تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۴۴
کد مطلب : ۴۱۲۶۶۷
یادداشت / علی محمدی

هدایت خواه می‌آید یا نمی‌آید؟!

علی محمدی
۴۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
هدایت خواه می‌آید یا نمی‌آید؟!
کبنا ؛متن ارسالی؛ هر آنچه از چندین دور تا کنون بنای هر تحلیلی است حضور یا عدم حضور ستار هدایت خواه نماینده ادوار هفتم و هشتم مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی است، برسی مسیر انتخابات به عقیده برخی از تحلیل گران سیاسی در انتخابات آتی چگونگی و تصمیم یک سر انتخابات یعنی اصولگرایان است.
هدایت خواه بعد از دو دور نمایندگی با کلی فراز و نشیب در ساحت سیاست باقی ماند و ایستاد تا دوباره به صندلی سبز مجلس تکیه زند ولی با نه گفتن از مردم بویراحمد و دنا  در انتخابات‌های ۹۰ و ۹۴ بعنوان کاندیدای اصولگرایان از راه بهارستان باز ماند و جریان اصولگرایی دو دور متوالی بوسیله‌ی هدایت خواه شکست را پذیرفت.
وی  همچون سابق بعد از انتخابات بعنوان یک فعال فرهنگی به مسائل فرهنگی ادامه داد، و تا چند مدت قبل از ورود به مسائل سیاسی در حد توان اجتناب می‌کرد، هر چند که ایشان در جریان اصولگرایی بعنوان رهبر نسبت به تصمیم گیری‌ها و پروگرام ها حرف آخر را می‌زد و روند و اجرای برنامه‌های سیاسی این مجموعه با اراده ایشان شکل می‌گرفت.
ولی داستان اصولگراها بعد از انتخابات ۹۴ حکایتی دیگر را پیش کشید و رهاورد فصل تازه‌ای با حضور مهدی روشنفکر بعنوان یک سَر دیگر اصولگرایان در دیگِ  انتخابات مجلس بود ، آن رویدادهای که موجب شد طرفداران این جریان قسمتی به تفکر و قسمتی به روابط ایلی و عشیره‌ای رأی دهند و با این نگرش دوسویه شکاف عمیقی  در بدنه این جریان اصیل با تعدد کاندیدا از ۹۴ تا به امروز شکل گیرد و جریانی که همیشه مقید و پایبند به اصل تفکر و تمکین به خرد جمعی و تبعیت از یک کاندیدا بود امروز با سلطه جویی مجبور به داشتن چند کاندیدا باشد.
هدایت خواه که بارهای بار گفته بود، که تمایلی به حضور در انتخابات ندارد ولی در اجرای دستورالعمل‌های که برای تداوم و پیوستگی این جریان فکری با همکاری بزرگان این مجموعه برای تحول و تغییر حاضر به حضور شخصی دیگر بر مسند کاندیداتوری می‌باشد تا راه ۱۶ ساله با تجدید نظری بر پیکره‌ی این جریان نفس تازه‌ای به دمد.
هدایت خواه همراه با بزرگان این جریان بارهای بار از مهدی روشنفکر  درخواست کردند، که برای پایان دادن به اختلاف‌ها و ایجاد یک فضای پیوسته و متحد تابع نظر جمع باشد و به تفکر این جریان نسبت به رأی بزرگان رضایت داشته باشد، ولی ایشان قانع نشد و خود را یک جریان و یک قطب از انتخابات تلقی می‌کرد تا آنجایی که جریان پشت سر هدایت خواه هم قادر به متقاعد کردن روشنفکر نشد و در آخر در یک جلسه هم اندیشی با برخورد و تنش میان حامیان هدایت خواه و لیدرهای روشنفکر شکاف اختلافی به کف جریان سرایت کرد و هدایت خواه، روشنفکر را جدا از جریان اصولگرای دانست و اعلام نمود، کریم فرخیانی گزینه‌ی کاندیداتوری در انتخابات پیش رو خواهد بود نه شخص دیگری.
کریم فرخیانی رسماً کاندیدای انتخابات آینده از سوی اصولگرایان معرفی شد و در یک جلسه هم اندیشی ایشان را جهت شناخت به بدنه جریان معارفه نمودند، تا انشقاق مابین هدایت خواهی ها و روشنفکری‌ها دلیل بر عدم حمایت از روشنفکر از سوی اصولگرایان شود، هر چند که بنظر می‌رسید، که اعلام کاندیداتوری کریم فرخیانی از سوی ستار هدایت خواه یک تاکتیک سیاسی می‌باشد تا یک دگردیسی جریانی، ولی معرفی فرخیانی به دلیل نبود شناخت کافی مجموعه از او و گمنامی در ساحت سیاست باعث شد تا ساختار سیاسی این جریان در پریشانی و نبود تمرکز پراکنده شوند و اجماع روی فرخیانی شکل نگیرد.
هر چند که آشنایی جریان با فرخیانی از سوی هدایت خواه شکل گرفت، ولی باز هم نبود آگاهی از این شخصیت و ناآشنایی بدنه جریان با ایشان با بی رغبی و بی میلی  سبب شد تا دفاعی از سوی حامیان این جریان  به وی بوجود نیاید و از پیش نخبگان فکری این جریان هدایت خواه را باخته‌ی این انتخاب بدانند و این هم دلیلی واثقی بود که کریم فرخیانی آینده کاندیداتوری خود را تخمین بزند و حضور خود را از پیش شکست خورده بداند هر چند که خواسته‌ی خود هدایت خواه بود، ولی روی نیاوردن ایشان به مباحث و مسائل سیاسی انتخابات باعث می‌شد تا بازی باخته شروع نشود و اصولگرایان باز هم روی یک پاشنه بچرخند.
هر چند که ستار هدایت خواه در اظهارات واپسین خود بیان کرده بود که رغبتی برای حضور در انتخابات ندارم و در انتخابات پیشین هم با اصرار و پافشاری جمع کثیری از بزرگان و نخبگان سیاسی وارد انتخابات شدم ولی حال در این فضای که فرخیانی تمایلی به حضور در کارزار انتخاباتی از خود نشان نمی‌دهد، عده‌ای به بازگشت ستار هدایت خواه به ماراتن ۹۸ اطمینان دارند و باور دارند که حضور هدایت خواه در این دور همچون دور قبل غیر منتظره شکل خواهد گرفت.
ولی انتخابات ۹۸ در قیاس با انتخابات ۹۴ برای هدایت خواه به گونه‌ای دگر است و وجه شمایلی به ۹۴ ندارد، در این بازه زمانی که هدایت خواه، فرخیانی را معرفی نمود بخش قابل توجهی از نیروهای فکری از مرید بودن در این جریان امتناع کردند و خلاف نظر هدایت خواه از حمایت از فرخیانی سر باز زدند و به دیگر گروها پیوستند، هر چند که جریان اصولگرایی در چند دستگی و اختلاف بی حدی همراه شده بود و آنطرف هم تاکید شخص هدایت خواه بر عدم حضور وی در انتخابات آتی همه و همه علل و عواملی را تشکیل داد تا باعث  شود  درهم رفتگی‌های که در ساختار این جریان پدید آمده و استخوان شکسته این جریان  در رقابت آینده  ظاهر شود و انتخابات ۹۰ دوباره برای هدایت خواه اتفاق بیفتد.
--------------------------------
علی محمدی
-------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روشنفکران برنامه های خود را بر اساس امدن هدایتخواه و باقر موسوی تنظیم میککند و امدن و نیامدن کسی خللی در مسیر ندای وحدت ایجاد نمیکند.
یامهدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ستارهدایتخواه با ابروی فرخیانی بازی کرد
نصیری
Iran, Islamic Republic of
دور ور هدایتخواه خالی شده جریان مثل قبل منسجم نیس بعد از معرفی فرخیانی عده زیادی از اصولگرایان به روشنفکر پیوستن.قطعا شرایط از دوره قبل برای هدایتخواه بدتر شده
Iran, Islamic Republic of
رای ما روشنفکر
وحید از مارگون
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج مهدس روشنفکر باامید خدا بیش ۲۰ هزار رای اختلاف برنده انتخابات هست آقای دکتر هدایتخواه دیگه بیشتراز این خودشو خراب نمیکنه و قول داده پسر خوبی باشه بیاد پشت سر دکتر روشنفکر
منتالب
Iran, Islamic Republic of
با یه استخاره همه چی مشخص میشه.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این موضوع باعث شد تا اصولگراها بیشتر راغب به اومدن هدایت خواه باشن. تحلیلهای ابکی نکنید.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کسانی که مدعی اصولگرایی بودن دکتر هدایتخواه را وادار به انتخاباقای فرخیانی کردند الان همون افراد از حمایت ایشان سر باز زدند. این افراد دنبال زمین زدن استاد فرزانه بودن که با این نقشه شوم به هدفشون رسیدن. و استاد را تنها گذاشتن هرچند استاد بیدی نیس که با این بادا بلرزد .
Iran, Islamic Republic of
اخرش هدایت خواه می اید انتخابات ۹۸ با حضور ایشان ببینیم اخرش چه می شود
باقری
Iran, Islamic Republic of
با شرایط فعلی روشنفکر پیروز قطعی انتخابات خواهد بود
جواد فرخی
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم هیچ وقت خیانت هدایتخواه و دوستانش را به فرخیانی فراموش نخواهیم کرد دکتر فرخیانی را وارد گود کردن و اورا تنها گذاشتن کم کم دارم به یقین میرسم روشنفکر حق داشت شرایط شمارا نپذیرد .شما عهد و پیمونی نیاریت
Iran, Islamic Republic of
معلومه این اسم مستعار علی محمدی فقط برای تخریب از روی ترس این مطلب را نوشته. خودتون میدونین هدایت خواه باید این دفعه دیگه تقلبی نخواهد شد قطعا رای اول خواهد بود.
جوان امروز
Iran, Islamic Republic of
آقای هدایتخواه باید میدانست که نمیتواند محوریت جریان باشد چون ایشون با کار تشکیلاتی آشنایی ندارن و در عمل هم مشخص شد دافعه ایشون بیشتر از جاذبه این چهره تازه وارد به عرصه سیاست هست!
هر حرکتی از سوی ایشون کار رو بدتر خواهد کرد و امید هست که سکوت اختیار کنن و منتظر نسشته و البته در تصمیم جدید هم کیشان خود رو حمایت کنن و بی تفاوت نباشن.
توصیه بنده هم اینه که هوس کاندیداتوری به سرشون نزنه!چرا که با این کار پایان عمر سیاسی خود را مهر و موم خواهد کرد.
معرفی آقای دکتر اردوان مسعودی به عنوان کاندید واحد جریان میتواند نفس تازه ای به جریان بدهند و به سرعت فرصت از دست رفته را جبران کنن.
این یک هشدار به جریان اصولگرایی هست که به خود آمده و سریعا تجدید نظر کرده و رای ثابت این جریان بخصوص جوانان رو فدای بی تدبیری خود نکنند
Iran, Islamic Republic of
خودش هم نمیدونه چی نوشته
ابن چیزا رو که یه بچه ابتدایی هم میدونه
از روزی که هدایت خواه نماینده شد ، جربان اصولگرایی نابود شد و انشقاق ها شروع شد تا قبل از ان افرادی مثل حاج دهراب پور واقعا انسجام بخش بودند
حسن
Iran, Islamic Republic of
تنها ناجی این کشتی به گل نشسته فقط خود دکتر میباشد و بس، هر گزینه دیگری باعث شکست مفتضحانه دیگری است و حجی زراعی را بر سر این شهرستان علم خواهد کرد و به..وووو... دچار خواهیم شد .
رضوی
Iran, Islamic Republic of
بیاید حتما بیایدکه فرصت بسیار مناسبی است، آرای روشنفکر در این دور قطعا کمتر خواهدبود ودم خروس اصلاح طلبان و نماینده فعلی برای همه نمایان شد وهمه پشیمانند از این که چرا رای به دکتر هدایت خواه ندادندتا این همه سواستفاده از موقعیت و اشتغال فامیلی و سیاسی .....و... نمیشد.
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
هرکه تصمیم خودشو گرفته وقولشو داده خیلی از اصولگراها به روشنفکر وخیلی هم به زارع پیوستند .مردم دیگه هرکه بری خودش من هستند دیگه گذشت که یه بازنشسته که ۵۰رای هم ندارند مثل خلقی پور.شجاعیان.دانشی.پناهی دوباره بدتر ازهمه علی ضامن پیشرو ومختار اندرخوربروید ازشون بپرسید چند رای دارید برای اصولگرایی تصمیم بگیرند.حداقل دهرابپور.خرامین.حسینی.ایناییکه بنیانگدار اصولگرایی هستند تصمیم بگیرند مردم قبولشون دارند.هدایتخواه دیگه تموم شد
ملا زمون
Iran, Islamic Republic of
بازی بیام نیام حدایط خاح مثل بگم بگم احمدی نژاد است
مردم از این بازی فریب خسته شدند
خروجی انتخابات ۹۸ کسی غیر ستار هدایت خواه
جواد
Iran, Islamic Republic of
من همراه با خانواده ام چهار بار با آقای هدایت خواه بودیم دیگر به هیچ وجه ایشان را حمایت نمی کنیم چونکه از طرف ایشان ضربه خورده ایم و نابود شدیم
فرد عاقل دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود.
محمد تقوی
Iran, Islamic Republic of
جریان مردمی ندای وحدت پیروز انتخابات پیشه روست یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
ک یو ایگو چه
Iran, Islamic Republic of
مافقط وفقط به دکترهدایت خواه رای می دهیم درصورتی که هم نیادخداوکیلی مهرتوشناسنامه های خودوبستگانمان نمی زنیم
Iran, Islamic Republic of
اخییی
محمد
Iran, Islamic Republic of
ما روشنفکران ،معادلاتمون رو با امدن هدایتخواه ساختیم.وقطعا باردیگر شکست را بر او تحمیل خواهیم کرد.
امید
Iran, Islamic Republic of
بهتون قول میدم در صورتی ک زاررع هدایت خواه روشنفکر و بهرامی باشن نتیجه همون نتیجه دور قبل میشه اما اگه هدایت خواه نباشه رقابت بین زارع و روشنفکر هست و نهایتا زارع برنده انتخابات هست
افتاب
Iran, Islamic Republic of
اگه دکتر هدایت نیاد ،کار اصول گرا ،یا بویراحمد تمامه ،
واقع بین- سیسخت
United States
مردانی مثل استاد هدایتخواه راباید بیشتر بشناسیم چرا که او تجلی راز ماندگاری و جاودانگی است. او متواضع، پرکار، مردم دوست و طرفدار واقعی جوانان است، اهل دروغ و ریا نیست دننبال این نیست که از کسی سوء استفاده کند و یا با آبروی کسی بازی کند، بیائم یکبار هم که شده دور کنیم از خودمان ناخواستنها را و احترام بگذاریم به فرزندان خوب و شایسته استانمان وشایستگان خود را تخریب نکنیم و ارج نهیم و آنان را عزیز بداریم، آرزوی توفیق داریم برای همگان بویژه این انسان متواضع، پرکار و مردم دوست و صادق
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
Iran, Islamic Republic of
یامهدی
امید
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه فقط برا مسجدومصلی خوبه کاش سنگر مصلی را ول نمیکرد برا سنگر بهارستان ادم نماینده بودن نیست کسانی هم دور وبرشن که هیچ مقبولیتی ندارند مثل فضیلت دلباز پیوند و....
تامرادی
Sweden
ای کاش یه بار دیگه هدایت خواه بیاید تا نشون تیرتاجی ها بدیم چطوری میبریمش مجلس .حیف که روشنفکر توان نمایندا بودن و تهران دفتنو نداره حییییفففف
رضا
Romania
ایشون عمدا دارن دکتر هدایت خواه رو وارد گود طایفه گرایی میکنن.برادر دکتر مبرا هستن از این مسائل.
رضایی به
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت نویسنده محترم .دونکته را یاداور میشم اول اینکه اقای هدایت خواه خواهد اومد.دوم اینکه این امدن به معنای اثبات حقایت روشنفکراست که این جماعت وفا به عهدنداران که اگه داشتن کمتراز2ماه اقای فرخیانی زمین گیرنمیکردن.به همین خاطر به شخصه به این نتیجه رسیدم که دکتر روشنفکر چرا اجماع این افراد قبول نداشت .نکته مهم تر ازهم پاشیدن اصول گرایان هست که به یقین رسیدن که حق با دکتر روشنفکر .نگاه کنید الان حاج دهراپور کدام سمت اندارخور کدام سمت حقیقت کدام سمت حاج چراغسحر کدام سمت آذربوم کدام سمت عبدکریم پاراد کدام سمت مسعودحسینی کدام سمت ......اقای هدایت خواه اینها همه دوره قبل همراهت بودن شکست خوردی حالا اینا همه طرفه حقانیت نه شکستن عهدشما وبردن ابروی اقای فرخیانی
Iran, Islamic Republic of
بااحترامی که برای اقای روشنفکرداریم ولی به دردنماینده نمی خوردحتی مشاورنش هم دارند. بهش خط میدهند چون اقای روشنفکرحداکثررای بیست وهشت هزاررای بیشتر نمی اورد پس باابروش لطفابازی نکنید
Iran, Islamic Republic of
باز هم اراجیف دور قبل
محمد
Iran, Islamic Republic of
کسی که فکر میکند هدایتخواه نمیاد ذره ای الفبای سیاسی نمیداند .حتما میاد منتها باید اول رقبای اصولگرایش را اچمز کند
ملا محمد
Iran, Islamic Republic of
مردم فقط مانند طرفداران پرسپولیس و استقلال اند فقط از روی ظاهر و تعصب رای میدهند خدایی زارع کار مفیدی کرد داخل شهر فقط یک کارخانه آرد و سیمان هست که هر کس می آید می گوید من آن را بنا کردم
باوی
Romania
یه توصیه به همه شما دوستان بویراحمدی دارم من با اینکه باشتی ام اما به عنوان یه اصولگرا همیشه اقای هدایتخواه رو دوست دارم و بهشون افتخار میکنم ایشون یکی از مغزهای متفکر استان هستند پس عزیزان سعی کنید قدرشو بیشتر بدونید اگه هم عقیده باهاشون نیستین باشه نباشین اما حداقل تو کامنتاتون بهشون توهین نکنید ایشون انسان شریف و محترمی هستند و سعی کنیم همگی احترامشون رو داشته باشیم
باوی
Romania
یه توصیه به همه شما دوستان بویراحمدی دارم من با اینکه باشتی ام اما به عنوان یه اصولگرا همیشه اقای هدایتخواه رو دوست دارم و بهشون افتخار میکنم ایشون یکی از مغزهای متفکر استان هستند پس عزیزان سعی کنید قدرشو بیشتر بدونید اگه هم عقیده باهاشون نیستین باشه نباشین اما حداقل تو کامنتاتون بهشون توهین نکنید ایشون انسان شریف و محترمی هستند و سعی کنیم همگی احترامشون رو د%D
انصاری
Iran, Islamic Republic of
بله در این که اجماع خیلی سخته بین اصولگرایان ولی تنها کاری که همگی باید به کمک دکتر هدایت خواه انجام بدیم آینه که جلو تقلب در انتخابات از ناحیه طیف رقیب که پولهای زیادی هم دارند را بگیریم
امیرظهوریان
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه می خواهدمانند/عمل کند ولی خودش از ا// کور خوانده مهره ی سوخته اصولگرایان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1