تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۴۱۲۹۷۶
موافقت با تصویب طرح شفافیت آرا با تاخیر دوساله؛

استراتژی فریب برای کاسبی در انتخابات

خ راستین
۹
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
استراتژی فریب برای کاسبی در انتخابات
کبنا ؛
به نظر می رسد موافقت امروزِ برخی نمایندگان با شفافیت آرا، با تاخیر دوساله، یک استراتژی فریب برای کاسبی در انتخابات است.
مردم فریب نخورید!
مجلس شورای اسلامی، نهاد ناظر بر سایر دستگاه هاست که موظف بر حسن اجرای قوانین و حرکت صحیح کشور در مسیر اسلامی و مطلوب مردم است.
اگر نمایندگان مجلس به این رسالت نظارتی خود عمل نکنند، قانون گریزی در سایر دستگاه ها و نهادها و ایجاد هرج و مرج مدیریتی در کشور، امر دور از انتظاری نخواهد بود و اثرات سوء آن گریبان گیر ملت خواهد شد (معضلی که متاسفانه می‌توان گفت امروزه در موارد زیادی شاهد آن هستیم).
مجلس شورای اسلامی نیز همانند سایر دستگاه ها نیازمند رصد و نظارت است که بیش از هر دستگاه دیگری اولویت دارد. این مهم نیازمند " شفاف شدن سازوکار های مجلس " است که شفافیت آرا مهمترین شاخص آن است.
از آذر ماه ۹۶ تا کنون حدود دوسال است که پرونده شفافیت آرا در مجلس باز است و از فرط بی توجهی تعداد کثیری از نمایندگان، به این حقّ غیر قابل انکار مردم، متاسفانه تا چندی پیش درحال خاک خوردن بود! ولی به ناگه شاهد رشد آسانسوریِ رای های موافقِ شفافیت آرا، توسط نمایندگان محترم شدیم و نکته قابل تاملش، موافقتِ مخالفان سابق این طرح است که تعجب برانگیز و البته مشکوک است!
اگر این به ظاهر دلسوزانِ مردم و نظام، زودتر به این نتیجه می رسیدند که باید به این حقّ مردم احترام بگذارند و رای خود را شفاف کنند، به طور مثال، امروز مردم نمایندگانی که به تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام (در واقع پَرجام) رای مثبت دادند و موجب خدشه دار شدن عزت ملی و عقبگرد تحریم ها و دوچندان شدن مشکلات اقتصادی و... شدند و در آخر هم برای این تصمیم اشتباه از رهبری مایه گذاشتند، را شناسایی می کردند و در انتخابات اسفند ۹۸ مجددا فریب آنها را نمی‌خوردند؛ و نمایندگانی که انگشت آنها تا دکمه ثبت رای، کمتر از یک وجب فاصله دارد و علی رغم حضور در صحن علنی، زحمت فشار دادن دکمه و حتی دادن رای ممتنع را به خود نمی دهند برای مردم شناخته می شدند؛ و عجیب تر از آن، نمایندگانی که حاضر بودند با رای دادن به FATF ننگین، امور مالی کشور و اطلاعات سری را برای دشمن شفاف کنند ولی رای شان را برای مردمِ خودشان شفاف نکنند را می شناختند!
دادن رای مثبتِ سه نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس که تقریبا نقشی شبیه مثلث برمودا را در استان دارند و با افزایش نگران کننده آمار اعتیاد، طلاق، بیکاری، کاهش امید به زندگی، محرومیتِ ۴۰ ساله در عین منابع زیرزمینی فراوان و ظرفیتها و ثروث هنگفت، شباهت یاسوج به عنوان مرکز استان به یک دهستان (در مقایسه با شهر های دیگر) ، تشدید فرهنگ مذموم طایفه گرایی در استان با استخدام های فله‌ای_فامیلی، تقسیم ناعادلانه بودجه در استان، مسلط کردن کارکنان غیر بومی بر چاه های نفت گچساران علی رغم وجود تعداد کثیری جوانِ هم استانیِ فارغ التحصیلِ دانشکده نفت و گاز، دخالت کردن غیر قانونی (این سه به ظاهر ناظرِ قانون) در عزل و نصب های مدیران استانی با هدف جبهه‌بندی‌های سیاسی و جمع کردن رای و... مردم، قربانیانِ چاله‌ی سیاه این مثلث (برمودا) هستند.
امید است مردم فهیم استان فریب این دست اقداماتِ دمِ انتخاباتی نمایندگان را نخورند و شخص اصلح و دلسوز حقیقی انقلاب و مردم را  انتخاب کنند و اجازه ندهند فهم و تحلیل سیاسی_اجتماعیِ مردم و دانشجویان را با شرکت در مراسمات فاتحه‌خوانی، آسفالت کردن خیابان‌ها با قیر دولت، حمل کامیون‌های برنج و روغن در روزهای منتهی به انتخابات به قسمت های مختلف استان، دعوت دانشجویان به صرف شام، دادن کارت شارژ در خوابگاه های دانشجویی و انداختن در حیات منازل و... تحت الشعاع قرار دهند!

خ . راستین
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Russian Federation
نگارنده محترمه.مشکلات ومعضلات همیشه بوده وهست.
اما این تحلیل شما ضمن اشاره به حقایق موجود جامعه که از بدو تاسیس مجلس بوده وهست بیشتر ذهن را به سمت انتخابات وتخریب نمایندگان فعلی وکمک به کاندیدای احتمالی سوق می دهد.الان تفسیر شما عمل نمایندگان را فریب تلقی میکند چنانچه منفی بود هم انها را به تضییع حقوق موکلان وعدم شفافیت متهم میکردین کما اینکه تریبون دارهایتان این کار را کردند .پس همانطور که فرمودید من هم میگوییم مردم فریب نخورید که اینگونه صحبتها توسط تریبون داران وقلم بدستان جناح خاص نه از سر دلسوزی برای شماست بلکه زمینه سازی برای تخریب نمایندگان وکاسبی رای برای کاندیدای استخاره ای وصاحب تکلیف است
Iran, Islamic Republic of
اگر مخالف باشند میگویید مافیا دارند اکررای دهند میگویید برای فریب مردم در انتخابات است واقعا عده ای کاسبکار وبه درو از منطق دور هن جنع شدند وعلیه دیکران توطئه چینی میکنند
Iran, Islamic Republic of
توطئه چینی؟!
خوابید یا خودتونو به خواب زدید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
باید با یک چنین حرکت ها و جنبش هایی به مسئولین فهموند که مردم بیدارند و هر کاری که خواستن نمیتونند انجام بدن....
Romania
پارسال اواسط مهر بود که به همراه سی چهل دانشجو از دانشگاه های یاسوج به دفتر آقای زارع رفتیم تا خیلی محترمانه شفافیت آرا رو از ایشون مطالبه کنیم. ولی لحظه ای که مارو دیدند//جالبش این بود که مسئول دفتر آقای زارع می گفت اینجا جای مطالبات مردمی هست نه دانشجویی!!!!! آخه مگه دانشجو رو از مردم جدا می دونن؟؟؟؟ ما در واقع نماینده ی خانواده هامون هم بودیم. حالا که نزدیک انتخابات شده و ایشون اینطور ضرب الاجلی موافق طرح شفافیت شدند واقعا این حس رای رو بهمون داد. خدا بخیر کنه
Iran, Islamic Republic of
احسنت ، خداقوت
عالی بود..
Iran, Islamic Republic of
اگر که با چنین حرکت ها و جنبش هایی بتونید شفاف سازی کنید و مردم را با واقعیت مواجه کنید
Iran, Islamic Republic of
اگر که با چنین حرکت ها و جنبش هایی بتونید شفاف سازی کنید و مردم را با واقعیت مواجه کنید
ثنا
Iran, Islamic Republic of
اگر با چنین حرکت ها و جنبش هایی مردم را به حق خودشون برسونید و به مسئولین برسونید که مردم بیدارند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1