تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : ۴۱۱۷۳۳
یادداشت|

درد خودساخته

مهرداد نادری
۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
درد خودساخته
کبنا ؛سرزمینی که بزرگ‌ترین هزینه‌های فکری، اجرایی، فرهنگی، قومیتی و احساسی خود را صرف سیاست می‌کنند و لازمه‌ی هر مسئله‌ای را در هر مکانی، محفلی و نشستی را به سیاست اختصاص داده‌اند و باسیاست به دنبال حل و وصل می‌گردند تا گویی به نام سیاست منش خود را وسیع و برای سیاست بینش خود را وافر جلوه دهند.
داستانی از درد این استان سیاست زده که تمام قصه‌هایش محصول سیاست‌های غلط شده است و در اوج بی‌خردی مخاطبانی قرارگرفته که اساس همه مسائل، معایب و مشکلات را در این واژه می‌جویند، گویی باسیاست همه ایرادات ازمیان‌رفته و همه دشواری‌ها برطرف می‌گردد.
شوربختانه آن‌قدر که نمایه سیاست در بنای مردمی این استان پدیدار است، ارزش‌ها و شایستگی‌ها پیدا نیست که به سبب همین نگاه‌ها مردم ما تمام توان خود را در این آشفته‌بازار صرف جدل‌ها، مناقشات و کشمکش‌ها می‌کنند که باید گفت؛ علت و بانی تمام خصومت‌ها و کینه‌ها و تنفرها همین نگاه‌هاست که بزرگی را در تحقیر و تخریب دیگری می‌خواهند.
هرچند که شاید نگرش این مردم برای استان در جهت توسعه یا گامی برای ارتقا با این‌گونه تفاسیر باشد ولی چه‌بسا اخلاق و شعور انسانی خود را هزینه این بازار سراسر کاسب کاذب می‌کنند تا که روزی در بلندای عمر خویش در کنار وجدان سراسر آشفته تأثر این‌چنین برخوردهای را که روزی در جهت تحقیر، تضعیف و تخریب دیگری بکار بسته بودند را در انزوای خویش بخورند.
بلکه توجهی که برای عزت، شکوه و آبادانی این استان با به‌کارگیری سیاست درراه توسعه و پیشرفت عملی صحیح و قابل‌تحسین است، ولی هرازگاهی نگاه به اعمال خویش و قدرت تحمل و استقامت خود در مواجه با اصابت ترکش همه این تقارن‌ها، تفاوت‌ها و تضادها در این آشفته‌بازار با هر ادبیاتی من‌جمله تخریب و تهمت چه از سوی دیگری و چه از سوی خود به دیگری در این فضای سراسر واهی بیندازیم متوجه میزان اخلاق‌مداری و عظمت در شان و شخصیت خود را می‌فهمیم که خود در درک ما نسبت به حفظ اخلاق و ادب و دوری از این کج‌فهمی‌ها و بداخلاقی‌هاست.
هرچند که جامعه‌ی ما در پوشش قومیت‌ها و اقارب دست سیاست را گرفته و با نگاه به جریانات سیاسی با شعارهای شبه تفکر و عقاید در هر فضای برای دفاع از ایل‌وتبار خود از آرمان‌ها می‌سرایند و می‌نویسند و از دریچه مسائل عشیره‌ای به سیاست نظر می‌اندازند و دفاع از اقوام و بستگان را پشت آرمان‌ها و شعارها نهان کرده‌اند تا میزان بسته به اقارب باشد که مطمئن اخلاق، ادب و کرامت انسانی هم در این فضا منهدم خواهد شد.
شاید که در به وجود آمدن وضع موجود همه ماها مقصریم و در جلوگیری از این رویه توانی و اراده وجود ندارد، ولی در این سرگرمی دردآور که انرژی و نشاط مردم ما را به فنا برده لااقل کمی برای انسانیت وقت بگذاریم و اندکی برای کرامت تأمل بنماییم تا اخلاق و ادب را بی‌جهت برای چرخاندن چرخ صاحبان ارابه‌های سیاستمداران خرد نکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

سهند
Poland
احسنت مرد بزرگ
Iran, Islamic Republic of
درود هزاران درود واقعا بی اخلاقی ها بد اخلاقی ها از سوی کسانی که دم از سیاست میزنند دم از دیانت میزنند به اوج خود رسیده است وهمین امر باعث بی اعتمادی مردم به مسولین شده است الخصوص در این چند سال اخیر به صورت سازمان یافته تریبونهای رسمی وسایت ها بدنبال دروغ پردازی واشاعه فساد هستند که خود به خود حریم ها وحرمت ها شکسته می شود وبه جامعه القاء میشود که در وپیکری وجود ندارد و هرکس برای به کرسی نشاندن خود جهت به آمال وآرزو رسیدن وتبین نیت فاسد خود تنها نجات جامعه را به قدرت رسیدن خودرا با انهدام اخلاق فریاد میزند باز درود میفرستم بر شرفت وقلمت که به این موضوع به زیبایی پرداختی ولی متاسفانه گاهی مردم ناخود آگاه با این هوچی گریها وبد اخلاقی ها همراه میشوند گاهی این هوچی گر ها را اسوه حسنه معرفی می کنند غافل از اینکه اینها سم مهلک انهدام مکارم اخلاقند خدا به این جامعه وملت بصیرتی عنایت فرما تا با ترد چنین تفکراتی جامعه ومملکت به آرامش برسد
محمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم مهندس نادری
احمدی
France
ببین از اخلاق و پاکی و ادب میزنه!!
فقط به جهت و جولان دادن نباید حرف زد و قلم چرخوند!
وقتی حرفی رو میزنیم، بهتره حداقل خودمون به اون حرف و اصول پایبند باشیم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1