۸
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اتاق فکریِ مخالفان موحد؛ بازی‌های رسانه‌ای و لباس اصلاحات بر تن قومیت
کبنا ؛متن ارسالی؛ در روزهای گذشته فضای رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد حملاتی به نماینده اسبق حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بود که از ضعف مباحث گفتمانی و فکری اتاق فکرهایی نشات می‌گیرد و به نظر می‌رسد سراسیمه و دستپاچه به هر طریق ممکن سعی در ممانعت از بازگشت موحد به عرصه‌ی انتخابات پیش رو داشته باشند.
حواریون و مریدان سراسیمه و دستپاچه، یک به یک همه را از آمدن به صحنه منع می‌کنند تا کسی نتواند قدرت پوشالیِ تازه به دست آورده‌ی مرادشان را تصاحب کند!
در هراس از شبیخون به قدرت باد آورده و مصادره‌اش با هرآنچه دارند به میدان می‌آیند.
بر تن قومیت و جغرافیا لباس اصلاحات و قبای کاندیداتوری می‌پوشانند و تمام گزینه‌های مهندسی فضای انتخابات را به کار گرفته و همچنان نا امید و سرخورده از رقابت دست به دامان بازی‌های رسانه‌ای می‌شوند.
باید پرسید از کدام جایگاه و بر اساس کدام منطق، تمام داشته‌های خود را برای ممانعت از کسی که کارنامه‌ی درخشانی در خدمت رسانی و پاک کردن غبار محرومیت از این سامان دارد به کار می‌بندید؟
آیا از تکرار مکررات و بهانه‌های بنی اسرائیلی در قالب‌های مختلف طی سالیان گذشته درس عبرت نگرفته‌اید؟!
ضعف مبانی فکری و گفتمانی در اردوگاه مخالفان موحد چیزی است که پس از سالها، امروز به روشنی آفتاب بر عموم مردم آشکار شده است.
مردم خود بهترین گواهان برای مقایسه حجم خدمات و تلاش‌ها هستند.
در زمانی که روستاها و حتی مناطق شهری شهرستان‌های چهارگانه از حداقل امکانات برخوردار نبوده و به حقیقت در منطقه‌ی سراسر محروم کهگیلویه‌ی بزرگ تنها دغدغه‌ی مردم نیازهای ابتدایی از قبیل برق و گاز و تلفن و جاده بود انتظار احداث کدام کارخانه را داشته‌اید که بدون جاده و برق در این مناطق احداث شود؟
آرزوی احداث کارخانه و رونق صنعت در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد بدون داشتن ابتدایی‌ترین امکانات و زیرساخت‌ها طنز تلخی است که تنها از جانب نویسنده‌های خواب زده‌ی این سامان می‌توان انتظار نوشتنش را داشت.
اگر مردم به موحد لقب خادم بی منّت داده و سناتور خطابش می‌کنند این عناوین و القاب را با مقایسه آن چه قبل و بعد از موحد با تمام وجود لمس کرده‌اند به او عطا کرده‌اند.
اگر انصاف را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دادید جوهر قلمتان را هرگز به بیهوده گویی عادت نداده و به کج نگاری آلوده نمی‌کردید.
اگر سن نویسنده‌ی مطلب بیهوده اخیر و حواریون و مریدان سردارِ وعده‌ها و مهندسِ کلنگهای بی سرانجام به آن دوران سراسر افتخار قد می‌دهد پاسخ بدهد که از ۱۱۳۰ روستای فاقد هرگونه امکانات در ابتدای دهه هفتاد چند مورد آب آشامیدنی سالم داشته و چند مورد از نعمت برق برخورداربوده اند و پس از خداحافظی موحد با کرسی کهگیلویه در بهارستان این ۱۱۳۰ روستا چه شرایطی داشتند؟
آیا ساخت تنها بیمارستان شهرستان‌های چهارگانه و تأسیس دانشگاه‌های مختلف در حوزه انتخابیه، سدها و جاده‌ها و مجوز تبدیل روستاها به شهر و تأسیس شهرداری‌ها با رایزنی‌ها و رو زنی‌های مختلف جز به همت و تلاش‌های شبانه روزی و جهادی موحد بود؟!
زمانی که شهرداری‌های تازه تأسیس حوزه انتخابیه در دهه هفتاد به همت خادم بی منّت این دیار از ادارات راه و شهرسازی هر چهار شهرستان در این واپسین سال‌های نود به لحاظ تعداد و کیفیت ماشین آلات سبک و سنگین راهسازی غنی بود از اذهان مردم این سامان پاک شدنی نخواهد بود.
کلنگ زنی سدهای کوثر و مارونی که سردار وعده‌ها آماده باش بی حاصلشان داد توسط چه کسی و با همت چه کسی بر زمین زده شد؟
زمانی که مسیر منطقه دیشموک با ۶ الی ۷ ساعت با عبور چندباره از رودخانه آن هم با لندرور و تویوتا ۲۰۰۰ طی می‌شد و طی کردن این مسیر با خودروهای میلیاردی مرادتان در کمتر از ۲ ساعت رؤیایی بیش نبود، چه کسی شرایط فعلی را برای این مناطق بوجود آورد؟
سؤالات از این دست بسیار است و البته که برای اذهان تنگ نظرانی چون شما برشمردن این خدمات آب در هاون کوبیدن است.
در این باب فقط بسنده می‌کنم به فرمایشات حجت الاسلام والمسلمین موحد در دیدار عیدانه سال‌جاری با جمعی از جوانان کهگیلویه بزرگ:
هیچ قطعه‌ای از زمین تمام حوزه انتخابیه من نمی‌تواند فراموش کند که موحد آن را با پای پیاده در نوردیده باشد و من از جاهای مختلف آن خاطره دارم. یه طلبه از حوزه آمده رفته دستگاه قضایی از دستگاه قضایی آمده نه شب می‌شناسند و نه روز، نه به زن و بچه و زندگی توجه دارد که حتی زن و بچه‌اش به طعنه میگویند ما را هم در صف مراجعین قرار دهید تا شما را ببینیم! آن وقت این گونه مورد هجمه قرار بگیرد که ۱۶ سال چه شد؟ ۱۶ سال چه نشد؟ دانشگاه را کی آورد؟ کدام زیرساخت مربوط به ما نیست؟ کدام جاده بعد از ما آسفالت شد؟ کدام پل بعد از ما ساخته شد؟ کدام مدرسه بعد از ما ساخته شد؟ کدام دبیرستان و راهنمایی و بیمارستان ساخته شد؟ وجدان تا کجا رفته است؟ ما در یک سال ۱۸ مدرسه خیری افتتاح کردیم نمی‌خواهیم به کسی تعرض کنیم اما خدمات نظام را اینگونه زیر سؤال نبرید!
ما حامی و خواهان بازگشت عزت از دست رفته‌ی کهگیلویه‌ایم تا حداقل برای یک دوره چهارساله‌ی دیگر هم که شده کار نیمه تمام سیدِ سازندگی در کهگیلویه توسط خودشان به اتمام رسیده و زمینه‌ی توسعه‌ی پایدار صنعتی، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به بهترین وجه ممکن در این دیار زرخیز فراهم شود.
ما بر خلاف شما که از آمدن‌ها و حضورها به خاطر اطمینان از انتخاب مردم در اسفند پیش رو هراسانید و سخت بر آشفته‌اید صمیمانه و با اطمینان خاطر خواهان حضور حداکثری آحاد مردم شریف کهگیلویه بزرگ در پای صندوق‌های رأی هستیم و بی صبرانه منتظر کاندیداتوری همه‌ی کسانی هستیم که طی سالیان گذشته در این عرصه حضور داشته‌اند.
بدون شک برگزاری انتخاباتی پرشور و هیجان با حضور همه کاندیداهای مطرح و سرشناس از همه جناج ها و طیف‌های مختلف خواسته‌ی قلبی ما است و هرگز شبیه شما خواهان حذف و عدم حضور هیچ کسی در این عرصه نخواهیم بود.
بدون‌شک حاج سید محمد موحد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده حضور خواهد داشت چرا که اگر عرصه را در این شرایط حساس برای جولان جریانی که طی سالیان گذشته مروج رسوم کج نهاد و بدنهاد رقابت‌های سیاسی با طعم تلخ بداخلاقی بوده‌اند خالی بگذارد و بشود شبیه آنچه که در اسفند ۹۴ رخ داد میخ آخر بر تابوت اقتصاد و صنعت و فرهنگ و اخلاق بر تابوت کهگیلویه بزرگ خواهند زد.
و من الله توفیق
شانزدهم مهرماه یک هزار و سیصد و نود و هشت
--------------------------
سید حبیب نوری
--------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر شما احسنت
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا عالی
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که بر علیه موحد مینویسن همه اش از ترس موحد/
حسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر سناتور ؛ بازگشت عزت با موحد
بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
جونم موحد. عشق عشقه
ادیب
Iran, Islamic Republic of
دوران عزت و اقتدار با موحد احیا می شود
حافظی
Iran, Islamic Republic of
اخ سی او روزل خوبو. اخ سی اقتدار سناتور... زی ورگرد ک غرورمو احیا وابو
فدایی
Iran, Islamic Republic of
ک خوایی کهگیلویه و اسم موحد ایشناسن.دم موحد گرم مرد بزرگیه
فدایی
Iran, Islamic Republic of
ک خوایی کهگیلویه و اسم موحد ایشناسن.دم موحد گرم مرد بزرگیه
ولایتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج اقا موحد مردعمل بیا که مردم خیلی محتاجتند
Iran, Islamic Republic of
جناب نوری ازموده را ازمودن خطاست
سید
Iran, Islamic Republic of
جناب نوری
چنانچه از فامیلی حضرتعالی معلومه که صرفا از سر قوم گرایی اینقد جوش خوردی و خدماتی را به کاندیدای مورد نظرت منتسب کردی که جز امثال حضرتعالی و مریدانش چشم بینایی آنها را مشاهده نمیکند جناب نوری طوری که شما عرض کردید کهگیلویه گلستانیست که ما ازآن غافلیم 4دوره نمایندگی به نظرت دوران کمی است؟دوران کاندید محترمت با اون شرایط اقتصادی خوب چه پیشرفتی حاصل شد؟ برگرد به دوران کاندید محترمت و کهگیلویه را در آن دوران با بقیه شهرستانا مقایسه کن که چقدر کهگیلویه جلوتر بود ولی به لطف یکه تازی کاندید محترمت و قربانی کردن کارهای کلان به پای کارهای شخصی و فامیلی روز به روز شاهد پسرفت کهگیلویه بوده ایم،و منطق حضرتعالی و مریدان کاندید محترمت همینه که 16سال را با 4سال مقایسه میکنید 4سالی که سردار با دولت مخالف است. ما هم بر سر وعده های سردار باقی میمانیم و به امید خدا در دور بعد به سرانجام میرسانیم،التماس تفکر
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج آقا موحد بزرگ ،دست نویسنده درد نکنه
بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
بابا بگذارید این بنده خدا استراحت کند و به عبادت و پوزش از گناهان گذشته بپردازد...

به فرمایش حاج آقا بزرگواری، دوران موحد و موحدها تمام شده .....
داریوش
Iran, Islamic Republic of
خیلی خنده دار بود تحلیل بی مزه ات
همسایه سید حبیب نوری
Iran, Islamic Republic of
آقای حبیب نوری همه می داند که شما یک روز هم بیکارنبودی،وقتی خدمت تمام کردی بدون یک روز بیکاری آقای موحد در سازمان تبلیغات استان فارس در شیراز استخدامت کرد، با .فامیلی، باید هم گلو پاره کنی برای موحد، اگر طعم بیکاری جوانان کهگیلویه را می کشیدی هیچ وقت از موحد خمایت نمی کردی،شما در خانوادتون یک بیکار هم ندارید،فامیل آقای موحد
تحلیلگربهمئی
Iran, Islamic Republic of
احسنت عالی بود ممنون شکرا بله فکر کردید!!!! طرفداران موحد هر کدامشان یک ایدئولوگ و توانمند و با صلاحیت و تحلیلگر هستند حرفشان و تحلیلشان مثل یک سری بچه تازه به دوران رسیده نیست
مارون
Iran, Islamic Republic of
انشاءاله با آمدن موحد کهگیلویه عزتمند می شود سد کوثر به دهدشت سدمارون به بهمئی سد مارون2 به لنده و منطقه دیل و آرین به چرام و بیدبلند تا سلطان آباد رامهرمز به بهمئی الحاق می شوند و دیگر دست پیش کسی دراز نمی کنیم
پادوک
Iran, Islamic Republic of
راستی سد کوثر و منطقه آن و خیرآباد و پادوک .... که جزء دهدشت(کهگیلویه) بود چه موقع به گچساران ملحق شد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خیانتگران پاسخ دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
افتخار
Iran, Islamic Republic of
به قول دکتر نیکبخت کاندیدای دوره قبل بویراحمد که اگر سناتور(موحد) در کهگیلویه کاندیدا شد باید سناتور (خودش) در بویراحمد هم کاندیدا شود این یعنی موحد بزرگ است و افتخاری است برای کهگلو و استان که متاسفانه تاج گردون هم از آمدن موحد وحشت دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خودش میبره موحد
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
موحد همیشه با رای مردم به مجلس رفت،ولی که با پول دیپلم گرفت ،با پول لیسانس گرفت و با پول هم به مجلس رفت اینبار دیگه نمیتونه با پولاش کاری کنه،نه /همچون گذشته میتونه پول بگیره و تایید کنه ونه خودش داره،،،،،،،،،،،،،،//
رضا
Iran, Islamic Republic of
والا اگه جنابعالی حمایت نکنی چه کسی باید حمایت کند....کدام کار....که در اون دنیا باید جوابگو باشد...../ روز خوردن همینه....قلعه ریسی و دیشموک مظلوم اکثر روستاهایش هنوز جاده ندارند...گاز که هیچ....در این 16 سال چه کار مفیدی انجام داده حتی در مجلس یک سخنرانی نکرده...
سوقی
Iran, Islamic Republic of
بهمین خیال باش توری ؟؟؟؟
16سال نمیتونست اب سد مارون به سوق برسونه حالا سال بعد اب میاد وشکر کن
امتداد
Iran, Islamic Republic of
موحد را با همه خدمات خوب و بدش را باید دیگه بوسید نهاد کنار ..خیلی هم محترمانه و با قدردانی از زحماتش...اما بابا دیگه این عزیزم گفتن ها و جانم شنفتن دیگه تموم شده ..ادم شک میکنه کدوم دهدشتو میگن...کدوم عزت ...بابا ما ی شبه که ویران نشدیم ..حال مطلب نویسنده ...مثل ناصر الدین شاه است و وزیرش...که قربانت من ندیم توام ..نه بادمجون....همه شدن ندیم اشخاص....مردم بیچاره ...نیاز به قیم ندارن
علوی تبار
Netherlands
مطلبی در سایت/ منتشر شد که نشان دهنده ی بغض و کینه و یا شاید ترس و واهمه از هیمنه و هیبت مردی دارد که به گواه تاریخ همیشه تا همیشه از جنس مردم، خادم مردم و فاتح قلوب و دل های مردم شهرستان(های) کهگیلویه بزرگ بوده و هست‌ و خواهد بود.

آن زمان که کهگیلویه درگیر آفات و تاثیرات مخرب برآمده از جدال های قومی و طایفه ی و جهل و محرومیت تاریخی و نهادینه شده بود و از تمامی امکانات و خدمات ابتدایی و اولیه برای زیست حداقلی محروم مانده بود
آن زمان که اسمی از کهگیلویه در سپهر سیاسی و جغرافیایی استان و منطقه جنوب و کشور نبود"مردی جوانمرد، رادمرد، مردمی، از جنس مردم و از دل و قلب مردم برخاست و چنان مردم رو شیفته خدمتگذاری و مردم داری و تواضع خودش کرد که چهار دوره ی متوالی مورد اعتماد و اطمینان و یقین دلهای مردمان بزرگ شهرستان کهگیلویه بود و ماند. حاج آقا موحد شهرستانی که سالها از توسعه و خدمات عمومی عقب مانده و یا عقب نگهداشته شده بود را با خدمت رسانی های گسترده در زیرساخت های شهری و روستایی از جمله خدمات عمرانی و زبربنایی، خدمات بهداشتی، خدمات گسترده آموزشی، آب رسانی، گازرسانی، برق رسانی به نقاط دورافتاده به مرحله ی نوینی از توسعه و تحول در بخش خدمات امکانات اولیه زندگی رساند که امکان زیست پذیری شهرستان را برای همیشه برقرار و جلوی مهاجرت های بی رویه از روستاها به شهرها و از کهگیلویه به شهرهای دیگر گرفته شد و چنان طلیعه ی از خدمت و خادمی و مردمی بودن در دلهای مردم روشن کرد که اذهان و ناخودآگاه جمعی مردمان کهگیلویه را از صد ها سال نخوت و غرور و ستم را پاک کرد و بجای به استثمار و استیصال کشیدن نیروهای شایسته و توانمند انسانی شهرستان آنها را بر صدر مجالس نشاند وپسوند مناسب و شایسته ی " بزرگ" را برای همیشه به نام کهگیلویه سنجاق کرد .
او با گذاشتن تمام اعتبار و آبرو و حیثیت فردی و وکیل مردمی بودنش نیروهایی تحصلیکرده و شایسته شهرستان را به مناصب و درجات بزرگ در حوزه های مختلف مدیریتی و اجرایی رساند و جوانان مستعد و متعهد و نابغه شهرستان کهگیلویه که قبل از آن برای کسب حداقل درآمد و گذران معاش به شهرستان های مختلف مهاجرت می کردند را در بزرگترین صنایع و کارخانه ها و شرکت های کشور شاغل کرد و همین روحیه خدمت رسانی بی شائبه و بی منت خود به دوست و دشمن بود که موحد را برای همیشه در قلب های مردمان فهیم و قدرشناس کهگیلویه جای داده است. اما بعد از آن دوران افرادی که دست پرورده و شاگرد ایشان و زیر منبر و در رکاب ایشان درس سیاست و مردم مداری را تحصیل کردند خیال زده و آشفته و مسحور قدرت دنیوی شده و علیه ایشان طغیان کرده و به خیال های واهی کسب محبوبیت و شهرت علیه استاد و یار دیروز خود از روی حسادت و حرص و آز دنیوی دست به تخریب و توهین و افترا و سخن چینی میزنند.

اما این بار فرق میکند موحد اگر قصد آمدن هم نداشته باشد با این وضعیت و شرایط باید بیاید تا با درایت و کیاست بساط تمامی این کوتوله های سیاسی را جمع کند، موحد باید بیاید تا با تیشه ابراهیم این بت های ساختگی و جعلی را بشکند و فرو بریزد، موحد باید بیاید تا با عصای موسی گونه اش تمامی ساحران و جادوگران را مات و مبهوت کند که با پول پاشی های بی رویه از یک سو و شعارهای پرطمطراق و فریب کارانه اصلاحاتی بودن از سوی دیگر دل های مردم را از خدمات صادقانه و خدمتگذاری بی شایبه به وعده های خیالی و پوچ سوق داده اند و همچنان به سوداگری و اغوای مردم مشغولند. موحد باید بیاید چون نیاز و ضرورت و الزام به بودن چنین سرمایه ی بین مردم و برای مردم در این موقعیت خاص اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی می باشد، پس اگر آزاده و آزادمرد باشیم کارنامه ۱۲ سال از حاج آقا موحد را با ۱۲ سال بعد از آن مقایسه کنیم و بعد با انصاف و وجدان و انسانیت از مقایسه خدمات و احیاگری عظمت کهگیلویه حرف بزنیم.
Iran, Islamic Republic of
انصافا بنده فراموش نمی کنم تلاش آقای موحد را حدود4دوره یا3دوره پیش که چگونه باکمک یکی از عوامل خود کلی از بیکارهای کهگیلویه وبویر احمد رادرکارخانه های اهواز شاغل کر ددرحالی که جوانان خوزستان به کار محتاجتر بودند
Morad
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنم خواب زده شدی و الا این همه را به هم نمی بافتی تا طنابی بسازی برای انداختن ته مانده های فرهنگ و اخلاق مردم این منطقه به چاه ویل توسط به قول جنابعالی سناتور.البته شاید هم آنقدر از سفره ایشان ارتزاق نمودید که زمین و آسمان را به هم دوختی تا بتونی از عملکرد وی دفاع کنید. سعی کنید از خواب غفلت قومیت خارج شوید و بزار سناتور با هرچه دارد و جمع کرده زندگی کند و انها را بر باد ندهد. شکم خود را نیز بیخود صابون نزن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1