کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به حوزه سیاسی کهگیلویه و بویراحمد؛

معاون سیاسی کهگیلویه و بویراحمد تغییرات را از مدیران کل حوزه خود شروع کند

28 شهريور 1398 ساعت 12:19

 حال در چنین شرایطی انتظار از احد جمالی و در سطحی بالاتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اصلاح و تغییرات اساسی در این حوزه کاملاً احساس می‌شود.


یکی از تصمیمات صحیح و قاطع کلانتری تغییر در حساس‌ترین معاونت استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود که از مطالبات مهم افکار عمومی و سیاسیون استان بود که با ضعف استاندار پیشین بر زمین ماند اما کلانتری با شناسایی این ضعف جدی اقدام به جراحی آن نمود.
این حرکت اگر چه با مقاومت و فشار زیادی از ناحیه نمایندگان مجلس و برخی دیگر روبر شد اما با پافشاری و پیگری کلانتری، احد جمالی رسماً به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار کار خود را آغاز نمود.
علاوه بر اینکه جمالی باید پاسخگوی کم کاری‌ها و کمبودهای دو سال گذشته باشد زمستان امسال انتخابات مجلس را پیش رو دارد که حساسیت‌های کاری این حوزه، پرتلاطم و بسیار جدی است.
معاونت سیاستی استانداری یک حوزه اجرایی و ستادی عریض و طویل است که با سایر حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و دانشگاهی ارتباط مستقیم و هم پوشانی دارد.
 نگاهی اجمالی به هر کدام از این بخش‌ها به خوبی نمایان می‌سازد که در وضعیت مناسبی قرار ندارند و روزانه شاهد بحران‌های فزاینده ای در بخش‌های مختلف هستیم.
برای نمونه در مهم‌ترین حوزه ستادی در این معاونت یعنی حوزه سیاسی و انتخابات در دو سال گذشته شاهد تولید حاشیه‌های کاری و سیاسی زیادی بودیم. در جایی که باید منشا همدلی نیروهای حامی دولت و موتور محرک برای فعالیت سیاسی و دانشجویی باشد آنچه که نمایان بود، ایجاد برخی روابط محفلی و تلاش برای پل زدن دوستی و آشنایی‌های شخصی بود و که منتج به وضعیتی گردبده که استان امروز به آن مبتلاست آن ایجاد و تعمیق بی اعتمادی و عداوت در میان گروه‌ها و نیروهای سیاسی حتی حامیان دولت بیداد می‌کند.
حوزه کاری علی پرواز نقش مهمی در روند برگزاری انتخابات دارد ولی پرواز در دور قبل در کهگیلویه نشان داد که برای این عرصه کمترین آمادگی را ندارد و نه تنها نمی‌تواند از ایجاد بحرانی پیشگیری کند یا آن را مدیریت کند که در تشدید بحران میان نیروهای اصلاح طلب در کهگیلویه نقش بازی کرد.
وضعیت حوزه اجتماعی به مراتب از حوزه سیاسی و انتخاباتی حادتر است، آقای میرمحمدی شش سال تمام است در یک جای راحت جا خوش کرده است و با آمد و رفت با همان خودروی استانداری و حضور در برخی جلسات قانع است. بحران فزاینده خودکشی، به همراه تعطیلی و بی عملی مطلق دستگاه‌های اجتماعی از جمله سازمان بهزیستی استان از نتایج مدیریت پر هزینه میرمحمدی در این بخش است.
میرمحمدی نیز نه تنها تاکنون تلاشی برای بهبود این وضعیت نداشته است که در بیشتر موارد و عمر کاری خود دنبال رایزنی برای جلوس بر صندلی مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.
وضعیت دستگاه‌های فرهنگی به عنوان دستگاه‌های تحت نظارت معاونت سیاسی و امنیتی نیز وضعیت نگران کننده ای است. تعطیلی اقل اصطلاحی است که برای این دستگاه‌ها به ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان به کار برد. هنرمندان به حال خود رها شده‌اند و استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتخاب یک مدیرکل نیز عاجز هستند.
اگر بخواهیم بقیه موارد را بررسی کنیم شرایط بهتری نخواهیم دید و بخشی از این وضعیت نتیجه انفعال محض معاون سیاسی و امنیتی قبلی بوده است.
 همه این موارد منهای برخی فرمانداری‌ها از جمله فرمانداری چرام است که نه تنها پیشرفتی نداشته‌اند که به روزمرگی و انفعال کامل خو گرفته‌اند.
 حال در چنین شرایطی انتظار از احد جمالی و در سطحی بالاتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اصلاح و تغییرات اساسی در این حوزه کاملاً احساس می‌شود.
 هر چند هر تغییری یقیناً با فشارهای زیادی مواجه خواهد شد ولی استاندار اگر می‌خواهد راه احمدی را نرود باید هر چه سریع‌تر اقدام نماید.
 ------------------------------------
محمد رحیم پور
-------------------------------------
کبنانیوز؛ این مطلب دو روز پیش برای این سایت خبری ارسال شده است.


کد مطلب: 412881

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/412881/معاون-سیاسی-کهگیلویه-بویراحمد-تغییرات-مدیران-کل-حوزه-خود-شروع-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1