کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن ارسالی؛

تیر آقای نماینده برای فرهنگ؛ آیا لابی تاجگردون پیرسبزی را رستگار می‌کند؟!

محمد شهامت

29 مرداد 1398 ساعت 23:58

اداره فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد که بعد از استعفای رضا دهبانی پور دچار بلاتکلیفی ست درگیر بازی‌های سیاسی نمایندگان شده است و مساله زمانی بغرنج‌تر می‌شود که فردی که توسط آقای تاجگردون مطرح و حمایت می‌شوند و در حد اندازه مهم‌ترین نهاد فرهنگی در استان نیستند.


متن ارسالی - بعد از عدم توفیق، سید ضیا رضا توفیق در تصدی ریاست اداره فرهنگ ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر اخباری مبنی بر معرفی افرادی مانند «کاظمی جو» ریاست فعلی اداره فرهنگ وارشاد کهگلویه، مرادی معاونت سابق فرهنگی دانشجویی دانشگاه یاسوج و همچنین «پیرسبزی» از کارکنان اداره فرهنگ ارشاد استان برای ارائه رزومه معرفی شده‌اند. اما تحرکات پیرسبزی که گزینه تاجگردون می‌باشد نشان از رایزنی و لابی گری آقای نماینده برای وی می‌باشد و عکس‌های اخیر از جلسه رونمایی از کتاب آقای نماینده و حضور پیرسبزی در این جلسه از این واقعیت پرده برداشت اما فارغ از داستان مدیریت اداره ارشاد یکی از مسائل و مشکلاتی که در فرآیند تغییر و تحول مدیران استانی به خصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد  تبدیل به «معضل» شده است، دخالت و سفارش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در عزل و نصب مدیران استانی است. انتصابات و برکناری‌های مدیران با نهادهای ذیربط در دولت است.
واقعیت این است که وظایف حوزه بومی نمایندگی یک نماینده به صورت قوانینی نانوشته و فاقد چارجوب مشخص و خارج از محدوده تعیین شده در قانون است. از این رو، هر نماینده به تشخیص خود در ایفای نقش در حوزه انتخابی‌اش، اقدام می‌کند. نماینده مجلس اختیار اجرایی ندارد و در حوزه انتخابیه نیز وظیفه‌اش نظارتی است مثل نظارت بر نحوه اجرای قانون و مصوبات و بودجه در حوزه انتخابیه که می‌تواند ضعف مسئولین بومی را به مقامات عالی گزارش دهد و  در کنار آن پیگیر خواسته‌های  مردم و منطقه باشد. اما در استان ما این رویه از ابتدا اشتباه بنیان نهاد شده است و نمایندگان در اختیاراتی فراقانونی سعی در نشاندن نزدیکان خود بر مناصب مدیریتی دارند، حال اداره فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد که بعد از استعفای رضا دهبانی پور دچار بلاتکلیفی ست درگیر بازی‌های سیاسی نمایندگان شده است و مساله زمانی بغرنج‌تر می‌شود که فردی که توسط آقای تاجگردون مطرح و حمایت می‌شوند و در حد اندازه مهم‌ترین نهاد فرهنگی در استان نیستند.
 


کد مطلب: 412068

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/412068/تیر-آقای-نماینده-فرهنگ-آیا-لابی-تاجگردون-پیرسبزی-رستگار-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1