تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۴۱۲۲۶۸

جناب دکتر نگین تاجی، فضای قانون مداری را با ابراهیم زمان، قدر بدانید!

سید علی عباس محدث
۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
جناب دکتر نگین تاجی، فضای قانون مداری را با ابراهیم زمان، قدر بدانید!
کبنا ؛
در جائیکه کمتر کسی قانع می شود که در شرایط کنونی مسئولیت بگیرد و خود را در فضای فشل شده مدیریتی به محکِ قضاوت مردم و جامعه بگذارد، دستگاه قضایی کشور، با درایت و هوشمندی ولی امر مسلمین، به انسانی فاضل، وارسته و مدیری کارآزموده و صادق، حضرت آیت الله رئیسی، واگذار شده و ایشان نیز در اندک زمانِ مدیریت خود، حسرت عدم انتخابشان برای ریاست جمهوری و امید و صلابت از وجود عدلیه ای علمی، مقتدر و توصیه ناپذیر را برای مردمی که در سایه ولایت، افکار عمومی دنیا را به خود معطوف کرده اند، محرز و مسلم نمود. همه ملت ایران در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری، به عدالت محوری و ولایت پذیری آیت الله رئیسی یقین داشته و گرچه ایشان اکثریت آراء را نگرفتند منتهی در دل آحاد ملت جای داشتند.
به هرحال مدیریت صادقانه و عمل گرای ایشان در دستگاه قضا، بدون شک در میان سلسله ای از فشار اقتصادی، تورم و دروغگویی برخی از مسئولان، فسادهای مالی- اداری و اخلاقی و زمین خواریهای گسترده که همگی ناشی از سوء مدیریت در دستگاههای اجرایی است و مکمل این ضعف ها، نمایندگان لابی گرایی که به جای اینکه ناظران قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی باشند، در چرخه ی انتخاب مدیران بی کیفیت و بیسواد استانی و شهرستانی، مستاصل مانده اند، موهبتی عظیم است.
استان ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و به نحوی بدترین دوران مدیریتی را تحمل می کند. در استانی که پاک دامنی و اصالت مردمش در تاریخ ایران کم نظیر بوده است، به لطف انتخاب های غیره قاعده مند و خارج از وظیفه ی نمایندگاه و دیگر ناظرین، بدنام ترین استاندار را داشتیم. در جائیکه شریف ترین، شجاع ترین و مستعدترین جوانان و مدیران را در سطح کشور و خود استان، به حاشیه برده ایم، به همت رایزنیهای نمایندگان و بازیهای پلشت سیاسی شان، ناکارآمدترین مدیران و مسئله دارترین مدیریتها را بر این مردم ولایت پذیر و نجیب، تحمیل کرده اند. در جائیکه ولایتمداری مردم استان و زخم های نامهربانه ای که از جنگ تحمیلی بر پیکرشان دارند، ولی، بی مهریها و بی عدالتی های غیر قابل جبرانی را بر آنها وارد کرده اند. و اکنون که فضای قضاوت و قانون گرایی ابراهیم زمان، مهر و عطوفت و ایمان به ارزشهای اصیل انقلاب را زنده کرده است، تغییرات اجتناب ناپدیر بوده و همگام با آن توقعات مردم نیز دوچندان است.
جناب آقای دکتر نگین تاجی؛
ضمن خیر مقدم و آرزوی موفقیت صدچندان شما در مسند قاضی القضات استان، این امید را داریم که با توجه به شناخت کامل و آگاهانه ای که از فضای فکری، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی جامعه انسانی استان دارید، لحظه ای از مبارزه با فساد و ناکارآمدیها غافل نباشید. هم استانی بودن شما یعنی اینکه حداقل ۵۰ درصد مسیر را رفته اید. آنچه مردم را تحقیر نموده و گاهی از احقاق حق شان نومید کرده است، سیاسی کاری مدیریت استان است. به نیکی از این فضای آلوده فکری- مدیریتی آگاهید و نقش موفقیت آمیز آیت الله رئیسی نیز، در مبارزه با همین شبکه های سیاسی کارانه است. انتخاب مدیران نالایق و مسئله دار در هر سطحی، سیاسی است. جذب نیروها در دستگاههای دولتی سیاسی است. توزیع منابع و امکانات، سیاسی است. پرداخت اعتبارات و تسهیلات کم بهره، سیاسی است. عدم پرداخت مالیاتها و عوارض، سیاسی است. توزیع امکانات شهری به محلات و خیابانها، سیاسی است. ضعف دستگاههای نظارتی در برخورد با شبکه های وسیع فساد اداری، سیاسی است. و الی آخر....
قوم گرایی و طایفه محوری برای خیلی از مدیران از جمله نمایندگان، شکلی قانونی و اجتناب ناپدیر گرفته است. در جائیکه باید طایفه و قوم، نقش بازدارنده ای در کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و حمایتهای معیشتی و اقتصادی داشته باشند، اسباب پیشرفت افراد بی کفایت و فرسایش روحیه کارآمدی و تحرک اجتماعی جوانان و همچنین تضییع حقوق مادی و معنوی دولت شده است.
مردم از گرفتن حق شان در دستگاههای دولتی می ترسند. چون یا باید رشوه بدهند و پارتی داشته باشند و یا در مقابل سیاسی کاران منفعت طلب، سرخم کنند و سر تعظیم فرود آورند. مردمی که هزاران شهید و جانباز و آزاده و ایثارگر را فدای انقلاب کردند تا خدمتگزار داشته باشند، متاسفانه، عده ای سودجو و قانون گریز، خود را قیم مردم می دانند و باعث شده اند تا نعمت ولایت و در سایه آن، امنیت و عزت ایرانی اسلامی برای مردم، آنگونه که باید باشد، جلوه ندهد.
جناب دکتر؛
هرجایی فسادی وجود دارد تا رد پای منفعت طلبان سیاسی و دست چپاولگران اقتصادی در آن است. هرگاه که شبه ای در خدمت به مردم هست و خیانت به بیت المال صورت می گیرد، حضور اندک اقتدارگرایان و سیاسی کاران حتمی است.
همه این ضعف ها و ناراستی ها را با تدبیر و دانش تخصصی تان در فضایی که آیت آلله رئیسی ایجاد کرده اند، قابل حل می دانم. یقین بدانید که رسانه های متعهد و ناظر، ولایت مداران شفیق و حق طلب، بزرگان خرد و اندیشه و همچنین جامعه انسانی فهیم، قدر شناس و زجر کشیده ی استان در مسیری که انتخاب کرده اید و اهداف بلندی که برای فساد زدایی استان تبیین نموده اید، در کنار و همراهتان خواهند بود و تا زدودن غبار فساد از مدیریت استان و برداشتن نقاب از رخسار کریه مفسدین، دست بیعت از رهبری و والی عادلش برنخواهند داشت و یقینا از امروز نیز با قدم، قلم و قلب سلیم خود، تنهایتان نخواهند گذاشت. ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی جنابعالی در سمت رئیس کل قضایی استان، از خداوند منان، عزت، همت و اقتدار مضاعف جنابعالی را مسئلت دارم.
سید علی عباس محدث
نام شما

آدرس ايميل شما

Germany
درود بر جناب محدث بزرگوار
خدایارجامی
Iran, Islamic Republic of
با سلامتی وخسته نباشید و تبریک مدیریت قضایی استان کهکیلویه .جناب توروخدا تورا به مقدسات به داد بنده وشهرستا ن بهمنی یعنی شورای حل اختلاف ودانه که فقط تمام کارکنان شو را حل اختلاف که همه معلم ابتدائی هستند وار سفارشی وار خلاف قانون تا جایی که . را به گمراهی کشیدند واقعا شده تا حال کسی از استان جهت بازرسی و پیگیری حقوق مردم مراجعه بکنند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1