با ارسال متنی به کبنانیوز صورت گرفت
توضیحاتی در باره چرایی وجود تنها یک مرکز معاینه فنی در یاسوج
3 شهريور 1398 ساعت 23:38
نگذاریم با کارشکنیهای عناصر سودجو و قدرت طلب که متصل به قدرتهای محلی و اداری هستند کسب و کاری که حدود ۲۰ نفر در آن مشغول به کار هستند را در معرض آسیب پذیری قرار دهند و به سرنوشت شوم سایر طرحها و کارگاههای منفعل شده در این استان دچار نگردد.
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «مراکز معاینه فنی خودرو یاسوج «پشت قباله» چه کسانی است»[کلیک کنید] متن زیر در جوابیه ای آن برای این سایت خبری ارسال شده که از نظر خوانندگان میکذزد؛
یکی از پدیدههای مذمومی که در چند وقت اخیر به وجود آمده؛ روند دور از اخلاق حرفه ای در جامعه ما بوده است. ریشه یابی و علتهای آن فرصت دیگری میطلبد و خارج مقاله حاضر است، اما با کمال تأسف این مناسبات حاکم شده باعث آن شده که فضای رسانه را نیز در بر گرفته و آن را مسموم کرده و شوکهای هیجانی را در زمینههای مختلف در جامعه تسریع داده است. در بسیاری از گزارشهایی که روزانه در رسانههای میخوانیم خبرنگار و گزارشگر اغلب مطلب خود را با جمع آوری اطلاعات و ارائه تصویری که شامل نقل قول از افراد و طرح آمار ارائه کرده و یا مینویسد اما نکته مفعول کجاست آنچه در بسیاری از این گزارشها جایش خالی است فرد یا افرادی هستند که در اهم امور جاری قرار داشته و با داستان و روایت شخصی خود یا با طرح تاثیری که موضوع گزارش روی آن باید پیریزی شود را در حاشیه قرار میدهند موضوع روایت دیگری به خود میگیرد و عاملی برای یک گزارش هیجانی و آن هم دور از وقایع حاصل خواهد شد.
در روز چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۵/۳۰ گزارشی در مورد معاینه فنی خودرو یاسوج در سایت کبنانیوز تحت عنوان مراکز معاینه فنی خودرو یاسوج پشت قباله چه کسانی است منتشر گردید و این جوابیه را جهت پاسخ به شبهات ایجاد شده و تنویر افکار عمومی به نگارش در آوردهام قبل از هرچیز لازم می دانم گزینش این تیتر اهانت بار و تشویش اذهان عمومی به قصد تخریب دور از شان و ذات رسانه میباشد اما مرکز معاینه فنی خودرو یاسوج مجری طرح شرکت بویر تندیس مهر مطابق با ضوابط و آیین نامه و دستورالعمل ماده 3 و تأییدیه کارگروه استانی و اخذ مجوزهای لازم و و طی کردن فرایندهای کاری با بهترین زیرساختها و تست لاین معاینه فنی اکتیا مولر فرانسه ارائه خدمات مطلوب به همشهریان محترم در شهر یاسوج راه اندازی گردید که تحقیق در زمینه تکنولوژی و ساختار اجرایی آن با سایر دستگاهها گواه این کار میباشد علیرغم اینکه برای احداث و تجهیز این مرکز هزینههای زیادی متحمل شدهام ولی به دلیل رکود کاری ناشی از عدم استقبال دارندگان وسائط نقلیه بافرهنگ معاینه فنی سودآوری و بازگشت سرمایه در این مرکز محقق نشده است
اگر چه به سود مادی دست نیافتهام اما با با انتشار چنین مطالبی دچار زیان معنوی هم شدهام در بخشی از مطالب چنین نگاشته که موجب عقب ماندن منیت ها و خودخواهیها بوده و مانع از سرمایه گذاری با داشتن همه آیتمها از حضور سرمایه گذاری آن جلوگیری به عمل آمده است و عرض میرساند که این افراد خود تهدیدی برای سرمایهگذاری هستند که دیگران آن را بنا نهادهاند؛ هستند چون یکی از عواملی که در دستورالعمل معاینه فنی ذکر شده است گزارش توجیهی و تحلیل اقتصادی ارائه شده و متناسب با برآورد عرضه و تقاضا و سایر عوامل از جمله کفایت و یا عدم کفایت معاینه فنی موجود میباشد که ستاد معاینه فنی را ملزم به ایجاد مرکز دیگری مینماید در بحث کفایت این مرکز به عرض میرساند مرا مرکز معاینه فنی خودرو یاسوج بویر تندیس مهر در سال ۹۷ به عنوان مرکز نمونه و برتر کشوری معرفی و تقدیر دریافت نمود که خود گواه بر کارآمدی و ارائه خدمات به نحوه احسن بوده است ادامه متن چنین نگاشته شده است طبق آنچه خواهان سرمایه گذاری ایجاد مرکز معاینه فنی خودروی شهر یاسوج دارای ۵۷ هزار خودرو میباشد و قاعدتاً در این شهر باید سه مرکز وجود داشته باشد.
اما ماده ۶ دستورالعمل ماده ۳ به صراحت اعلام میدارد در هر شیفت کاری برابر با هزار ۱۵ هزار دستگاه میباشد که این مرکز ثبت با ثبت دو شیفت کاری در سامانه سیمفا و دارا بودن ۲ خط تست لاین از بهترین تست لاین های تخصصی معاینه فنی این ظرفیت را دارد که در سال جهت ارائه خدمات به تعداد ۶۰ هزار خودرو خدمات ارائه دهد با توجه به هزینههای هنگفتی که جهت راه اندازی این مرکز انجام گرفته در متن در متن سراسر کذب سرمایهگذار به ازای هر ۱۵ هزار خودرو باید یک مرکز معاینه فنی ایجاد شود که در بهترین شرایط مراجعات سال گذشته این مرکز مطابق با مستندات سینما سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران از ابتدای فروردین تا اسفند ۹۷ تعداد ۱۴ هزار خودرو فراتر نرفته است که تا کارکرد یک شیفت کاری و یک خط این مرکز محقق نشده است ضمناً این نکته را یادآور میشوم که اولویت با احداث و اخذ مجوز جدید فعالیت در عرصه معاینه فنی با کسانی میباشند که قبلاً تمامی ساز و کارهای احداث و نصب دستگاه معاینه فنی را انجام دادهاند و در این چند سال اخیر به دلیل عدم توجیه فنی و عدم برخورد داری عرضه و تقاضا چندین سال مسکوت مانده است و جنابعالی از راه نرسیده خود را محق می دانید و زنگ خطری برای سرمایهگذاری که سرمایه خود را میلیاردی در این راه هزینه کردهاند میدانم در بحثی دیگر از این مطالب چنین نگاشته شده که در شهرهای کوچک تر از یاسوج مانند نورآباد و بهبهان مراکز معاینه فنی خودرو به صورت مسالمت آمیز در کنار هم فعالیت میکنند و کسی معترض دیگری نیست.
اما به عرض برسانم مبنا شهرهای کوچک نیستند که تخلف انجام گرفته و بدون در نظر گرفتن جوانب و عواقب مبادرت به صدور مجوز نمودهاند در بسیاری از مراکز استانها هم از جمله ایلام؛ بوشهر و بجنورد یک مرکز معاینه فنی خودرو مطابق با ظرفیت سنجی ایجاد گردیده است و اگر در شهری مثل بروجن و یا دیگری تعداد مراکز بر خلاف قانون و دستورالعمل دو واحدی باشد دلیلی ندارد که در بقیه شهرها نیز بر خلاف مقررات عمل شود و از متخلفین الگوبرداری شود در ضمن در یک تحقیق میدانی از همین مراکزی که در شهرهای کوچک که نام بردهاید آیا میزان رضایت مندی مدیران و صاحبان مراکز معاینه فنی مطلوب میباشد یا نه میزان تخلفات مراکز در این شهرها چقدر میباشد در بند دیگری از سؤالات در در خصوص علت ارائه مجوز هیدرواستاتیک و معاینه فنی به یک شخص بنده مرا به سهم خود به چالش کشیده است جهت استحضار ایشان عرض کنم که طبق قانون و دستورالعمل ماده ۳ مراکز معاینه فنی خودرو یک پکیج کامل شامل معاینه فنی خودرو؛ تست چشمی خودروهای CNG و تست هیدرواستاتیک خودروها جهت خدمات رسانی مطلوب تر و بهتر در یک مرکز ارائه شود و در تمامی مراکز معاینه فنی این آیتمها به صورت یکجا انجام میگردد و مکمل یکدیگر میباشند که در یک مرکز انجام میگیرد و در آخر به عرض میرسانم؛ نگذاریم با کارشکنیهای عناصر سودجو و قدرت طلب که متصل به قدرتهای محلی و اداری هستند کسب و کاری که حدود ۲۰ نفر در آن مشغول به کار هستند را در معرض آسیب پذیری قرار دهند و به سرنوشت شوم سایر طرحها و کارگاههای منفعل شده در این استان دچار نگردد.
کد مطلب: 412203