تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۱۲۴۷۵
یادداشت؛

اقدام به جای«نگین تاجی» در ابطال عقد دختر 9 ساله بهمئی

سید محسن عبدالله پور
۱
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اقدام به جای«نگین تاجی» در ابطال عقد دختر 9 ساله بهمئی
کبنا ؛سید محسن عبدالله پور یکی از مخاطبان کبنا نیوز با ارسال متنی از رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به جهت ابطال عقد دختر 11 ساله بهمئی تشکر کرد.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است؛
هوالحکیم
سلام وتحیات الهی
به محضر شریف جناب آقای نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد
همان گونه که در احادیث از پیامبر خدا حضرت محمد (ص) آمده در فرهنگ وارزش های اسلامی، هیچ بنایی به ارزشمندی و محبوبیت بنای ازدواج نیست، اما در سال‌های اخیر این بنای مقدس ومبارک به علت عدم آمادگی‌های عقلانی، شخصیتی، روحی، اجتماعی و اقتصادی و... متاسفانه در دادگاه‌ها شاهد اختلافات شدید و طلاق‌های زودرس و فراوان خانواده‌ها هستیم به طوری که در آمارهای رسمی وغیر رسمی در پنج سال اول زندگی بیش از نیمی از آن‌ها به طلاق رسمی و آماری غیر قابل اعلام به طلاق‌های عاطفی رسیده‌اند که پیامدها و آسیب‌های جبران ناپذیری را بر جامعه تحمیل نموده است.
حادثه اتفاق افتاده در منطقه (کودک همسری) که متاسفانه در محیط‌های عشیره‌ای و طوایفی کم نمی‌باشند، قلب هر انسان خردمندی را آزرده ساخته است.
حرکت، پیگیری و جدیت حضرتعالی در به دست آوردن رضایت طرفین جهت ابطال صیغه عقد، کاری به موقع، به جا، شایسته، پسندیده وقابل تقدیر بود، اینجانب در این نوشتار مراتب تشکر و قدردانی خود را اعلام می‌نمایم و آرزومندم که در کارنامه اداری یک موفقیت و در آخرت رضایت خداوند سبحان و سعادت برای جنابعالی و همکاران ثبت گردد.
اما برای مبلغین، طلبه‌ها و روحانیون خدوم، عزیز و گرانقدر که در مسائل اجتماعی فعالیت دارند برای پیشگیری از چنین اقداماتی و قبل از ارجاع به دادگاه در فرصت‌های مختلف تحت نظر استانداری و فرمانداری‌ها و اداره سازمان تبلیغات، برنامه‌ها وکارگاه هایی آموزشی ضمن تبلیغ برای آن‌ها تدارک دیده شود که نه تنها در ضرورت این مورد (کودک همسری)، بلکه در موضوعات متفاوت از قبیل؛ کسانی که از نظر پزشک آزمایشات ژنتیک و خونی آن‌ها تأیید نشده، افراد معتاد به مواد مخدر، افراد بیمار لاعلاج و صعب العلاج، و افراد دارای ضایعات شدیدمغزی و اختلالات شدید روانی و... دارند اقدامات و تشریفات صیغه عقد صورت نگیرد تا انشاء الله شاهد اختلافات خانوادگی و طلاق‌های رسمی و عاطفی کمتری باشیم.
من الله توفیق
----------------------------------------------
سید محسن عبدالله پور
دانشجوی دکتری تخصصی مشاوره و عضو سازمان نظام روان شناسی ومشاوره جمهوری اسلامی ایران
98/6/14
نام شما

آدرس ايميل شما

فتاحی
Iran, Islamic Republic of
من هم از اقای عبدالله پور تشکر می کنم به پاس مسؤولیت و احساس وظیفه شهروندی یان و مهمتر از اینکه بی تفاوت نبودند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1