تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۱۳۶۴۹
واکاوی رفتار سیاسی محمد رحیم دهراب پور؛

آقای دهراب‌پور؛ قهرمان باش نه ضد قهرمان

۲۷
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای دهراب‌پور؛ قهرمان باش نه ضد قهرمان
کبنا ؛متن ارسالی؛ «من رأی شما را نخواستم، اگر راست می‌گفتی در بحث ریاست مرا همراهی می‌کردی!»
 این عکس العمل تند از آقای دهراب پور نسبت به آقای نگین تاجی که هم طایفه‌ای ایشان هم هست تنها اشاره جدی رسانه‌ها به ماجرای پیچیده آن اتفاق بود، اما نکته برجسته و مستتر در آن، نه چگونگی و چیستی آن که ابهام بزرگ دیگر در کارنامه سیاسی جناب دهراب پور بود. سالهاست کسی نمی‌داند باید به وی به دید یه فعال با پشتوانه سیاسی نگرید یا یار ایل و تبار خویش که جمع این دو همیشه از محالات سیاسی ایشان بوده ست.
از خیلی از سیاسیون و دلسوزان که بپرسی در یک موضوع غالباً اشتراک نظر دارند، اینکه حاج دهراب پور کلاً آدم تصمیم‌های ناگهانی است، دوست و رفیق برای خود نگه نمی‌دارد، تیپ شخصیتی ضد قهرمان دارد.. آنگاه که جریان سیاسی فعال می‌شود و همه می‌خواهند از شهد شیرین وحدت جریان بچشند ایشان هدایتخواه را وانهاده و با زارع عهد عشیرتی می‌بندد، طایفه تا میاید و از او قهرمان بسازد دوباره با زارع به هم میزند.. در ریاست جمهوری هم همان شد که گذشت.
با یک بررسی ساده می‌بینیم که افراد همسن و سال حاج دهراب پور کسانی همانند حاج مسعود حسینی، مرحوم نبی زاده، سید باقر موسوی، مرحوم مفتح، حاج بهرام تاج گردون، سید محمد موحد، محمود منطقیان، قادر لاهوتی و افرادی از این تیپ اجتماعی هستند که هر کدام در این نظام مسولیت های سنگین را بر عهده داشته و بعضاً، اکنون نیز سردمدار جریان، حرکت و موج اجتماعی بوده و یا هستند.
هنوز که هنوز است عده‌ای با یاد و نام مرحوم نبی زاده جایگاه اداری می‌گیرند و دو نفر اول مطرح جریان اصولگرای گچساران و باشت دست پرورده ان مرحوم هستند، هنوز که هنوز است و با وجود چندین سال فوت مرحوم مفتح پسرش بنام و یاد او و به واسطه دوستان پدر در جایگاه مدیر کلی یا عضویت شورای شهر یاسوج موقعیت اداری و اجتماعی کسب می‌کند، سید مسعود حسینی بعد از فرماندار، نماینده و استاندار شدن و در زمان بازنشستگی در کلبه شخصی خود در انتهای بلوار بویراحمد جریان اصولگرای بویراحمد و دنا را رهبری و مدیریت می‌کند،
سید باقر موسوی سالهاست که تهران نشین شده، اما کاندیدا برای بویراحمد و دنا تعیین می‌کند، حاج بهرام تاجگردون خود را همطراز بزرگان جریان هم فکرش به مانند سید اصلاحات می‌داند، منطقیان و لاهوتی با انتخاب کاندیدا مقابل همدیگر معادله رأی آوری را در حوزه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده تغییر می‌دهند، سید محمد موحد بعد از 20 سال نمایندگی هنوز هواداران پر و پا قرصی دارد که او را تشویق به شرکت در انتخابات می‌کنند و بدون جریان و تشکیلات همیشه در فینال انتخابات در کهگیلویه قرار دارد، باید گفت تنها دلیلی که باعث شده این افراد اینگونه باشند و دهراب پور نشده تفاوت در ثبات قدم، در موضع و جهت فکری و رفتاری ست...منظور آن است که این افراد دارای مواضع ثابت و تعریف شده برای خود می‌باشند، از این شاخه به آن شاخه نپریده‌اند و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
 سوالی که در این مرقومه در محور سؤالات قرار می‌گیرد این است که حاج دهراب پور در این مدت چکار کرده و همانند افراد نامبرده در کجای فضای اجتماعی استان قرار دارد؟ با وجود آنکه از امتیازات خوبی برخوردار هست اما نه کسی حاضر است پیاده نظام او شود و نه کسی حاضر است که حاج دهراب پور پیاده نظامش شود، ایراد کار کجاست؟ چرا این همه متغیر و شناور بوده است؟ تا جائیکه ناچار می‌شود با وجود اینهمه تجربه، گذشت زمان، سن و سال و در زمان بازنشستگی، کاندیدای شورای شهر یاسوج شود تا در مقابل و یا کنار جوانان با انگیزه و توانمندی چون دکتر نگین تاجی، دکتر خوبانی، هدایت اکبری، احمدی کیش، اکبری تبار و آشنا قرار گیرد، به این دل خوش کند که نایب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج شده است، به این دل خوش باشد که در گروه اقلیت یا اکثریت شورای هفت نفره شهر یاسوج قرار گیرد و یک طرف نزاع و درگیری در شورای شهر باشد، بالاخره به این دل خوش باشد که یک روز مقدم شهردار یاسوج را ضعیف‌ترین، ذلیل‌ترین و کسی که با الفبای مدیریت آشنایی ندارد، مهره انتخابی و تحمیلی تاجگردون نماینده محترم گچساران و باشت، معرفی کند و الان چند صباحی یار غار وی باشد هر چند باید دید و حتماً می‌بینیم که این دوستی هم به سرنوشت دوستی‌های دور و دراز وی خواهد رسید!
پاسخ این سؤال همان جواب ساده‌ای بود که در چند سطر پیش داده شد.. دیده شدن در نقش یک ضد قهرمان.. ماجرای معروف" یا من بازی یا بازی خراب" و...
حالا که همه این اتفاقات افتاده است و زمان را برای رجعت مجالی نیست ولی ای کاش جناب دهرابپور به جای ماجراجویی در این سن و سال و تنه زدن و مجادله با جوانانی که برخی هم سن فرزندان ایشان هستند نصیحت‌های مشفقانه یاران را می‌پذیرفتند و در نقش مشاور، فرصت را به جوانان می‌سپردند و راه اسلاف این شورا مانند چراغزاده و خلقی پور و خرسندیان و پناهی و...را می‌رفتند تا امروز نخواهند سر یک رییس شورا شدن اینگونه زور آزمایی کنند و بعد از پشت کردن به جریان سیاسی که در صدر لیست آنان بوده است با جوان هم طایفه‌ای خود که هفده هزار رأی از همین مردم گرفته اینگونه با تشر صحبت کند..
کافیست نگاهی به عکس جمعی اعضای شورای اسلامی دوره پنجم شهر یاسوج بیندازید، و تفاوت سنی ایشان و شش نفر دیگر را ببینید تا گوشه‌ای از این حرف‌ها را باور کنید.
جناب دهراب پور!
کاش حالا که دوباره به صدر لیست جریان اصولگرایی در شهر یاسوج رسیده بودید به تعهدات و یا حتی توصیه‌های آنان کمی دقت می‌کردید و با پیش شرط نبود دکتر جاوید کمر به تولد مخلوق ناقص الخلقه «اقلیت و اکثریت» نمی‌کردید که بشود خروجی تحمیلی شهردار فعلی و حالا که نشد کاش یادتان می‌ماند که همین آقای نگین تاجی با وجود گرفتن رأی اول از مردم دو سال در کنار شما در گروه اقلیت ماند تا تنها نباشید، هر چند امثال نگین تاجی‌ها نیاز به حمایت شماها داشتند نه شما به آنان..
 جناب حاجی، باید اذعان و قبول کرد که در این مدت طولانی یعنی چهل سال بعد از انقلاب اسلامی 1357، هر آنچه در توان داشتید عرضه کردید، از سال 1382 تا 1392 عضو و رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج بودید، در خیلی از فعالیت‌های انتخاباتی تلاش کردید اما کشمکش‌ها و درگیری‌ها و خدمات هم گذشته.. باید فرزند عصر خویش باشیم و به تناسب آن قدم برداریم..
 باید بدانیم بلایی که دامنگیر خیلی از بزرگان و پیشکسوتان اعم از چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا شده است آن است که فکر می‌کنند فقط عمل، سخن و ادعای آنان درست است و باید همه آحاد مردم و نخبگان؛ اندیشه، گفتار و کردار خود را با گفتمان پیشکسوتها تطبیق دهند وگرنه از دایره خودی و حتی فامیلی خارج شده‌اند، این نوع نگرش، شیوه جدید انجماد ساختاری و تئوریک است که متاسفانه چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب نمی‌شناسد، زیرا اعتقادی به سیر تغییر و تحول جامعه و گفتمان مردم ندارند، بیایید همه واقع بین باشیم.. گذشته، حال و آینده خود، نظام و جوانان را ببینیم، توجهی به منشور مقام معظم رهبری موسوم به گام دوم هم داشته باشیم تا با روش‌های مرسوم عرصه را از ما نگرفته‌اند خودمان عرصه را به جوان‌ترها بدهیم و مشاور و راهنمای آنان باشیم.. امروز نوبت امثال جوانانی است که تعدادی از آنان هم اکنون در شورای اسلامی شهر یاسوج در کنار شما قرار گرفته‌اند، شما از یک نسل می‌آیید با تمام مؤلفه‌های همان نسل و مختص همان زمان و اینان متعلق به عصر خویش می‌باشند.
جناب حاجی.. حال که به سال سوم این شورا رسیده‌ایم کاش لااقل قهرمانی بر علیه گذشته خویش باشید نه یک ضد قهرمان!
موفق باشید.

-----------------------------------------------------
داریوش موسوی - برگرفته‌ از رسانه‌ها

 
نام شما

آدرس ايميل شما

اشنا
Iran, Islamic Republic of
جناب دهرابپور!!من فق دلیل این مطلب رو نمیدونم که شما با این همه سابقه درخشان،حمایتتان از ضعفترین شهردار در طول تاریخ شهرداران شهر یاسوج،چیست؟!!نگین تاجی و خوبانی که در کنار شما ماندند که شما تنها نمانی و ۲ سال در اقلیت بودند بخاطر شما،چرا بخاطر ریاست شورا،ایشان را رها کردی؟!!
با دیدن برخورد شما در این دوره شورا و کوتاه امدن شما در حق مردم بخصوص عوارض نامتعارف که از مردم از سوی شهرداری گرفته میشود ،به این متن فوق الذکر،ایمان دارم

درپایان؛اقای حاج دهرابپور!!
راهی که میروید به ترکستان است
Iran, Islamic Republic of
اقای حاجی دهراپ پور واقعیت را بیان کرد که تعارف شما بمن در انتخاب رئیس شوا نرسید در نائب رئیسی سرپوش اون عدم همراهی بود
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
اقای دهراب پور تجدید نظر کن در باره ی رفتارت
از شهرداری
Iran, Islamic Republic of
مطلب شیوا و کامل نوشته است،حیف نیست که حاج دهراب پور با سن و سال باید در شورای اسلامی شعر یاسوج ؟مگه در شورا چی هست ؟ اخ و بخت این مردم
محمد صادقی
Iran, Islamic Republic of
حاج دهراب پور که میگفت شهردار ضعیف هست اما حالا زبون باز کرده و میگه بهترین شهرداره، امان از
محمدصادقی
Iran, Islamic Republic of
حاج محمدرحیم دهراب پور یک قهرمان واقعیست و تا روزی که زنده است دست از خدمتگزاری سالم برنخواهد داشت حتی اگر کمترین کار باشد
Iran, Islamic Republic of
این نشان دهنده تواضع و دلسوزی حاج دهرابپور هست که با این همه سابقه هنوز در میدان خدمت حضور دارند
علی پور
Iran, Islamic Republic of
تحلیل زیبایی بود و تمام شخصیت دهراب پور رو برا همه روشن کرد.
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
درود بر خوبانی و نگیتاجی که مرد بودن و بخاطر منفعت پا پس نکشیدن
صراحت
Iran, Islamic Republic of
بنویسید به قلم حبیب الله پیشوا
Iran, Islamic Republic of
هر کسی این رو نوشته مثل اینکه دهرابپور خیلی خیلی دق به دلش کرده
Iran, Islamic Republic of
درود بر دهرابپور همیشه قهرمان
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت کسی که این مطلب رو نوشته
حسینیان
Iran, Islamic Republic of
موضع اقای دهراب پور چیه ؟طرفدار کدوم چهره سیاسیه ؟ در موقعی که مسعود حسینی ایتاندار شد رفت استقبالش ولی زیاد طول نکشید و شد مخالفش
قربانی
Iran, Islamic Republic of
همه خواص می دونند که حاج دهراب پور از سال 72به افکار مسعود حسینی پی برد و از تشکیلات ایشان جدا شد .حتی دو سال بعد با کاندیداتوری برای مجلس پنجم جدا شدن خود را علنی و برای همیشه مسعود حسینی رو بایکت نمد .
حاج دهراب پور استاندار شدن مسعود حسینی رو 2ماه به تعویق انداخت و متاسفانه نمایندگان وقت موحد ، جعفری و هدایت خواه اون ظلم تاریخی رو در حق استان روا داشتند و حاج دهراب پور نه تنها به پیشواز ایشان نرفت بلکه نگذاشت آب خوش از گلویش پایین برود که نهایتا با پیگیریها و فشار ایشون را عزل کردند.
آشنای آشنا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای/، با این ادبیات ساده و عامیانه / بدجوری خودتون رو ضایع کردی
خیلی ناشیانه زدی به کاهدون
ادبیات شما برای هر کسی که یک بار نوشته های شما رو دیده و خوانده گویای همه چیز میباشد.
فکر کنم دامادتون این همه ارزش نداشته باشه که بخاطرش ارزشمندترین و شایسته ترین و پاکدست ترین و محبوبیت تربن و دلسوزترین و صدیق ترین یار انقلاب و نظام رو با اون ادبیات سخیفتون نشانه گرفته ای .
Romania
اوج نفرت و كينه در اين متن پيداس...اگر دهراب پور هم وارد معامله گري ها و دزدي ها ميشد هم از اين بزرگي كه الان دارد هم بزرگتر ميشد...حيف كع ايشان اهل دروغ و كلك بازي و خورن بيت المال نيست...درود بر دهراب پور بزرگ كه پاكترين سياست مدار استان است
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود.احسنت بر این تحلیل بجا و منطقی
Iran, Islamic Republic of
اقای حاجی به عنوان‌یک هم طایفتون به اقای نگین تاجی حق میدم...چون ایشون دو سال بخاطر شما تو اقلیت موند ولی شما برای ریاست ایشونو رها کردین
شیر مرد جلیل
Iran, Islamic Republic of
حیف نگینتاجی و خوبانی که بخاطر دهرابپور دو سال در اقلیت بودن
رحمانی
Romania
مشخصه که این از سر کینه و بغض نوشته شده
و با این هیچی از ارزش‌های جناب دهراب پور کم نمیشه
دقیقا به مطلب خوبی اشاره کردی و بیان داشتی که مسعود حسینی ، سید باقر ، نبی زاده ، مفتح ، هدایت خواه ، لاهوتی و منطقیان وووو بر یک شاخه نشستن و مدعی هستند اتفاقآ همین وجه تمایز حاج دهراب پور که همیشه دنبال مطالبات و خواسته های مردم است از ایشان انسانی دوست داشتنی و مورد وثوق بوجود آورده .
اگر بقول این نگارنده ی مدعی که مشخصه با چه کینه و بغضی دهراب پور را به زعم خودش تحقیر کرده و بیان داشته که در هر برهه ای روی یک شاخه است بخاطر دغدغه ها و نگرانی هایست که دوستان ایشان نتوانستند پاسخگوی مطالبات بحق مردم باشند و این نشان دهنده بارز انقلابی بودن و شجاعت ایشان می باشد .
وقتی جنابعالی حاج دهراب پور را با فرشاد نگین تاجی مقایسه میکنی که کوچکترین حرفی برای گفتن نداره و فقط با رفتارها و حرکاتش باعث انشقاق در شورا شده دیگر چه انتظاری هست
نگارنده این متن فقط خواسته ضعفها و ناتوانی های فرشاد نگین تاجی رو بپوشاند
مطمئن باش که فرشاد نگین تاجی اولین و آخرین باریست که در شورا حضور دارند
بعدش هم رای آقای نگین تاجی یک رای ایلی و بیشتر اغفال جوانان و دانشجویان بوده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور کیه د
علی
United Kingdom
افرین بر جناب موسوی ،فوق تصوره مطلب من که لذت بردم،چنین مطالبی است که ادم علاقپند به سایت ها میشود..درود و صد درود.اقای دهراب پور دیگه بسه بره خونه اش و استراحت کند تا کی باید علیه این و اون در این اداره و اون اداره نانه پراکنی کنی
یاحسین
Romania
مردان بزرگ هیچ وقت خستگی دربدن وروحشان تاثیرنمی گذارد.زنده وپاینده باشی حاج دهراب پور بر چشم حسودلعنت
Mamad
Iran, Islamic Republic of
با سلام در سیستم فاسد امروزی شخصیت های پاک و وارسته مطمئنا زیر سؤالند.. اما بخاطر متن سخیفی که داشتین برآن شدم که/ شما رو واقعیت ندانم..
موسوی محبوب سری قبل از زارعی حمایت کرد که هیچ بویی از اصلاحات نبرده ایشان در زمان خودشان هم کار خاصی نکردند فقط چون مدعی نبود به اسمشان بسیار جولان دادند
آقای حسینی که ضعیف ترین مسؤول تاریخ بویراحمد بودند و با جمود فکریشان همیشه درصدد شکستن ظرفیتهای مردان پاکی چون دهرابپور بودند
داستان قران و مراسم آقای مفتح و سمیرم هم که نشان میدهد یا شما شخصیت شناس خوبی نیستید یا خود را به آن راه زدید.. بعد از سالها برای مردم مشخص شد که اصلاحات و اصولگرایی بادی بیش نیست و تفاوت چندانی بین موسوی و هدایت نیست و زارعی هم که از هردو طیف بود.
به شخصه با افکار سیاسی دهرابپور تضادهای فکری بنیادی دارم
ولی مطمئنا از لحاظ سلامت روح هیچکدام از اسامی که فرمودین بپای ایشان نمیرسند..
ایشان اگرچه از تیرتاجی هستن اما بخاطر سیستم جاهلانه طایفه گرایی بویراحمد هرگز رای طایفه را که نداشته هیچ با ایشان در ضدیت بودن.
متاسفانه یا خوشبختانه دهراب پور هیچکدام از آشنایان و اقوام و دوستان رو جای نگمارد که شما این مورد رو برتری میدونید.
سبز باشید..
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف شما اقاmamad
فوتبالیست
Iran, Islamic Republic of
واقعیات را بیان نمودی،دهراب پور هیچ وقت نخواست که نقش ابلیس را در این سکه دو رو در این نظام وانقلاب داشته باشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1