تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۴۱۱۷۹۹
یادداشت ارسالی

اصلاح طلبان کهگیلویه،رقابت کامرانی و دهبانی بازی باخت - باخت یا پیروزی

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اصلاح طلبان کهگیلویه،رقابت کامرانی و دهبانی بازی باخت - باخت یا پیروزی
کبنا ؛تحلیلی بر انتخابات کهگیلویه و ادامه  بازی باخت - باخت اصلاح طلبان یا پیروزی

سیاست وجه غالب این روزهای کهگیلویه بزرگ و استان ما شده است و راه گریزی نیست فعالیت زیاد جوانان و سیاسیون در فضای مجازی، بیکاری و حتی کسانی که در ادارات هستن گرفتار این معضل شده اند و در دوئل های انتخاباتی فضای مجازی کهگیلویه بزرگ در حال نبرد هستند.

اصلاح طلبان کهگیلویه که سالها به دلایل گوناگون که در این مقال نمی گنجد دچار افتراق و انشقاق شده اند و هر گروه خود را داعیه دار می داند و. محق، شکست های متوالی و سریالی این جریان که دارای پتانسیل های زیادی در حوزه جوانان است موجب شده که بخش زیادی از هواداران قدیمی این جریان و حتی جوانان دچار ناامیدی شوند و به اردوگاه های رقیب هدایت شوند.

در این بین علاوه بر شکاف طیفی منطقیانی - لاهوتی اصلاح طلبان این جریان دچار شکاف منطقه ای و قومیتی هم شده اند در حوزه ثلاث و بویراحمد که آسیب پذیری این جریان را بیشتر کرده.

برای پایان دادن به این اختلافات در سال 94همایش های زیادی برگزار  میهمانان کشوری متعددی به کهگیلویه آمدند و نشست های متعددی با رهبران این جریان فکری در دهدشت انجام شد.

برای اولین و باتوجه به وقت مناسبی که تا انتخابات 94بود مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه جهت تصمیم گیری برای همفکری و معرفی کاندید نهایی تشکیل شد جلسات مفصلی با حضور هر دو طیف و اعضا به صورت مساوی برگزار شد.

دکتر لاهوتی با دوراندیشی و هوشمندی از همان ابتدا از هر شهرستان 1نفر را و مجموعا 4نفر را به مجمع معرفی کرد تا در تصمیم گیری ها در روزهای نهایی دچار مشکل نشوند.

از آن طرف جریان آقای منطقیان با تعدد ثبت نام نیروهای خود در انتخابات مجلس 94روبرو شد و این موضوع باعث شد نتوانند در مجمع و روزهای نهایی مدیریت کنند و شکاف ها و نگرانی های درون طیفی را بوجود آورد و در مجمع دچار اختلاف شدند.

نهایتا دکترکامرانی فر از شهرستان بهمئی کاندید نهایی اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ شد.

که از همان ابتدا موضع گیری های متفاوت محمود منطقیان در رسانه ها نسبت به کاندید مجمع اصلاح طلبان نشان داد که پای چراغ اصلاح طلبان باز هم تاریک است و آمدند در ستاد اما به قولا "مال مهمونی" و از دل پای کار نبودند.

و باید اذعان کردنیروهای هر دوطیف بخصوص در بخش مرکزی کوتاهی کردند.

اما جریان آقای منطقیان و شخص وی بهترین فرصت سیاسی 30سال اخیر خود را در کهگیلویه بزرگ از دست دادند چرا که استاندار و مجموعه مدیران کل و مدیران شهرستانی و فرمانداران در 4شهرستان به  اکثرا از این جریان حمایت می کردند و انتخابی و انتصابی بودند که مورد حمایت محمود منطقیان بودن ولی خطای تحلیل موجب شد نتوانند از این فرصت مناسب استفاده کنند و از ترس موحد برای شکست وی به سمت عدل هاشمی متمایل شدند و پیام ها و پیامک ها برای حمایت از این یار سابق موحد سرازیر شد و. نهایتا عدل هاشمی قبول شد.

اگر جریان منطقیان از شرایط آن روزهای سیاسی تحلیل درستی داشتند یا خود مستقلا کاندید معرفی می کردند یا هم می توانستند با حمایت از علی کامرانی اصلاح طلبان پیروز انتخابات شوند.

ضعف عدل هاشمی پور و عدم هماهنگی با دولت و تغییر استانداران باعث شد که جریان منطقیان از عدل هاشمی ناامید شوند و مصمم هستند با معرفی کاندید مستقل و احیای خود در کهگیلویه ولو با شکست هم همراه باشد بتوانند حرف هایی برای گفتن داشته باشند.

بعداز انتخابات 94و فردای آن دکتر کامرانی از این شکست مأیوس نشد و با انگیزه و قدرت بیشتر و البته با شناخت خوبی از شرایط پیدا کرد به فعالیت خود ادامه داد.

جلسات مختلف درتهران و. دیدار با بزرگان اصلاح طلب مرکز، حضور در مناظره های داخل استان، شرکت در جلسات مختلف و حضور در مناطق و البته شفافیت در گفتار و. رفتار باعث شد که شناخت از دکتر کامرانی بیشتر شود و اکنون بعداز 4سال ممارست و. تلاش شبانه روزی و حمایت جوانان اصلاح طلب و همچنین چینش مدیران نزدیک به خود در همه مناطق باعث شده که از شانس های جدی برای انتخابات 98اصلاح طلبان باشد.

از آن سو جریان منطقیان به بررسی اشتباهات خود در 94در صدد کاهش تعداد کاندیداها و. معرفی یک الی 3نفر در انتخابات هستند.

گزینه محتمل و مورد حمایت آنها که از مدت ها پیش فعالیت خود را آغاز کرده کسی نیست جز دکتر دهبانی پور ازشهرستان بهمئی مدیرکل سابق ارشاد استان که البته معرفی وی از بهمئی و هم ولایتی بودن با دکتر کامرانی تحلیل های خود را دارد که آگاهان سیاسی می گویند این انتخاب موجب شکاف و مشاجرهای قومیتی هم می شود.

از دیگر کاندیداهای احتمالی جریان محمود منطقیان می توان از اسلام خسروی و سهراب حجت خواه  و علی آرام و یارنسب می توان نام برد.

هر چند در بخشی از بدنه این جریان مخالفت هایی با معرفی گزینه های مورد نظر شده که عملا کمال دولتخواه از یاران مانای منطقیان واکنش تندی در رسانه ها داشت و این گزینه ها را فاقد کاراکتر لازم برای اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ دانست و البته دولتخواه که به لحاظ ایلی و قومیتی رای خوبی دارد انتظار دارند که محمود منطقیان از هم ایلی ها و یا افرادی که در حوزه بویراحمد دارای پتانسیل رای آوری هستند حمایت شود.

با بررسی روند موجود شکاف اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ از طیفی به طایفه ای و قومیتی رسیده که البته هنوز امیدواری هست تا زمان مناسب باقی مانده روی یک گزینه به توافق واقعی و نه تصنعی دست یابند و در انتخابات از گزینه حمایت لازم و کافی را داشته باشند.
البته بعضی معتقد به آوردن یک چهره اصلاح طلب ملی به کهگیلویه هستند که با شرایط موجود هیچ چهره ملی خود را وارد بازی طیفی و قومیتی اصلاح طلبان نمی کند. 

اما برخی منابع می گویند که موحد به انتخابات کهگیلویه نمی آید و عدل هاشمی پور به دلایلی که بعدا مشخص می شود ممکن است حضور پیدا نکند. 
به هرحال اصلاح طلبان با ظرفیت های خوبی که در چهار شهرستان دارند در صورت وحدت 70درصدی هم می توانند در انتخابات مجلس امسال پیروز شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر کامرانی
ولایت حیدر
Iran, Islamic Republic of
نگفتند به امید خدا ،اصلاحات در کهگیلویه برای همیشه مرد
ساداتی میرزا
Iran, Islamic Republic of
اسلام خسروی ؟؟؟ واقعا خنده داره ...سیاست و اصلاحات بچه بازی وابیه..البته همو اول با اومدن کامرانی...تمام گزینه های مطرح کاراکتر لازمو ندارن منهای دکتر یارنسب...تنها امید اجماع رو دکتر یارنسب
اصلاح طلب.
Iran, Islamic Republic of
خیانت منطقیان به اصلاحات، هیچوقت فراموش نمی شود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1