تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۱۲۵۶۰

از فرات کربلا تا اروند آریا

ابوالحسن غلامی
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
از فرات کربلا  تا اروند آریا
کبنا ؛
وقتی حدودهزاروچهارصدسال پیش کاروان علمداران انسانیت و آزادگی درکربلا مستقر شدند انسانهای بی نظیری همانند حسین ابن علی ع،عباس ابن علی،علی اکبر،قاسم ابن الحسن،زینب کبری و نفرات دیگری بودند که هرکدام می توانست دنیایی را تحت تاثیرنگاه وکلام خودقراردهندآنچنانکه نقل میشود هرآن آقاامام حسین یا سقای نینوا روبروی انبوه مخالفین قرارمیگرفتن،سران دشمنان ازترس جذبه این بزرگان علم وادب تلاش میکردن که زیردستان خودرا ازدیدن چهره و شنیدن کلام این بزرگان محروم کنند واز سوی دیگر ابزارهای فریب مشتمل بر مقام،ثروت وشهوت  بود و مسیر نزدیک شدن به آنها خلاصه میشد دربرقراری ارتباط مستقیم بااین ابزارها .
اما پس از قرنها نسلی آریائی ازایران درزمانی که هزاران ابزار برای فریب هرانسانی  وجود داشت و بزرگانی همانند ستارگان دشت کربلا هم نبودند که جذب نگاه وکلام آنان شوند و فقط چشم ودل راسپرده بودند به پیر خردمندجماران وشاگردانی همچون باکری،همت،بابایی،چمران،زین الدین،کاوه،برونسی ،کاظمی،دوران و....لیکن حماسه هایی آفریدند که میتوان ادعا کرد دهها عاشورا را خلق کردند و من معتقدم برخی از شهدای ما بالاتراز برخی شهدای کربلا در جوار آقا حسین ابن علی پیشی خواهندگرفت ومزار شهدای ما درآینده نه چندان دور شلوغ ترین امام زاده های ایران خواهندشد.
عصرروزچهارم دیماه سال هزاروسیصدوشصت وپنج هجری شمسی من هم شاهد خداحافظی تاریخی این ایرانیان عاشورایی بودم وشب هنگام پشت سر این غواصان مهمان امواج اروند شدیم وهرگز دست تکان دادنهای برخی از این زیبارویان را فراموش نخواهم کرد و نگاهشان را درنگاهمان برای همیشه خواهیم دوخت.
به یاددوستان شهیدم درهمان روزوشب،ستارگان آسمان گچساران وباشت،شهیدان:یدالله فاطمی،کریم محمدپور،ابراهیم خالقی،فیضل الله درخوش،مختاردارخال،علی حسن ظفری،فریدون بوذرجمهری و غلامعباس شاکری

ششم محرم نودوهشت
ابوالحسن غلامی
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1