تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۴۱۱۵۹۸

ورود افراد متخصص و اقتصاددان به مجلس در راستای گام دوم انقلاب

حمید رضا رحیمی نیا
۷
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ورود افراد متخصص و اقتصاددان به مجلس در راستای گام دوم انقلاب
کبنا ؛ موقعیت شناسی  و آمایش مدیریتی یکی از راهکارهای برون رفت از چالش های پیش رو و شکست استکبار جهانی در جنگ اقتصادی  است.
همانگونه که همه استحضار دارند هم اکنون استکبار جهانی و ایادی آن جنگ اقتصادی تمام عیار را با نظام مقدس جمهوری اسلامی شروع کرده اند زیرا در سایر نبردها ازجمله نبرد فرهنگی و سیاسی و ...با هوشیاری ملت شریف ایران شکست خورده اند..
لذا میطلبد همه با وحدت کلمه و استقامت به مقابله با این نبرد نابرابر بروند..
آمایش مدیریتی در شرایط خاص کنونی از جمله در اجرای گام دوم و انتحابات های مجلس شورای اسلامی و رباست جمهوری باید صورت گیرد..
اکنون لازم است برای انتخابات مجلس افرادجوان،متخصص و اقتصاد دان وارد عرصه شوند تا با تشکیل مجلسی جوان و متخصص و اقتصاددان در این نبرد نابرابر پیروز و سربلند بیرون بیاییم زیرا در صورت پیروزی در این نبرد استکبار جز تسلیم راهی و گزینه ای دیگری ندارد که امتحان کند ..
بنابراین همه باید در راستای گام دوم انقلاب از ورود اقتصاددان های متخصص استقبال و سایر افراد را متقاعد کنند که در این شرایط حساس از خود گذشتگی نشان دهند و در راستای تشکیل مجلسی جوان و متخصص همراهی های لازم را عنایت فرمایند.
البته این به معنا نیست که متخصصین سایر رشته ها شایستگی ندارند ولی در این موقعیت حساس و جنگ اقتصادی میبایست متخصصان همان نبرد یعنی اقتصاددان های برجسته وارد عرصه شوند چون بیشتر میتوانند ما را به مقصد و پیروزی برسانند...

حمید رضا رحیمی نیا دوازدهم مرداد ماه ۹۸
نام شما

آدرس ايميل شما

تامرادی..
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم و حس مردم دوستیت
واقعا دیگه باید بحث قومی و قبیله ای رو کنار بزنیم و انتخابی درست کنیم .
درود بر هدایت خواه و سلام بر دکتر فرخیانی پیروز
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در استان ما همه دم از حمایت کسانی میزنند که فقط.و کمسیون فرهنگی مجلس بودند فرهنگی که چه دسته گلی به سر استان مازد فرهنگ ها وخورده فرهنگ های اصیل ما را به باد مسخره گرفتند خود کشی که یک عمل مغضوب ومضموم بود در استان ما بیداد می کند کسانی بر این استان حاکم شدند و بر گرده مردم سوار شدند که برای خودنمایی وتفکر خود حاضر نبودند لبخند بر لبان مردم ببینند اینها با ایجاد تفرقه وبدبینی محافل خود وغیره خودی بر پا کردند با دیوارکشی های سیاسی فرهنگ وآداب معاشرت وصله ارحام را از مردم سلب کردند..جلس دست نشاندگان نمایندگان استانهای صاحب نفوذ جهت به قدرت رسیدن باهنر ها رسایی ها مشایی ها بقایی ها تلاش می کردند هرگز محرومییت و عقب ماندگی استان را با عقلانیت پیگیری نکردند با هو جنجال وچماق در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی میخواستند مطالبه گری کنند که مورد واقع گردیدند بله استان ما جهت برون رفت از این عقب ماندگی نیاز به انسانهای تحصیل کرده وبرنامه ریز وبرنامه نویس اقتصادی ومحاسباتی دارد تا صد سال دیگر عضو کمسیون فرهنگی دردی از دردهای استان ما کم نخواهد شد نماینده باید هم دارای سواد اقتصادی وهم باید دارای شخصیت اجتماعی وهم قدرت چانه زنی همراه با ادب ومتانت باشد ای کاش یک دوره نمایندگان استان ما انسانهای دارای مقبولیت ومتخصص اقتصاد و برنامه ریزی وبرنامه نویسی بودجه باشند تا تحولی در این استان ایجاد شود تا از این نام ننگ محرومییت رهایی یابیم چون خود به خود این بار منفی محرومییت باعث عدم پیشرفت وشادابی مردم واستان می گردد
فرزند شهيد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
امروز رسانه ها يكي از اركان دموكراسي اند ، شبكه هاي اجتماعي ارتباطي امكان دسترسي حداكثري به اطلاعات را ممكن نمومده است ،مخاطبان امروز به نسبت هر دوره اي در جامعه از رشد آگاهي و سطح سواد و تحصيلات بيشتري برخوردارند

به نظر مي رسد تخصص هاي مختلف در قوه مققنه ضرورتي اجتناب ناپذير است البته منكر و اولويت پرداختن به موضوعات اقتصادي نيستيم فشار و مشكلات ، شرايط زندگي مردم را سخت كرده از اينرو حتي با داشتن افرادآشنا و متخصص اقتصادي ، ضرورت تعهد ، انگيزه و مسئولييت اخلاقي و اجتماعي و كارامدي اين افراد موضوعي مهم تراست .
بر اساس قانون ماهييت مجلس شوراي اسلامي قانون گذاري و نظارت است اما براي نظارت كارامد مگر مي توان از كميسيون قضايي غفلت كرد ، حتي موضوع مهم بهبود اقتصادي كه پديده اي چند لايه است و حتما كميسون فرهنگي قويي نياز است. كشور ما داراي غني ترين ذخاير انرژي است پس افراد داراي تخصص در موضوع انرژي از ضروريات است ، نياز به تامين غذايي مردم نياز به كميسون كشاورزي است و ديگر كميسيون هاي تخصصي چون بهداشت و درمان ، آموزش ، برنامه و بودجه ، امنيت ملي و سياست خارجي و ... از كميسون هاي تخصصي و ضروري و لازم و ملزوم همديگراند كه نويسنده محترم انگار نگاه تك فاكتوري و يك بعدي داشته اند.
شكي نيست كه نگاه راهبردي و توسعه متوازن از شروط اساسي و جدي يك جامعه پويا و موفق است.
كشور اسناد بالا دستي و برنامه هاي توسعه و سند چشم انداز دارد اما شايد يكي از ضعف هاي جدي و ويرانگر فعلي نگاه هاي سليقه اي و جزيره اي و غفلت از نظارت كارامد نمايندگان مجلس است كه برخي منافع شخصي خود را بر مصالح عموم ترجيح مي دهند و يا نمايندگان اولويت كاري شان تلاش براي تمديد دوره ي نمايندگي شان مي باشد و به شعارهاي عوام فريبانه و به نياز هاي غيره واقعي مي پردازند علي الخصوص استان هاي محرومي چون استان ما كه نمايندگان به جاي پرداختن به وظايف اصلي و قانوني خود همه همت شان ان است كه تلاش هاي قوه مجريه را به اسم خود به خورد مردم مي دهند و براي گرفتن راي مردم ، حساسيت هاي منسوخ طايفه اي و قوم و خويشي را احياء كرده اند و برخي از " نخبگان " و افراد " مرجع اجتماعي " به جاي روشنگري و كمك به اصلاح جامعه يا منفعل اند و يا خود بخشي از اين پازل شده اند .
فراموش نكنيم كه با خدمات خوبي كه تاكنون شده اما نظام و انقلاب توجه ، همت و تلاش حداكثري خود را براي ارتقاي استان ما داشته اما برخي از مديران استاني و نمايندگان نتوانستند از اين موهبت و ظرفيت استفاده اي شايسته و بايسته كنند و امروز بر اساس امار رسمي عجبا كه ٤٠ درصد مردم استان ما تحت پوشش دستگاه ها و نهادهاي حمايتي اند، امروز آسيب هاي اجتماعي در حال تشديد است فقر و بيكاري است وضعيت روستاها مناسب نيست جوانان شايسته و مستعد و وضعيت محيط زيست ما هر روز بدتر از ديروز مي شود ، تحصيلكرده ما بيكارند ، نخبگان استان ما جايگاه مناسبي ندارند و مجبوراند از شهر و ديار شان كوچ كنند .
استان ما نزديك به ٣٠ درصد ذخاير نفت و گاز را دارد ، ١٠ درصد منابع ابي از موهبت هاي الهي استان ماست ، خاك كشاورزي مناسب ، متنوع ترين پوشش گياهي كشور ، ظرفيت هاي جذب توريسم با پيشنه تاريخي و فرهنگي غني و از همه مهم تر نيروي انساني كه اصلي ترين سرمايه هرجامعه اي است مختص استان ماست ، اما موقع انتخابات مجلس شوراي اسلامي يادمان مي رود كه معيار و ملاك و شاخص راي مان چيست ، از وكلاي مردم مطالبه حقيقي نداريم و افراد متخصص و صاب نظرمان در لاك خود فرو رفته اند و يا منتظر اند معجزه اي رخ دهد و
...
آيندگان در باره ي ما چه قضاوتي مي كنند ؟
Iran, Islamic Republic of
مطلب بجا و به موقع بود ولی کو گوش شنوا
سلام
Iran, Islamic Republic of
وجدانا خودت میدونی چی نوشتی.اینگار دستور اداری دادی این که نشد مقاله
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
با سلام واحترام خدمت همه ی عزیزان
مستحضرید که وظایف اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت است.نماینده مجلس دارای دو نقش قانونگذاری و نظارت است و باید به عنوان یک نماینده مجلس دو رویکرد ملی و استانی را در دستور کار خود داشته باشد، در رویکرد استانی با تمام وجود و جدیت وظایف وکالت خود را انجام داده و به بررسی و پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه خود بپردازد و در کنار آن هم رویکرد و وظیفه ملی برای یک نماینده مطرح است که بتوانند در حوزه کلان قانونگذاری پیگیر مسائل کشور باشد.بنابر این يك نماينده ارزشي چه اصولگرا و چه اصلاح طلب و چه مستقل بايستي ويژگي هایی داشته باشد تا بتواند وظيفه خطير نمايندگي را به خوبي انجام دهد:
1- امانتدار ملت
نماينده مجلس بايستي امانت مردم را كه همان نمايندگي از سوي آنان است با تمامي توان انجام داده و هرگز بازيچه مثلت شوم زر و زور و تزوير قرار نگيرد.
2- صداقت در رفتار و عملكرد
3- وكيل الدوله نبودن
او هرگز به خاطر هواي نفس و دنيا و مصلحت هاي دنيايي نبايستي در مقابل خطاهاي آشكار دولت و قانون گريزي آن سكوت نمايد بلكه بايستي با نطق هاي مستدل به دولت و دولتمردان تذكر داده و مسير صحيح را به آنان بنماياند.
4- عمل به گفته ها و قول خود
او بايد به مردم قولي را بدهد كه بتواند به آن عمل نمايد
5- آگاه و متخصص در مسايل سياسي اجتماعي فرهنگي و اقتصادي
6- الگو بودن به لحاظ اخلا قي و شخصيتي
7- وام دار مراكز قدرت و ثروت نبودن
نماينده بايد رسالت معنوي و مردمي خود را در پيشگاه خداوند به خوبي انجام داده و به سوگندي كه به قرآن كريم ياد كرده وفادار باشد.
8- اسير مكتب توجيه و مصلحت انديشي ريا كارانه نشدن
9- برنامه داشتن
اوبايستي قبل از انتخابات يك برنامه قوي و كارشناسي شده در همه ابعاد با مشورت متخصصان متعهد ونخبگان حزب سياسي كه از سوي آنان حمايت شده فراهم نمايد. همه مي دانند كه در نظام دموكراسي و سيستم پارلماني ضرورت احزاب فراگير يك اصل است.
10- شجاع بودن
11- کارآمدی
یکی دیگر از شاخص ها و ملاکهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی کارآمدی است.
کلام آخر اینکه می توان با بررسی سوابق مدیریتی، سطح تحصیلات، تخصص، تعهد، نوع برنامه های اعلام شده، با انتخابی دقیق، آگاهانه و شایسته در راه عمران و آبادی شهرستانهای بویر احمد و دنا و همچنین سربلندی کشور عزیز ایران گام برداشت و مانع ورود برخی افراد فاقد تخصص و تعهد به مجلس را دارند، گردید، چرا که مجلس به عناصر فعال، پر تحرک فکری و کاری و متعهد و متخصص نیاز داردحال میخواهد اقتصاد دان یا خقوق دان و یا مهندس و پزشک باشد.
بهتر از خودش نی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1