تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۱۳۰۷۸
یادداشت

محیط زیست مهمتر است یا توسعه راه های ارتباطی؟

سجادحسینی
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
محیط زیست مهمتر است یا توسعه راه های ارتباطی؟
کبنا ؛بحث قطع درختان و آسیب شناسی ناشی از این جریان امروزه نقل محافل گردیده از انجمنی که خود را حامی محیط زیست می داند تا دوستانی که امروز دوست دار طبیعت شدند...
آیا انجمن فوق پروژه های مهم در دست احداث کشور اعم از پروژه کلان تهران‌ شمال و دیگر پروژه های مهم ازاین قبیل را نمی بیند که این روزها خود را حامی طبیعت می داند؟؟ امارهای غلط و نیت های شومی که عده ای در پس این‌ماجرا دارند چه دلایلی می تواند داشته باشد؟
راههای ارتباطی یکی از مولفه های مهم واساسی پیشرفت بخصوص درشهرهای توریستی وگردشگر پذیر است همگان هم از زیرساخت های گردشگری و داشتن این زیر ساخت ها ایراد گرفته و سالانه و به ویژه درایامی که گردشگران چه درایام نوروز وچه دیگر فصل ها مسیر خود را ازجنوب وجنوب غرب و یا ازاستاهای اصفهان و هرمزگان و یزدو... به شهرسی سخت جهت بهره مندی ازطبیعت بکرکیلومترهاطی  می کنند با جاده های پرپیچ وخم مواجهند واغلب اولویت مهم منطقه را  داشتن  زیر ساخت های فوق وحق طبیعی می دانند.. امروزه شهرستان دنا وشهر سی سخت که به قاطعیت می توان ازآن به عنوان بکرترین منطقه جنوب کشور یاد کرد ازداشتن زیر ساخت هایی که اشاره شد محروم‌است.. یکی از دلایلی که دیروز وامروز بر ضرورت اطلاح و و تعریض جاده های‌ارتباطی یاد می‌کنیم سوای ازمسافران وگردشگران فقدان بیمارستانی است که سالهاست کلنگ‌آن برزمین‌زده شده ومغفول واقع گردیده است.سالانه آمار بسیار زیادی ازبیماران که چاره ای هم جز انتقال به مراکز درمانی و بیمارستان های مرکز استان ندارنددر نیمه راهی که میتوانست پیش تر اصلاح شود جان خود را ازدست می دهند .. دلایل آیا سیاسی بوده یا چیز دیگری حقیر گذر می کنم و‌به متن یکی از دوستان که در سایت ها درج گردیده اشاره ای هرچندمختصری می کنیم...جناب اقای مرادی حضرتعالی با وجود زندگی‌درمرکز استان بعید می دانم ازمشکلات شهرکناردست خود اطلاع داشته باشین یا هم‌مطلع هستید و قلمتان سمت وسوی دیگری را هدف گرفته است .. سوالی که حقیر و دیگران‌هم دراظهارنظرهای خود قید کردند:
آیا جان صدها انسان مهم تراست یا جان چندین درخت؟؟ همان گونه که درختان حتما جایگاهی ویژه دارند جان انسان هاهم صد البته مهمتر بوده وهست .. حساسیت های شما وهم کیشان حضرتعالی چرا در دیگر پروژه های کشوری و استانی‌ مشابه مطرح نگردیده وامروزه این حساسیت ها دوچندان شده است؟؟؟ حفظ جنگل ها ومراتع که سرمایه طبیعی هرکشوری است برکسی پوشیده نبوده ونیست ،باوجود اتفاق های  ناگوارازطرفی هم بر عملکرد مسئولین‌ دراین خصوص که حق طبیعی خودرا داشتن مسیر هایی بامعارض حداقلی می دانیم  دادها وفریادمان بلند است ...چاره چیست.؟روزانه وسالانه طبق آمار قطع درختانی که توسط بعضی ازروستانشین ها ودیگر افراد جهت تهیه ذغال تهیه می گردد آماری چندین برابر قطع درختانی است که درحاشیه جاده ها قطع می شود آیا مرثیه ها آن روز هم سروده شد که امروزه برای پیشرفت و توسعه یک شهرتوریستی آن همه حساسیت به خرج می دهیم؟؟ درمصاحبه های اواخرتیرماه مسئولین محترم اداره کل راه وترابری و منابع طبیعی استان بر ضرورت چهارخطه کردن این مسیرباتوجه به نیازوضرورت  وداشتن مجوزهای لازم‌ اشاره  ودرهمان مصاحبه ها جبران های خسارت های ناشی ازاین پروژه راهم‌ذکر فرمودند.
جاده ها ومسیرهای ارتباطی از مولفه های مهم توسعه پایدارهستندو رشد اقتصادی واشتغالی که امروزه درکشور ما وبه ویژه شهر توریستی سی سخت نیازمند آن است. مسلما با پیشرفت وترقی یک‌شهر استان ما ازآن بهره خواهد بردنه تنها یک شهرخاص ..امید به آن است که همگان به جای پرداخت وآمارهای غلط به فردای بهتراین دیارهم توجهی هرچنداندک داشته باشند...

آبادانی ایران ارزوی هرایرانی
سجادحسینی سی سخت
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1