تاریخ انتشار
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۴۱۲۳۲۲
واکنش عجیب میراث فرهنگی کهگیلویه به صحبت‌های هاشمی پور؛

لطف «تاجگردون» و نظارت «مدیرکل گردشگری» دخالت در حوزه استحفاظی نیست؛ آرزوی انتخابات استانی و کهگیلویه‌ای با «تاجگردون»

۱۷
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
لطف «تاجگردون» و نظارت «مدیرکل گردشگری» دخالت در حوزه استحفاظی نیست؛ آرزوی انتخابات استانی و کهگیلویه‌ای با «تاجگردون»
کبنا ؛روابط عمومی اداره میراث فرهنگی کهگیلویه با ارسال متنی به این پایگاه خبری به صحبت‌های اخیر نماینده کهگیلویه بزرگ در خصوص اعتبار بافت تاریخی دهدشت (کلیک کنید) واکنش نشان داد که از نظر خوانندگان می‌گذرد:
متن ارسالی: میراث فرهنگی آیینه تمام نمای هویت فرهنگی است، وجود بافت بی نظیر تاریخی به وسعت ۴۵ هکتار در ضلع جنوبی شهر دهدشت که در سال ۱۳۶۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت تاریخی رسیده و اهمیت آن از بدو تأسیس اداره میراث فرهنگی به لحاظ آثار تاریخی به حدی است که زمانی اداره کل میراث فرهنگی در دهدشت مستقر بوده است.
در خصوص اعتبارات بافت تاریخی دهدشت و برای تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رساند با پیگیری‌های انجام گرفته توسط اداره میراث فرهنگی و فرماندار وقت جناب آقای دکتر کریمی در سال ۹۳ با بررسی کارشناسی کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان مبلغ ۲۴ میلیارد تومان جهت حفظ و احیا و بازسازی شهر تاریخی برآورد گردید و این برآورد طی فرایندی از طرف سازمان میراث فرهنگی استان و کشور جهت اتخاذ تصمیم و تخصیص اعتبار به نهاد ریاست جمهوری ارسال گردید.
 و پس از رایرنی های مکرر در طول چند سال گذشته زحمات زیادی از طرف مسئولین استانی و سازمان مرکزی در این زمینه به عمل آمده و با پیگیری‌های مدیرکل محترم میراث فرهنگی استان و نمایندگان استان در مجلس و مکاتبات نماینده محترم مردم شریف کهگیلویه در سال ۹۶ با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص اختصاص اعتبار برای بافت در همان سال، سرانجام با نگاه تخصصی و ویژه دکتر تاجگردون فرزند شایسته استان ردیف ملی سالانه در بودجه کشور برای بافت لحاظ شد که با توجه به اهمیت ردیف بودجه این اقدام مایه افتخار است.
نکته قابل ذکر این است که پایگاه ملی بافت تاریخی از سال ۱۳۹۶ از اداره میراث فرهنگی منفک و به صورت مستقل راه اندازی شده اعتبارات این پایگاه ملی است اگر چه از اعتبارات استانی هم می‌توان به آن اختصاص داد کما این که در این چند سال مدیرکل محترم از محل اعتبارات استانی کمک‌های خوبی به پایگاه داشتند.
کمیته برنامه ریزی شهرستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این ردیف اعتباری بافت را بهانه‌ای برای عدم تخصیص اعتبار برای اداره میراث فرهنگی کهگیلویه در سال جاری قرار دادند و فقط ۴۳ میلیون تومان برای حوزه صنایع دستی لحاظ کردند این درصورتیست که شهرستان بویراحمد مبلغی حدود ۳ میلیارد تومان در نظر گرفتند.
در خصوص اظهارات شبهه برانگیز اخیر نماینده محترم کهگیلویه در مجلس در روز تجلیل از خبرنگاران در خصوص اعتبارات بافت تاریخی و انتقاد از نحوه رسانه‌ای شدن این موضوع و دخالت دانستن دیگران در حوزه استحفاظی خود توجه شما را به نکات ذیل معطوف می‌دارم:
از آنجایی که جناب آقای هاشمی پور خود قانون گذار می‌باشد و اشراف کامل به این نکته را دارد که مدیر کل در اداره حق راهبری و نظارت بر اجرای برنامه‌های واحدهای ستادی و شهرستانی و زیرمجموعه اداره کل را دارد بنابر این چنانچه منظور ایشان مدیر کل محترم میراث فرهنگی بوده باید به عرض برسانم نظارت و پیگیری امورات شهرستان به عنوان یک واحد زیر مجموعه مدیر کل نمی‌تواند دخالت باشد بلکه وظیفه ذاتی و سازمانی است کما اینکه همین مدیرکل تا به امروز برای پیگیری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان کهگیلویه  اقدامات قابل توجهی انجام داده نسبت به امور شهرستان کهگیلویه بی‌تفاوت نبوده است.
اگر منظور ایشان جناب آقای دکتر تاجگردون نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای گچساران و باشت باشد باید گفته شود همه مردم استان باید افتخار نمایند که چنین فرزند شایسته‌ای از دل زاگرس برخاسته و در مجموعه افراد رده بالای مملکتی با عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه حرف‌هایی برای گفتن دارد.
با تأمین اعتبار و آوردن ردیف اعتباری برای پروژه‌های مختلف استان که نمونه آن ردیف دار نمودن بافت تاریخی شهر دهدشت می‌باشد کمک شایانی به این خطه نموده است
و این لطفیست مانند دیگر پروژه‌های موجود در سطح استان و کشور که شامل بافت تاریخی شهر دهدشت شده و دخالت در حوزه استحفاظی محسوب نمی‌شود بلکه قابل تقدیر هم هست.  
فعالیت‌های ارزشمند جناب آقای تاجگردون به عنوان تئوریسین اقتصادی بر هیچ کس در کشور و استان پوشیده نیست و سرمایه عظیمی است کاش زمینه‌ای فراهم می‌شد (استانی شدن انتخابات) تا مردم استان ما در انتخابات ادوار مختلف بتوانند با انتخاب ایشان به عنوان وکیل خود در مجلس از خدمات ایشان بیشتر استفاده کنند.
  این مردم به هیچ‌یک از نمایندگان خود رأی بلا شرط ندادند، رأی مردم مشروط است است مشروط به اینکه نماینده آنها در مسیر خواست و مطالبات آنها  که همانا پیشرفت در راستای معیشت و منزلت و حل مشکلات مردم است حرکت کند و شایسته بود نماینده محترم هنگام ایراد سخن کلمات مناسب‌تری برای نقد به کار می‌گرفت  
با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام و پیامبر اکرم (ص) بر ضرورت عدم کینه ورزی مسلمانان نسبت به همدیگر باید از انجام امور ایراد سخنانی که موجب بدبینی می‌شود پرهیز کنیم و نسبت به یکدیگر گذشت کرده و شرایط را با صبوری برای توسعه شهرستان واستان فراهم نماییم.
در پایان برای همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی و نماینده محترم مردم در مجلس آرزوی توفیق روز افزون و سلامتی از خداوند متعال خواستاریم
------------------------------------------------------------------
روابط عمومی اداره میراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه
نام شما

آدرس ايميل شما

آخ تا قیومت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بعضی از مدیران بویراحمدی
سعی می کنند اولین نفراتی باشند که در اینستاگرام برای post های تاجگردون کامنت بگذارند یا برادر تاجگردون(حمید) باهاشون تماس بگیره و کاری ازشون بخواد
Iran, Islamic Republic of
تئوریسین با این وضع اقتصادی که درست کردند
میراث
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه: تنها پروژه حوزه میراث فرهنگی که بیش از ده سال است دارای ردیف اعتبار ملی میباشد بافت تاریخی دهدشت میباشد و مستنداتش در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری موجود است...ولی طی این سالها به دلیل عدم پیگیری اعتبار پیشی بینی شده در هرسال مبالغ ناچیزی بوده.
Iran, Islamic Republic of
جناب باقری عجب
چه تبلیغات برای تاج میکنه
البته بعضیا نانشان
Iran, Islamic Republic of
برادر با همین پست بازگشت میشی خودتو اذیت نکن
علیرضا روزبه
Iran, Islamic Republic of
مثلأ این بیانیه دادن چه معنی داره و چه چیزیو میرسونه؟ مگه مدیرکل خودش روابط عمومی نداره که میراث فرهنگی دهدشت خود شیرینی کرده!!!!!
کاش آقای سیاوش زمان به اندازه‌ای که به فکر دفاع از مدیرکل آقای باقری است کمی فقط کمی هم روی مبلغ بودجه اختصاصی هم غیرت داشت و اجازه نمیداد بودجه ۱۵ میلیاردی مصوب شده کمتر از پنج ماه بشه ۶۰۰ میلیون تومان....
آقای سیاوش زمان؛ به جای اینکه در چنین مواردی کاسه داغتر از آش باقری بشید بیایید روی شهرستانتان و روی نماینده شهرستانتان غیرت و تعصب داشته باشید لطفا...

بنده اصلا همفکر جناب نماینده نیستم و صد در صد به لحاظ سیاسی مخالفش هستم اما انصافأ هاشمی پور این یک جمله رو درست گفته که گفت: کاش مردم کهگیلویه بزرگ و مدیرانش یه کم هم روی شهرستانشان و روی نماینده شهرشان تعصب داشتند... حیف وا صد حیف به حال کهگیلویه که چنین مدیرانی داره... حیف و صد حیف... کهگیلویه و بافت بلادشاپور با مدیرانی چون سیاوش زمان آباد نخواهند شد و تا زمانی که امثال چنین افرادی مدیر هستند باید برای کهگیلویه و بلادشاپور و بافت قدیم دهدشت فاتحه بخوانیم.

ومن یقرأ فاتحه مع الصلوات....
محسن
Iran, Islamic Republic of
جاییکه شاهد حرکات تحقیر آمیز ولطمات بسیار بسیار زیاد بوده وهنوز هم ادامه دارد تا جاییکه خواستن بهر قیمتی که شده نام بویراحمد را ازنام استان حذف کنند بویراحمد بوده وهست ومتاسفانه خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
واقعا آقای تاج گردون همیشه وهمه در مجالس عمومی وخصوصی بیان می کنند ما درست حوزه انتخابیه گچساران وبا رای مردم بصیر وشجاع گچساران به مجلس شورای اسلامی راه یافتم ولی همیشه احساسم این است که باید در خدمت کل ملت ایران الخصوص همه هم استانیهای عزیزم باشم آقای تاج گردون بدور از مسولیت نمایندگی ریاست کمیسیون برنامه وبودجه شخصیت اجتماعی بسیار قابل احترامی دارد در زمان شور انتخابات که ان همه توهینها اهانتها بد اخلاقی ها نسبت های ناروا به ایشان وخانواده محترمشون میشد حتی یک بار یک کلام به احدی اهانت نکرد با اخلاق اسلامی باعث شرمندگی توهین کنندگان میشد و همیشه وبه نیکی وبرادری به همکاران هم استانی یاد ونام می برد این چه است که آقای هاشمی را به بداخلاقی سوق میدهد حضرت امام رحمت الله علیه فرمودند ای کاش من یک پاسدار بودم جناب هاشمی ماندگاری انسان به دینداری واخلاق مداری است به انسانیت انسان است این در شان یک فرد مسول نیست خواهش میکنم اخلاق نیک ونیکو را رعایت فرمایید
اصلاح طلب لنده
Iran, Islamic Republic of
کاندید آینده ما و انشاالله نماینده آینده ما در کهگیلویه و بهمئی ،چرام و لنده کسی نیست بجز نجات نیا ، بهتر از منطقیان و لاهوتیست انشاالله با عملکرد ضعیف نیروهای ایشون در آموزش و پرورش و نجات نیا پیروز میدون خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
آخ سی
Iran, Islamic Republic of
اصلا در سطح یک سازمان رسمی و دولتی نبود
بیشتر خاله زنکی بود
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
میراث فرهنگی دهدشت به لطف نماینده این چند سال دوام اورد والی ضعیف ترین مدیر در کهگیلویه هست.
عباس
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمی پس شما چه کاره ای جواب بده عزت کهگیلویه ازبین رفت نه درکار اقتصادی موفق بودی نه در کارسیاسی البته مشکل هاشمی لیدرها یشاست که گویا به گنجی رسیدندکه همه را برای خود مخواهند چون به همین امید هم به اورای دادند و مشکل دیگر او خودش است که بالیدر های شاخص وکاردان مشورت نمی کنه وبابچه لیدرها بی تجربه وکسانی که فقط مشکل خودشان رادر نظردارند حتی به جهیزیه ازواج فقرا هم رحم نمی کنند درتماس است
گچساران قدیم
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای مدیر محترم ،اگر فکر می کنی مردم گچساران برای سومین بار القاب وعناوین تاجگردون را می خورند ،سخت در اشتباهی ،شما باید در فکر کار دیگری باشید ،زیرا همانگونه که خود گفتید نه اقای تاجگردون ونه شما نتوانستید بودجه را تمام وکمال در یافت کنید وحالا در فکر فرار روبه جلو هستید ،ما تئوریسین اقتصاد نمی خواهیم.ما نماینده ای می خواهیم که فرقی بین مردم گچساران از لر گرفته تا قشقایی ،بهبهانی،عرب و....نگذارد.
Iran, Islamic Republic of
ای گچساران قدیم به نام گچساران کامنت نگذارید گچسارانی سربلندی وپیشرفت گچساران را میخواد توسعه گچساران را میخواد با این کامنتی که گذاشتی مشخصه از آن منفعت طلبان وپست طلبانی هستید که با پیش کشیدن مسئله قومیت میخواهید به منافع خود برسید پس اگر تئوریسین نمی خواهید نظریه پرداز نمی خواهید بله قربانگو میخواهید که منافع شخصی تون فراهم کنید مردم گچساران توسعه وپیشرفت عمومی وهمه جانبه شهرستان کلید توسعه گچساران در دستان تئورسین اقتصادی است و پیشرفت گچساران با بله قربان درست نمیشه گچساران با این دیدگاه پیشرفت میکنه توسعه همه جانبه در بخش کشاورزی صنعت راه تولید علم ونماینده ای متخصص وکار آمد دارای تفکر وعلاقه به پیشرفت همه جانبه نه تامین منافع گروهی خاص توسعه روستاها آبادانی روستاها تامین آب کشاورزی در سراسر گچساران چه انقلابی در گچساران وچه نشاطی برای مردم به ارمغان آورده این منافع عمومی است که باعث پیشرفت ورضایتمندی مردم میشود نه دادن پست به چند تا پست پرست ومنفعت طلب
Iran, Islamic Republic of
حالم به هم خورد
میراث فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آقای زمان بافت تاریخی دهدشت خودش مدیر پایگاه داره فکر کنم ربطی به شما ندارد باید آقای اباب موضوع را پیگیری نمایید فقط این صحبت‌ها برای آقای باقری و تاجگردون می باشد فکر نکنم پستی گیرد بیاد ب ای همیشه در بلاد شاپور خدمت. می کنی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1