تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۴۱۳۳۷۱
با ارسال متنی صورت گرفت

واکنش اداره کل حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به خبر ترمینال دهدشت

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
واکنش اداره کل حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به خبر ترمینال دهدشت
کبنا ؛پس از انتشار گزارشی با عنوان «از خواب مسوولان تا زد و خوردهای شدید در ترمینال دهدشت» درسایت خبری کبنا نیوز، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی به آن واکنش نشان داد که در زیر می‌خوانید؛
متن ارسالی به شرح زیر است؛
خبرنگار محترم سایت خبری کبنا نیوز
با سلام، احتراماً پیرو درج خبر با عنوان «از خواب مسوولان تا زد و خوردهای شدید در ترمینال دهدشت» در سایت خبری کبنا نیوز  شایسته است طبق قانون مطبوعات متن جوابیه این اداره کل را جهت تنویر افکار عمومی در همان صفحه و با همان کیفیت منتشر نمائید.
مطابق ماده 9 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح لایحه قانونی احداث پایانه‌های مسافربری و ... مورخ 29 /2/ 1381 مالکیت و مدیریت تاسیسات پایانه‌ها و مسئولیت خدمات و انتظامات داخلی پایانه‌ها و حفظ و نگهداری تاسیسات آن به عهده شهرداری آن شهر می‌باشد.
در تبصره 1 همین ماده آمده است نیروی انتظامی جهت تأمین امنیت داخلی پایانه‌ها با مدیریت پایانه‌ها (شهرداری) همکاری نماید.
همچنین درماده 10 همین قانون آمده است: شهرداری‌ها مکلف‌اند به تناسب امکانات مالی نسبت به ایجاد کارواش، جایگاه سوخت، مرکز معاینه خودرو، خوابگاه رانندگان و سایر تاسیسات رفاهی و خدماتی در پایانه‌های مسافربری اقدام نمایند.
از طرفی در ماده 3 قانون احداث پایانه‌های مسافربری مربوط به سال 1359 نیز به صراحت آمده است که مالکیت و مدیریت تاسیسات پایانه‌ها و مسئولیت خدمات با شهرداری می‌باشد.

همچنین قابل ذکر است 5 درصد از مبلغ کرایه دریافتی از هر مسافر به حساب شهرداری همان شهر واریز می‌گردد و از طرفی بابت اجاره غرفه از شرکتهای مسافربری توسط شهرداری اجاره ماهیانه دریافت می‌گردد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچگونه درآمدی از محل فعالیت شرکتهای مسافربری نداشته و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تنها به عنوان هماهنگ کننده و ناظر بر فعالیت‌های شرکت‌های حمل و نقل در پایانه‌ها حضور دارد که در این راستا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با توجه به رسالت کاری و سازمانی خویش  و تاکیدات مؤکد مدیرکل محترم در امر خدمت رسانی به عنوان همکار بخش دولتی صنوف رانندگان و حمل و نقل جاده‌ای بین شهری همواره در کنار این عزیزان بوده و سعی در مرتفع نمودن و به حداقل رساندن تنگناهای این بخش از همکاران بخش ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری خود بوده است، و همواره در سالهای اخیر جهت هماهنگی‌های کاری و بررسی و رفع موانع و مشکلات جلسات منظم و سرکشی‌های دوره‌ای با حضور روسای سازمانی کشوری و استانی با روسا و دبیران صنوف فوق الذکر را برگزار کرده و در آینده نیز کما فی السابق این روند ادامه خواهد داشت.

 همچنین شایان ذکر است در پایانه‌های مسافربری سه گانه (یاسوج، گچساران و دهدشت) در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تکریم ارباب رجوع و پیگیری مسائل کاری و شکایات همکاران بخش خصوصی و مسافرین، نمایندگان سازمان به عنوان هماهنگ کننده و ناظر در این پایانه‌ها مستقر هستند.
بخشی از مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده و جلسات و بازدیدهای انجام شده در خصوص ساماندهی وضعیت پایانه‌های مسافربری سه گانه استان (4 نامه رسمی) از سوی این اداره کل با مراجع ذیربط صرفاً جهت استحضار و تنویر افکار عمومی در اختیارتان قرار می‌گیرد.


برای دیدن سایر مستندات اینجا کلیک کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1