تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۱۳۶۲۶
متن ارسالی:

چرام؛ نامی به بلندای شهرستان و خدمات درمانی در حد ده کوره!

شهروند چرامی
۸
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
چرام؛ نامی به بلندای شهرستان و خدمات درمانی در حد ده کوره!
کبنا ؛متن ارسالی؛ یکی از شهروندان چرام با ارسال متنی به این پایگاه خبری از خدمات درمانی شهرستان گلایه کرد که در زیر می‌خوانید؛
شب از نیمه گذشته بود و سکوتی در دل شب حاکم بر شهر، حدود ساعت 1 شب این سکوت شبانه و خواب ناز را یک وزوز کوچک در گوش ولی روح خراش به هم زد و خواب و خوشی را از ما گرفت.
بیدار شدیم تا از نا آرامی به وجود آمده رها شویم و این صدای دلخراش همچون پتکی آهنین بر مغزمان بود، روانه درمانگاه به اصطلاح شهرستان شدیم که آرامش به هم خورده را بازیابیم که متاسفانه به دلیل نبود کمترین امکانات درمانی آرامشمان بیشتر به هم ریخت، وارد ساختمان درمانگاه شدیم و با خانم بهیار (پرستار) راجع به به پذیرش پرسیدم جهت ویزیت که متاسفانه کسی نبود فقط خانم پزشک بود و همان بهیار و دو تا سه تا بیمار و همراهان و آنها هم برای درمان آمده بودند.
خانم پزشک معاینه گوشمان را انجام داد که فرمودند مشکلی نیست و چیزی مشاهده نشد و فقط کمی گوشتان التهاب دارد. از خانم خواستم که گوشم را شستشو دهد چون از قبل خودم روغن زیتون ریخته بودم برای جلوگیری از حرکت حشره به سمت مغز، خانم دکتر فرمودند که وسایل شستشو در مرکز وجود نداد.
القصه بعد از ریختن روغن زیتون توسط خودم دیگر صدای دلخراش تمام شد فقط به جهت اطمینان و شتشو رفته بودم که‌ای کاش و صدها بار ای کاش نمی‌رفتم و نمی‌دیدیم و نمی‌دیدم تا دلم به حال خودم و همشهریانم نمی‌سوخت که چرا اسمی به بزرگای یک شهرستان داریم و امکاناتی در حد یک ده کوره!
فردای آن روز به مطب خصوصی در شهر رفتم و گوشم را شستشو دادم که بعد از آن حشره کوچکی از گوشمان بیرون آمد و خدا را شکر مشکلی پیش نیامد.
حال سوالم از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان این است که آیا تا به حال به مراکز درمانی شهرهای استان بازدید داشته‌اید و از امکانات آنها خبر دارید؟ جناب دکتر آیا سزاوار است برای کوچکترین کار درمانی فاصله 40 کیلومتری رفت و برگشتی به دهدشت را طی نماییم البته  اگر به سلامت برویم و بیاییم (خطرات جاده‌ای) حال برای نجات جان بعضی از بیماران صدم ثانیه اثر گذار است آیا شایسته است شهری با جمعیتی بیش از 20 هزار نفر از کوچکترین خدمات درمانی محروم باشد؟ آیا بازرسان مربوطه کار خودشان را به نحو احسن انجام می‌دهند؟ اگر می‌دهند چرا در این مرکز درمانی کمترین امکانات وجود ندارد؟ آیا بیمارانی که در اثر نبود امکانات جان خود را از دست می‌دهند از لحاظ وجدانی، اخلاقی و شرعی کسی پاسخگوی فرزندی هست که نیازمند مهر و محبت پدری یا مادری می‌باشد که در اثر سهل انگاری این نیاز را از آنها بگیریم؟
بجای چانه زدن برای اضافه کاری‌ها، پرکیس و مأموریت‌های نرفته کمی هم برای رفاه حال مردم چانه زنی کنیم و بخشی از درآمدهای بیمارستانها را به تجهیز درمانگاهها اختصاص دهیم. حال انتقادم را با این شعر پایان می‌دهم
اشتری را گفتند که هی/ از کجا می‌آیی ای فرخنده پی
گفت از حمام کوی تو /  گفت خود پیداست از زانوی تو
وقتی بزرگترین بیمارستان استان (شهید جلیل) در قلب استان بدون تجهیز باشد خواسته‌های اندک و به حق ما رؤیایی بیش نیست.
به امید بیدار شدن وجدانهای بخواب رفته.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همشهری خودت یه پا دکتری نیازی به بیمارستان نیست تشخیصت که خوب بوده روغن زیتون هم که الحمدالله توی هر خونه ای در هر زمانی پیدا می شه چرا به مسئولین محترم گیر می دی ! خوب بشین توی خونت و خوددرمانی کن ! مگه نشنیدی چند ماه پیش وزیر قبلی بهداشت گفته بود .
شهدای دولت اباد
Iran, Islamic Republic of
دلیل اینکه بیمارستان بدون تجهیز مانده که نام شهدای دولت اباد را ندارد وحق شهدای دولت اباد است .تورا خدا انتشار دهید
شهدای دولت اباد
Iran, Islamic Republic of
دلیل اینکه بیمارستان بدون تجهیز مانده که نام شهدای دولت اباد را ندارد وحق شهدای دولت اباد است .تورا خدا انتشار دهید
Iran, Islamic Republic of
شهروندچرامی عزیز چندماهی از مدیریت دکتریزدانپناه میگذرد بعدایشون به اکثر مناطق درهمین مدت کوتاه بازدید داشته اونم با بازخوردمناسب، بعدشما میفرمایی بیمارستان جلیل و...در زمان دکترایلامی زبونتون بسته بود که بگی تجهیزات و...
البته سلامتی ورفاه مردم ازنظربهداشت ازوظایف خطیر دانشگاه علوم پزشکی هست که درهمین مدت زمان کوتاه مردم خدمت را در اکثرنقاط استان با ورود دکتر یزدانپناه مشاهده کردن، لطفا در این زمینه کمی بیشتر مطالعه کنین.
Iran, Islamic Republic of
هم استانی محترم مخاطب کلی دانشگاه علوم پزشکی استان می باشدنه شخص خاصی و مشکلات هم بک شبه بوجود نیامده که بخواد یک شبه حل بشه و قظعا آقای دکتر یزدان پناه فردی پیگیر هستند.وما هم به عنوان یه شهروند انتظار داریم سهم این شهرستان بیشتر می باشد از خدمات دولت.در رفتارهایمان متعصبانه موضع گیری نکنیم
دشمنزیاری
Iran, Islamic Republic of
این فشارای که پشت سر هم صادر میشه نقشه ی بیش نیستن برای براندازی دکتر. چرا برای دکتر ایلامی این نامه هارو نمیفرستادین.
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
بودن و نبودن فرقی نداره قبلا هم گفتم با اون مشاور خاص یکسال مدیریت نمیکنه بخصوص با این عزل و نصب های کینه ای و خنده دار
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
دکتر ایلامی هزاران بار داشت به دکتر یزدان پناه
اصلا که باهاش حرف بزنی
دکتر ایلامی مجوز جذب ۳۵نفری که نفرات برتر آزمون استخدامی بودن و تو مصاحبه رد شده بودن رو گرفته بود و در آستانه جذب بودن که دکتر یزدان پناه اومد و جلوی این قضیه رو گرفت. سهمیه ش کجا میره؟ برا دوست و آشناهای خودش
بترس از خدا مرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1