تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۴۱۲۳۸۰
یزدان پناه قبل از ریاست، یزدانپناه این روزها؛

دالتون‌های علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

رضا حسینی
۶
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دالتون‌های علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛متن ارسالی؛ تقریباً از تابستان گذشته زمزمه نارضایتی از متولیان حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌رسید و نکته جالب زمانی بود که سهم پرسنل ناراضی به مراتب بیشتر از بخش‌های دیگر بود.
تبعیض و عدم شفافیت وجه مشترک گلایه‌ها بود و این و صدای اعتراضات کم کم از نجوا و زمزمه به فریاد بدل شد.
در این میان مدیران این حوزه هم خود را در تمامی اتفاقات بی تقصیر معرفی و اختیارات خود را نزدیک به صفر بیان و انگشت تقصیر را به سمت ایلامی نشانه گرفته و وی را بانی تمامی ناهنجاری‌ها و رویه‌های اشتباه معرفی می‌کردند.
متخصص عفونی جوان نیز با هر یورشی به سمتش، تسلیم حلقه مشاوران بی تجربه و مغرض خود شده و فوراً مسکنِ تغییر معاونین را تجویز تا شاید فرصتی عاید شود و چاره‌ای اندیشیده شود.
تاجگردون را می‌توان اولین معترض بی پروا و آشکار سیاست‌های ایلامی دانست، چون به گواه صفحه اینستاگرام او، اولین بار، دوسال پیش‌تر، در فضای مدیریتی استان، تاجگردون با مخاطب قرار دادن ایلامی با ادبیاتی که می‌توان عصبانیت تاجگردون را از آن استخراج کرد، خارج شدن امور از دست ایلامی را برملا ساخت.
کم کم اعترضات غلام تاجگردون مصداقی و زنجیره‌ای شد و مورد به مورد در صفحه شخصی خود، از سومدیریت در حوزه درمان پرده بر می‌داشت.
هاشمی پور که نه دولت را همراه داشت و نه مجلس را، سعی کرد با مدارا و لحن ملایم در خفا و نهان امور حوزه خود را پیش ببرد.
گرچه هاشمی پور هنگامی که متوجه شد، در مورد بیمارستان چرام دروغ تحویل گرفته و یا حداقل واقعیت به او گفته نشده و بیمارستانی که در تصورها قرار بود پا به پای بیمارستان باشت ساخته شود، در وزارت خانه اصلاً وجود خارجی ندارد، با چرخش ناگاه به جنگ ایلامی رفت.
زارعی که جنس دغدغه‌اش کمی متفاوت بود و به اعطا صندلی به طرفدارانش راضی بود و به ضیافت و جشنواره کرسی‌های مدیریتی که ایلامی برایش تدارک دیده بود چراغ سبز نشان داد و از نبود همتایانش در این بازی احساس پیروزی و خرسندی می‌کرد.
گرچه نماینده کنونی بویراحمد و دنا نیز در پایان راه ایلامی را تنها و خود را در بغل مخالفان متخصص عفونی انداخت.
بین گزینه‌هایی که برای جانشینی ایلامی در محافل مطرح می‌شد، تیم رایزن یزدانپناه که از کم و کیف نارضایتی‌ها آگاه بودند، سعی داشتن صرفاً بر فسادستیزی و پاکدستی یزدانپناه تکیه کنن، تا از رهگذر ناراضیان به مدیریت ایلامی، بتوانند گزینه مورد نظر خود را دوا و مرحم دردهای حوزه سلامت معرفی کنن.
کشدار شدن رفتن ایلامی باعث شده بود تا انجا پیش رفت که چندماه آخر عملاً زیردستان اورنگ به نوعی نافرمانی می‌کردند و سعی داشتند برای خوشایند یزدانپناه کهنه کار حتماً این عملشان منعکس شود تا فردا با استناد به اینگونه نافرمانی‌هایی خود را راقب به آمدن وی نشان دهند.
تقریباً چهارماه آخر حکومت ایلامی بر علوم پزشکی، پرویز نیز همچون یک مدیر به گوشه و کنار حوزه درمان سرک می‌کشید و مدیریت ایلامی با چالش روبرو بود.
از این قصه‌ها که بگذریم مدیران پیاده شده از قطار ایلامی نیز پررنگتر، در حال مانوراقتدار بودند.
در نهایت پرویز یزدانپناه در طبقه دوم ستاد علوم پزشکی مستقر شد.
حال زمان اجرای وعده‌ها بود. وعده‌هایی که خبر از پایان یکه تازی‌ها و حرکات ناپخته و غیرشفاف در بهداشت و درمان استان می‌داد.
ترس، رعب و وحشت حضور یزدانپناه پیش از نشستنش بر کرسی ریاست دانشگاه علوم پزشکی، بر پیکر ریگ در کفش‌ها افتاد.
تیم یزدانپناه در اوایل سکانداری تمام حرکاتی که نشان از فسادستیزی باشد را به اجرا گذاشتند، ولی رفته رفته از حجم و سرعت تحرکات کم شد و یأس و سرخوردگی در وجود آنانکه خیلی به آمدن این تیم دلخوش کرده بودند رخنه کرد.
گرچه بابویی که چندماه قبل چابک و بی پروا به بدنه مافیا موجود در سیستم تنه زده و سکته ناقصی به آنها وارد کرده بود و عدم موفقیتش ترمزهای اضطرار در قطار ایلامی بود، جز گزینه‌های یزدانپناه نبود، ولی آوردن جلال پورانفرد که چهره‌ای کاریزماتیک در مدیریت از خود نشان داد و پله‌های موفقیت مدیریتی را به واسطه توانایی‌های فردی و پاکدستی، طی کرده بود تا حدودی امید را در دل دلسوزان حوزه سلامت زنده کرد.
جلال پوران فرد نشان داد جلاد رویه‌های غلط و شک بر انگیز است، بطوری که در ابتدا راه روش برگزاری مناقصات را تا اوج شفافیت بالا برد و دیگر از مناقصات با اطلاع رسانی گاهاً کمتر از هفتاد و دو ساعت خبری نیست و اطلاع رسانی به بازه زمانی بیست روز برگشت تا همه واجدین شرایط مطلع و بتوانند در شرایطی برابر به رقابت بپردازند.
گرچه این تیم با وعده‌هایشان فرسنگها فاصله دارند، ولی این نوع حرکت‌ها می‌تواند امید بخش باشد.
باید دید در ادامه یزدانپناه و پورانفرد نیز از نام‌ها و نشان‌ها خواهند ترسید، یا سعی خواهند کرد نام خود را به نیکی بر سنگ مدیریت دانشگاه حک کنند و «دالتون‌های سیستم» حذف و فضای ایزوله و عاری از ویروس مخرب ایجاد کنند.

-----------------------------
رضا حسینی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
معاون درمان فعلی دانشگاه علوم پزشکی هیچ سنخیتی با این جایگاه ندارد
اقای دکتر یزدان پناه سریعتر فکری به حال این حوزه بکنید
Iran, Islamic Republic of
حالا باز ایشون خوبه ،اما باید به حال دانشگاهی گریست که یه پرستار بشه معاون دانشگاه...
مسولین محترم بفکر بیمارستان بی بی حکیمه هم باشید
حسین
Iran, Islamic Republic of
اینطور که یزدان پناه پیش میره خوئش کمتر از ایلامی خواهد ماند
احمد اورژانسی
United States
آقای برادر!! لوک خوش شانس، در سایت های دیگر این مطلب را به نام دیگری منتشر کردی .
France
این چیه که نوشتی پورانفر هیچگونه امتیازی نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1