تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۴۱۳۵۸۵
سخنی با امام جمعه قلعه رئیسی؛

مدیران تجهیزات نمی‌دهند، شما هم شادیِ جوانان را از بین می‌برید؟!

عظیم بنام
۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مدیران تجهیزات نمی‌دهند، شما هم شادیِ جوانان را از بین می‌برید؟!
کبنا ؛متن ارسالی- عظیم بنام فعال رسانه‌ای و فرهنگی کهگیلویه با ارسال متنی به این پایگاه خبری بعضی از اظهارات حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی را مورد نقد قرار داد.

به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است؛
جناب حاج آقای صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی با سلام
در دنیای پر از تملق امروزی که همه چیز بر پاشنه‌ی مسائل قوم گرایی، طایفه گرایی و گاها حس ناسیونالیستی منطقه گرایی و رفاقت گرایانه می‌چرخد بنده نیز طبق این رسم تلخ باید به دفاع از شما بپردازم تا بتوانم از سکوی شما برای منافع خودم استفاده کنم.
اما بر اساس جمله‌ی حقیقت را بگو هر چند به ضررتان باشد بنابراین برخی از اقدامات و گفته‌های شما برای حقیر سؤال است که امیدوارم برخلاف مدیران امروزی که با هر نقدی تهدید می‌کنند به جای تهدید، پاسخ قانع کننده‌ای به مخاطبان و شهروندان دهید.
نیک می دانید که امام جمعه و جایگاه نماز جمعه برای قاطبه‌ی مردم شأن بالایی دارد و هستند کسانیکه همچنان اگر امام جمعه روز روشن را شب اعلام کند چشم بسته می‌پذیرند، بنابراین باید تمام اقدامات و گفتارهای شما و هم کیشان شما به سمتی سوق داده شود که این حس در نگاه حتی یک نفر از بین نرود و همچنان این جایگاه با حفظ آبرو ماندگار باشد.
همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شما را با انتقادات تندتان از مدیران دولتی می‌شناسند و گاها ضمن دفاع از برخی موضع‌های مردمی شما اما در مسائل سیاسی شما را فردی تند رو و غیر قابل تغییر قلمداد می‌کنند.
گرچه در مورد انتقادات شما از مدیران قضاوت زود است و تا موقع آمدن دولت همسو با تفکرات شما قضاوت نادرست است اما برخی از دغدغه‌های مردمی شما قابل تحسین است که در همین راستا یکی از اقدامات غیر مردمی شما که در تقابل با مردم است قابل نقد است.
خوب مستحضرید که از وقتی شما امام جمعه این بخش محروم شده‌اید دستور جمع آوری کنسرت‌های عروسی (ارگ) را داده‌اید.
از طرفی خود شما به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد حق شادی کردن و شاد بودن جوانان واقف هستید حال بفرمایید چرا و با چه دلیلی دستور جمع آوری ارگ و موسیقی را در جشن‌های عروسی جوانان چاروسایی داده‌اید؟
مگر خود شما در اکثر خطبه‌ها به مدیران انتقاد نمی‌کنید که برای مثلاً تعویض یک دفترچه باید مسیر ۱۰۰ کیلومتری تا به دهدشت طی شود؟
اینک آیا میدانید که با این اقدام خود موجب دردسرهای زیادی برای این جوانان شده‌اید و به جای یک بار طی کردن این ۱۰۰ کیلومتر باید چندین مرتبه آن را طی کنند؟
شما بارها فریاد زدید بخش چاروسا با مرکز شهرستان فاصله دارد؛ از طرفی وجود کنسرت و آهنگ‌های شاد در عروسی‌های امروزی به یک رسم تبدیل شده است و به ندرت پیدا می‌شود که در خانواده‌ای باشد که از چنین موسیقی‌هایی استفاده نکنند بنابراین این جوانان به جای اینکه مراسمات خود را در منزل خود و رایگان برگزار کنند با دستور شما برای منع حضور ارگ در این منطقه مجبور هستند که به شهر دهدشت مراجعه کنند و هزینه بالای تالارها را متقبل بشوند.
آیا قبول دارید که با این تصمیم شما ممکن است به طور کلی برخی از جوانان به دلیل هزینه‌های زیاد تالارهای عروسی و نیز نقبولاندن ازدواج بدون ارگ برای خود، قید ازدواج را بزنند؟
بله اگر فضا به سمتی برود که هزینه‌ها کمتر شود درست است ولی شما این قانون را فقط در بخش محرومی مانند چاروسا اجرا کرده‌اید و در هیچ نقطه‌ای از ایران چنین چیزی با این شدت و حدت اتفاق نمی‌افتد و کاملاً مشخص است که چنین کارهایی برای اینکه به یک فرهنگ تبدیل شوند باید از مراکز پر جمعیت‌تری آغاز و تداوم داشته باشند.
علاوه بر سلب شادی از جوانان ممکن است چند نفر نیز در این منطقه فقیر از این طریق درآمد زایی برای خانواده خود بکنند اما با دستور شما عملاً بیکار شدند و ممکن است به انواع آسیب‌ها اجتماعی روی بیاورند.
ممکن است مسائل دینی و اعتقادی را دلیل اقدام خود بدانید اما مگر می‌شود این دین و این اعتقادات فقط مختص شما آفریده شده باشد؟
مگر می‌شود گفت که طلبه دینی‌تری به غیر از شما نیست؟ چرا آنها چنین دستوری را ندادند؟ متولیان این امورات چنین دستوراتی را ندادند حال شما در یک بخش کوچک که ممکن است عروس و داماد برای رفتن به تالارهای دیگر شهرها به دلیل عادت نکردن به مسافرت و سفر از ماشین و جو شهری حالت تهوع آوری به خود بگیرند چنین دستوری را داده‌اید؟
جناب حاج آقای صلواتی به نظر می‌رسد این تصمیم شما هم چیزی شبیه عملکرد برخی از همین مدیرانی هست که شما مکرر از آنها انتقاد می‌کنید! آن‌ها جاده نمی‌سازند شما مردم را وادار به تردد در همین کوره جاده‌ها می‌کنید؛ آن‌ها تالار و….. برای این منطقه نمی‌آورند شما مردم را وادار به استفاده از تالار دیگران و راضی کردن به امکانات محدود خود می‌کنید؛ آن‌ها تجهیزات لازم برای شادی را نمی‌آورند شما زمینه‌های شادی را از بین می‌برید.
در پایان همانطور که همیشه گفته‌اید که چاروسا آنقدر محروم است که با تمام ایران متفاوت است، انتظار است در موضوعی که شما موجب تفاوت آن با ایران شده‌اید تجدید نظر کنید و امیدوارم در یک فضای تعاملی با مشاوران و مبلغان دینی و نیز کسانیکه از آنها الگو می‌گیرید مشورت کنید و بدون از اصرار و پافشاری بر عقیده خود اگر حقی از جوانان گرفته شد مجدداً همانند دیگر مردم ایران به آنها برگشت داده شود.

---------------------------------------------
عظیم بنام-فعال فرهنگی و رسانه‌ای
---------------------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان
Iran, Islamic Republic of
درود بر بنام.. درود بر تفکرش. درود بر قلمش.. درود بر عدم معامله گریش.. ایشان نماد کامل یک خبرنگار هستند
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
بیامرزا با این مطلبت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1