تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۴۱۲۲۶۷

نگین عدالت

احسان حاتمی پور
۳
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نگین عدالت
کبنا ؛
عدالت، جامه ای است که به سختی می توان بر تن یک جامعه پوشاند و ادعای رعایت عدالت از هر صنف و گروه و شخصی کمی دور از ذهن می نماید. عدالت و داد در یک جامعه ، بر بستری از فرهنگ قانون پذیری و علاقه مندی به اجرای قانون جاری می شود. در این میان ، مردان قانون و مجریان قانون بایستی از جنس مردم باشند تا با اشراف بر همه جزئیات فرهنگی و اجتماعی جامعه زیستی ، بتوانند تا جای ممکن در ایجاد راهکارهای مناسب قانون پذیری و داد گستری  حرکت کنند. اتفاقات اخیر مدیریت آیت الله رئیسی در انتخاب مدیران جوان، پویا، نخبه و بدون حاشیه در مدیریت های دادگستری استان ها امید بخش جهش قوه قضائیه از وضعیت راکد فعلی به دورانی طلایی و توسعه محور است. استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود محرومیت های ظالمانه قبل از انقلاب از داشتن مدیرانی بومی در اوایل انقلاب محروم بود و به مدد جهاد علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ، فرزندان این استان توانسته اند با ادامه تحصیل در بزرگترین مراجع علمی ایران و جهان به شخصیت هایی قابل وثوق جهت مدیریت شوند تا جایی که دیگر نیازی به مدیران فرتوت و آزمون پس داده نباشد.
انتخاب آقای حسن نگین تاجی، از نخبگان علم حقوق در استان و از قاضیان شناخته شده هم استانی بعنوان ریاست دادگستری استان ، مهر تاییدی بود در انقلاب مدیریتی حضرت آیت الله رئیسی.
اگر نیم نگاهی به سوابق علمی و شغلی ایشان داشته باشیم خواهیم فهمید شاهین بخت و اقبال این بار بر شانه های استان نشسته است. نفر سوم کنکور سراسری، دانشجوی دکتری حقوق خصوصی ، مدرس دوره های ضمن خدمت  قضات استان، رییس کل دادگاههای عمومی وانقلاب مرکز استان ، نماینده دادسرای انتظامی کشور در استان، معاون دادگاههای عمومی وانقلاب مرکز استان، معاون دادستان داد سرای عمومی وانقلاب مرکز  استان و ... .
نگین تاجی در سوابق مدیریتی خود دورانی بی حاشیه و آرام و موفق را به نمایش گذاشته است. تیزهوشی این انتخاب در انتخاب فردی با داشتن سوابق درخشان و دارای سلسله مراتب مدیریتی نشان می دهد که ایشان نسبت به وقایع گذشته آگاه و دغدغه خاص دارند. حرکت واقعی در مسیر گفتمان دوم انقلاب در این گونه انتخاب ها به چشم میخورد. نگین تاجی جوان با پیگیری و خلق حرکات بدیع و تازه مدیریتی باید نشان دهد که نگین مدیران استان خواهد شد و بر همگان ثابت کند که اشتباهات گذشته و پرتنش دیروز در راس مدیریت دادگستری، چیزی جز آسیب در پی نداشت و امروز روز روشن دادگستری استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

طرفدار مزارعی
Iran, Islamic Republic of
عالی بوذ
امیدوارم موفق باشد وبتواند کارنانه خوبی از خوب به جای بگدارد.
Iran, Islamic Republic of
يعني جنابعالي ميگي پرونده هاي فسادي پدرخوانده هاي فاسد واصحاب زر زور وتزوير كه به همت مزارعي وتيمش افشا وبرملاشد به دستي فراموشي سپرده شود الي ماشالله براي پيشنهادت😳
Iran, Islamic Republic of
نتیجه این انتصاب را در آینده نزدیک خواهیم دید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1