تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : ۴۱۱۹۸۹
متن ارسالی؛

نگاهی به معارفه مسئولیت‌های جدید در استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛ مطالبات بر زمین مانده

کبری تقی‌زاده نیا
۳
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نگاهی به معارفه مسئولیت‌های جدید در استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛ مطالبات بر زمین مانده
کبنا ؛متن ارسالی؛ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: من بازخواست می‌شوم و شما نیز بازخواست می‌شوید.
براساس تودیع و معارفه‌های اخیر استانداری تصمیم برآن شد تا یادداشتی به منظور تحلیل وضعیت تودیع و معارفه استاندار و نتایج آن ارائه دهم. ونهایتاً از طرف جامعه بسیج دانشجویی مطالباتی را از مسئولین داشته باشم.
از منظر اسلام انسان موجودی است که خدا در برابر هر نعمتی، مسئولیتی بر عهده او قرار داده و به میزان عمل به این مسئولیت نیز از انسان بازخواست خواهد نمود. مهم آن است که مسئولیت‌ها را به خوبی بشناسیم و در مقام عمل به وظیفه خود عمل کنیم.
همه حرفه‌ها و اشتغال‌ها در صورتی که با شرایط صحیح و طبق دستور شرع انجام گیرد، علاوه بر تأمین زندگی خود و خانواده، یک نوع خدمت به خلق و در واقع یکی از مصادیق کارگشایی برای مردم و خوشحال کردن و زدودن غم و اندوه از همنوعان است که آثار پرشمار دنیوی و اخروی همراه خواهد داشت. و چه نعمتی بالاتر از اینکه فردی در جایگاهی قرار بگیرد که عامل زدودن غم و اندوه از دلها باشد و هرگونه غفلت از این امر نشان از عدم تعهد و فقدان مسئولیت است.
زمانی که این مسئولیت علاوه بر زدودن غم و اندوه، وظیفه حفظ و حراست از بنیان خانواده، همان سنگ بنای جامعه اسلامی باشد؛ سنگینی مسئولیت بیشتر و همینطور بازخواستی سنگین‌تر در پی خواهد داشت!
اخیراً در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد تصمیماتی بهنگام یا به اجبار بودیم که شاید اجتناب ناپذیر بوده و عواقبی به همراه داشته.
پس از پذیرش مسئولیت معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری از جانب خانم نیک مرام و معرفی ایشان به وزارتخانه، چند روز قبل از جلسه معارفه در استان،  ایشان از  پذیرش این مسئولیت اجتناب نموده و خانم صفایی نیا در این پست قرار گرفتند. در حالی که در برابر مطالبات بر زمین ماندهٔ متعدد علی الخصوص معضل طلاق استان عملکردی نداشته‌اند و کار ستادی را جدای از مسائل و آسیب‌های اجتماعی استان دانسته‌اند و اما تغییر مسئولیت دلیلی بر شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت قبلی نیست و بعد از واگذاری این پست به خانم نادیا صداقت مسئولیت انتقال اطلاعات و داده‌ها و وظایف وارده به ایشان، برعهده خانم صفایی خواهد بود.
در این یادداشت خود را موظف می دانم که تعریفی از کار ستادی خدمت بزرگواران ارئه دهم و شفاف سازی در ارتباط با این جایگاه را به مخاطب واگذار نمایم:
آن دسته از وظایفی که به طور غیر مستقیم به اجرای وظایف اصلی کمک می‌کند و یا سازمان‌ها یا افرادی که وظیفه اصلی آنها کمک به واحدهای صفی است تا آنها بتوانند هدف اصلی سازمان را بهتر تأمین کنند، بنابراین امکان داردکه واحدهای ستادی علاوه بر ارائه نظریات مشورتی وظایف دیگری را بر عهده بگیرند از قبیل: تحقیق برای برطرف کردن مشکل سازمان، جمع آوری اطلاعات، رهبری یا هدایت و سازمان دادن و نظارت
طبق تعریف کار ستادی مواردی واضح و مبرهن در ارتباط با این جایگاه و ارتباط آن با طلاق وجود دارد که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:
طرح مشاوره قبل از ازدواج که در دوره‌های قبل کلید خورده و در این دوره با همکاری مدیر کل امور اجتماعی بانوان استان به مرحله اجرایی شدن رسیده است جای تقدیر دارد. و براساس کار ستادی نظارت بر اجرایی شدن آن به معاونت امور بانوان استانداری برمیگردد. به گفته کارشناسان مشاوره استان ایراداتی بر این طرح وارد است از جمله:
با توجه به اینکه تحولات دنیای کنونی بسیار سریع است، ما باید روز به روز تحولات را رصد کرده و در حوزه تخصصی فعالیتمان تصمیمات مناسبی اتخاذ کنیم، چگونگی انجام این مشاوره‌ها باتوجه به تغییر معظلات باید رصد شود و در صورت نیاز تغییر در روش مشاورین صورت گیرد. واز ایده‌ها و روش‌های جدید استفاده شود.
زمان این مشاوره‌ها باید از دو روز به حداقل ۵ روز تغییر یابد. و به پیشنهاد کارشناسان بعد از گرفتن امتحانی برای افراد گواهینامه صادر شود.
مکان‌ها و مراکز مشاوره قابل اعتمادی برای زوجین تعریف شود.
و مواردی از این قبیل که امید است با پیگیری و دعوت از مسئولین مربوط به این امر از قبیل ریاست دانشگاه علوم پزشکی، ریاست نهاد بهزیستی استان، مدیرکل سازمان ورزش و جوانان وسایر مسئولین و نظارت جنابعالی و جایگزین جدیدتان بررسی و به اجرا درآید.
که به گفته خاتم انبیا:
خداوند دوست دارد که هرگاه فردی از شما کاری را انجام می‌دهد محکم و بی عیب انجام دهد.
و در پاسخ به شکایت خانم صفایی مبنی بر غیبت ریاست فرهنگی دانشگاه و سایر مسئولین مربوطه ایشان را به تعریف ستاد ارجاع می‌دهیم که دعوت مسئولین مرتبط با امنیت زنان را بر عهده مدیرکل بانوان و خانواده قرار داده است.
در آخر یادآور می‌شویم که مسئول کسی است که مورد سؤال قرار می‌گیرد و در برابر جامعه دارای وظایف و تعهداتی است که با انجام آنها، شایستهٔ جایگاه خود خواهد بود.
-------------------------------------------------------------------------------
کبری تقی‌زاده نیا
جانشین علمی بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نوید
خانم در هر صورت هیچ فرقی نیکنه چه کسی سر ای پست بو. استاندار هم فقط خواست یه احترامی بنه دم خانمل گفت یکیش وابون معاون استاندار. د حالا ایشا روزی یکیت بشینیت بنویسیت که چه وابی چه ره. ایسو نه خانم صفایی شما فکر کن خانم نیک مرام. خانم صداقت. هیچ فرقی نیاره.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
ختم نونی چه نوشتیه
پری
Romania
آره چون خانم صفایی نیا، عملکردشون عالی بود، طلاق رو کنترل کرد، خودکشی و..!!!!!!!!
ارتقاء پیدا کرد.
خانم صداقت با سابقه فرمانداری، مدیر کل میشه
صفایی معاون
به به به این تدبیر!!!!!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1