تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۱۱۴۳۷
با نگاهی به تغییر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

امید به بازگشت معاونت سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به جایگاه واقعی

۸
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
امید به بازگشت معاونت سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به جایگاه واقعی
کبنا ؛متن ارسالی: به نظر می سد فرصت شناخت و بررسی کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسیده است.
 تغییر معاون سیاسی و فرماندار کهگیلویه به عنوان دو حوزه بسیار مهم که مورد انتقادات زیادی بودند نشان داد که کلانتری کارش را به خوبی بلد است و اهل تعارف نیز نیست.
 یک ماه از زمانی که یکی از معاونان وزارت کشور گفته بود تا پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی جز در موراد ضروری اعضای ستاد انتخابات تغییر نخواهد کرد نمی‌گذرد ولی گویی ضرورت تغییر در این دو حوزه به حدی بالا بوده است که نظری و نیکبخت اولین نقض کنندگان دستور وزارت بودند.
 چه با نظری موافق باشیم و چه مخالف وی تجربه خوبی از خود در فرمانداری بویراحمد به جا نهاد ولی معرفی وی به عنوان معاون سیاسی آغاز یک تجربه تلخ بود که به نظر می‌رسد در نهایت دروز و به اجبار به این تلخی پایان داده شد.
 نیکبخت اگر چه خود بخشی از همان ضعف و انفعال معاونت سیاسی بود ولی وی از ابتدا و در کارنامه کاری خود نیز هیچ نشانه‌ای از یک مدیر سیاسی با خود نداشت. گفته می‌شود نیکبخت با حمایت مستقیم نظری و تحمیل آن به علی احمدی به سمت سرپرستی فرمانداری کهگیلویه انتخاب شد و تمام تلاش‌ها برا تبدیل حکم سرپرستی به قطعی نتیجه نداد.
 برای جراحی میراث ضعیف و پر از اشکال مدیریت قبلی در استانداری زمان و تغیرات بیشتری نیاز است که عمر این دولت قد نخواهد داد. علاوه بر معاونت سیاسی و مدیران سیاسی کل ستادی زیر نظر این معاونت و سایر مدیران استانداری و تعطیلی و انتقاد به دستگاه‌هایی همچون بهزیستی استان، دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها در سایر معاونت‌های استاندار وضع اگر بدتر از این نباشد بهتر نیست.
 نه در این دوره و نه در دوره‌های قبل نه از معاونت اقتصادی دودی بلند می‌شد و نه هم خبری از اقتصاد بوده است. در این دوره اما این ضعف و نامرتبطی با اقتصاد در معاونت به اصطلاح اقتصادی استانداری به اوج خود رسیده است و اراده‌ای برای توجه و اصلاح این بخش دیده نمی‌شود که برخی‌ها حمایت نماینده تاجگردون از معاون اقتصادی را علت اصلی می‌دانند.
 در معاونت عمرانی نیز شرایط اگر افتضاح نباشد نزدیک به افتضاح است. عزیز فیلی که در ابتدا با کلی منت وبا امید وارد استان شد و بعدها وی استاندار بالقوه استان خوانده شد نتوانست کمکی به وضعیت کاملاً تعطیل پروژه‌های عمرانی در استان نماید و بعد از احمدی و نرسیدن به ملک استانداری به نظر بی انگیزگی در وی و این معاونت موج می‌زند.
 یقیناً کار کلانتری سخت خواهد بود هر تغییری با مقاومت و سهم خواهی بسیاری مواجه خواهد شد. بعد از تغیر نظری موجی از انتقاد و اعتراض به کلانتری به پا خواست ولی این منتقدین به این سؤال پاسخ ندادند که ایراد تغییر و جابجایی نظری در کجاست.
 البته که نباید برای تغییرات و مطالبه تغییرات صرفاً بر استانداری و معاونان آن محدود بود بلکه در بیرون از استانداری و به ویژه در سازمان‌های مهمی همچون مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی و .... نیز نیاز به خانه تکانی از سوی منتقدان و معترضین به عنوان یک مطالبه در جریان است.
 اگر این یک ماه گذشته و همین دو تغییر را خوش بینانه به عنوان فاکتور از مدیریت پیش روی کلانتری در نظر بگیریم شاید بتوان امیدوار بود استاندار این بار بهتر از قبلی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مدیر
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما نویسنده عزیز.انصافا که عالی و منطقی نوشتی.تغییر معاون سیاسی لازم بود.
Iran, Islamic Republic of
یکی از مهم ترین دستگاههای دولتی حساس و کاربردی که حجم بالایی از مراجعات مر می دارد و از سوئ مدیریت و نبود تخصص مدیریتی رنج می برد منابع طبیعی هست که لازم هست استاندار محترم هر چه سریعتر چاره اندیشی کند
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
بله شیر ایلام چه خوب تشخیص داد ما قبلا به دکتر احمدی پیشنهاد تغییر چهار مدیر را داده بودیم که ضعیف هستند معاون سیاسی استانداری و رابط روحانیت و استانداری و مدیرکل ارشاد و مدیرکل آموزش و پرورش که فعلا دو تای آنها رفتند در ضمن تغییرات ادامه دارد شنیده ها از تغییر فرمانداران ضعیف که با استفاده از رانت روی کار آمده اند حکایت دارد از جمله فرمانداران ضعیف . که این نشان از تجربه و پختگی و مردم داری استاندار محترم را می رساند
تحلیلگر
Iran, Islamic Republic of
فعلا دکتر کلانتری انتخابات دوم اسفند را هدف گرفته که انتخاباتی سالم برگزار شود . و زیرمجموعه آن می باشد بخصوص فرمانداران ضعیف را که توانایی برگزاری انتخابات سالم را ندارند را کنار می گذارد سپس بقیه مدیران از جمله بهزیستی و آموزش و پرورش و مدیر اعتیاد استانداری و ...را از قطار پیاده می کند
داریوش
Iran, Islamic Republic of
با سلام درود بر کلانتری اما ایشان هم میبایست فرزندان استان را دست کن نگیرین واوردن ادمهای البته خوب اما غیر بومی را مسولیتهای مهم گذشته نباید جوانان وهمکاران بومی را تحت شعاع قرار دهد
Iran, Islamic Republic of
دکتر نظری بازنشسته شده .معلومه خیلی سوختی که دلت پر هست
م
Iran, Islamic Republic of
انتخابات امسال برای بویراحمد
ع۷
United States
این باید مورد نقد باشه واقعا تیم اقتصادی استان مردم مظلوم استان رو بیچاره کردن. در استان ما هیچ تدبیری در مسائل اقتصادی وجود نداره نظارتی وجود ندارد ۹۰درصد تورم دراستان سلیقه ای و دلیلش سوء مدیریت هست عدم نظارت و اجحاف به مردم در مدیریت ضعیف اقتصادی بیداد میکند اگر سری به مغازه های شهر یاسوج وجای جای استان بزنید میفهمید که قیمتها سلیقه ای ودلخواه است یعنی هر فروشنده ای هرطور دلش بخواد جنسش رو میفروشه. در این دیار حاکم اقتصاد باشند وضعیت از این بدتر خواهد شد. همچنین مدیر کل تعزیرات. حالا اون اقای زیرایی که رفت مدیرکل جدید برای رضای خدا کاری بکنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1